Gå til innhold

Utvider familien!

FruFiolett

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig spennende med navn altså! Det er et tema jeg aldri blir lei av å diskutere faktisk, jeg blir like glad hver gang det temaet kommer opp😅👏🏼 Og folk liker så mye forskjellig, og det er så gøy å se hva folk vektlegger, hva de liker og til slutt hva de går for! Når det gjelder vår strategi for valg så er det ikke en veldig gjennomtenkt og bevisst strategi altså, jeg skulle veldig gjerne vært en av de som hadde navnet klart lenge før bebisen kommer ut, men det har vi bare ikke klart😅 Så derfor står vi her på vent med det navnet denne gangen også, og innrømmer gjerne at det minner om beslutningsvegring fra vår side😅 Men så lenge det faller relativt raskt på plass etter fødselen så skal jeg være fornøyd - mannen har satt deadline til vi reiser hjem fra sykehuset, og DET burde vi få til. Med storebror falt det på plass på et døgn, så potensialet er der😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39+2 idag, og fortsatt ingen tegn på fødsel. Kynnere ja, nedpress ja, men ellers på stedet hvil. Har vært kvalm og uggen idag, og ekstremt trøtt, så føler meg ikke akkurat fødeklar heller🙄 Men håper allikevel det skjer noe snart! 
En ting som slår meg når jeg går her og venter, er hvor mye energi jeg har brukt på å bekymre meg som har vært til ingen nytte! Altså, første tredjedel/halvdel av svangerskapet går jo med til å være bekymret for spontanabort eller grunner til at svangerskapet må avbrytes. Så har man de siste ukene før uke 24 som er den gylne grensa for når man forsøker å redde fosteret, og redselen for at fødsel skal starte allerede da. Så er det en liiiiten seier for hver uke som går uten at fødselen starter for at babyen skal få vokse så lenge som mulig inni der. Men nå, når alt jeg vil er å få igang denne fødselen, så tenker jeg mye på all den bekymringen som har vært helt forgjeves😅 Tenk så dumt å bruke all den energien på de bekymringene da! Nå bruker jeg jo all energien jeg har på å ønske ungen ut! 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+4, og fortsatt lite som tyder på at fødsel kommer noe nærmere🙄🤔

Jeg sliter utrolig med dårlig samvittighet om dagen for dette skjønne lille mennesket som straks skal bli storebror. Jeg har ingen ting å gi han av oppmerksomhet eller overskudd om dagen, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg avviser han med å si «ikke nå», «mamma orker ikke» eller «det går ikke fordi mamma har vondt» når han vil leke, løpe, herje eller bare gjøre helt vanlige aktiviteter som å kjøre sparkesykkel, leke med lego på gulvet eller sparke ball. For jeg orker bare ikke rett og slett, og det gjør så vondt i hjertet mitt😔💔 Han er jo bare god og snill, og jeg føler meg virkelig som verdens dårligste mamma for han akkurat nå. Jeg har blitt den mammaen som setter han og meg foran TV’en og håper tålmodigheten hans holder så lenge som mulig liksom. Det er ikke bra, jeg vet det, og det tærer skikkelig. Og hadde jeg bare tenkt at det kom til å bli bedre etter at lille kommer, men det gjør jo ikke det heller, for da må han jo avvises/bli bedt om å vente pga henne. Huff, dette føles ikke greit for han, og jeg sa faktisk til mannen min at vi aldri burde bestemt oss for å få flere barn😔 Jeg mener det egentlig ikke, men akkurat nå er min kjærlighet så sterk for han at denne samvittigheten tar knekken på meg, og så orker/klarer jeg allikevel ikke å gjøre en innsats for han. Det er ikke så greit altså😥💔

Endret av FruFiolett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag kjenner jeg på akkurat det samme 😢 «Mamma, du vil jo ikke leke med meg»... Har vært helt utslitt og lei meg i dag, begynte å gråte av at gutta så på TV mens jeg sov, for da kunne ikke jeg bruke TV som avledning for de hadde «brukt det opp» 🙈😖 Uff, en ny dag i morgen, og jeg får bare håper den blir bedre, men jeg tviler, jeg får helt høy puls av å tenke på siste uken på jobb 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 20.25, Bokdamen skrev:

Uff, i dag kjenner jeg på akkurat det samme 😢 «Mamma, du vil jo ikke leke med meg»... Har vært helt utslitt og lei meg i dag, begynte å gråte av at gutta så på TV mens jeg sov, for da kunne ikke jeg bruke TV som avledning for de hadde «brukt det opp» 🙈😖 Uff, en ny dag i morgen, og jeg får bare håper den blir bedre, men jeg tviler, jeg får helt høy puls av å tenke på siste uken på jobb 😝

Huff, det er så kjipt altså, men godt at vi er flere med disse følelsene! Håper du klarer deg greit igjennom siste uka på jobb, velfortjent permisjon venter om bare noen dager nå! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+0, og fortsatt like gravid. Like sur, like lei, like sliten, like mye vondt, like utålmodig. Disse dagene er kjipe, jeg skal ikke legge skjul på det - og selv om jeg vet at det ikke er lenge igjen nå, føles det som om denne tilværelsen er i ferd med å bli permanent. Hadde et håp om å få en oktoberbaby, men ser jo at sjansen for det begynner å bli relativt liten nå😅 Æsj altså, tenk at vi gjør dette helt frivillig?! Vil bare ha babyen min NÅ! 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble så stilt noen dager, så jeg håpte at det skyldtes familieforøkelse (evt at du koste det maks i permisjon). Veldig kjedelig at du fortsatt venter...

Skjønner godt at du er møkklei!! Det er liksom så nært målet og alt fokus er på det som skal skje. Selvfølgelig handler det mest om å få møte det nye familiemedlemmet, men jeg tenker mye på å få puste skikkelig, sove på ryggen, ikke ha halsbrann og alle de tingene som kommer nesten umiddelbart etter at hun er ute 💕

Finnes det er oppvarmet svømmebasseng i nærheten av deg? Det er sånn ca det eneste stedet jeg føler meg vel for tiden. Kroppen blir på grensen til lett og det er utrolig deilig å kunne bevege seg uten at alt er ubehagelig. Anbefales om det er gjennomførbart uten for mye greier.

Og uansett hvordan du vrir og vender på det: snart i mål, du gjør en fabelaktig jobb 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bokdamen skrev:

Det ble så stilt noen dager, så jeg håpte at det skyldtes familieforøkelse (evt at du koste det maks i permisjon). Veldig kjedelig at du fortsatt venter...

Skjønner godt at du er møkklei!! Det er liksom så nært målet og alt fokus er på det som skal skje. Selvfølgelig handler det mest om å få møte det nye familiemedlemmet, men jeg tenker mye på å få puste skikkelig, sove på ryggen, ikke ha halsbrann og alle de tingene som kommer nesten umiddelbart etter at hun er ute 💕

Finnes det er oppvarmet svømmebasseng i nærheten av deg? Det er sånn ca det eneste stedet jeg føler meg vel for tiden. Kroppen blir på grensen til lett og det er utrolig deilig å kunne bevege seg uten at alt er ubehagelig. Anbefales om det er gjennomførbart uten for mye greier.

Og uansett hvordan du vrir og vender på det: snart i mål, du gjør en fabelaktig jobb 👏👏👏

Prøver å ikke være altfor ivrig her inne, blir så demotivert når jeg leser om folk som føder, så prøver å unngå akkurat det😅🙈 Og gjett om jeg gleder meg til de tingene du nevner! Ikke minst å bli litt bevegelig! Dette er fryktelig slitsomt, og selv om jeg alltid har sagt at jeg ønsker meg en flokk med barn er jeg neimen ikke sikker på at jeg skal gjøre dette igjen altså! 🙄😅

Skal faktisk sjekke ut det med basseng, altså, det er svømmehall her, men det er mer for folk som vil svømme for trening eller for barnefamilier i helgene😅 Men det er et basseng på et rehabiliteringssenter her, mulig det er åpent for besøkende av og til! Skal i alle fall sjekkes ut! Takk for tips! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Macaroni skrev:

Gutt 1, født på termindato, gutt 2 født dagen etter termin, jente/barn 3 født åtte dager etter termin. Just saying😂

Skjønner at du er lei, forhåpentligvis må du ikke vente så lenge

Huff, det var i alle fall demotiverende🙄😳 Håper jeg slipper samme erfaring🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dagboken din i dag og har lest hele, ikke visste jeg at du faktisk er rett rundt hjørnet nå! Masse lykke til, jeg vil gjerne følge deg de siste (forhåpentligvis få) dagene. 

Snart har du babyen din! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, StripeteSitron skrev:

Fant dagboken din i dag og har lest hele, ikke visste jeg at du faktisk er rett rundt hjørnet nå! Masse lykke til, jeg vil gjerne følge deg de siste (forhåpentligvis få) dagene. 

Snart har du babyen din! ☺️

Neimen, så hyggelig! Tusen takk! 🥰 Og det var imponerende å lese seg igjennom hele altså! Velkommen til (det jeg håper er) siste innspurt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hun kommer når hun kommer, men vi har 5 dagers margin på om vi trenger 8 mnd ulønnet permisjon eller ikke. Så jeg regner med jeg kommer til å være forholdsvis stresset og utålmodig når jeg bikker 40 😅

Føler du at dere er i havn på det praktiske? Pakket bag, vasket alt, redd sengen++? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Bokdamen skrev:

Jeg vet at hun kommer når hun kommer, men vi har 5 dagers margin på om vi trenger 8 mnd ulønnet permisjon eller ikke. Så jeg regner med jeg kommer til å være forholdsvis stresset og utålmodig når jeg bikker 40 😅

Føler du at dere er i havn på det praktiske? Pakket bag, vasket alt, redd sengen++? 

Aiaiai, for et press! Men du fødte til termin sist ja? Da går du jo ikke over termin denne gangen vel, DET hadde jo vært dårlig gjort i så fall🙄😅 Krysser fingrene for deg! Bare ikke fød før meg altså, da blir jeg gretten😅😉

Føler vi er greit i havn med det praktiske, så langt som vi kommer i forkant i alle fall☺️ Bagen er pakket, alt er vasket, vogna står klar, og til og med bilstolposen er festet i bilstolen☺️ Så får resten komme på plass etterhvert som vi trenger det når hun er ute tenker jeg - senga er skrudd opp og står klar i gangen, men det blir så innmari trangt inne på soverommet når den kommer inn, så vi avventer til vi faktisk skal bruke den☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FruFiolett skrev:

Aiaiai, for et press! Men du fødte til termin sist ja? Da går du jo ikke over termin denne gangen vel, DET hadde jo vært dårlig gjort i så fall🙄😅 Krysser fingrene for deg! Bare ikke fød før meg altså, da blir jeg gretten😅😉

Til termin sist, jordmor gjetter på at det ble et par dager før denne gang, så krysser fingrene 🤞 Føder jeg før deg blir jeg også gretten, merker jeg har virkelig stort behov for å ligge på sofaen til jeg er lei av Netflix 😂 

Høres ut som dere er helt klar, så da synes jeg vannet kan gå i natt 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei, jeg er faktisk først i fødekøen her @FruFiolett @Bokdamen :fnise:

Neida, jeg håper faktisk du føder ganske snart altså.. Det er så tungt dette her, og når du har en storebror som trenger deg også så unner jeg deg å føde nå 👶🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, boblevann skrev:

Heiheihei, jeg er faktisk først i fødekøen her @FruFiolett @Bokdamen :fnise:

Neida, jeg håper faktisk du føder ganske snart altså.. Det er så tungt dette her, og når du har en storebror som trenger deg også så unner jeg deg å føde nå 👶🏼 

Takk for omtanken altså, men jeg er egentlig helt enig i at du er først i fødekøen😉😅 Men hvis du skal være først så håper jeg du kommer igang snart, så jeg kan følge etter🤣🙈

Ny morgen, ingen tegn på fremgang😅 Blir visst ikke noe oktoberbarn på oss nei🤦🏼‍♀️ Akkurat idag er jeg litt stressa for helgen, lørdag er jo termin, men lørdag kveld er egentlig eneste tidspunktet i denne perioden som vi ikke har en optimal plan for barnevakt for storebror. Vi har jo en løsning hvis det skulle skje akkurat da, men det er ikke en veldig god løsning sånn egentlig🤔 Kommende storebror er egentlig en veldig robust type, men akkurat når det kommer til uforutsette ting, litt usikre relasjoner og litt utrygt territorium så er han litt sårbar altså. Og han er veldig forberedt på at det er mine foreldre som skal passe på han når babyen skal komme, men hvis det skjer akkurat lørdag ettermiddag/kveld så blir det ikke dem, og det tror jeg faktisk kan bli litt vanskelig for han😳 Selv om han selvfølgelig kjenner de som da må steppe inn, så er det ikke sånn som forespeilet, og det kan bli vanskelig. Så jeg håper vi slipper akkurat det - mest av alt håper jeg at alt er over innen det så mannen kan dra hjem til han igjen, eller så håper jeg faktisk at alt avventes til søndag. Det er ingen ting som røsker mer i hjertet mitt enn at storebror ikke skal ha det greit når dette foregår altså - er nesten fristet til å føde alene så lillegutt kan være sammen med pappa mens det skjer, men det er jo ikke akkurat optimalt for noen av oss😅 Nei, håper det ikke er akkurat termindatoen det skal skje da, for hans del🤞🏼 Dagen før det er optimalt😅🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner tankene dine mtp storebror. Vi er inne i en periode med mye sykdom blandt personalet og mini savner favoritten sin og faste rutiner. Så her starter hver dag med «er det barnehage i dag?» etterfulgt av sår gråt. Det river i hjertet at han har det sånn akkurat nå når alt skal forandre seg... For selv om jeg gleder meg noe vanvittig til å møte den lille, er storebroren den viktigste personen i livet mitt, og det er vanskelig å se for seg at han ikke alltid skal være førsteprioritet. 

Blir en helt annen verden enn nr 1 der alt ble tilrettelagt for ham. Hun som kommer når må vare være med på kjøtt og flesk stakkars liten. Får håpe din skjønner at det bare er å tilpasse seg resten av familien sine rutiner og kommer når det passer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...