Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2021 #8241 Del Skrevet 6. september 2021 Infinity skrev (52 minutter siden): Argumentet om at det poseres for å se tynnere ut er oppbrukt. Selv den tynneste influencer poserer for å se tynnere ut. Det er et influencer problem. Ikke et HD problem. Jeg noterer meg at HD fritas for sitt ansvar som influenser, med bakgrunn i at «alle andre» gjør det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 6. september 2021 #8242 Del Skrevet 6. september 2021 Nå har jeg fått med meg dagens forsvarstale fra HD, og det er tydelig at hun ikke forstår det ansvaret hun har. Hun understreker hele tiden at hun bare deler sin erfaring om hva som fungerer for henne, og hun påstår ikke keto er en mirakelkur og noe annet kan fungere for andre. Hun vil bare dele sin erfaring, og vet keto fungerer fordi hun har prøvd alt annet siden 2011. Samtidig klarer hun å presse gjennom at hun skal følge og dele sukkerfri detoxen til FUS (reklame), og at hun skal legge ut flere oppskrifter (reklame). Hun klager over de som kritiserer henne for å ikke kose seg litt eller at det ikke kommer til å vare for på keto har HD aldri søtsug og dette vet hun fungerer. Hun forstår ikke at hun har et ansvar for hva hun deler, hvem hun reklamerer for, hvem som er hennes målgruppe og hva den egentlige kritikken går ut på. Igjen, så må hun for all del spise hva hun vil, men å reklamere for et restriktivt kosthold som skal kurere en avhengighet som ikke er bevist i forskningen for en målgruppe som er ekstremt sårbar når det gjelder psyke, mat og vekt synes jeg er forkastelig. Ansvarsfraskrivelsen i dag blir for dum. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 6. september 2021 #8243 Del Skrevet 6. september 2021 *blueberry* skrev (3 timer siden): Hva det kalles er for meg ikke så viktig. Det jeg har sett etter å ha fulgt HD i noen år er at flere har reagert på kroppsfokuset hennes før graviditeten også. Jeg har hørt flere har blitt usikre på egen kropp etter et møte med hennes sosiale medier, og jeg selv har følt på press når hun f.eks. snakker om og fremhever kragebein. Kostholdssfokuset hennes bidrar også til press, både den restriktive dietten og alt snakket og fremvisning av de små (slankeoperasjons)porsjonene. Det er mange småting til som til sammen utgjør et stort negativt kroppsfokus på HD sine kanaler. Kanskje overvektige småbarnsmødre blir hardest rammet akkurat nå, men jeg har tidligere følt kroppspress fra hennes SoMe og jeg er både barnløs og flere størrelser mindre enn HD. Jeg tenker at når flere reagerer negativt så er det noe ved det, uansett hva det kalles når influenceren har en høyere bmi. Jeg er for så vidt enig med det du skriver ang promotering av kosthold og konteksten rundt. Ja! Og jeg synes det er så leit, for det er ikke akkurat flust av folk med en større kropp (eller kropp som avviker fra idealet på andre måter) som poster innhold om trening og livsstil. Ikke så mange kroppspositivistiske om livet som mamma heller, når jeg tenker meg om. Det finnes jo en del påvirkere som poster innhold om graviditet, fødsel, barsel, småbarnsliv, kroppen etter barn, osv., men de er stort sett alle slanke og med få avvik fra idealkroppen. Føler kanskje det er en tom nisje der? Savner å følge livet til noen som ser ut som meg og som poster innhold med sunne holdninger rundt barseltid og mammakropp. HD er ikke kontoen for det i alle fall. Selv har jeg ikke har gått ned et gram av å amme og jeg tør ikke å legge om til keto i alle fall 😅 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 6. september 2021 #8244 Del Skrevet 6. september 2021 Nytt klipp på insta "Jeg bare nyyyyter det her, så mye jeg kan", sier hun med å "flekke tenner" gjemt i et smil, med babyen på fanget. Prøver fortsatt å overbevise seg selv og alle andre om at hun nyter det, men det er så tydelig hun ikke gjør det. Det er faktisk greit hun ikke gjør det, hun er en god mor uansett, og jeg vil tro hun vil trives mer med morsrollen etterhvert. Det er bare det å hele tiden skal måtte forsvare og overbevise jeg ikke ser poenget med, hun mistet hele troverdigheten. Gjelder også hele den forsvarstalen om keto. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 6. september 2021 #8245 Del Skrevet 6. september 2021 Pantoten skrev (1 minutt siden): Ja! Og jeg synes det er så leit, for det er ikke akkurat flust av folk med en større kropp (eller kropp som avviker fra idealet på andre måter) som poster innhold om trening og livsstil. Ikke så mange kroppspositivistiske om livet som mamma heller, når jeg tenker meg om. Det finnes jo en del påvirkere som poster innhold om graviditet, fødsel, barsel, småbarnsliv, kroppen etter barn, osv., men de er stort sett alle slanke og med få avvik fra idealkroppen. Føler kanskje det er en tom nisje der? Savner å følge livet til noen som ser ut som meg og som poster innhold med sunne holdninger rundt barseltid og mammakropp. HD er ikke kontoen for det i alle fall. Selv har jeg ikke har gått ned et gram av å amme og jeg tør ikke å legge om til keto i alle fall 😅 Keto er virkelig ikke nødvendig for vektnedgang heller ❤️. Det er ofte for vanskelig for mange pga restriksjonene, og hvis du ammer/ har småbarn så blir det mye styr unødig. Ta det med ro i småbarnstiden så kan du fokusere litt på kosthold/ trening senere om ønskelig ❤️. Det er altfor mye press om å komme seg tilbake etter fødsel, men man burde heller fokusere på at det er greit å ta seg litt tid om man vil det. Det er kanskje en tom nisje der som du sier, men det er nok mange som sliter med kropp og selvbilde etter fødsel så det er kanskje noe av grunnen til at ingen tør å være den influenceren. Jeg begynte å følge HD da hun hovedsakelig la ut treningsinspirasjon som kraftig overvektig. Jeg er ikke selv stor, men ganske svak så hennes modifiserte treningsøvelser var inspirerende for meg. Nå burde jeg vel vurdere å avfølge henne for mammainnhold og keto er to ting som ikke inspirerer meg noe særlig 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2021 #8246 Del Skrevet 6. september 2021 Miranda16 skrev (4 timer siden): Jeg begynner å bli skikkelig lei av at mange påstår at kvinnelige som er plus-size influencere ikke er med på å skape kroppspress. Scroller man gjennom IG, så er det ikke lenger bare det å være slank eller å ha vaskebrett som er idealet. Det å ha kurver har et like stort fokus og blitt akseptabelt. Fokuset som i utgangspunktet skulle å være en motvekt til den tradisjonelle kroppsidealet ser jeg sjeldent lengre hos de fleste plus size influencere. Om man er plus size er idealet og ha den perfekte timeglass figur og stor fast rumpe HD etterstreber også. Stor fast rumpe og timeglassfigur, så sprinkler man det med litt strekkmerker her og der som svært mange også gjør. Strekkmerke er ikke uvanlig uansett størrelse. Mange har ikke en flat mange heller. Hun sier at alle vil ta seg best ut på bilder, drar kroppspositivisme for å rettferdiggjøre kroppsfokuset og fraskrive seg ansvar for at hun kan påvirke negativt. Hun har like stort kroppsfokus som andre influencere At hun også flere ganger har påpekt at kroppen blir ødelagt under og etter graviditet er vel det jeg har reagert kraftigst på den siste tiden. Hvis du sikter til den teksten som står her, så skriver hun altså ikke at «kroppen er ødelagt». Foretar du en setningsanalyse vil du se at hun sier det motsatte. Oppramsingen hun kommer med hører til første ledd av setningen. «Ikke...fordi kroppen er ødelagt». Så blir ikke dette en vedtatt sannhet, med mindre du har flere konkrete eksempler enn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2021 #8247 Del Skrevet 6. september 2021 EtLiteTroll skrev (23 minutter siden): Nytt klipp på insta "Jeg bare nyyyyter det her, så mye jeg kan", sier hun med å "flekke tenner" gjemt i et smil, med babyen på fanget. Prøver fortsatt å overbevise seg selv og alle andre om at hun nyter det, men det er så tydelig hun ikke gjør det. Det er faktisk greit hun ikke gjør det, hun er en god mor uansett, og jeg vil tro hun vil trives mer med morsrollen etterhvert. Det er bare det å hele tiden skal måtte forsvare og overbevise jeg ikke ser poenget med, hun mistet hele troverdigheten. Gjelder også hele den forsvarstalen om keto. Relativt ugreit å spekulere i hvordan hun trives som mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 6. september 2021 #8248 Del Skrevet 6. september 2021 CecilieX skrev (12 minutter siden): Relativt ugreit å spekulere i hvordan hun trives som mor. Hun sa jo i et innlegg at hun skulle ønske noen sa til henne og mannen hvor mye arbeid det var, før hun ble gravid. Og at de ikke vil ha flere barn. Det betyr ikke at hun ikke er glad i barnet, eller at hun ikke er en god mor. Men det kan bety at hun ikke trives med det å ha en liten baby. Jeg tror faktisk ikke at det å ha baby er for alle, men det betyr ikke at de ikke blir gode foreldre likevell, eller elsker barnet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse83 Skrevet 6. september 2021 #8249 Del Skrevet 6. september 2021 Det jeg ikke forstår er hvorfor hun sier at hun spiser ikke keto for og gå ned i vekt?? Altsååå den kjøper jeg ikke. Gjør det for helsa sin del sier hun.Skjønner ikke den der jeg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. september 2021 #8250 Del Skrevet 6. september 2021 CecilieX skrev (44 minutter siden): Hvis du sikter til den teksten som står her, så skriver hun altså ikke at «kroppen er ødelagt». Foretar du en setningsanalyse vil du se at hun sier det motsatte. Oppramsingen hun kommer med hører til første ledd av setningen. «Ikke...fordi kroppen er ødelagt». Så blir ikke dette en vedtatt sannhet, med mindre du har flere konkrete eksempler enn dette. Da ser vi det veldig ulikt og når hun har sagt ved flere anledninger, da er det ikke så vanskelig å legge to og to sammen. Vi får bare være enig om å være uenige. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2021 #8251 Del Skrevet 6. september 2021 EtLiteTroll skrev (11 minutter siden): Hun sa jo i et innlegg at hun skulle ønske noen sa til henne og mannen hvor mye arbeid det var, før hun ble gravid. Og at de ikke vil ha flere barn. Det betyr ikke at hun ikke er glad i barnet, eller at hun ikke er en god mor. Men det kan bety at hun ikke trives med det å ha en liten baby. Jeg tror faktisk ikke at det å ha baby er for alle, men det betyr ikke at de ikke blir gode foreldre likevell, eller elsker barnet. Det er din tolkning at det kan bety det. En tolkning av et innlegg der hun sier at hun nyter det, der du argumenterer for at hun ikke kan mene det hun sier. Å sitte på forum å påstå at noen ikke trives med å være mor er langt over grensen for hvordan man omtaler et annet menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 6. september 2021 #8252 Del Skrevet 6. september 2021 vimse83 skrev (Akkurat nå): Det jeg ikke forstår er hvorfor hun sier at hun spiser ikke keto for og gå ned i vekt?? Altsååå den kjøper jeg ikke. Gjør det for helsa sin del sier hun.Skjønner ikke den der jeg. Hun har alltid ønsket kragebein, flat mage, prøvd alle slankekurer inkl operasjon osv. Så klart hun vil bli tynn. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2021 #8253 Del Skrevet 6. september 2021 Miranda16 skrev (1 minutt siden): Da ser vi det veldig ulikt og når hun har sagt ved flere anledninger, da er det ikke så vanskelig å legge to og to sammen. Vi får bare være enig om å være uenige. Når man lager en oppramsing fjerner man bindeordene og setter komma i stedet bortsett mellom de siste to leddene i oppramsingen. Det er helt vanlige skriveregler som du velger å se bort fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. september 2021 #8254 Del Skrevet 6. september 2021 CecilieX skrev (2 minutter siden): Når man lager en oppramsing fjerner man bindeordene og setter komma i stedet bortsett mellom de siste to leddene i oppramsingen. Det er helt vanlige skriveregler som du velger å se bort fra. Whatever 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 6. september 2021 #8255 Del Skrevet 6. september 2021 CecilieX skrev (21 minutter siden): Det er din tolkning at det kan bety det. En tolkning av et innlegg der hun sier at hun nyter det, der du argumenterer for at hun ikke kan mene det hun sier. Å sitte på forum å påstå at noen ikke trives med å være mor er langt over grensen for hvordan man omtaler et annet menneske. Ja, det er min tolkning. Og det er flere grunner til det, men jeg skal ikke ramse opp alt, for jeg ser poenget ditt. Jeg burde nok latt være å skrive mine tanker, men som sagt så mener jeg ikke at hun ikke elsker barnet eller at hun ikke er en god mor. Det tror jeg absolutt at hun er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2021 #8256 Del Skrevet 6. september 2021 EtLiteTroll skrev (2 minutter siden): Ja, det er min tolkning. Og det er flere grunner til det, men jeg skal ikke ramse opp alt, for jeg ser poenget ditt. Jeg burde nok latt være å skrive mine tanker, men som sagt så mener jeg ikke at hun ikke elsker barnet eller at hun ikke er en god mor. Det tror jeg absolutt at hun er. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2021 #8257 Del Skrevet 6. september 2021 HD sitt fokus er vekt, det er ganske så trist. Det er ikke mange månedene siden hun fødte, baby tiden kommer aldri igjen. Man skal ikke se bort ifra at man ser at prioriteringen var feil i ettertid. Men da er det for sent . Håper at de som følger skjønner at dette ikke er normalen for de fleste barselkvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2021 #8258 Del Skrevet 6. september 2021 EtLiteTroll skrev (1 time siden): Ja, det er min tolkning. Og det er flere grunner til det, men jeg skal ikke ramse opp alt, for jeg ser poenget ditt. Jeg burde nok latt være å skrive mine tanker, men som sagt så mener jeg ikke at hun ikke elsker barnet eller at hun ikke er en god mor. Det tror jeg absolutt at hun er. Slapp av, du kan tolke så mye du vil. Andre tolker så fort det er i HD sin favør, men Gud forby hvis andre tolker noe ufordelaktig av budskapet som sendes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misssssnorway Skrevet 6. september 2021 #8259 Del Skrevet 6. september 2021 Lill skrev (56 minutter siden): HD sitt fokus er vekt, det er ganske så trist. Det er ikke mange månedene siden hun fødte, baby tiden kommer aldri igjen. Man skal ikke se bort ifra at man ser at prioriteringen var feil i ettertid. Men da er det for sent . Håper at de som følger skjønner at dette ikke er normalen for de fleste barselkvinner. Helt enig! Var selv begynt på overvektsklinikk, hos et offentlig sykehus, i sommer for å få en sunn vektreduksjon, men ble gravid i løpet av ferien. Hele opplegget/oppfølgingen er automatisk satt på vent til minst 1 år etter fødsel, da vektreduksjon ikke hører hjemme i forbindelse med graviditet og amming (legenes anbefaling)! Det er forskjell på å få inn normal fysisk aktivitet og et næringsrikt kosthold under/etter svangerskapet, og å ty til ekstreme dietter (keto) og hard trening flere dager i uken! Men HD er vel ikke kjent for å gjøre ting «halvveis». Kan det ikke forresten være skadelig med keto-kosthold kombinert med amming grunnet ketoner i melken? Skjønner ikke hvordan noen tør å ta den risikoen med sitt eget barn🤯 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 6. september 2021 #8260 Del Skrevet 6. september 2021 misssssnorway skrev (5 minutter siden): Helt enig! Var selv begynt på overvektsklinikk, hos et offentlig sykehus, i sommer for å få en sunn vektreduksjon, men ble gravid i løpet av ferien. Hele opplegget/oppfølgingen er automatisk satt på vent til minst 1 år etter fødsel, da vektreduksjon ikke hører hjemme i forbindelse med graviditet og amming (legenes anbefaling)! Det er forskjell på å få inn normal fysisk aktivitet og et næringsrikt kosthold under/etter svangerskapet, og å ty til ekstreme dietter (keto) og hard trening flere dager i uken! Men HD er vel ikke kjent for å gjøre ting «halvveis». Kan det ikke forresten være skadelig med keto-kosthold kombinert med amming grunnet ketoner i melken? Skjønner ikke hvordan noen tør å ta den risikoen med sitt eget barn🤯 Hun påstår hun spiser nok karbohydrater til å ikke havne i ketose (50g), men hun viser jo kun ren ketovennlig mat så det kan jo villede noen som bare ser innom en gang i blant. Det er uheldig siden hun har fått mange nye følgere i samme situasjon som henne selv. Jeg vet ikke om hun har kontroll, men jeg regner med det. Det hadde nok vært smart å ikke pushe så mye ketoreklame i ammeperioden, spesielt når hun har valgt å dele så mye om ammingen/ pumpingen og melkeproduksjonsnedgang. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå