Gjest Bobleplasten Skrevet 4. februar 2021 #5381 Del Skrevet 4. februar 2021 Her er greien. Som gravid, så får du fort proppet ørene fulle over at ja, du skal gro et helt annet menneske med alt det innebærer, men det skal samtidig ikke verken sees eller høres. Du skal opprettholde lønnsarbeidet så du ikke er dyr for staten. Det designes fødeavdelinger for seks timers liggetid, og etter en effektiv føde- og barselstid skal du rett ut, helst med minimal oppfølging av helsevesenet, ammingen skal gå smooth fra dag en, og du fullammer selvfølgelig frem til seks måneder og full fart inn i lønnsarbeidet etter syv måneder, for det sier staten du skal gjøre. Du går fort ned de tillatte ekstra kiloene du fikk gå opp og får "kroppen" tilbake så prosessen skal ha etterlatt minst mulig spor. Og når du er tilbake til jobb skal du selvfølgelig holde minst det samme tempoet som før, og kollegene dine skal på ingen måte merke at du har et barn å ta vare på. Vi internaliserer dette og blir opptatt av å være flinke gravide, og på den andre siden, så ser vi ned på de såkalt dårlige gravide og foreldre. De som ikke koser seg. De som har unger som er syke gjennom hele første året av barnehagen og er mye borte. De som ikke "takler" det godt nok. De som er sykemeldte som gravide, grå i ansiktet, som er dårlige til beins og som faktisk krever at folk tar hensyn. Kanskje de til og med ikke klarer å spise anbefalt mengde grønnsaker og trene så mye som staten sier vi skal mens de bærer frem ungen. Kanskje de legger på seg mer enn det staten synes er greit. Alle skal tas. Jeg kjenner følelsen selv. For i enkelte dimensjoner var jeg en "flink" fødekvinne. Og jeg har egentlig lyst å skryte av det, for det var så mange andre som gjorde det i løpet av graviditeten og barselstiden, og jeg er innerst inne ganske fornøyd med det. Men jeg biter det i meg, fordi dette handler om internalisering av urealistiske standarder, kanskje ikke på enkeltnivå men totalt sett. Selvfølgelig vil samfunnet helst at vi biter tennene sammen og durer på som om alt er normalt i alle sammenhenger. Det er jo det som er mest lønnsomt. Når jeg møter sånne holdninger rettet mot gravide damer utfordrer jeg det litt. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. februar 2021 #5382 Del Skrevet 4. februar 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panfobi Skrevet 5. februar 2021 #5383 Del Skrevet 5. februar 2021 Bildet i story er merket med reklame, men nøyaktig samme bildet er lagt ut i feeden er ikke merket med reklame. Men heldigvis er det noen som har spurt hvor genseren er kjøpt, så hun kan si at hun har link i bio. 😌 jeg melder det inn til forbrukertilsynet, og anbefaler flere å gjøre det samme: https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantesofie Skrevet 5. februar 2021 #5384 Del Skrevet 5. februar 2021 (endret) Bobleplasten skrev (På 4.2.2021 den 7.43): Her er greien. Som gravid, så får du fort proppet ørene fulle over at ja, du skal gro et helt annet menneske med alt det innebærer, men det skal samtidig ikke verken sees eller høres. Du skal opprettholde lønnsarbeidet så du ikke er dyr for staten. Det designes fødeavdelinger for seks timers liggetid, og etter en effektiv føde- og barselstid skal du rett ut, helst med minimal oppfølging av helsevesenet, ammingen skal gå smooth fra dag en, og du fullammer selvfølgelig frem til seks måneder og full fart inn i lønnsarbeidet etter syv måneder, for det sier staten du skal gjøre. Du går fort ned de tillatte ekstra kiloene du fikk gå opp og får "kroppen" tilbake så prosessen skal ha etterlatt minst mulig spor. Og når du er tilbake til jobb skal du selvfølgelig holde minst det samme tempoet som før, og kollegene dine skal på ingen måte merke at du har et barn å ta vare på. Vi internaliserer dette og blir opptatt av å være flinke gravide, og på den andre siden, så ser vi ned på de såkalt dårlige gravide og foreldre. De som ikke koser seg. De som har unger som er syke gjennom hele første året av barnehagen og er mye borte. De som ikke "takler" det godt nok. De som er sykemeldte som gravide, grå i ansiktet, som er dårlige til beins og som faktisk krever at folk tar hensyn. Kanskje de til og med ikke klarer å spise anbefalt mengde grønnsaker og trene så mye som staten sier vi skal mens de bærer frem ungen. Kanskje de legger på seg mer enn det staten synes er greit. Alle skal tas. Jeg kjenner følelsen selv. For i enkelte dimensjoner var jeg en "flink" fødekvinne. Og jeg har egentlig lyst å skryte av det, for det var så mange andre som gjorde det i løpet av graviditeten og barselstiden, og jeg er innerst inne ganske fornøyd med det. Men jeg biter det i meg, fordi dette handler om internalisering av urealistiske standarder, kanskje ikke på enkeltnivå men totalt sett. Selvfølgelig vil samfunnet helst at vi biter tennene sammen og durer på som om alt er normalt i alle sammenhenger. Det er jo det som er mest lønnsomt. Når jeg møter sånne holdninger rettet mot gravide damer utfordrer jeg det litt. Enkelt og greit. Jøss, hvilken verden lever du i? Jeg har 4 barn og og kjenner meg overhodet ikke igjen i noe av det du skriver. Folk sutrer og syter, sykemeldes fordi de slitne som gravide, de har lange permisjoner, jobber deltid når de begynner å jobbe og forventer fri i fellesferien hvert år, siden barnehagen er stengt da så de uten barn kan jobbe juli hvert år. Jeg synes folk sutrer og bærer seg noe voldsomt over å ha ett eller to friske barn, de er friske selv, har partner som er frisk, jobb, besteforeldre og fanden og hans oldemor. Og det er helt greit. Bare fordi jeg ikke er sånn mener mange jeg er super woman med 4 barn, både jeg og mannen i lederjobb og trener aktivt. Nei, holdningene der lurer jeg på hvor i all verden du møter. Endret 6. februar 2021 av tantesofie Skrivefeil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 5. februar 2021 #5385 Del Skrevet 5. februar 2021 Ironisk ettersom hun har deltatt i en diskusjon i SoMe-gruppa på FB i dag, om merking, om at enkelte skriver AD kjempesmått under profilbildet på bilder. Nei, hun er ikke helt der selv (enda hun til tider bruker mindre skrift og/eller mindre synlig farge på teksten), men å «glemme» merking skjer ikke akkurat sjeldent det heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 5. februar 2021 #5386 Del Skrevet 5. februar 2021 hufsaaaaa skrev (29 minutter siden): Ironisk ettersom hun har deltatt i en diskusjon i SoMe-gruppa på FB i dag, om merking, om at enkelte skriver AD kjempesmått under profilbildet på bilder. Nei, hun er ikke helt der selv (enda hun til tider bruker mindre skrift og/eller mindre synlig farge på teksten), men å «glemme» merking skjer ikke akkurat sjeldent det heller. Det blir for dumt det hun kommer med i debatten der. Dette har hun selv gjort så mye og fått kritikk for her inne. Noen ganger har hun blitt bedre i 2-3 dager før det igjen er bitteliten reklameskrift gjemt bak profilbildet/ navnet eller annen form for skjult reklame slik som den nevt over. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 5. februar 2021 #5387 Del Skrevet 5. februar 2021 hufsaaaaa skrev (1 time siden): Ironisk ettersom hun har deltatt i en diskusjon i SoMe-gruppa på FB i dag, om merking, om at enkelte skriver AD kjempesmått under profilbildet på bilder. Nei, hun er ikke helt der selv (enda hun til tider bruker mindre skrift og/eller mindre synlig farge på teksten), men å «glemme» merking skjer ikke akkurat sjeldent det heller. Haha. Hun er queen av å merke dårlig eller skjult, så hun bør kanskje ikke peke fingeren mot noen når det kommer til akkurat det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 5. februar 2021 #5388 Del Skrevet 5. februar 2021 lillehammeren skrev (5 minutter siden): Haha. Hun er queen av å merke dårlig eller skjult, så hun bør kanskje ikke peke fingeren mot noen når det kommer til akkurat det. Hun kaller det sleipt i kommentaren sin, så da tolker jeg det som at hun selv er klar over de gangene hun gjør det selv, og at det er med vilje. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 6. februar 2021 #5389 Del Skrevet 6. februar 2021 tantesofie skrev (9 timer siden): Jøss, hvilken verden lever du i? Jeg har 4 barn og kjenner og kjenner meg overhodet ikke igjen i nor av det du skriver. Folk sutrer og syter, sykemeldes fordi de slitne som gravide, de har lange permisjoner, jobber deltid når de begynner å jobbe og forventer fri i fellesferien hvert år, siden barnehagen er stengt da så de uten barn kan jobbe juli hver år. Jeg synes folk sutrer og bærer seg noe voldsomt over å ha et eller to friske barn, de er friske selv, har partner som er frisk, jobb, besteforeldre og fanden og hans oldemor. Og det er helt greit. Bare fordi jeg ikke er sånn mener mange jeg er super super woman med 4 barn, både jeg og mannen i lederjobb og trener aktivt. Nei, holdningene der lurer jeg på hvor i all verden du møter. Nedlatende holdninger til foreldre og fødekvinner som ikke finner plassen sin i hamsterhjulet finnes ikke, ei heller ikke produktivitetspress rettet mot foreldre sier forumbruker som først rakker ned på andre foreldre og deretter skryter over hvor flink forelder hun selv er som kan ha mange barn og krevende lønnsarbeid. Nei jeg forstår heller ikke hvor jeg tar det fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 6. februar 2021 #5390 Del Skrevet 6. februar 2021 «Ganske sleipt» 🤷🏻♀️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 6. februar 2021 #5391 Del Skrevet 6. februar 2021 lillehammeren skrev (1 time siden): «Ganske sleipt» 🤷🏻♀️ Den dama er så dobbeltmoralsk. Hun skal ta andre for å ikke merke riktig og synlig mens hun selv velger hvit tekst på hvit bakgrunn. Altså 😂 Var det ikke han samboeren hennes som var her inne engang og påstod han skulle ta dette med å merke synlig og korrekt opp med henne? Gikk visst i glemmeboka det. Men er det noen i den diskusjonen hun deltar i på facebook som forteller Helene at hun er like ille selv? Jeg syns det er så spesielt av henne å skulle ta andre influensere når hun er like ille på det selv, og det er jo ikke akkurat som det mangler bevis på måten hun holder på. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likermegher Skrevet 6. februar 2021 #5392 Del Skrevet 6. februar 2021 Pissflaps skrev (2 timer siden): Den dama er så dobbeltmoralsk. Hun skal ta andre for å ikke merke riktig og synlig mens hun selv velger hvit tekst på hvit bakgrunn. Altså 😂 Var det ikke han samboeren hennes som var her inne engang og påstod han skulle ta dette med å merke synlig og korrekt opp med henne? Gikk visst i glemmeboka det. Men er det noen i den diskusjonen hun deltar i på facebook som forteller Helene at hun er like ille selv? Jeg syns det er så spesielt av henne å skulle ta andre influensere når hun er like ille på det selv, og det er jo ikke akkurat som det mangler bevis på måten hun holder på. Det tror jeg ikke han tok opp med henne på en seriøs måte. Han er bare inne her og snoker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 6. februar 2021 #5393 Del Skrevet 6. februar 2021 Å glede seg til å få kroppen sin tilbake 5 minutter etter at du har blitt gravid....da har du satt standarden for den graviditeten 😏 Finnes det en eneste anledning i livet hvor Drage ikke fokuserer på kropp? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 6. februar 2021 #5394 Del Skrevet 6. februar 2021 Frøken Scott skrev (20 minutter siden): Å glede seg til å få kroppen sin tilbake 5 minutter etter at du har blitt gravid....da har du satt standarden for den graviditeten 😏 Finnes det en eneste anledning i livet hvor Drage ikke fokuserer på kropp? Ja, når hun kritiserer andre folk, bedrifter og influensere for alt og ingenting. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. februar 2021 #5395 Del Skrevet 6. februar 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 8. februar 2021 #5396 Del Skrevet 8. februar 2021 Frøken Scott skrev (På 6.2.2021 den 15.46): Å glede seg til å få kroppen sin tilbake 5 minutter etter at du har blitt gravid....da har du satt standarden for den graviditeten 😏 Finnes det en eneste anledning i livet hvor Drage ikke fokuserer på kropp? Tenkt det samme selv. Dette svangerskapet blir tøft for henne med en slik holdning! Mon tro hvor ille det da blir når ungen er født og hun ikke får søvn. Hun klager på hjemmekontor nå allerede, hvor lenge har hun hatt det? At det går ann!! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 8. februar 2021 #5397 Del Skrevet 8. februar 2021 Frøken Scott skrev (På 6.2.2021 den 15.46): Å glede seg til å få kroppen sin tilbake 5 minutter etter at du har blitt gravid....da har du satt standarden for den graviditeten 😏 Finnes det en eneste anledning i livet hvor Drage ikke fokuserer på kropp? Jeg tenker hu har fokus på feil sted, nå burde hu glede seg til å få mage, vite kjønn og kjenne liv og spark, ikke fokusere på å «få kroppen» tilbake og stresse med det. Men er vel sånn når mat, vekt å kropp har vært vanskelig så lenge. Håper hun får hjelp med eventuelle tankeskjør osv. er jo så lenge igjen av svangerskapet 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 8. februar 2021 #5398 Del Skrevet 8. februar 2021 mumrikk1 skrev (2 timer siden): Tenkt det samme selv. Dette svangerskapet blir tøft for henne med en slik holdning! Mon tro hvor ille det da blir når ungen er født og hun ikke får søvn. Hun klager på hjemmekontor nå allerede, hvor lenge har hun hatt det? At det går ann!! Klager ikke HD over det meste da? Det er bitching over en lav sko...Happy lizzm...Hun virker bare ulykkelig men skal krampeaktig fremstå som en Queen som fixer det meste...Men så lenge hun tror på det selv så er vel alt greit.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 8. februar 2021 #5399 Del Skrevet 8. februar 2021 Gull vaffel skrev (2 timer siden): Jeg tenker hu har fokus på feil sted, nå burde hu glede seg til å få mage, vite kjønn og kjenne liv og spark, ikke fokusere på å «få kroppen» tilbake og stresse med det. Men er vel sånn når mat, vekt å kropp har vært vanskelig så lenge. Håper hun får hjelp med eventuelle tankeskjør osv. er jo så lenge igjen av svangerskapet Har man problemer med mat/kropp så er det ikke bare å endre fokus for at man er gravid 🤷 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. februar 2021 #5400 Del Skrevet 8. februar 2021 mumrikk1 skrev (4 timer siden): Tenkt det samme selv. Dette svangerskapet blir tøft for henne med en slik holdning! Mon tro hvor ille det da blir når ungen er født og hun ikke får søvn. Hun klager på hjemmekontor nå allerede, hvor lenge har hun hatt det? At det går ann!! Man vet da ingenting om hun får søvn eller ikke, for mange er svangerskap tøft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå