Jolanda Skrevet 5. mai 2021 #6301 Del Skrevet 5. mai 2021 En annen ting: Det at man ikke visste hva kjærlighet var eller at livet var fattig før barn. Hvorfor gidder hun og uttale seg før hun har opplevd det? Man vet ikke noe om det før man har kjent på den følelsen. Det ligger faktisk ganske mye i det. Man kan ha hatt et fint liv før og kjent på kjærlighet før også, selvfølgelig, men det føles annerledes. Hun har tydeligvis bestemt seg for allerede at det ikke vil bli sånn for henne. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 5. mai 2021 #6302 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) Hun har ikke lagt ut noe om det, at de gleder seg, at det er verdt det e.l. Slettet sitat fjernet. Sol, admin. Endret 6. mai 2021 av Sol Rampelyset 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 5. mai 2021 #6303 Del Skrevet 5. mai 2021 Jolanda skrev (23 timer siden): Hun har ikke lagt ut noe om det, at de gleder seg, at det er verdt det e.l. Akkurat det er så trist! Hver eneste dag av svangerskapet beskrives som "en sånn dag 😢" på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 5. mai 2021 #6304 Del Skrevet 5. mai 2021 Finlay skrev (12 minutter siden): Akkurat det er så trist! Hver eneste dag av svangerskapet beskrives som "en sånn dag 😢" på Instagram. Helt enig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 5. mai 2021 #6305 Del Skrevet 5. mai 2021 Finlay skrev (23 minutter siden): Akkurat det er så trist! Hver eneste dag av svangerskapet beskrives som "en sånn dag 😢" på Instagram. svangerskap kan være tøft, helt klart. Men virker ikke som om hun finner noe glede i dette, å alt hun sa i går var så negativt, virket ikke som hun gledet seg eller egentlig ville det her. Å at ikke alle synes det å ha barn er helt amazing, det er jo ikke det i perioder, men å sitte å si sånt før babyen er født da. Dette må jo ta fra mannen mye av gleden tenker jeg. Nesten så jeg tenker hun synes babyen er en byrde før den er født. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 5. mai 2021 #6306 Del Skrevet 5. mai 2021 Lyset er på men ingen er hjemme. Altså det er for søren et barn det er snakk om, ikke hund. Makan til Harry oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 5. mai 2021 #6307 Del Skrevet 5. mai 2021 Gull vaffel skrev (42 minutter siden): svangerskap kan være tøft, helt klart. Men virker ikke som om hun finner noe glede i dette, å alt hun sa i går var så negativt, virket ikke som hun gledet seg eller egentlig ville det her. Å at ikke alle synes det å ha barn er helt amazing, det er jo ikke det i perioder, men å sitte å si sånt før babyen er født da. Dette må jo ta fra mannen mye av gleden tenker jeg. Nesten så jeg tenker hun synes babyen er en byrde før den er født. Å ha barn kan være slitsomt, frustrerende, utmattende, hektisk osv. Men det er jo ikke det hele tiden! Av og til blir jeg gal av barna, men jeg synes jo det er fantastisk og ha barn likevel og jeg ville aldri ha vært foruten. Det er jo verdt det. Og ja, spesielt og si det før man i det hele tatt prøvd det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 5. mai 2021 #6308 Del Skrevet 5. mai 2021 Positivt overrasket over hennes syn på artiklene om overvekt i media etter «Eit feitt liv». Jeg er enig med henne i det store og det hele vil jeg si. Overvekt er komplisert og det er fortsatt mye fatshaming i samfunnet, men artikler som snakker om fordelene ved overvekt gjør ikke folkehelsa noen tjenester heller. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkkeee Skrevet 5. mai 2021 #6309 Del Skrevet 5. mai 2021 Jolanda skrev (23 timer siden): Hun har ikke lagt ut noe om det, at de gleder seg, at det er verdt det e.l. Så enig. Har ikke hørt at de gleder seg i det hele tatt og alt er bare fælt. De eneste gangene hu er fornøyd nå, er når hu viser seg i undertøy. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 6. mai 2021 #6310 Del Skrevet 6. mai 2021 Jaymie skrev (7 timer siden): Positivt overrasket over hennes syn på artiklene om overvekt i media etter «Eit feitt liv». Jeg er enig med henne i det store og det hele vil jeg si. Overvekt er komplisert og det er fortsatt mye fatshaming i samfunnet, men artikler som snakker om fordelene ved overvekt gjør ikke folkehelsa noen tjenester heller. Jo, det kan det faktisk gjøre. Å slanke seg er ikke i seg selv positivt, og mange som er fanget i en syklus med hard slanking og overspising får dårligere helse av det enn det de hadde hatt hvis de hadde akseptert kroppen sin og heller forsøkt å ta mindre drastiske grep for god helse. Harde slankekurer kan forverre underliggende overspisingslidelser, restriktive dietter kan gi mangelsykdommer og det å være konstant misfornøyd med kroppen man er i har en psykisk konsekvens. Dette underbygges av funnene i store helseundersøkelser som for eksempel HUNT, der man ikke ser de store helseproblemene med (moderat) overvekt. Det kan til og med være at en av de største overvektsrisikoene du har for helsen din er at du møter en lege som er monomant opptatt av kroppsvekt i helsevesenet fordi det kan ta lenger tid å avdekke underliggende tilstander. Måten samfunnet snakker om overvekt og folkehelse legger til grunn at forskning og data underbygger at overvekt alltid er en negativ ting, at det alltid vil være positivt å slanke seg, og at normalvekt (gjerne i nedre skikte) er noe alle mennesker bør etterstrebe. "Problemet" er at forskningen ikke sier det, og at disse sammenhengene er langt mindre åpenbare enn folk legger til grunn. For eksempel er det ca en million andre indikatorer som er BEDRE til å predikere dårlige helseutfall enn for eksempel BMI. Grepsstyrke, for eksempel. Et minimum av daglig fysisk aktivitet. Kanskje hvordan du spiser, mindre enn hva du egentlig veier. Likevel tviholder vi fast til at overvekt skal være den ene greien som gjør alle så syke og svake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. mai 2021 #6311 Del Skrevet 6. mai 2021 Utrolig hvor forskjellig vi kan lese henne. Jeg har lest flere ganger at hun gleder seg. Jeg tolket ikke henne som at livet før barn absolutt var bedre uansett, men at det å SI til folk at livet etter barn er så mye bedre faktisk er en uting og nedlatende. Det er ikke alle som opplever livet etter barn som bedre, det er jo beintøft. Livet med barn er ikke amazing. Jeg syns mer det høres ut som HD har forvillet seg inn i et miljø der alle roser livet med barn opp i skyene, og hun derfor reagerer med å bli motsatt. Selv er jeg vant med at folk er mer balanserte. Livet før barn var flott, livet etter barn er et slit men også flott. Jeg tolker henne heller ikke som at det er viktig å ikke se gravid ut, virkelig ikke. Men hun ville unngå gravidklær fordi hun ikke ser poenget i klær som bare passer en kort stund. Det er jo klassisk råd på KG også, men de fleste erfarer etterhvert at joda, noen gravidplagg er nyttig. Jeg tolker henne heller ikke som at hun skryter av å ikke se gravid ut fra en vinkel, men at hun syns det er fascinerende. Hvis man lar seg provosere så innmari, hvorfor følge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 6. mai 2021 #6312 Del Skrevet 6. mai 2021 Albbas skrev (16 minutter siden): Utrolig hvor forskjellig vi kan lese henne. Jeg har lest flere ganger at hun gleder seg. Jeg tolket ikke henne som at livet før barn absolutt var bedre uansett, men at det å SI til folk at livet etter barn er så mye bedre faktisk er en uting og nedlatende. Det er ikke alle som opplever livet etter barn som bedre, det er jo beintøft. Livet med barn er ikke amazing. Jeg syns mer det høres ut som HD har forvillet seg inn i et miljø der alle roser livet med barn opp i skyene, og hun derfor reagerer med å bli motsatt. Selv er jeg vant med at folk er mer balanserte. Livet før barn var flott, livet etter barn er et slit men også flott. Jeg tolker henne heller ikke som at det er viktig å ikke se gravid ut, virkelig ikke. Men hun ville unngå gravidklær fordi hun ikke ser poenget i klær som bare passer en kort stund. Det er jo klassisk råd på KG også, men de fleste erfarer etterhvert at joda, noen gravidplagg er nyttig. Jeg tolker henne heller ikke som at hun skryter av å ikke se gravid ut fra en vinkel, men at hun syns det er fascinerende. Hvis man lar seg provosere så innmari, hvorfor følge? Du skriver akkurat det jeg ikke helt klarte å formulere👍 Virker som mange er så opptatt av å finne noe negativt at de ikke ser hverken sammenhengen eller helheten i det hun deler. I hvert fall denne gangen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 6. mai 2021 #6313 Del Skrevet 6. mai 2021 Jolanda skrev (21 timer siden): En annen ting: Det at man ikke visste hva kjærlighet var eller at livet var fattig før barn. Hvorfor gidder hun og uttale seg før hun har opplevd det? Man vet ikke noe om det før man har kjent på den følelsen. Det ligger faktisk ganske mye i det. Man kan ha hatt et fint liv før og kjent på kjærlighet før også, selvfølgelig, men det føles annerledes. Hun har tydeligvis bestemt seg for allerede at det ikke vil bli sånn for henne. Det er mye hun vet før hun faktisk har testet det, syns jeg. Hun har har jo reklamert og anbefalt vogner og babyutstyr siden barnet i magen var på størrelse med en plomme. Har mistet all respekt for det det mennesket. Jeg orker ikke den evige negativiteten, narsissismen og mangelen på noe som helst innhold uten om det som handler om meg, meg, meg. Følger ikke, og det er sjeldnere og sjeldnere at jeg gidder å sjekke ut profilen manuelt også. Hun minner faktisk litt om en såpeopera: Det er så lite nyttig som skjer, at det holder å sjekke status to ganger i mnd. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. mai 2021 #6314 Del Skrevet 6. mai 2021 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og spekulasjoner med svar. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sozzen Skrevet 6. mai 2021 #6315 Del Skrevet 6. mai 2021 Tripptrapp1 skrev (7 timer siden): Det er mye hun vet før hun faktisk har testet det, syns jeg. Hun har har jo reklamert og anbefalt vogner og babyutstyr siden barnet i magen var på størrelse med en plomme. Har mistet all respekt for det det mennesket. Jeg orker ikke den evige negativiteten, narsissismen og mangelen på noe som helst innhold uten om det som handler om meg, meg, meg. Følger ikke, og det er sjeldnere og sjeldnere at jeg gidder å sjekke ut profilen manuelt også. Hun minner faktisk litt om en såpeopera: Det er så lite nyttig som skjer, at det holder å sjekke status to ganger i mnd. Men du gidd å diskutere henne her??? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 7. mai 2021 #6316 Del Skrevet 7. mai 2021 Er det slik at favorittbutikk å handle fra endrer seg etter hvor mye betalt de får de influenserene? Fra Ellos er min absolutte favoritt til under en uke senere så er bubbelroom absolutt favoritt. Er ikke rart influensere er upålitelige. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enilorak93 Skrevet 7. mai 2021 #6317 Del Skrevet 7. mai 2021 Hebi skrev (8 timer siden): Er det slik at favorittbutikk å handle fra endrer seg etter hvor mye betalt de får de influenserene? Fra Ellos er min absolutte favoritt til under en uke senere så er bubbelroom absolutt favoritt. Er ikke rart influensere er upålitelige. Hun skriver vel at det er en av favorittene hennes. Ser faktisk ikke problemet med det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 7. mai 2021 #6318 Del Skrevet 7. mai 2021 Sozzen skrev (21 timer siden): Men du gidd å diskutere henne her??? Har du ikke noe bedre å gjøre enn å leke politi på KG? De tre minuttene jeg brukte på å skrive forrige innlegg skal jeg faktisk kunne avse, ja. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 7. mai 2021 #6319 Del Skrevet 7. mai 2021 Prover91 skrev (På 5.5.2021 den 17.16): Helt enig med deg. Personlig prøvde vi i flere år på å bli gravid med ivf forsøk, og nå som jeg er gravid, føler jeg det blir enormt feil av meg å klage på graviditeten. Alle vet at det å være gravid gir endel utfordringer og det er ikke mange mnd det varer. Det der er en så unødvendig holdning å ha. Du har lov til å ha dårlige dager selv om du har prøvd lenge. Ikke straff deg selv på den måten, barnet blir ikke mindre etterlengtet av at du innrømmer at svangerskap er tøft. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. mai 2021 #6320 Del Skrevet 8. mai 2021 Hebi skrev (21 timer siden): Er det slik at favorittbutikk å handle fra endrer seg etter hvor mye betalt de får de influenserene? Fra Ellos er min absolutte favoritt til under en uke senere så er bubbelroom absolutt favoritt. Er ikke rart influensere er upålitelige. Er da helt normalt å ga flere favorittbutikker å handle fra da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå