Gå til innhold

uvi men tåler ikke antibiotika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva gjør man da? kan det forsvinne av seg selv? har nok gått med dette i laang tid; stix har ikke gitt utslag siste året. har fått meg ny lege som sendte til dyrkning(andre leger nekter). litt usikker på om det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse; har veldig mye smerter i rygg men har prolaps og andre smertetilstander. 

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåler ikke antibiotika som helhet, eller penicillinallergi?

Anonymkode: af2a8...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange forskjellige typer antibiotika. Aldri hørt om noen som ikke tåler noen som helst 

Anonymkode: 86f42...b85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tåler kvalme og magesmertene som følger med, men saken er at jeg utviklet vestibulitt etter 5 antibiotikakurer, og dette vil trigge denne tilstanden som jeg har kjempet hardt med i noen år nå.

så er ikke så gira på enda mer problem der nede🙈leser at det ofte går over av seg selv; stemmer det?

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tåler kvalme og magesmertene som følger med, men saken er at jeg utviklet vestibulitt etter 5 antibiotikakurer, og dette vil trigge denne tilstanden som jeg har kjempet hardt med i noen år nå.

så er ikke så gira på enda mer problem der nede🙈leser at det ofte går over av seg selv; stemmer det?

Anonymkode: e03b5...7a0

Ja. Men det kan også føre til nyrebekkenbetennelse og vann i nyrene, som på sikt kan gi nyresvikt.

Anonymkode: 86f42...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen som synes det hjelper å drikke tranebærjuice eller kapsler, så det er kanskje verdt et forsøk? Noen synes jeg appelsinjuice fungerer også. Jeg har inntrykk av at enten så går det over av seg selv ellers får man nyrebekkenbetennelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal snakke med legen i morgen. livet med vestibulitt er forjævligt, men må jeg velge så får jeg heller velge kolera enn pest(nyrebekkenbetennelse)

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig merkelig at du ikke tåler noen, og legen din kan da virkelig ikke ha sendt deg hjem uten å ha gitt deg et eller annet for UVI? Da har du en utrolig dritt lege i så fall. Vet du hvor mye smerter du til slutt kan få av å gå med langvarig UVI? Det kan igjen føre til nyrebekkenbetennelse, og det vil du virkelig ikke ha. Bytt lege, dra på akutten, du skal ha et eller annet mot uvi! 

Jeg er en av de idiotene som tenkte jaja det går sikkert over av seg selv, jeg trenger bare drikke masse vann osv, men nei, jeg endte opp med kroniske smerter i underlivet, kronisk uvi i over ett år, utallige legetimer, time hos spesialister, masse undersøkelser, før jeg til slutt fikk resept på Hiprex. Det er bakteriehemmende, og gjør ph verdien sur og skal vel egentlig taes etter man har gått på en antibiotikakur, men også for å være føre var. Hiprex har virkelig reddet livet mitt. Aldri tro at uvi går over av seg selv, det kan føre til kroniske problemer senere. 

Anonymkode: a55dc...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig merkelig at du ikke tåler noen, og legen din kan da virkelig ikke ha sendt deg hjem uten å ha gitt deg et eller annet for UVI? Da har du en utrolig dritt lege i så fall. Vet du hvor mye smerter du til slutt kan få av å gå med langvarig UVI? Det kan igjen føre til nyrebekkenbetennelse, og det vil du virkelig ikke ha. Bytt lege, dra på akutten, du skal ha et eller annet mot uvi! 

Jeg er en av de idiotene som tenkte jaja det går sikkert over av seg selv, jeg trenger bare drikke masse vann osv, men nei, jeg endte opp med kroniske smerter i underlivet, kronisk uvi i over ett år, utallige legetimer, time hos spesialister, masse undersøkelser, før jeg til slutt fikk resept på Hiprex. Det er bakteriehemmende, og gjør ph verdien sur og skal vel egentlig taes etter man har gått på en antibiotikakur, men også for å være føre var. Hiprex har virkelig reddet livet mitt. Aldri tro at uvi går over av seg selv, det kan føre til kroniske problemer senere. 

Anonymkode: a55dc...c10

Hiprex forandra livet mitt også. Anbefaler alle som sliter med UVI å spørre legen sin om å få det, snakk om å få en annen livskvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. jeg fikk sms i kveld, og logget meg inn på helse norge og leste beskjed fra legen(aner ikke type antibiotika). stix ga ikke utslag, hun sendte prøven til dyrkning, så hun er en ok lege. men har vært til to gyn i fjor, som nektet å teste mer pga at jeg har vestibulitt diagnosen. som om den utelukker flere tilstander🙄

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer frukt og bær, også grønnsaker. Mindre melkeprodukter. Tranebærjuice, hvitløk, sitronmelisse, nesle, gurkemeie, Ester C.

Anonymkode: 33a11...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva gjør man da? kan det forsvinne av seg selv? har nok gått med dette i laang tid; stix har ikke gitt utslag siste året. har fått meg ny lege som sendte til dyrkning(andre leger nekter). litt usikker på om det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse; har veldig mye smerter i rygg men har prolaps og andre smertetilstander. 

Anonymkode: e03b5...7a0

Uvi skal behandles, alle vil kunne tåle en eller annen av alle de antibakterielle midlene vi i dag har. 

Jeg synes det høres merkelug ut at legen lar deg gå med en angivelig uvi uten å behandle og uten å henvise videre/legge deg inn på sykehus for utredning og behandling. Snakker du om en "følt" uvi siden her ikke er påvist bakterier ved stix og mikroskopering, uricult og eller innsending på borsyre? 

Anonymkode: 4e246...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uvi skal behandles, alle vil kunne tåle en eller annen av alle de antibakterielle midlene vi i dag har. 

Jeg synes det høres merkelug ut at legen lar deg gå med en angivelig uvi uten å behandle og uten å henvise videre/legge deg inn på sykehus for utredning og behandling. Snakker du om en "følt" uvi siden her ikke er påvist bakterier ved stix og mikroskopering, uricult og eller innsending på borsyre? 

Anonymkode: 4e246...4cf

hun skrev at urinprøven som var sendt til dyrkning viste bakterier.

aner ikke noe mer. stix ga ikke utslag

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er jeg på dag to på antibiotika, og det føles ut som det brenner i skjeden🙃har kjøpt en salve som skal bedre ph verdi, men tar gjerne imot gode tips... holder på å klikke

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå er jeg på dag to på antibiotika, og det føles ut som det brenner i skjeden🙃har kjøpt en salve som skal bedre ph verdi, men tar gjerne imot gode tips... holder på å klikke

Anonymkode: e03b5...7a0

Det er vanlig å få sopp når man bruker antibiotika. Er du sjekket for Det?

Anonymkode: 86f42...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men har ingen klumpete hvit utfod. skal til lege neste uke, skal be hun ta mikroskopi. jeg har en såpass spesiell tilstand (vestibulitt)at jeg ikke kan bruke sånne preparat før det er høyst nødvendig

Anonymkode: e03b5...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...