Gjest CecilieX Skrevet 6. august 2019 #401 Del Skrevet 6. august 2019 3 timer siden, kahaki skrev: Jeg samlinger ikke samtlige CBEs handlinger men bilderedigeringen hennes og bilderedigeringen til HD @CecilieX . Det andre er jeg enig og har heller ikke kritisert. Helene Drage er en blogger med et ekstremt utseendefokusert blogg. Det syntes jeg er kritikkverdig uansett størrelse på den som blogger, og helt innafor å diskutere. Jeg leser ikke bloggen hennes, men pleier å kommentere i tråden når jeg mener det går over styr. Men jeg ble sittende å tenke over begrepet «utseendefokusert». Jeg syne det er en interessant diskusjon. De fleste bloggere oppfattes å være opptatt av utseende. Er det i seg selv kritikkverdig, eller blir det først kritikkverdig når de ikke balanserer det opp mot andre verdier? Åpent spørsmål, altså. Opplever kanskje at jeg har blitt litt blind, nettopp fordi utseende og bilder av bloggeren selv jo er regelen mer en unntaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. august 2019 #402 Del Skrevet 6. august 2019 4 minutter siden, CecilieX skrev: Men jeg ble sittende å tenke over begrepet «utseendefokusert». Jeg syne det er en interessant diskusjon. De fleste bloggere oppfattes å være opptatt av utseende. Er det i seg selv kritikkverdig, eller blir det først kritikkverdig når de ikke balanserer det opp mot andre verdier? Åpent spørsmål, altså. Opplever kanskje at jeg har blitt litt blind, nettopp fordi utseende og bilder av bloggeren selv jo er regelen mer en unntaket. Alle influencere har jo et ansvar, men det blir feil når en influencer skriver jevnlige innlegg om at mennesker er mer en kropp og så poster og poster bilder av seg selv og kroppen sin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 6. august 2019 #403 Del Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Alle influencere har jo et ansvar, men det blir feil når en influencer skriver jevnlige innlegg om at mennesker er mer en kropp og så poster og poster bilder av seg selv og kroppen sin. Altså, hva skal hun poste når det vektnedgang og trening som er levebrødet hennes? Bakhodet eller fingre? Hun er også ambassadør for change Norge så Gud forby at hun viser kløft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. august 2019 #404 Del Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, Emmy_H skrev: Altså, hva skal hun poste når det vektnedgang og trening som er levebrødet hennes? Bakhodet eller fingre? Hun er også ambassadør for change Norge så Gud forby at hun viser kløft. Så hun må vise seg halvnaken fordi hun blogger om vektnedgang?. Ærlig talt! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. august 2019 #405 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) Hva skal hun egentlig poste bilder av, sånn siden hun tydeligvis, fordi hun er større enn str 34, ikke kan gjøre det samme som andre bloggere gjør? Andre bloggere skriver da også at den viktigste verdien ikke er kroppen? Hva er forskjellen? Endret 6. august 2019 av Kollontaj 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 6. august 2019 #406 Del Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Så hun må vise seg halvnaken fordi hun blogger om vektnedgang?. Ærlig talt! Alle bloggere viser seg halvnaken. Det er den typiske bloggsyken. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 6. august 2019 #407 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 18 minutter siden, Miranda16 skrev: Så hun må vise seg halvnaken fordi hun blogger om vektnedgang?. Ærlig talt! Halvnaken? Mulig at du ser på en annen konto en meg, men av 20 bilder er 4 «lettkledde», disse er relevante i forhold til jobben som reklameplakat, og vektnedgangen. Hun har ikke barn eller later som hun er noen annen en den hun er så kan ikke se at det er så ille som du og andre skal ha det til. Jeg tenker også at det er mangel på gangsyn når man sier at andre er dobbeltmoralistiske uten å komme med noen gode argumenter og hvorfor det hun gjør er skadelig blant annet. Endret 6. august 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. august 2019 #408 Del Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Hva skal hun egentlig poste bilder av, sånn siden hun tydeligvis, fordi hun er større enn str 34, ikke kan gjøre det samme som andre bloggere gjør? Andre bloggere skriver da også at den viktigste verdien ikke er kroppen? Hva er forskjellen? Alle store influencere som diskuteres her på forumet får like mye kritikk for dette, hvis ikke mer. Spiller ingen rolle om man er en str 48 eller 38. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 6. august 2019 #409 Del Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Alle store influencere som diskuteres her på forumet får like mye kritikk for dette, hvis ikke mer. Spiller ingen rolle om man er en str 48 eller 38. Det stemmer ikke, de diskuteres fordi kroppspresset er en del av den «urealistiske» bloggpakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. august 2019 #410 Del Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Alle influencere har jo et ansvar, men det blir feil når en influencer skriver jevnlige innlegg om at mennesker er mer en kropp og så poster og poster bilder av seg selv og kroppen sin. Men der noen ser utseendefokus, ser kanskje andre kroppspositivisme? Synes forøvrig denne artikkelen kanskje forklarer hvorfor vi skal heie på at OGSÅ overvektige tar sin plass i SoMe. Stikkordet er mangfold. https://www.nrk.no/sognogfjordane/_-eg-pleier-a-halde-armane-framfor-magen-1.14642698 Tynne bloggere bidrar til å skape et trangt skjønnhetsideal, og da trenger man motvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 6. august 2019 #411 Del Skrevet 6. august 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Det @pøbelsara og @Aricia sa. Å fronte et budskap der man er glad i seg selv kan vel ikke være galt. Livskvaliteten blir så mye bedre når skam ikke styrer livet. Grensa for legitim kritikk går for min del på hvorvidt influenceren påvirker negativt, eller er etisk betenkelig. Om vedkommende gjør feil valg / strever og det bare har konsekvenser for hen selv så er det noe å tenke grundig over hvorvidt hører hjemme å ytre seg om på nett. Akkurat dette er grunnen til at jeg reagerer på denne tråden. Påvirkes noen til å legge på seg/bli usunn pga bildene HD legger ut? Lurer hun folk med at «se hvor mye jeg har tatt av meg pga dette middelet og disse tablettene» eller viser bildene en konsekvens av operasjon og posering? Hvis det siste; hva er villedende med det? Hvem blir lurt - og til hva? Alt i alt er det stort sett sladder denne tråden består av, all den tid HD verken lever av å utlevere andre (heller ikke mindreårige, naturlig nok), drive villedende markedsføring eller lignende. Bloggingen/utleveringen i SoMe går da vitterlig bare på henne selv. 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Så hun må vise seg halvnaken fordi hun blogger om vektnedgang?. Ærlig talt! Nå svarer du jo til en som kommenterer at hun er ambassadør for undertøy da, så jeg tenker det er faktisk en av få hvor det er rimelig naturlig å legge ut halvnakne bilder. Nå forsvarer jeg uansett ikke et så stort eksponeringsbehov, dét er nå en ting - eller burde jeg si uting? - men denne tråden utmerker seg særlig negativt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 6. august 2019 #412 Del Skrevet 6. august 2019 Hun gjør alltid de samme bevegelsene på snap. Først gnu fingeren under øyet, dra hånda gjennom håret og se til høyre 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 6. august 2019 #413 Del Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, korallrev skrev: Akkurat dette er grunnen til at jeg reagerer på denne tråden. Påvirkes noen til å legge på seg/bli usunn pga bildene HD legger ut? Lurer hun folk med at «se hvor mye jeg har tatt av meg pga dette middelet og disse tablettene» eller viser bildene en konsekvens av operasjon og posering? Hvis det siste; hva er villedende med det? Hvem blir lurt - og til hva? Alt i alt er det stort sett sladder denne tråden består av, all den tid HD verken lever av å utlevere andre (heller ikke mindreårige, naturlig nok), drive villedende markedsføring eller lignende. Bloggingen/utleveringen i SoMe går da vitterlig bare på henne selv. Nå svarer du jo til en som kommenterer at hun er ambassadør for undertøy da, så jeg tenker det er faktisk en av få hvor det er rimelig naturlig å legge ut halvnakne bilder. Nå forsvarer jeg uansett ikke et så stort eksponeringsbehov, dét er nå en ting - eller burde jeg si uting? - men denne tråden utmerker seg særlig negativt. 👏🏽👏🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 6. august 2019 #414 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 19 minutter siden, Miranda16 skrev: Alle store influencere som diskuteres her på forumet får like mye kritikk for dette, hvis ikke mer. Spiller ingen rolle om man er en str 48 eller 38. Da mangler du forståelsen av kritikken. Det blir kastet ut påstander at hun redigerer seg tynnere, og du kommer med århundrets dårligste dokumentasjon. Hun kan ikke posere slik som alle andre bloggere gjør, for når HD gjør det så er det fordi hun prøver å se tynnere ut ( som forøvrig er verdens dårligste argumentasjon, da det gjelder 100% av bloggere) og dermed er en løgner og what not. Jeg tror ikke det er vi som forsvarer HD rett til å gjøre som andre bloggere som er dem med dobbelmoral. Endret 6. august 2019 av Infinity 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 6. august 2019 #415 Del Skrevet 6. august 2019 23 minutter siden, Miranda16 skrev: Alle influencere har jo et ansvar, men det blir feil når en influencer skriver jevnlige innlegg om at mennesker er mer en kropp og så poster og poster bilder av seg selv og kroppen sin. Tja, de fleste mennesker har jo en kropp, så hvis de først skal ha en blogg, og når temaet er seg selv, hadde det vel vært litt pussig å ikke ha bilder? Kunne egentlig godt tenke meg å lese en blogg uten bilder dersom teksten hadde vært god/interessant nok. Foreløpig har jeg dessverre til gode å komme over noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. august 2019 #416 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 23 minutter siden, korallrev skrev: Akkurat dette er grunnen til at jeg reagerer på denne tråden. Påvirkes noen til å legge på seg/bli usunn pga bildene HD legger ut? Lurer hun folk med at «se hvor mye jeg har tatt av meg pga dette middelet og disse tablettene» eller viser bildene en konsekvens av operasjon og posering? Hvis det siste; hva er villedende med det? Hvem blir lurt - og til hva? Alt i alt er det stort sett sladder denne tråden består av, all den tid HD verken lever av å utlevere andre (heller ikke mindreårige, naturlig nok), drive villedende markedsføring eller lignende. Bloggingen/utleveringen i SoMe går da vitterlig bare på henne selv. Nå svarer du jo til en som kommenterer at hun er ambassadør for undertøy da, så jeg tenker det er faktisk en av få hvor det er rimelig naturlig å legge ut halvnakne bilder. Nå forsvarer jeg uansett ikke et så stort eksponeringsbehov, dét er nå en ting - eller burde jeg si uting? - men denne tråden utmerker seg særlig negativt. Noen mener at plus size influensere glorifiserer fedme og kan bli en hvilepute for å ikke endre livsstil. At svært mange av dem sier at man kan være sunn og svært overvektig. Det er ikke fagfolk enig i. Tess Holliday mener hun er sunn og frisk.https://www.instagram.com/tessholliday/?hl=nb I følge Sunt Fornuft Plakaten skal man feks ikke oppgi antall kg vektnedgang. Dette har HD konsekvent oppgitt flere ganger før og etter operasjon. Hun sa selv at hun har fått masse spørsmål gjeldene dietter i forbindelse med den. At hun oppgir at hun er en str 38 er også unødvendig selv om de fleste vet at det er hun ikke Nå legger ikke HD ut halvnakne bilder kun i forbindelse med Change. Det har tatt helt av siden operasjonen. Da snakker vi blogg, IG, Snapchat Endret 6. august 2019 av Miranda16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. august 2019 #417 Del Skrevet 6. august 2019 Tråden er ryddet for ryktespredning og svar til dette. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 6. august 2019 #418 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 6 minutter siden, Miranda16 skrev: Noen mener at plus size influensere glorifiserer fedme og kan bli en hvilepute for å ikke endre livsstil. At svært mange av dem sier at man kan være sunn og svært overvektig. Det er ikke fagfolk enig i. Tess Holliday mener hun er sunn og frisk.https://www.instagram.com/tessholliday/?hl=nb I følge Sunt Vett Plakaten skal man feks ikke oppgi antall kg vektnedgang. Dette har HD konsekvent oppgitt flere ganger før og etter operasjon. Hun sa selv at hun har fått masse spørsmål gjeldene dietter i forbindelse med den. At hun oppgir at hun er en str 38 er også unødvendig selv om de fleste vet at det er hun ikke Nå legger ikke HD ut halvnakne bilder kun i forbindelse med Change. Det har tatt helt av siden operasjonen. Da snakker vi blogg, IG, Snapchat Er hun tilknyttet «sunt vett plakaten»? Og at overvektige fronter at fedme er sunt er unnskyld at jeg sier det noe BS. Endret 6. august 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 6. august 2019 #419 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 3 minutter siden, Emmy_H skrev: Er hun tilknyttet «sunt vett plakaten»? Og at overvektige fronter fedme er unnskyld at jeg sier det noe BS. Sorry "Sunn Fornuft Plakaten" https://www.helenedrage.no/2018/12/01/hvor-mye-skal-man-dele/ Endret 6. august 2019 av Miranda16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 6. august 2019 #420 Del Skrevet 6. august 2019 @Miranda16 Skal overvektige mennesker holde seg vekke fra SoMe ? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå