Gjest Beatbox Skrevet 14. januar 2020 #1061 Del Skrevet 14. januar 2020 31 minutter siden, Lita_go skrev: Hei! Lurer på om noen kan oppdatere meg litt ang HD, ikke fulgt henne på en stund nå så henger litt bakpå kan man vel si! Fikk henne opp på snap i går, ble litt overrasket for jeg trodde hun skulle ta en slankeoperasjon🤔 Har hun nylig gjort det eller ombestemte hun seg? Hun ble operert for 1 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 14. januar 2020 #1062 Del Skrevet 14. januar 2020 1 time siden, FotbaIlflua skrev: Vi blir absolutt tyngre en våre forfedre. Men det er signifikante endringer i vekt de siste 20 årene, ikke de siste hundre eller tusen. Hva er endret de siste 20 årene? Vi har mer penger/får mer usunn mat og junkfood for pengene nå en før Folk sitter mer stille en før Maskiner har gjort hverdagen enklere og mindre fysisk Bruker mer bil og beina mindre Digitalisering, internett og sosiale medier har medført stor grad av inaktivitet da man har noe å gjøre selv om man bare sitter i ro. (Dette tror jeg også påvirker mtp psykiske problemer både pga press og fordi man ikke samhandler med andre på samme måte. Man kjeder seg aldri lenger heller, det er ikke bra) TV har nå programmer døgnet rundt. Før var det få programmer og kun deler av dagen Det er mer sosialt akseptabelt å kose seg hver dag. For 20+ år siden fikk man brus i bursdager og til jul, en sjelden gang i helgene. Nå drikker mange sukkerholdig drikke daglig. Årsakene er mange og sammensatte, men det er helt klart at det har skjedd store endringer i samfunnet som helhet de siste årene som påvirker vekten. For å ikke glemme all den hormon påvirkningen man får i seg via mat og kosmetikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 14. januar 2020 #1063 Del Skrevet 14. januar 2020 Sjokkerende hvor lite kapasitet enkelte har for å sette seg inn i en situasjon de ikke er eller har vært i selv, er dere seriøs eller bruker dere anonymiteten her til å trolle?? 🤷🤡 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 14. januar 2020 #1064 Del Skrevet 14. januar 2020 (endret) At legen har forordnet trening har jeg null tro på,men det høres kanskje mer fancy ut å si det på den måten hun gjør. Kosthold er langt viktigere.Om så ikke medførte riktighet, ville det være umulig for blant annet overvektige i rullestol å slanke seg. Og det stemmer ikke. Endret 14. januar 2020 av tutsi123 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 14. januar 2020 #1065 Del Skrevet 14. januar 2020 8 minutter siden, tutsi123 said: At legen har forordnet trening har jeg null tro på,men det høres kanskje mer fancy ut å si det på den måten hun gjør. Kosthold er langt viktigere.Om så ikke medførte riktighet, ville det være umulig for blant annet overvektige i rullestol å slanke seg. Og det stemmer ikke. For alt vi vet var den anbefalingen hans basert på mental helse, noe fysisk aktivitet kan gi positive utslag på. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 14. januar 2020 #1066 Del Skrevet 14. januar 2020 Akkurat nå, Superrosa skrev: For alt vi vet var den anbefalingen hans basert på mental helse, noe fysisk aktivitet kan gi positive utslag på. Det er sant. Men ikke i direkte forhold til å gå ned i vekt. Der holder det å spise mindre enn hva en forbrenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 14. januar 2020 #1067 Del Skrevet 14. januar 2020 32 minutter siden, tutsi123 skrev: Det er sant. Men ikke i direkte forhold til å gå ned i vekt. Der holder det å spise mindre enn hva en forbrenner. Men hun har jo ikke sagt at det er pga vekt🙄 Hun tagget til og med siste innlegg om dette med #mentaltrening, såh. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 14. januar 2020 #1068 Del Skrevet 14. januar 2020 (endret) Leste tidligere i dag ar hun tar en pause i fra bloggen, på ubestemt tid. Og tenkte da at det var jo trist, da jeg mener at det så absolutt er plass for henne i bloggverdenen. Men så leste jeg de siste sidene i denne tråden, og jeg må bare si at jeg forstår henne veldig godt. Endret 15. januar 2020 av gjest- silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NKK Skrevet 15. januar 2020 #1069 Del Skrevet 15. januar 2020 Stakkars stakkars dame. Det er veldig vanlig å gå opp igjen etter slankeoperasjon. Hun har likevel gått ned mange kilo fra sin høyeste vekt! Å påstå at operasjonen var nytteløs fordi hun har gått opp i vekt er helt høl i hue. Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva det vil si å være overvektig og gå ned i vekt? Man må spise ytterst lite kalorier resten av livet, og det er en veldig liten andel som opprettholder laveste vekt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 15. januar 2020 #1070 Del Skrevet 15. januar 2020 Vanlig å gå opp igjen etter operasjonen, men ikke så tidlig. Går gjerne noen år før man begynner å gå opp igjen. Hun har jo fortsatt mulighet til å gjøre en gbp, dersom denne sleeveoperasjonen ikke fungerer på henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 15. januar 2020 #1071 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg tror at HD hadde hatt godt av å være mer autentisk i bloggen sin. Det er lite substans og et til dels overfladisk innhold - og jeg er sikkert på at hun har mer å by på enn kropp, hud og poseringer. Veldig synd at hun reduserer seg selv på den måten. Det er så forventet at det kommer en bloggpause på dette tidspunktet - når vektnedgangen synes å ha stagnert. Det kunne man spå på forhånd. HD vil være en blogger, hun vil være en av influenserne, hun vil bli sett. Men da tror jeg at hun må se på seg selv som mer enn bare en poserende kropp. HD er ei vakker, flott dame - men hun er antakelig så mye mer enn det, uavhengig av vekta si. For å være en blogger/influenser så tror jeg at hun må by litt mer på noe av dette. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 15. januar 2020 #1072 Del Skrevet 15. januar 2020 En slankeoperasjon kan vel ikke medisinsk sett være vellykket når pasienten går opp i vekt i løpet av det første året. Det vitner om mangelfulle rutiner når det kommer til kosthold, aktivitet, søvn og mental styrke. Og en viktig pekepinn på at slike operasjoner slettes ikke er løsningen for alle. Dette hadde jo vært en gylden mulighet til å skrive en interessant blogg/Instagram om akkurat dette tema. Og belyse skyggesidene av slike inngrep, fokusere på viktigheten rundt mental forberedelse og oppfølging før og etter. I stedet for å prøve å kamuflere, bortforklare og dekke over at ting kanskje ikke har gått helt etter planen. For dette er nok ingen unik situasjon, flere sitter nok med samme resultat. At Drage har gått opp i vekt, er selvsagt uheldig for henne, men realiteten er at jobben må gjøres selv. Ingen operasjon, piller, shaker eller dråper kan fikse overspising dersom du ikke er villig til å endre tankesett og rutiner når det kommer til inntak og forbruk. Hun sier jo stadig selv at hun har problemer med rutiner, noe som kommer tydelig frem med tanke på resultatene det siste året. Dette er nok både skamfullt og vondt, noe jeg tror alle oppegående mennesker forstår. Og tror heller ingen ønsker at andre mennesker skal mislykkes. Men ærlighet og åpenhet er det folk savner, og realistisk fremstilling av tingenes tilstand. Dette fordi hun selv har valgt å være offentlig og åpen om sine vektproblemer, og veien mot en sunnere livsstil. At hun har pause fra bloggen forstår jeg, burde kanskje tatt en pause fra alle sosiale media, å heller fokusere på seg selv og veien videre for sin egen del. Uten presset hun føler hun får fra tilskuerne. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 15. januar 2020 #1073 Del Skrevet 15. januar 2020 Hvordan kan hun overspise nå etter en slik operasjon? 🤔 hun har jo ikke plass til det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 15. januar 2020 #1074 Del Skrevet 15. januar 2020 13 minutter siden, Rosasko skrev: Hvordan kan hun overspise nå etter en slik operasjon? 🤔 hun har jo ikke plass til det. Godteri og annen kaloritett mat kan man fort legge på seg av uten at det tar mye plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 15. januar 2020 #1075 Del Skrevet 15. januar 2020 14 minutter siden, Rosasko said: Hvordan kan hun overspise nå etter en slik operasjon? 🤔 hun har jo ikke plass til det. Hun overspiser vel ikke i den forstand, men «overspiser» kalorier! Man kan ha for mye kalorier inn i forhold til antall ut selv med liten magesekk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 15. januar 2020 #1076 Del Skrevet 15. januar 2020 Husk at H D har gått ned flere titalls kilo og dermed burde kanskje målet være å stabilisere vekta der hun er nå. Sikkert forferdelig å lese alle spekulasjoner her inne og «forventninger» om at hun burde bli en viss vektklasse. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 15. januar 2020 #1077 Del Skrevet 15. januar 2020 Noe blir feil igjen om hun skal slutte eller ta pause fra bloggingen, og så gjenopptar Snapchat. Og igjen det stadie puppefokuset, så mindre pupp på fødeavdelingen i 5 dager da det ammes overalt enn på hennes 3 snapper.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 15. januar 2020 #1078 Del Skrevet 15. januar 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og brudd på opphavsrett. Måne, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 15. januar 2020 #1079 Del Skrevet 15. januar 2020 9 timer siden, Rosasko skrev: Hvordan kan hun overspise nå etter en slik operasjon? 🤔 hun har jo ikke plass til det. Om man «overspiser» litt mer for hver gang man spiser, vil man snart klare like store porsjoner som før operasjonen. Det er ikke fordi magesekken tøyer seg ut, slik mange tror, men fordi tarmen som kommer etter magesekken tøyes, og lager seg en «pose», nesten som en ny magesekk. Kroppen er ganske finurlig sånn sett☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 15. januar 2020 #1080 Del Skrevet 15. januar 2020 Dette er muligens et helt idiotisk spørsmål men jeg håper at det finnes kun dumme svar, og ikke dumme spørsmål. Nå har jeg heller ikke lest så mye i tråden her, så mulig jeg ikke har fått med meg alt. Beklager det i så tilfelle. Jeg følger henne kun på instagram, leser ikke bloggen. Er det ikke slik at målet med en slankeoperasjon er å bli normalvektig? Hvorfor har ikke Helene blitt normalvektig og hvorfor er hun ikke åpen om dette emnet, når hun har vært så åpen ellers? Jeg vet hun har gått ned en del i vekt, men det ser ut som hun har lagt på seg igjen. Hvordan kan det skje? Jeg har en del bekjente som har tatt slankeoperasjon, og de raste ned i vekt de første månedene. De ble normalvektige, noen av de ble ganske så tynne. Jeg kjenner ikke disse menneskene godt nok til å spørre de spørsmålene jeg stiller her, jeg har bare observert de fra utsiden. Ingen av de har gått opp i vekt etter operasjon (er en god del år siden, hen ene ble operert rundt samme tid som Helene og hen er slank/normalvektig nå). Jeg mener ikke å være slem. Jeg har bare ikke sett at noen ikke blir normalvektige etter en slankeoperasjon, før, og da har jeg fulgt en del på insta og har som sagt noen bekjente. Men jeg har jo ikke sett alle så jeg kan jo ikke vite, er derfor jeg spør. Har så klart hørt om de som har gått opp i vekt etter operasjon men det har vært flere år senere. Jeg bare lurer på hvor lite det er Helene egentlig forteller? Sliter hun voldsomt med maten i form av en lidelse, f.eks overspising? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå