Sahara_ Skrevet 7. januar 2020 #1001 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) For meg har det mest vært det at Camilla serverer det rett frem slik det er. Ingen overanstrengte positurer og skjulte vinkler osv. Det gjør at jeg mer har troen på at hun faktisk er glad i kroppen sin slik den er. Camilla og Drage prøver å sende ut samme budskapet men utfører det på litt forskjellig måte. Drage prøver for hardt å seksualisere det for min del som kvinne, hvor jeg skal "bli inspirert til å like kroppen min som den er". Endret 7. januar 2020 av Sahara_ 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SansaS Skrevet 7. januar 2020 #1002 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 3 timer siden, CabinCruiser skrev: Den her tråden gjør meg bare mer og mer forbanna og mer oppgitt i den forstand at det virker som det er helt greit å kritisere Helene Drages kropp av 2 årsaker, fordi den er for stor for idealbildet slik at den ikke møter idealkvinnemålet og fordi hun har vært åpen om vektoperasjonen. Side opp og side ned av folk som syns det er hårreisende at hun tar seg en øl og en sjokolade. Nå skal man også kritisere piller og pulver "siden hun mangler resultater og stayerevne" uten at man i tillegg forstår at produktene er sponset. Ser det samme i CamillaLor, fordi hun ikke møter idealkvinnen. I motsetning til veldig mange andre bloggere, så ser det ikke ut til at Helene lever av sin blogg alene. Det hun gir tilbake er av seg selv uten at det er betalt for i veldig mange tilfeller. Helene har gjort en formidabel innsats ikke bare for seg selv, men for veldig mange andre jenter som også sliter med kroppsbildet. I virrvarret av tullete treningsblogger og inspoinsta fra jenter med null kroppsfett, syns jeg det er greit med motvekten. Jeg syns ikke det er greit å kritisere nord og ned pga operasjonen eller å tro at man vet bedre enn Helene hva hun skal spise. Hun har gått ett ÅR i forveien på kurs i bl.a ernæring etter operasjon og hun vet hva hun skal spise - at hun velger å spise kake er ikke uvitenhet, men ett valg hun gjør. Dere får det til å høres ut som hele kostholdet er basert på kaker og øl. At HD får hard medfart er riktig, men jeg tror ikke det skyldes vekta. Jeg tror det skyldes at hun i en viss forstand ikke passer på imaget og «kvalitetssikrer» innholdet på samme måte som feks CBE. Det som publisert hos CBE går gjennom noen filter HD ikke har, enkelt og greit. På godt og vondt. HD er kanskje mer ekte og jordnær, men innholdet virker impulsivt og noen ganger styrt av behov for oppmerksomhet. Andre ganger snakker hun om prosjekter som ikke følges opp, osv. Det virker i det hele tatt som at HD ofte omgår sannheten og opplysninger samtidig som hun informerer og går inn på ting som er i en naturlig sammenheng. Dette gjør at hun ikke alltid fremstår som genuin og sannferdig. Mange ting jeg kunne nevnt men stanser der. Disse tingene får noen ganger folk til å reagere, slik som her. Endret 7. januar 2020 av SansaS 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #1003 Del Skrevet 7. januar 2020 56 minutter siden, SansaS skrev: At HD får hard medfart er riktig, men jeg tror ikke det skyldes vekta. Jeg tror det skyldes at hun i en viss forstand ikke passer på imaget og «kvalitetssikrer» innholdet på samme måte som feks CBE. Det som publisert hos CBE går gjennom noen filter HD ikke har, enkelt og greit. På godt og vondt. HD er kanskje mer ekte og jordnær, men innholdet virker impulsivt og noen ganger styrt av behov for oppmerksomhet. Andre ganger snakker hun om prosjekter som ikke følges opp, osv. Det virker i det hele tatt som at HD ofte omgår sannheten og opplysninger samtidig som hun informerer og går inn på ting som er i en naturlig sammenheng. Dette gjør at hun ikke alltid fremstår som genuin og sannferdig. Mange ting jeg kunne nevnt men stanser der. Disse tingene får noen ganger folk til å reagere, slik som her. Tenker at det du skriver her kunne like godt passet på CBE, SE, VP og andre rosabloggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. januar 2020 #1004 Del Skrevet 8. januar 2020 Jeg skjønner ikke om vi ser med samme øyne på bloggen? Etter hva jeg kan se, har bloggeren gjennomgått en vellykket slankeoperasjon. Hvis jeg var bloggeren, ville jeg sluttet med de uendelige mange målene som planlegges. Jeg blir bare sliten - overhodet ikke inspirert - av å lese de. Hvorfor ikke bare trene når hun har lyst og spise slik operasjonen krever? Og være fornøyd med å ha gått ned såpass mye hun har gjort. Jeg tror også jeg ville ha stoppet med vekslingen mellom «awsame» og alle de «stygge tingene» hun sier at hun sier til seg selv. Hun forfekter virkelig ikke det her med «å være fornøyd med den man er» gjennom bloggen sin. Her lyser det heller «stress» gjennom altfor mye tankevirksomhet over noe som jeg dypest sett tror handler om å bli mest mulig trent og slank. Før det vil ikke den indre stemmen stilne. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 8. januar 2020 #1005 Del Skrevet 8. januar 2020 30 minutter siden, cerruti said: Jeg skjønner ikke om vi ser med samme øyne på bloggen? Etter hva jeg kan se, har bloggeren gjennomgått en vellykket slankeoperasjon. Hvis jeg var bloggeren, ville jeg sluttet med de uendelige mange målene som planlegges. Jeg blir bare sliten - overhodet ikke inspirert - av å lese de. Hvorfor ikke bare trene når hun har lyst og spise slik operasjonen krever? Og være fornøyd med å ha gått ned såpass mye hun har gjort. Jeg tror også jeg ville ha stoppet med vekslingen mellom «awsame» og alle de «stygge tingene» hun sier at hun sier til seg selv. Hun forfekter virkelig ikke det her med «å være fornøyd med den man er» gjennom bloggen sin. Her lyser det heller «stress» gjennom altfor mye tankevirksomhet over noe som jeg dypest sett tror handler om å bli mest mulig trent og slank. Før det vil ikke den indre stemmen stilne. Det ER en vellykket slankeoperasjon, da hun har gått ned over 50% av overvekten Om hun legger på seg igjen i ettertid, så har det ingenting med operasjonenen å gjøre men hennes personlige valg. Ergo, operasjonen i seg selv er fortsatt vellykket. (med mindre hun hadde hatt heftige bieffekter av operasjonen som gjorde at hun slet med å holde helsen i sjakk, som her ikke er tilfellet). Jeg tror ikke hun vet hvordan hun skal deale med hverdagsbalanse uten alle disse listene hun lager. Hun føler selv at det blir da ryddig og oversiktlig, samt punklig hva hun skal gjøre. Men istedet så har hun laget en liste med masse krav til seg selv som blir veldig sånn "jobbliste" følelse tenker jeg, og det må jo ha motvirkende effekt enn hva hun ønsker. Jeg tror også at hun har en drøm om å være en slank fitnessblogger med en del seksuelt fokus (som SE gjør eksempelvis på sistnevnte), men kaver med å få det til på en veldig stressende måte. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 10. januar 2020 #1006 Del Skrevet 10. januar 2020 Det er mye klaging fra henne på insta om at håret hennes er så tørt og slitt. I følge Helene er det pga operasjonen. Jeg kan ikke så mye om konsekvensene av slankeoperasjoner, men det kan jo også ha noe med at hun helbleket håret for å farge det rosa og har fortsatt med dette i over ett år. Bleking er drepen for håret uavhengig av operasjon. Det er mulig at det har blitt enda verre nå, det kan ikke jeg uttale meg om. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 10. januar 2020 #1007 Del Skrevet 10. januar 2020 31 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det er mye klaging fra henne på insta om at håret hennes er så tørt og slitt. I følge Helene er det pga operasjonen. Jeg kan ikke så mye om konsekvensene av slankeoperasjoner, men det kan jo også ha noe med at hun helbleket håret for å farge det rosa og har fortsatt med dette i over ett år. Bleking er drepen for håret uavhengig av operasjon. Det er mulig at det har blitt enda verre nå, det kan ikke jeg uttale meg om. Det er en kjent bivirkning av operasjonen, men selvfølgelig har bleking innvirkning også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 10. januar 2020 #1008 Del Skrevet 10. januar 2020 Det er kjent bivirkning at håret blir tynnere, at man mister hår. At det blir så slitt at man nesten har kort hår er ikke tilfellet, det er blekingen. Og dette har hun jo gjort 1 gang før, før operasjon. Hun måtte jo klippe det helt kort etter all regnbue/unicorn fargingen. Så at hun påstår at dette er alene operasjonen er tull. Hun har jo allerede bevist fra før at hun ødelegger håret med all fargingen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 10. januar 2020 #1009 Del Skrevet 10. januar 2020 Stor vektnedgang er kjent for å gi håravfall. Jeg ser det på en venninne som virkelig har fått lite hår etter vektnedgang. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. januar 2020 #1010 Del Skrevet 11. januar 2020 5 timer siden, FotbaIlflua skrev: Det er mye klaging fra henne på insta om at håret hennes er så tørt og slitt. I følge Helene er det pga operasjonen. Jeg kan ikke så mye om konsekvensene av slankeoperasjoner, men det kan jo også ha noe med at hun helbleket håret for å farge det rosa og har fortsatt med dette i over ett år. Bleking er drepen for håret uavhengig av operasjon. Det er mulig at det har blitt enda verre nå, det kan ikke jeg uttale meg om. Det er jo en kjent bivirkning , ingen grunn til å tvile på det hun sier der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 11. januar 2020 #1011 Del Skrevet 11. januar 2020 Det er ikke en bivirkning av selve operasjonen men av at man ikke får i seg riktig / nok næringsstoffer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. januar 2020 #1012 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Hun har hatt denne knallrosa fargen på håret lenge nå, og det er jo allment kjent at mye bleking sliter hårstråene i stykker. Hun har fått spørsmål om dette tidligere om slitasje og farging, men har hun ment at det overhode ikke har tatt skadd fordi hun bruker gode hårprodukter. Det håret hun viser frem nå virker knusktørt og skadet. Jeg skjønner at hun er fortvilet, men ikke overrasket når man har kunnskap om bleking av hår. Men, å farge det i en mørkere rødfarge vil jo ikke hjelpe. Hun burde slutte med all farging, så håret får hvile. Når hun hadde sitt lange, mørke hår så det friskt og sunt ut. Men, nå er konklusjonen en annen. Det ødelagte håret kommer av denne såkalte helseoperasjonen. Det er i hverfall hennes konklusjon på problemet. Jeg opplever at hun skriker etter oppmerksomhet og hårfargen var et moment i det behovet. Endret 11. januar 2020 av Levina 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 11. januar 2020 #1013 Del Skrevet 11. januar 2020 11 timer siden, cerruti skrev: Stor vektnedgang er kjent for å gi håravfall. Jeg ser det på en venninne som virkelig har fått lite hår etter vektnedgang. Dette handler ikke om håravall, men om kvaliteten på håret. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 11. januar 2020 #1014 Del Skrevet 11. januar 2020 6 timer siden, Orly skrev: Det er jo en kjent bivirkning , ingen grunn til å tvile på det hun sier der. Er ødelagt hårkvalitet en kjent bivirkning? Jeg har forsøkt å google dette, alt jeg finner er om økt hårtap, ikke dårligere kvalitet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 11. januar 2020 #1015 Del Skrevet 11. januar 2020 1 time siden, FotbaIlflua skrev: Er ødelagt hårkvalitet en kjent bivirkning? Jeg har forsøkt å google dette, alt jeg finner er om økt hårtap, ikke dårligere kvalitet. Ta en tur innom ei av gruppene på fb så ser du at mange klager over hårtap med påfølgende dårlig hårkvalitet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #1016 Del Skrevet 11. januar 2020 4 timer siden, Levina skrev: Hun har hatt denne knallrosa fargen på håret lenge nå, og det er jo allment kjent at mye bleking sliter hårstråene i stykker. Hun har fått spørsmål om dette tidligere om slitasje og farging, men har hun ment at det overhode ikke har tatt skadd fordi hun bruker gode hårprodukter. Det håret hun viser frem nå virker knusktørt og skadet. Jeg skjønner at hun er fortvilet, men ikke overrasket når man har kunnskap om bleking av hår. Men, å farge det i en mørkere rødfarge vil jo ikke hjelpe. Hun burde slutte med all farging, så håret får hvile. Når hun hadde sitt lange, mørke hår så det friskt og sunt ut. Men, nå er konklusjonen en annen. Det ødelagte håret kommer av denne såkalte helseoperasjonen. Det er i hverfall hennes konklusjon på problemet. Jeg opplever at hun skriker etter oppmerksomhet og hårfargen var et moment i det behovet. Ja Gud forby at noen gjør noe så drastisk at de farger håret, mye verre det enn å vise cameltoe eller redigerere seg tynnere for å skrike etter oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 11. januar 2020 #1017 Del Skrevet 11. januar 2020 6 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Ja Gud forby at noen gjør noe så drastisk at de farger håret, mye verre det enn å vise cameltoe eller redigerere seg tynnere for å skrike etter oppmerksomhet. Ingen som skal forby noe som helst, det er hennes problem. Ikke forstod jeg hva du ønsker med den siste setningen. Men håper dagen din blir fin🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimre Skrevet 11. januar 2020 #1018 Del Skrevet 11. januar 2020 8 hours ago, Levina said: Hun har hatt denne knallrosa fargen på håret lenge nå, og det er jo allment kjent at mye bleking sliter hårstråene i stykker. Hun har fått spørsmål om dette tidligere om slitasje og farging, men har hun ment at det overhode ikke har tatt skadd fordi hun bruker gode hårprodukter. Det håret hun viser frem nå virker knusktørt og skadet. Jeg skjønner at hun er fortvilet, men ikke overrasket når man har kunnskap om bleking av hår. Men, å farge det i en mørkere rødfarge vil jo ikke hjelpe. Hun burde slutte med all farging, så håret får hvile. Når hun hadde sitt lange, mørke hår så det friskt og sunt ut. Men, nå er konklusjonen en annen. Det ødelagte håret kommer av denne såkalte helseoperasjonen. Det er i hverfall hennes konklusjon på problemet. Jeg opplever at hun skriker etter oppmerksomhet og hårfargen var et moment i det behovet. Hun svarte på hvorfor hun farger det fremfor å bare la det være på instastory, og det var pga grått hår. Og det skjønner jeg godt, jeg striper håret mitt av samme grunn Men det virker som hun har overdrevet det litt, særlig så kort etter en operasjon som påvirker håret negativt. Nå har ikke jeg gjennomgått den samme operasjonen så jeg kan selvfølgelig ikke sammenligne oss, men hadde jeg bleket håret og kjørt det hardkjøret med farger som hun har gjort, hadde nok mitt hår knekt rett av. Og det uten noen operasjon i forkant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indyy Skrevet 11. januar 2020 #1019 Del Skrevet 11. januar 2020 Jeg har tatt operasjon og har mistet sinnsykt mye hår. Håret har ikke blitt slitt, men har falt av med rota. Alså ikke knekker som normalt. Når du ikke får i deg nok næring prioriterer ikke kroppen hår og hud. Merker nå etter 6 mnd at det har stabilisert seg litt. Fikk beskjed om når vekten stabiliserer seg vil håret bli bedre. Så det har stemt for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutsi123 Skrevet 11. januar 2020 #1020 Del Skrevet 11. januar 2020 Har gått ned i vekt på egen hånd og opplevd å miste hår. Min frisør anbefalte på det sterkeste å la være å farge eller stripe håret mens det pågikk. Jeg fulgte hennes råd, så hårkvaliteten var det ingenting å si på, men mye hår forsvant. I dag er det et tilbakelagt stadium. Det var en del av prosessen og dermed ikke noe jeg laget noe nummer av slik det virker som hun gjør.Med begrenset energi som hun hevder å ha, synes jeg hennes oppførsel angående håret er umodent. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå