Gå til innhold

Hva slags sjåfør er du?


catman

Hva slags sjåfør er du?  

34 stemmer

  1. 1. Jeg...

    • ...elsker å kjøre fort og gjør det mye.
      6
    • ...har det ofte travelt og det kan hende jeg ligger litt over fartsgrensen av og til.
      12
    • ...kjører prikk i fartsgrensen.
      8
    • ...følger ikke alltid så nøye med på farten.
      4
    • ...ligger ofte under for å være sikker.
      3
    • ...vet ikke hvor speedometeret er.
      1


Anbefalte innlegg

Vanvittig mange saker her som går på forbikjøring, penkjøring, raskkjøring i det siste. Noen få menn som kræsjer bilene sine i fillebiter er veldig synlige. Hva med alle andre? Hvem er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av alternativene.

Anonymkode: d0ec1...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av alternativene.

Anonymkode: d0ec1...a39

Grunnregelen, den prinsipielle hovedbestemmelse for all veitrafikk, inntatt i vegtrafikkloven § 3: «Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret»

Det følger jeg.

Anonymkode: d0ec1...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Jeg ligger som regel nesten alltid sånn ca 10-15 over fartsgrensen i soner over 60. Vil tro at speedometeret på bilen ikke viser helt korrekt, så det er nok mer 5-10 km/t over.. 

Syns jeg er en god sjåfør. Er varsom på forbikjøringer, og kommer meg raskt forbi. Bruker alltid blinklys! Det er det verste jeg vet når folk ikke bruker blinklys. Skikkelig irriterende. 

Misliker også de som kjører sakte i venstrefila når vi er flere bak som ønsker å komme oss forbi noen i høyrefila. Skal en kjøre forbi bør man gasse på og bruke minst mulig tid. 

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en elendig sjåfør, siden jeg ikke har hatt førerkort noengang 🙂

Anonymkode: 2d9f3...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styres av... Siktlinje, Friksjonsfaktor, Lovværk, Traffikk-miljø, Dagsform + ¨Humør¨, Tid til disp.,

-Evt. ¨type Last \ Passasjer¨, M.M. Vokst fra å ¨Sette opp¨ + Venstrebeins-Bremse forhjulsdrevne traller på tørr asfalt.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Styres av... Siktlinje, Friksjonsfaktor, Lovværk, Traffikk-miljø, Dagsform + ¨Humør¨, Tid til disp.,

-Evt. ¨type Last \ Passasjer¨, M.M. Vokst fra å ¨Sette opp¨ + Venstrebeins-Bremse forhjulsdrevne traller på tørr asfalt.

a.

Hva?.

Anonymkode: d9102...523

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, NotYou skrev:

Jeg ligger som regel nesten alltid sånn ca 10-15 over fartsgrensen i soner over 60. Vil tro at speedometeret på bilen ikke viser helt korrekt, så det er nok mer 5-10 km/t over.. 

Syns jeg er en god sjåfør. Er varsom på forbikjøringer, og kommer meg raskt forbi. Bruker alltid blinklys! Det er det verste jeg vet når folk ikke bruker blinklys. Skikkelig irriterende. 

Misliker også de som kjører sakte i venstrefila når vi er flere bak som ønsker å komme oss forbi noen i høyrefila. Skal en kjøre forbi bør man gasse på og bruke minst mulig tid. 

Samme. 

Slipper også forbi biler bak om jeg tilfeldigvis skulle ligge noe under, eller ser at de vil forbi men forbikjøringsmuligheten er noe lunken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva?.

Anonymkode: d9102...523

Lese deg opp på KJØRETEKNIKK :tommelopp:

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Styres av... Siktlinje, Friksjonsfaktor, Lovværk, Traffikk-miljø, Dagsform + ¨Humør¨, Tid til disp.,

-Evt. ¨type Last \ Passasjer¨, M.M. Vokst fra å ¨Sette opp¨ + Venstrebeins-Bremse forhjulsdrevne traller på tørr asfalt.

a.

Tid til disposisjon :nei: men ellers, ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører veldig pent. Helt til jeg kommer ut på E6/motorvei. Må passe på der... Men om natten uten særlig med andre biler, så kan det gå fort. Innrømmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Tid til disposisjon :nei: men ellers, ok 

Siden du forsto det så kan du kanskje forklare hva "forhjulsdrevne traller" er for noe. :)

Anonymkode: be9ae...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som selve belsebub bak rattet. Rager og utagerer som søren. Skjønner ikke dette siden jeg vanligvis er from og vennlig. Det er noe med trafikk som trigger meg noe så grådig. 

Anonymkode: acf08...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du forsto det så kan du kanskje forklare hva "forhjulsdrevne traller" er for noe. :)

Anonymkode: be9ae...dd6

Eh..traller=biler ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Eh..traller=biler ? 

Har aldri hørt noen kalle bil for tralle. Men ok.

Anonymkode: be9ae...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt noen kalle bil for tralle. Men ok.

Anonymkode: be9ae...dd6

Men det sa seg liksom selv da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tid til disposisjon :nei: men ellers, ok 

Jamen, jammen... SUKK, Jeg prøver å være flink, da... 

Fakta. Jeg har ABS ¨Brems¨ 1 Dag, annenvært år... Les. EU-Kontroll...

Funfact... 1OO Km\t. til 0 Skikkelig Brems -86 Meter

                1OO Km\t. til 0 Husmor \ ABS ¨Brems¨ -210 Meter

På Friksjons-faktor 0,2 -Les... Blank Is.      Tørr + Ren Asfalt -f.faktor 0,9.

-Testa det, på lukket ¨bane¨. Politiet brøyter opp 5-7 fjellvann rundt i landet, for trening.

VET Politiet ikke kjøpte biler med ABS ¨Bs. Brems¨ UMULIG Å HENGE PÅ EN DUGELIG Sjåfør...

Venstrebeins-bremsing er Ikke pensum for vanlig ¨Utryknings-Sert. \ 160¨

Denne teknikken ble utviklet av ¨Carlsson på taket¨ -Erik Carlsson.

Ved å BREMSE, OG GASSE, Samtidig, velger man hvor ¨bred¨ en Sladd blir.

-Styrer eg. bilen med ¨blandingforholdet¨ GASS \ BREMS...

Bare vit dette. Bremsevesken på Standar bil VIL KOKE Etter noe tid, om du ¨pusher¨.

-DA NULL HOVEDBREMS, -null Stress -¨miss¨bruke Gir, + Håndbrekk... 

:reise: a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Jamen, jammen... SUKK, Jeg prøver å være flink, da... 

Fakta. Jeg har ABS ¨Brems¨ 1 Dag, annenvært år... Les. EU-Kontroll...

Funfact... 1OO Km\t. til 0 Skikkelig Brems -86 Meter

                1OO Km\t. til 0 Husmor \ ABS ¨Brems¨ -210 Meter

På Friksjons-faktor 0,2 -Les Blank Is

-Testa det, på lukket ¨bane¨. Politiet brøyter opp 5-7 fjellvann rundt i landet, for trening.

VET Politiet ikke kjøpte biler med ABS ¨Bs. Brems¨ UMULIG Å HENGE PÅ EN DUGELIG Sjåfør...

Venstrebeins-bremsing er Ikke pensum for vanlig ¨Utryknings-Sert. \ 160¨

Denne teknikken ble utviklet av ¨Carlsson på taket¨ -Erik Carlsson.

Ved å BREMSE, OG GASSE, Samtidig, velger man hvor ¨bred¨ en Sladd blir.

-Styrer eg. bilen med ¨blandingforholdet¨ GASS \ BREMS...

Bare vit dette. Bremsevesken på Standar bil VIL KOKE Etter noe tid, om du ¨pusher¨.

-DA NULL HOVEDBREMS, -null Stress -¨miss¨bruke Gir, + Håndbrekk... 

a.

 

 

                 

Og der kom jeg til å tenke på at jeg aldri har måtte bråbremse..hm. Har ikke tenkt på det, og har kjørt noen år. Kom en syklist i full fart ut i veien uten refleks i mørket og regn, men jeg rakk ikke å reagere! Heldigvis kom han over før det smalt. Takk for info. Da vet jeg litt mer.

Har dårlig erfaring med sjåfører med dårlig tid. Skummelt. Ta det pent ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Kom en syklist i full fart ut i veien uten refleks i mørket og regn

DA Seff. FLUKT. Fronte med traileren, eller hilse på Skog \ Stup \ Fjell...

Men helt enig, -og Som jeg skriver, -vokst fra... MEN, En teknikk som gitt meg mulighet til å unngå, 

mange ggr., og. -Når andre har kjørt over evne. ¨Driti Seg ut...¨ SIKTLINJE ER ALLTID NO. 1. 

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sliten&kjørt51 skrev:

DA Seff. FLUKT. Fronte med traileren, eller hilse på Skog \ Stup \ Fjell...

Men helt enig, -og Som jeg skriver, -vokst fra... MEN, En teknikk som gitt meg mulighet til å unngå, 

mange ggr., og. -Når andre har kjørt over evne. ¨Driti Seg ut...¨ SIKTLINJE ER ALLTID NO. 1. 

a.

Et oppriktig spørsmål, det er ikke for å være frekk eller noe sånt. Men er det ikke slitsomt å skrive sånn?

Beklager ts for å spore av tråden!

Tilbake til tema: jeg merker jeg blir mer sinna bak rattet, men jeg ligger vanligvis akkurat på fartsgrensen, driver ikke forbikjøring med mindre bilen foran legger seg ut til siden (jeg har overlevd front-mot-front dødsulykke, så tør ikke å kjøre forbi lenger). 

Anonymkode: fa185...19f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...