Gå til innhold

Utvider familien!

FruFiolett

Anbefalte innlegg

Huff, nei, jeg har jo egentlig ingen annen grunn enn at jeg er møkk lei jeg heller altså🙄 For noen energiboost er det i alle fall ikke disse dagene nei😅 Men jeg skjønner jo egentlig at det bare er å holde ut så lenge bebis har det bra, og jeg har også hørt at igangsatte fødsler er lengre og vondere, så det frister jo ikke sånn sett. Men det blir litt som å velge mellom to onder da føler jeg - tilværelsen sånn den er nå eller fødselssmerter liksom🤔 Jeg vet ikke, blir nok mye grubling på dette de kommende dagene hvis det ikke skjer av seg selv snart🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40+6 (snart 41+0 faktisk😴), og dette har vært en laaaaang dag. Startet med at jeg var kjempestressa fordi jeg ikke hadde kjent liv i hele natt, men etter to glass iskald eplejuice var det full fest igjen😅 Deretter har jeg bare stirret på TV hele dagen egentlig, og alt jeg gjør er vondt, det er vondt å reise seg, vondt å stå oppreist, vondt å vagge opp og ned trappene, jeg er kvalm og uggen og vil helst bare drikke juice og spise smelta ost. Hater denne tilværelsen, syns jeg får alt for lite sympati og forståelse fra mannen, blir et hakk surere hver gang noen sender melding eller ringer for å høre hvordan jeg har det - og blir i alle fall sur når folk sender tilsynelatende tilfeldige snaper bare for å sjekke om jeg åpner dem. Nå skal jeg krype til køys, med et nytt håp om at morgendagen er dagen! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler sånn med deg og krysser fingrene for at det ikke er dere som skal hente i barnehagen i morgen 🤞💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse 😫 Kjenner meg igjen i alt du skriver, den siste uka har vært endeløs. Hver dag er lang som et vondt år, og neste påske virker nærmere enn igangsettelsesdato 🥺 Har lyst å skyte de som sender daglige meldinger, har faktisk sluttet å svare en del.. Håper i morgen er dagen for oss begge 🤩🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+1, og endelig skjer det noen tegn på fremgang her! Idag har jeg hatt rier litt av og på siden ca kl 4 i natt, og defineres herved som i latensfasen av en fødsel! Riene varierer mellom 30 og 60 sekunder, og kommer med alt fra 3 til 30 minutter i mellom - helt uregelmessig, og litt varierende i intensitet, men helt overkommelig. Litt splittet i følelsene her akkurat nå, litt irritert fordi det ikke setter igang ordentlig nå - selv for andregangsfødende kan latensfasen nemlig vare opp til tre døgn! Og DET er jeg ikke akkurat motivert til nå! Men samtidig syns jeg jo det er bra at vi nå faktisk er igang da, nå er det jo innenfor rekkevidde uansett hvordan man vrir og vender på det, og det er jo positivt! Hvis vi er maks uheldig og dette tar tre døgn (la meg slippe!🤞🏼🤞🏼) så er det uansett over før svangerskapsuke 41 er over! Så, ja, tross alt er vi et skritt nærmere! Barnevakt for storebror i natt er ordnet, og uansett blir det bare mannen og jeg i hele kveld, da besteforeldre henter i barnehagen og har han til levering imorgen. Så, kjære lillesøster, nå er vi klare for deg!!💞

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FruFiolett skrev:

41+1, og endelig skjer det noen tegn på fremgang her! Idag har jeg hatt rier litt av og på siden ca kl 4 i natt, og defineres herved som i latensfasen av en fødsel! Riene varierer mellom 30 og 60 sekunder, og kommer med alt fra 3 til 30 minutter i mellom - helt uregelmessig, og litt varierende i intensitet, men helt overkommelig. Litt splittet i følelsene her akkurat nå, litt irritert fordi det ikke setter igang ordentlig nå - selv for andregangsfødende kan latensfasen nemlig vare opp til tre døgn! Og DET er jeg ikke akkurat motivert til nå! Men samtidig syns jeg jo det er bra at vi nå faktisk er igang da, nå er det jo innenfor rekkevidde uansett hvordan man vrir og vender på det, og det er jo positivt! Hvis vi er maks uheldig og dette tar tre døgn (la meg slippe!🤞🏼🤞🏼) så er det uansett over før svangerskapsuke 41 er over! Så, ja, tross alt er vi et skritt nærmere! Barnevakt for storebror i natt er ordnet, og uansett blir det bare mannen og jeg i hele kveld, da besteforeldre henter i barnehagen og har han til levering imorgen. Så, kjære lillesøster, nå er vi klare for deg!!💞

Ååå så spennende!! Masse lykke til 🤩🤩 Satser på at det tar seg opp snart og blir bursdag i dag 🤞🏼🤞🏼

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, boblevann skrev:

Ååå så spennende!! Masse lykke til 🤩🤩 Satser på at det tar seg opp snart og blir bursdag i dag 🤞🏼🤞🏼

Tusen takk! Føler bare jeg har gått inn i et annet stadium av venting da, men det er liksom hakket nærmere😅☺️ Så lenge det blir idag eller imorgen så skal jeg være fornøyd🤞🏼💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at noe endelig skjer 💕🙌🥳👏 Håper det tar seg opp fort og du ikke må vente for lenge før frøkna er på plass 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med fødselen FruFiolett, viss du ikkje allerede har blitt mamma! :hjerte: :hoppe:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er midt på natta, og at jeg burde sove, men det er helt umulig. For ved siden av meg ligger nå en helt perfekt liten baby og jeg er helt full av adrenalin og kjærlighet og alt mulig som er fint, så det å sove er rett og slett ikke mulig❤️ Lillesøster er endelig kommet, og hun er perfekt til fingerspissene. Fødselen var en sjokkartet opplevelse, og med 14 timer utmattende latensfase, to og en halv time aktiv fødsel og tre press som kroppen tok totalt styring over selv var det en million ganger mer intenst og krevende enn det jeg husker fra storebror, men det er vel også å forvente når kroppen bestemmer seg for å gå fra 4 til 10 cm på så kort tid. Det var rett og slett et helvete, men nå, nå er hun her, og jeg føler meg så ufattelig lykkelig❤️ Tusen takk for lykkeønskningene igår, skal se om jeg orker å skrive noe mer om fødselen ved en senere anledning, eller om det bare blir babykliss her inne nå😅🙈 Men endelig, endelig, ENDELIG er lillesøster her, og hun var selvfølgelig verdt å vente på❤️

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk 💕💕 Gratulerer så mye og nyt det, godt jobbet supermamma 💪👏🥳😍🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!💕 Endelig tobarnsforeldre! Måtte tørke noen tårer nå, det høres bare så fantastisk ut å endelig ha henne her. Gleder meg til å kanskje få høre mer om fødselen og gjerne masse babykliss❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...