Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2581 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Heartgirl skrev: Ikke i nærheten som det HD får. Dessverre Er du seriøs nå? Da foreslår jeg at kikker gjennom de trådene 1
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2582 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Er du seriøs nå? Da foreslår jeg at kikker gjennom de trådene Det har jeg gjort, og jeg har sett nøyaktig det samme som flere andre her.
Sahara_ Skrevet 13. april 2020 #2583 Skrevet 13. april 2020 36 minutter siden, Infinity skrev: Akkurat det du skriver her syns jeg er helt på jordet. Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig. Det er jo denne tråden et lysende eksempel på. Jeg syns hun poserer veldig «snilt» i forhold til de fleste bloggere. Bildet er såpass skjevt kroppsmessig i blogglandia, så at det er HD som får massiv kritikk for å vise frem kropp blir så latterlig at jeg nesten ikke har ord. Helene Drage har jo selv sagt at hun fikk MER negativ kritikk om eksponering når hun gikk ned i vekt og ble slankere. Så det har bloggeren selv bekreftet. Hun trodde det var hat for kroppspress mot mer "vanlige" kropper. 2
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2584 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Miranda16 skrev: Ser du CBE, Lene Orvik, Isabel Raad og Sophie Elise får masse komplimenter for at de viser kropp? Ser du forskjellen på kritikken ?
Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2585 Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, Infinity skrev: Ser du forskjellen på kritikken ? "Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig." Mange her har nesten som eneste argument at alt kritikk HD får er fatshamming. HD har ikke noe mindre kroppsfokus enn andre. Man trenger ikke snakke om kropp og vise kropp for å snakke om selvtillit. Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. At noen ikke skjønner at alt det hun snakker om er en unnskyldning for å vise seg i undertøy. Hun sier selv at hun ønsker oppmerksomhet og at undertøysbilder får flere likes enn noe annet 14
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2586 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Miranda16 skrev: "Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig." Mange her har nesten som eneste argument at alt kritikk HD får er fatshamming. HD har ikke noe mindre kroppsfokus enn andre. Man trenger ikke snakke om kropp og vise kropp for å snakke om selvtillit. Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. At noen ikke skjønner at alt det hun snakker om er en unnskyldning for å vise seg i undertøy. Hun sier selv at hun ønsker oppmerksomhet og at undertøysbilder får flere likes enn noe annet Hva er fatshamming? Har aldri hørt ordet før? Kan du være så snill å forklare meg, for jeg er grønn på slike uttrykk
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2587 Skrevet 13. april 2020 (endret) Fatter ikke at man ikke diskuterer det som faktisk er kritikkverdig med HD, og det er ikke vekten eller de såkalte "lettkledde" bildene hun legger ut, samme gjelder spleisen for hunden hennes. Det er da valgfritt å støtte dette. Endret 13. april 2020 av Carma La til et ikke....
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2588 Skrevet 13. april 2020 21 minutter siden, Carma skrev: Fatter ikke at man ikke diskuterer det som faktisk er kritikkverdig med HD, og det er ikke vekten eller de såkalte "lettkledde" bildene hun legger ut, samme gjelder spleisen for hunden hennes. Det er da valgfritt å støtte dette. Jeg kunne ikke være mer enig. Hun velger selv om hun vil legge ut "lettkledde" bilder, og bildene skader ingen. Når det gjelder spleisen hun hadde er det en god del bloggere som prøver på å få penger på spleis for noe. Jeg så en annen voksen blogger spørre om spleis for å få penger til kremering av hunden sin. Det er valgfritt å støtte slike spleis.
FlikkFlakk Skrevet 13. april 2020 #2589 Skrevet 13. april 2020 Tenk å sitte på Instagram og tigge til seg penger for operasjonen når hun har vært så dum å ikke ha forsikring på den, også går hun å kjøper dyre mascaraer....snakk om å spytte på følgerne sine, noe så frekt!! Hun burde lete frem litt sosiale antenner og legge ut en beklagelse for at hun har lurt til seg penger fra folk. Jeg vet det er frivillig å gi penger, men hun spilte så "stakkars meg og hunden min" for å få folk til å synes synt på seg og hun vet sikkert godt at mange har et soft spot når det gjelder dyr som har det vondt. Nå burde hun virkelig legge ut en beklagelse eller enda bedre føre tilbake pengene til de som har donert. Har man tråkket så i salaten som hun har gjort nå så må hun bare være voksen og gjøre opp for seg. Om det blir hardere tider for hun fremover får hun bare tåle, da lærer hun kanskje til neste gang at det er veldig dumt å lure folk. Det heter karma og den har kommet tilbake og bitt hun i ræ*a. 23
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2590 Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Tenk å sitte på Instagram og tigge til seg penger for operasjonen når hun har vært så dum å ikke ha forsikring på den, også går hun å kjøper dyre mascaraer....snakk om å spytte på følgerne sine, noe så frekt!! Hun burde lete frem litt sosiale antenner og legge ut en beklagelse for at hun har lurt til seg penger fra folk. Jeg vet det er frivillig å gi penger, men hun spilte så "stakkars meg og hunden min" for å få folk til å synes synt på seg og hun vet sikkert godt at mange har et soft spot når det gjelder dyr som har det vondt. Nå burde hun virkelig legge ut en beklagelse eller enda bedre føre tilbake pengene til de som har donert. Har man tråkket så i salaten som hun har gjort nå så må hun bare være voksen og gjøre opp for seg. Om det blir hardere tider for hun fremover får hun bare tåle, da lærer hun kanskje til neste gang at det er veldig dumt å lure folk. Det heter karma og den har kommet tilbake og bitt hun i ræ*a. Så du tenker at denne reaksjonen står til handlingen? Hun har brukt 1000 kr på en mascara og da betyr det at hun har svindlet til seg 30.000???
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2591 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Tenk å sitte på Instagram og tigge til seg penger for operasjonen når hun har vært så dum å ikke ha forsikring på den, også går hun å kjøper dyre mascaraer....snakk om å spytte på følgerne sine, noe så frekt!! Hun burde lete frem litt sosiale antenner og legge ut en beklagelse for at hun har lurt til seg penger fra folk. Jeg vet det er frivillig å gi penger, men hun spilte så "stakkars meg og hunden min" for å få folk til å synes synt på seg og hun vet sikkert godt at mange har et soft spot når det gjelder dyr som har det vondt. Nå burde hun virkelig legge ut en beklagelse eller enda bedre føre tilbake pengene til de som har donert. Har man tråkket så i salaten som hun har gjort nå så må hun bare være voksen og gjøre opp for seg. Om det blir hardere tider for hun fremover får hun bare tåle, da lærer hun kanskje til neste gang at det er veldig dumt å lure folk. Det heter karma og den har kommet tilbake og bitt hun i ræ*a. Denne operasjonen kom fort på som jeg forstod. Da rekker man ikke at forsikringen blir gyldig, for på visse forsikringsselskap må dyret være i karantene noen måneder før alt gjelder. Det kan være det som har skjedd. Om folk ville hjelpe henne får de selv stå for det. Forsikringsselskapene har forskjellige vilkår alt etter type forsikring.
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2592 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Miranda16 skrev: "Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig." Mange her har nesten som eneste argument at alt kritikk HD får er fatshamming. HD har ikke noe mindre kroppsfokus enn andre. Man trenger ikke snakke om kropp og vise kropp for å snakke om selvtillit. Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. At noen ikke skjønner at alt det hun snakker om er en unnskyldning for å vise seg i undertøy. Hun sier selv at hun ønsker oppmerksomhet og at undertøysbilder får flere likes enn noe annet Rull inn. Vis meg hvor jeg bruker fatshaming « som eneste argument» hvor det ikke er relevant. Mener du at det ikke forekommer fatshaming i denne tråden ? Passer du på å gi en tommel opp når det forekommer ? Hun har da absolutt ikke samme kroppsfokus som f.eks. Lene Orvik eller Sophia Elise. Har du sett bildene deres ? Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. Du har uansett ikke noe med om hun vil vise seg i undertøy. Er du inne i andre tråder for å oppdra de til ikke å posere i undertøy, eller bare det å posere ? Jeg vet ikke om du tror veldig mye om psyken til andre mennesker, men for å komme med et lite råd.; Så sant du ikke er psykologen hennes og har henne inne til behandling, så bør du virkelig slutte med å komme med kvasi analysering av et for deg ukjent menneske. En annen ting som gjennomsyrer denne tråden er at i samme innlegg så kan en bruker mene at hun sliter med psyken og kritisere at hun poserer for å se smalere ut. Med andre ord; « Jeg ser at du sliter for jeg er hobby psykolog og fy deg, du er mye tykkere enn det som kommer fram på bildet. Det er ikke hverken hjelpsomt eller snilt. Netthets tror jeg det kalles.. 9
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2593 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Infinity skrev: Rull inn. Vis meg hvor jeg bruker fatshaming « som eneste argument» hvor det ikke er relevant. Mener du at det ikke forekommer fatshaming i denne tråden ? Passer du på å gi en tommel opp når det forekommer ? Hun har da absolutt ikke samme kroppsfokus som f.eks. Lene Orvik eller Sophia Elise. Har du sett bildene deres ? Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. Du har uansett ikke noe med om hun vil vise seg i undertøy. Er du inne i andre tråder for å oppdra de til ikke å posere i undertøy, eller bare det å posere ? Jeg vet ikke om du tror veldig mye om psyken til andre mennesker, men for å komme med et lite råd.; Så sant du ikke er psykologen hennes og har henne inne til behandling, så bør du virkelig slutte med å komme med kvasi analysering av et for deg ukjent menneske. En annen ting som gjennomsyrer denne tråden er at i samme innlegg så kan en bruker mene at hun sliter med psyken og kritisere at hun poserer for å se smalere ut. Med andre ord; « Jeg ser at du sliter for jeg er hobby psykolog og fy deg, du er mye tykkere enn det som kommer fram på bildet. Det er ikke hverken hjelpsomt eller snilt. Netthets tror jeg det kalles.. Takk for svar
FlikkFlakk Skrevet 13. april 2020 #2594 Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, Heartgirl skrev: Denne operasjonen kom fort på som jeg forstod. Da rekker man ikke at forsikringen blir gyldig, for på visse forsikringsselskap må dyret være i karantene noen måneder før alt gjelder. Det kan være det som har skjedd. Om folk ville hjelpe henne får de selv stå for det. Forsikringsselskapene har forskjellige vilkår alt etter type forsikring. Jeg kjenner godt til reglene, jeg jobber innen dyrehelse. Hun sa at hun hadde forsikring, men at den ikke dekket den operasjonen. Jeg har enda tilgode å oppleve at en forsikring ikke dekker en korsbåndskade, det er en veldig vanlig skade og vi operere for det flere ganger i uken, så det er ikke sant det hun sa om at hun hadde forsikring. Jeg mener at når man har ansvar for et dyr så har du enten forsikring eller såpass god buffer på konto at du klarer å betalte en regning på +-30000kr, selv har jeg både forsikring og buffer. 7
Orly Skrevet 13. april 2020 #2595 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, FlikkFlakk skrev: Jeg kjenner godt til reglene, jeg jobber innen dyrehelse. Hun sa at hun hadde forsikring, men at den ikke dekket den operasjonen. Jeg har enda tilgode å oppleve at en forsikring ikke dekker en korsbåndskade, det er en veldig vanlig skade og vi operere for det flere ganger i uken, så det er ikke sant det hun sa om at hun hadde forsikring. Jeg mener at når man har ansvar for et dyr så har du enten forsikring eller såpass god buffer på konto at du klarer å betalte en regning på +-30000kr, selv har jeg både forsikring og buffer. Det var ikke det hun sa, du får hvertfall gjengi riktig informasjon om du skal kritisere 10
Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2596 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Infinity skrev: Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. Bare å gå igjennom IG kontoen hennes hvor hun har vært mest aktiv de siste månedene: Her er noen eksempler. 13.04, 03.04, 19.03, 28.03, 28.02, 16.02. Kroppsfokuset er enormt. Kan ikke finne et innlegg i samme periode ikke selvtillit er knyttet opp mot kropp. 6
FlikkFlakk Skrevet 13. april 2020 #2597 Skrevet 13. april 2020 17 minutter siden, Carma skrev: Så du tenker at denne reaksjonen står til handlingen? Hun har brukt 1000 kr på en mascara og da betyr det at hun har svindlet til seg 30.000??? Jeg vet ikke med deg, men når jeg ikke har penger til en operasjon til hunden min, så har jeg i hvert fall ikke råd til mascaraer til 1000kr. Og da tenker man, hvor dårlig råd hadde hun egentlig? 21
FlikkFlakk Skrevet 13. april 2020 #2598 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Orly skrev: Det var ikke det hun sa, du får hvertfall gjengi riktig informasjon om du skal kritisere På den instastoryen jeg så så sa hun det, det var vilkår i forsikringen som gjorde at hun ikke fikk det dekket, mulig hun slettet det og lagde ny story? Ikke vet jeg. 2
Gjest Licorice Skrevet 13. april 2020 #2599 Skrevet 13. april 2020 (endret) 7 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Jeg kjenner godt til reglene, jeg jobber innen dyrehelse. Hun sa at hun hadde forsikring, men at den ikke dekket den operasjonen. Jeg har enda tilgode å oppleve at en forsikring ikke dekker en korsbåndskade, det er en veldig vanlig skade og vi operere for det flere ganger i uken, så det er ikke sant det hun sa om at hun hadde forsikring. Jeg mener at når man har ansvar for et dyr så har du enten forsikring eller såpass god buffer på konto at du klarer å betalte en regning på +-30000kr, selv har jeg både forsikring og buffer. Du har ikke fulgt med i timen ser jeg. De hadde 1 års karenstid, og derfor ble ikke operasjonen dekket. Vi er ferdig med å snakke om dette for mange sider tilbake siden, de som har donert må stå til ansvar for det selv. Jeg donerte 50 kr og angrer litt, ettersom hun plutselig har råd til å kjøpe flere typer mascara og nå skal hun i tillegg legge ut MYE klær for salg. Det kunne hun jo gjort i forkant av operasjonen. At du har forsikring og buffer og full kontroll på din økonomi er bra for deg, men det hjelper ikke de som har dårlig økonomi og dårlig kontroll på penger. Det er MANGE av de i samfunnet, og spesielt i Norge, så om du skal kjefte på Helene så kan du kjefte på de andre også som tigger til seg penger. Det er ikke bare Helene... 4 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Jeg vet ikke med deg, men når jeg ikke har penger til en operasjon til hunden min, så har jeg i hvert fall ikke råd til mascaraer til 1000kr. Og da tenker man, hvor dårlig råd hadde hun egentlig? Igjen så følger du ikke med. Mascaraene koster ikke 1000 kr, og om jeg husker riktig angående hvilke mascaraer som var på bildet så koster de ikke 700 kr heller. Jeg er enig angående dette med uvettig pengebruk, definitivt, men slutt å gjør det verre enn det egentlig er. Det var IKKE mascara til 1000 kr. De hun kjøpte var heller ikke de dyreste man får tak i, det var to drugstore + en Caia + en rituals. På bildet var det også en mascara fra Caia, og jeg regner med at den er kjøpt når hun har kjøpt sminke fra Caia tidligere, altså før vippene ble tatt av, og Caia haul var før operasjonen til hunden og før hun visste om at den operasjonen var nødvendig. Man får vell ikke kjøpt Caia i butikk i Norge? Endret 13. april 2020 av Licorice
Pollen Skrevet 13. april 2020 #2600 Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Jeg kjenner godt til reglene, jeg jobber innen dyrehelse. Hun sa at hun hadde forsikring, men at den ikke dekket den operasjonen. Jeg har enda tilgode å oppleve at en forsikring ikke dekker en korsbåndskade, det er en veldig vanlig skade og vi operere for det flere ganger i uken, så det er ikke sant det hun sa om at hun hadde forsikring. Jeg mener at når man har ansvar for et dyr så har du enten forsikring eller såpass god buffer på konto at du klarer å betalte en regning på +-30000kr, selv har jeg både forsikring og buffer. Når man har 3 jobber som HD har( skrev hun selv på snap her om dagen) og fortsatt må ha hjelp til å betale hele beløpet, så er det ikke ble håp. Tviler på leiligheten de leier er så dyr at alle pengene forsvinner på husleie. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå