cerruti Skrevet 14. april 2021 #6101 Del Skrevet 14. april 2021 Lileep skrev (19 minutter siden): Samme sak? Forskjell på å promotere; gå ned «10kg på 2 uker» og « gjør denne endringen i livsstilen din og se vekta og cm krympe» . Jeg vil anta det er dette hun vil sette fokus på, hvorfor dietter osv skal promoteres med antall kilo ned.. Ned 10 kg før sommeren kan vel være en realistisk og god plan? Mange ønsker og trenger konkrete mål, og kan da finne hjelp og motivasjon til det i Dagbladet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 14. april 2021 #6102 Del Skrevet 14. april 2021 Lileep skrev (12 minutter siden): Samme sak? Forskjell på å promotere; gå ned «10kg på 2 uker» og « gjør denne endringen i livsstilen din og se vekta og cm krympe» . Jeg vil anta det er dette hun vil sette fokus på, hvorfor dietter osv skal promoteres med antall kilo ned.. Klart det er en forskjell på de to tilnærmingene til en lettere kropp. Den første henviser sannsynligvis til en type quick-fix hvor man følger en mer eller mindre ekstrem versjon av en eller annen diett, oppnår raske (kortvarige) resultater, sprekker og rykker tilbake til start. Den siste tar lengre tid, og vektnedgangen går kan hende seinere enn ved førstnevnte metode, men er et opplegg man kan trives og leve med over tid. Har dog ingen problemer med å forholde meg til kilo som et forenklet mål på fremgang i en begynnerfase, men det mest korrekte over tid er å kombinere kilo OG cm. Trener man mye styrke, er det greit å ha i menge at muskler veier mer enn fett, f.eks. Når det er sagt, så hadde jeg vært noget reservert for å ta i mot hjelp til livsstilsendring fra en som har en slankeoperasjon i bunn, da jeg kjenner at det i seg selv har såpass stort effekt på vektnedgang i forhold til å «bare» legge om livsstilen at jeg hadde følt det litt lite troverdig overfor meg som kunde. Tråden har vært inne på det før - Det skal i alle fall kommuniseres meget åpent i forkant om at det også har vært kirurgi inne i «livsstilsendringen». 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tistelblad Skrevet 15. april 2021 #6103 Del Skrevet 15. april 2021 Min guilty pleasure er å følge noen instagrammere og å lese trådene om dem her. Det er underholdende, og jeg blir sjelden sint og irritert, heller lattermild og oppgitt. Men i dag toppa det seg for meg, og jeg tror rett og slett ikke at jeg kan følge med hva HD driver med lenger. Svangerskapsdepresjon har jeg opplevd selv, og jeg skjønner også delvis det med kroppsendringer og skepsis for hvordan livet vil endre seg. Dette burde likevel ærlig talt vært noe å tenke på på forhånd, og hva som vil skje med "karrieren" og at hun "mister seg selv" bør være en del av beslutningen om å bli gravid eller ikke. Og hun melker og melker og melker denne negativiteten. Som man tenker om andre instagrammere: det er ikke alt som skal deles. At man alltid har vondt, at hver eneste dag er en dårlig dag, og man gir uttrykk for å omtrent grue seg til babyen kommer, ja det kan man dele med de nærmeste. Hun har vært flink til å late som med tanke på vekten sin i mange år, og da kunne hun droppa å være så superåpen nå. Hun kommer til å lese dette, bli sur og kalle det trolling. Det er det ikke, det er velmente råd. Hold noe for deg selv. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likermegher Skrevet 15. april 2021 #6104 Del Skrevet 15. april 2021 Tistelblad skrev (56 minutter siden): Min guilty pleasure er å følge noen instagrammere og å lese trådene om dem her. Det er underholdende, og jeg blir sjelden sint og irritert, heller lattermild og oppgitt. Men i dag toppa det seg for meg, og jeg tror rett og slett ikke at jeg kan følge med hva HD driver med lenger. Svangerskapsdepresjon har jeg opplevd selv, og jeg skjønner også delvis det med kroppsendringer og skepsis for hvordan livet vil endre seg. Dette burde likevel ærlig talt vært noe å tenke på på forhånd, og hva som vil skje med "karrieren" og at hun "mister seg selv" bør være en del av beslutningen om å bli gravid eller ikke. Og hun melker og melker og melker denne negativiteten. Som man tenker om andre instagrammere: det er ikke alt som skal deles. At man alltid har vondt, at hver eneste dag er en dårlig dag, og man gir uttrykk for å omtrent grue seg til babyen kommer, ja det kan man dele med de nærmeste. Hun har vært flink til å late som med tanke på vekten sin i mange år, og da kunne hun droppa å være så superåpen nå. Hun kommer til å lese dette, bli sur og kalle det trolling. Det er det ikke, det er velmente råd. Hold noe for deg selv. Lurer veldig på hva den karrieren er jeg da. Det hun driver med nå, kan fint kombineres med barn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda00 Skrevet 15. april 2021 #6105 Del Skrevet 15. april 2021 Hun skriver i forbindelse med et før og etterbilde hun la ut i dag at man kommer langt med å ikke gi opp. Hun sier flere ganger indirekte at det ene og alene et kun hun som har gjort jobben bak vektnedgangen. Og jeg får inntrykk av at hun mener at det og gå ned og holde vekten er like lett for de som ikke er operert. Det er jo så langt fra sannheten som det går an å komme! Ja, man må gjøre "jobben" selv. Men hun har fått et godt verktøy som for mange er helt nødvendig for å klare å nå de målene. Jeg mener ikke at hun ikke fortjener skryt for hva hun har oppnådd, men å formidle at operasjonen ikke er en vesentlig del av resultatet er ganske provoserende. Operasjonen forandrer MYE. Man blir fortere mett og det forandrer også hormonene i kroppen. Kjenner selv en som tok operasjon og etter over 20 år som sykelig overvektig ble hun normal vekting på 1,5 år. Og hun sier at hun aldri hadde klart det uten å bli operert, selv om det var psykisk er tungt å gå ned i vekt da også. Og oddsene for å holde vekten etter vektnedgangen er også MYE bedre med operasjon. Synes også at det er ganske kritikkverdig at hun flere ganger ukentlig har behov for å dele før og etterbilde, noe hun har holdt på med i månedsvis nå. Det er helt greit å gjøre av og til, men når hun gjør det for 50'ende gang bidrar det til et veldig ekstremt kroppsfokus. For ikke snakke om alt annet hun overfokuserer på med kroppen. Hun var også SÅ lei seg for at kjolene var blitt for store og hun var SÅ lei seg for at ringen hennes ikke passet osv osv.. Synes det blir dobbelt kommunikasjon hele veien. Jeg glemte å slutte å følge henne på facebook, men nå er det også gjort 😆 nok er nok.. Og nei, jeg er ikke sjalu 😅 jeg er ikke like stor som henne, men blir provosert av måten hun formidler ting på og det gjelder ikke bare vektnedgangen! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 15. april 2021 #6106 Del Skrevet 15. april 2021 Hedda00 skrev (14 minutter siden): Hun skriver i forbindelse med et før og etterbilde hun la ut i dag at man kommer langt med å ikke gi opp. Hun sier flere ganger indirekte at det ene og alene et kun hun som har gjort jobben bak vektnedgangen. Og jeg får inntrykk av at hun mener at det og gå ned og holde vekten er like lett for de som ikke er operert. Det er jo så langt fra sannheten som det går an å komme! Ja, man må gjøre "jobben" selv. Men hun har fått et godt verktøy som for mange er helt nødvendig for å klare å nå de målene. Jeg mener ikke at hun ikke fortjener skryt for hva hun har oppnådd, men å formidle at operasjonen ikke er en vesentlig del av resultatet er ganske provoserende. Operasjonen forandrer MYE. Man blir fortere mett og det forandrer også hormonene i kroppen. Kjenner selv en som tok operasjon og etter over 20 år som sykelig overvektig ble hun normal vekting på 1,5 år. Og hun sier at hun aldri hadde klart det uten å bli operert, selv om det var psykisk er tungt å gå ned i vekt da også. Og oddsene for å holde vekten etter vektnedgangen er også MYE bedre med operasjon. Synes også at det er ganske kritikkverdig at hun flere ganger ukentlig har behov for å dele før og etterbilde, noe hun har holdt på med i månedsvis nå. Det er helt greit å gjøre av og til, men når hun gjør det for 50'ende gang bidrar det til et veldig ekstremt kroppsfokus. For ikke snakke om alt annet hun overfokuserer på med kroppen. Hun var også SÅ lei seg for at kjolene var blitt for store og hun var SÅ lei seg for at ringen hennes ikke passet osv osv.. Synes det blir dobbelt kommunikasjon hele veien. Jeg glemte å slutte å følge henne på facebook, men nå er det også gjort 😆 nok er nok.. Og nei, jeg er ikke sjalu 😅 jeg er ikke like stor som henne, men blir provosert av måten hun formidler ting på og det gjelder ikke bare vektnedgangen! Veldig godt skrevet - og veldig enig! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 15. april 2021 #6107 Del Skrevet 15. april 2021 cerruti skrev (2 timer siden): Veldig godt skrevet - og veldig enig! Signerer denne. Se på hva hun hashtagget med også, ingenting om operasjon og ingen tvil om at hun ønsker kredit for dette for å ha gjort denne jobben HELT på egenhånd!🤮 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 15. april 2021 #6108 Del Skrevet 15. april 2021 HD sier på Instagram at hun er redd for å miste seg selv når det kommer til det å få barn. Jeg tenker derimot at hun har veldig godt av å få fokusere på noe annet enn seg selv. Tror det vil gjøre henne godt. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 15. april 2021 #6109 Del Skrevet 15. april 2021 Hollie skrev (3 minutter siden): HD sier på Instagram at hun er redd for å miste seg selv når det kommer til det å få barn. Jeg tenker derimot at hun har veldig godt av å få fokusere på noe annet enn seg selv. Tror det vil gjøre henne godt. Det er hakk i plata, og det er fortsatt 4 mnd igjen med « gravide tanker»? Jeg styrer unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 15. april 2021 #6110 Del Skrevet 15. april 2021 Hun blir mer og mer slitsom og masete.. Er sjelden eller aldri innom lenger. Redd for karriere???? Hvilken karriere skriver hun om?? Kvinner flest fikser det de ønsker å fikse. Og aldri har vel hverken permisjon før eller etter fødsel vært bedre mtp både lengde og økonomi. Slutt å syt Helene. Det kler deg ikke... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 15. april 2021 #6111 Del Skrevet 15. april 2021 Har hun egentlig kommet med noe positivt om graviditeten? Utenom når hun skal reklamere for babyting? Redd for forandringer, redd for kiloene, redd for mannen skal få avsmak fra henne, redd for karrieren, redd for å endre personlighet, syt om smerter her og der, total breakdown når hun får vite kjønn, syt om dårlig form annenhver time.. jeg kan helt ærlig ikke huske sist hun nevnte noe positivt om babyen/svangerskapet! Må være utrolig slitsom å være så negativ og ha et så negativt syn på noe man selv har valgt å satse på! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 15. april 2021 #6112 Del Skrevet 15. april 2021 Håper Helen får hjelp å bruker jordmor å snakke med. det skal ikke være så negativt det hu står i nå, synd litt synd på Mats å når det blir så mye negativt fokus på graviditeten, han skal jo også bli forelder og det er mye forandringer som skjer for han han også. Håper barsel og babytiden blir kjempe fin for henne, ellers blir det noen tunge år fremover, for begge to. finnes ikke en mer krevende tid for par en småbarnsperioden 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 15. april 2021 #6113 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg tror jeg aldri har vært bort i en mer negativ person. Tenk å bo sammen med noen som er så negativ? Jeg hadde ikke klart å holde ut🙈 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 15. april 2021 #6114 Del Skrevet 15. april 2021 Interessant lesning i kommentarfeltet under siste før-/etterbilde på insta nå. Der er en bruker som påpeker akkurat det som har blitt snakket om her inne, nemlig at hun «glemmer» å kreditere slankeoperasjonen for deler av resultatet av livsstilsendringen. Brukeren får som svar av HD at HD faktisk gikk OPP i vekt og veide mer enn før operasjonen ett år etter, altså er hun nærmest et medisinsk under å regne. Syns dette hørtes mildt sagt oppsiktsvekkende ut, så tok et lite søk i google. Heldigvis (kanskje ikke heldigvis for HD, siden det er vanskelig å lyve når halve livet er blogget om) finnes det en hel kategori på bloggen om slankeoperasjonen, og omtrent på ettårsdagen for operasjonen skriver hun hun mellom annet: «(...) Nå er det faktisk snart et år siden jeg tok gastric sleeve operasjoen og vekta viser ganske mange kilo mindre. I tillegg til en hel haug med centimeter, la oss ikke glemme det.» Kilde: https://www.helenedrage.no/2019/09/16/angrer-jeg-pa-operasjonen/ Hvorfor juge når sannheten ligger lett verifiserbar på internett så alle kan se? Selvbedrag? Dårlig hukommelse? Manglende tro på folks evne til å google? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalie Skrevet 15. april 2021 #6115 Del Skrevet 15. april 2021 44 minutter siden, Hilde444 said: Jeg tror jeg aldri har vært bort i en mer negativ person. Tenk å bo sammen med noen som er så negativ? Jeg hadde ikke klart å holde ut🙈 Jeg ble i dårlig humør bare av å se på instastoryen denne uken. Det må være lov å være ærlig å skrive det man føler, likevel hadde det vært bedre å ta det opp med en psykolog/familie/venner. Har forresten aldri forstått meg på samtlige influencere som deler triste og melankolske poster/story hele forbanna tiden. Det siste jeg vil se på Instagram er andres personlige problemer. Unfollow. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 15. april 2021 #6116 Del Skrevet 15. april 2021 Nathalie skrev (Akkurat nå): Jeg ble i dårlig humør bare av å se på instastoryen denne uken. Det må være lov å være ærlig å skrive det man føler, likevel hadde det vært bedre å ta det opp med en psykolog/familie/venner. Har forresten aldri forstått meg på samtlige influencere som deler triste og melankolske poster/story hele forbanna tiden. Det siste jeg vil se på Instagram er andres personlige problemer. Unfollow. Helene har aldri vært ærlig på noe før, da mener jeg i forhold til alt maset om hvor fornøyd, hvor fin, hvor awesome og hvor bra alt har vært hele veien. Hun har mistet all troverdighet med alt hun har vist de siste årene. For det kommer alltid frem at ting ikke var så bra og fint i ettertid. Det å bruke plattformen sin til massiv klaging dag ut og dag inn er på ingen måte normalt. Og om hun mener at dette er en stemme for de som sliter, er jeg redd hun bare bidrar til enda mer skam rundt det å ikke føle seg så bra under graviditet. Hun fokuserer bare på alt det negative, og ikke en eneste gang har jeg sett at hun ser noe fint i det hun går og står i nå. Usunt fokus på det meste, iblandet reklame og mer reklame. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 15. april 2021 #6117 Del Skrevet 15. april 2021 Tripptrapp1 skrev (45 minutter siden): Interessant lesning i kommentarfeltet under siste før-/etterbilde på insta nå. Der er en bruker som påpeker akkurat det som har blitt snakket om her inne, nemlig at hun «glemmer» å kreditere slankeoperasjonen for deler av resultatet av livsstilsendringen. Brukeren får som svar av HD at HD faktisk gikk OPP i vekt og veide mer enn før operasjonen ett år etter, altså er hun nærmest et medisinsk under å regne. Syns dette hørtes mildt sagt oppsiktsvekkende ut, så tok et lite søk i google. Heldigvis (kanskje ikke heldigvis for HD, siden det er vanskelig å lyve når halve livet er blogget om) finnes det en hel kategori på bloggen om slankeoperasjonen, og omtrent på ettårsdagen for operasjonen skriver hun hun mellom annet: «(...) Nå er det faktisk snart et år siden jeg tok gastric sleeve operasjoen og vekta viser ganske mange kilo mindre. I tillegg til en hel haug med centimeter, la oss ikke glemme det.» Kilde: https://www.helenedrage.no/2019/09/16/angrer-jeg-pa-operasjonen/ Hvorfor juge når sannheten ligger lett verifiserbar på internett så alle kan se? Selvbedrag? Dårlig hukommelse? Manglende tro på folks evne til å google? Hun innrømmet at hun gikk opp etter operasjonen, fordi hun gikk på noen tabletter. Det tviler jeg ikke på. At hun har vært rå og klart en så stor vektnedgang og holder vekten, etter så lang tid etter operasjonen er godt jobbet. Det kan ingen ta henne på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 15. april 2021 #6118 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Lin11 skrev (8 minutter siden): Hun innrømmet at hun gikk opp etter operasjonen, fordi hun gikk på noen tabletter. Det tviler jeg ikke på. At hun har vært rå og klart en så stor vektnedgang og holder vekten, etter så lang tid etter operasjonen er godt jobbet. Det kan ingen ta henne på. Hun gikk kjapt ned det første året, men på år to gikk det litt opp igjen (dog ikke så mye som før operasjonsvekt hvis man ser på bilder). Dette har Helene selv begrunnet kom av antidepressiva (vanlig bivirkning er økt appetitt) og at hun glemte å ta kosttilskuddene sine. Selv med minimage kan man gå opp i vekt, men å gå ned i vekt med minimage er enklere enn uten. Selvfølgelig skal hun ikke gi all cred til operasjonen, men hun bør gi noe. Grunnen er at når man bruker seg selv som reklame for noe man føler har fungert så indirekte kommuniserer man ofte dette «klarte jeg så klarer du» konseptet og da må operasjonen nevnes for å vise det store bildet. Mange opplever det som personlig mislykkethet om de ikke får til dietter/ livsstilsendringer som promoteres på denne måten. Endret 15. april 2021 av Jaymie 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 15. april 2021 #6119 Del Skrevet 15. april 2021 Jaymie skrev (Akkurat nå): Hun gikk kjapt ned det første året, men på år to gikk det litt opp igjen (dog ikke så mye som før operasjonsvekt hvis man ser på bilder). Dette har Helene selv begrunnet kom av antidepressiva og at hun glemte å ta kosttilskuddene sine. Selv med minimage kan man gå opp i vekt, men å gå ned i vekt med minimage er enklere enn uten. Selvfølgelig skal hun ikke gi all cred til operasjonen, men hun bør gi noe. Grunnen er at når man bruker seg selv som reklame for noe man føler har fungert så indirekte kommuniserer man ofte dette «klarte jeg så klarer du» konseptet og da må operasjonen nevnes for å vise det store bildet. Mange opplever det som personlig mislykkethet om de ikke får til dietter/ livsstilsendringer som promoteres på denne måten. Jeg er enig i at hun burde være tydeligere på at hun er operert. Hun har uansett gjort en kjempejobb i etterkant. Det er ikke en selvfølge at det er like gode resultater for alle som har blitt operert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stjerne*støv* Skrevet 15. april 2021 #6120 Del Skrevet 15. april 2021 5 minutter siden, Jaymie said: Hun gikk kjapt ned det første året, men på år to gikk det litt opp igjen (dog ikke så mye som før operasjonsvekt hvis man ser på bilder). Dette har Helene selv begrunnet kom av antidepressiva (vanlig bivirkning er økt appetitt) og at hun glemte å ta kosttilskuddene sine. Selv med minimage kan man gå opp i vekt, men å gå ned i vekt med minimage er enklere enn uten. Selvfølgelig skal hun ikke gi all cred til operasjonen, men hun bør gi noe. Grunnen er at når man bruker seg selv som reklame for noe man føler har fungert så indirekte kommuniserer man ofte dette «klarte jeg så klarer du» konseptet og da må operasjonen nevnes for å vise det store bildet. Mange opplever det som personlig mislykkethet om de ikke får til dietter/ livsstilsendringer som promoteres på denne måten. hun veide vel nærmere 140/150kg før operasjonen ? Man ser godt hvor stor hun har vært på lille frekke bildene. enten lider hun av selektiv hukommelse eller så er hun helt blind på sin egen vekt. Hun har aldri vært så stor som hun var før operasjon i etterkant.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå