Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Og bare så det er sagt, kjenner følelsen med slitsomme helger. Søndagsmiddagen i går ble takeaway på døren (selv om jeg hadde tatt opp middag fra frysen). Jeg orket hverken å lage maten eller å underholde mini mens mannen gjorde det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du må passe på deg selv altså, som du sier - å gå utslitt inn i en fødsel kan umulig være noe særlig 😮 Netflix og sofakos er undervurdert 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg virkelig tatt sofaslitingen på alvor! Har rast igjennom en halv sesong av Working Mom (for en serie!!👏🏼👏🏼), sovet masse, latt alt rot bare slenge rundt her, og lagde tidenes enkleste middag. Så utrolig deilig!! Har begynt å finne frem til fødebagen også, ikke lagt det oppi en fysisk bag enda da, men det ligger klart! Til nå har jeg lagt klart følgende:

- to amme bher

- en ammesinglet (burde kanskje ha to?🤔)

- to baggy kosebukser (erfaringen tilsier at det fort kan bli litt søl og gris, så det er greit å ha en ekstra🙄)

- sokker og stoooore truser

- tannbørste, deodorant, lypsyl, nesespray, body lotion, Purelan 

- til bebis: et par sett med klær (type body og strømpebukse), hentesettet som både storebror og fetter har brukt før (❤️), og et babyteppe

- skal også ha med: genser/cardigan, mobillader, filmkamera, speilreflekskamera

 

Tror det skal dekke de fleste behov, men så dukker det sikkert opp noe mer de neste ukene - sikkert jo mer jo lengre tid det går🙈😅 Det er heldigvis bare ti minutter å kjøre hjem fra sykehuset, så i verste fall får mannen kjøre hjem for å hente det vi eventuelt trenger etter at bebis er ute❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+4, og jeg har gått skikkelig inn i ventemodus. Sover en del på dagen, prøver å gjøre minst mulig samtidig som jeg prøver å få tiden til å gå fortest mulig😅 Kjeder meg faktisk en del, men orker veldig lite. Så det er litt rare dager nå syns jeg. Kjenner stadig murringer, stikninger, små kramper og mye kynnere, og jeg håper det er tegn på at kroppen begynner å gjøre seg klar! 
Etter tips fra @Bokdamen hørte jeg på episoden om fødsel nr 2 på podcasten til Foreldrerådet, og det var en veldig fin episode! Små ting som det gjør at jeg føler meg bittelitt mer forberedt. Men ble litt demotivert også, for han overlegen der sa at hvis man har født på overtid med nr 1, er sannsynligheten veldig stor for at man også gjør det med nr 2! Og jeg gikk ni dager over med storebror, og det var for alvor de verste dagene i mitt liv! Trodde aldri jeg skulle komme i mål! Så denne gangen hadde jeg et liiiiiite håp om at vi kanskje skulle slippe de dagene der, men er ikke særlig overbevist om det etter å ha hørt på den episoden. Så jeg prøver å psyke meg opp til ny overtid, men kjenner at det er såååå lite fristende altså! 😱 Huff, hååååper jeg slipper det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var kanskje litt demotiverende ja!! Krysser fingrene for deg 🤞🤞 Jeg har hørt flere av fødselsepisodene, det føles som en måte å forberede seg på? Tenker en del på forrige fødsel mens jeg gjør det og lurer sånn på om denne blir lik eller noe helt annet.

Med mindre det høres helt drepen ut, kan anbefale puslespill. Kjøpte et på 1500 biter litt før termin sist. Har lagt pakket vekk i 3 år, men nå fant jeg det frem igjen. Føler litt at kveldene har gått over i tid som bare skal gå over sånn at vi kommer en dag videre, og det er god variasjon fra å trykke på mobilen mens jeg ser på TV 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til nå på slutten! Helt utrolig hvor raskt tiden har gått, syns det var i går at du prøvde å bli gravid, og nå får du snart jenta di 😍😍😍 Jeg gikk også 9 dager over sist, og denne gangen ble det 8... Skjønner det er demotiverende, men jeg syntes det var mye verre første gangen! Nå var jeg liksom forberedt, og overtid var helt overkommelig. Lykke til! Og kos deg masse når den lille kommer! De vokser så raskt. Min er 8 mnd allerede, og jeg husker nesten ikke nyfødttiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er demotiverende, men jeg prøver å tenke at babyen kommer når den er klar - tenker litt sånn at siden han ikke kom i går så trengte han denne dagen liksom 🙈🙈 Og hvis denne sannsynligheten er så stor, hvorfor er det ikke da mer allmenn kjent? 🤷🏽‍♀️ Vet ikke. Vi får bare vente å se 👶🏼🥰 Håper du slipper overtid! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg hører oftere om de som gikk to uker over på første og to uker før på nr 2, eller to uker før med nummer en og to uker over på nummer 2, enn de som får overtid på begge. Skal krysse fingrene jeg! 

Det positive med å ikke føde før termindatoen er jo at du ikke mister noe permisjon. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bokdamen skrev:

Uff, det var kanskje litt demotiverende ja!! Krysser fingrene for deg 🤞🤞 Jeg har hørt flere av fødselsepisodene, det føles som en måte å forberede seg på? Tenker en del på forrige fødsel mens jeg gjør det og lurer sånn på om denne blir lik eller noe helt annet.

Med mindre det høres helt drepen ut, kan anbefale puslespill. Kjøpte et på 1500 biter litt før termin sist. Har lagt pakket vekk i 3 år, men nå fant jeg det frem igjen. Føler litt at kveldene har gått over i tid som bare skal gå over sånn at vi kommer en dag videre, og det er god variasjon fra å trykke på mobilen mens jeg ser på TV 😝

Ja, skal absolutt prøve å få med meg flere! Pleier stort sett å høre på i bilen, og merker jo at jeg kjører mye mindre nå i permisjonen😅 Men har veldig troa på at det er en god forberedelse til fødsel💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pupsilure skrev:

Masse lykke til nå på slutten! Helt utrolig hvor raskt tiden har gått, syns det var i går at du prøvde å bli gravid, og nå får du snart jenta di 😍😍😍 Jeg gikk også 9 dager over sist, og denne gangen ble det 8... Skjønner det er demotiverende, men jeg syntes det var mye verre første gangen! Nå var jeg liksom forberedt, og overtid var helt overkommelig. Lykke til! Og kos deg masse når den lille kommer! De vokser så raskt. Min er 8 mnd allerede, og jeg husker nesten ikke nyfødttiden...

Tusen takk! Jeg syns jo virkelig det har tatt en eeeevighet å komme hit da, men det er deilig å føle på at man endelig er i innspurten! Skal prøve å innstille meg på at det kan gå like lang tid denne gangen også, godt å høre at det var enklere andre gangen, for første gang var virkelig pyton😝 Men jeg er trolig litt mer forberedt nå da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, boblevann skrev:

Skjønner godt at det er demotiverende, men jeg prøver å tenke at babyen kommer når den er klar - tenker litt sånn at siden han ikke kom i går så trengte han denne dagen liksom 🙈🙈 Og hvis denne sannsynligheten er så stor, hvorfor er det ikke da mer allmenn kjent? 🤷🏽‍♀️ Vet ikke. Vi får bare vente å se 👶🏼🥰 Håper du slipper overtid! 

Det er så sant! Hun skal få alle dagene hun trenger altså, det er jo veldig lite jeg kan gjøre med saken selv uansett😅🙈 Men må bare håpe hun er klar for å møte verden bittelitt før storebroren sin! 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Jeg føler jeg hører oftere om de som gikk to uker over på første og to uker før på nr 2, eller to uker før med nummer en og to uker over på nummer 2, enn de som får overtid på begge. Skal krysse fingrene jeg! 

Det positive med å ikke føde før termindatoen er jo at du ikke mister noe permisjon. :fnise:

Og du, det siste der er faktisk et VELDIG godt argument altså! 👏🏼 Dessuten jobber mannen på et prosjekt som har siste dag 31. oktober og som han helst burde få fullført, så det er flere fordeler med å gå til termin😅👏🏼 Men syns godt hun kan komme ca akkurat da, og så trenger hun jo ikke vente enda en uke liksom🤞🏼🤞🏼🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Bokdamen skrev:

Har dere kjøpt storebrorgave? Tenker han bør få noe, men det står litt stille...

Ja, vi har kjøpt en Gråtass-traktor som han egentlig ønsker seg av julenissen☺️ Tror han kommer til å bli mer opptatt av den enn av lillesøster😅🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+6, og fødselen føles fortsatt milevis unna. Mon tro om jeg fornekter at det egentlig kan skje når som helst? 😅🤔 Er sykt lei av å være gravid, og samtidig på ingen måte klar for det smertehelvete som venter meg. Prøver bare å tenke minst mulig på det😅

 

Men mitt kanskje mest plagsomme problem nå for tiden er at jeg har så mye voldsomme mareritt! Og de handler alltid om død og katastrofer, og stort sett om mannen min eller gutten min. Enten at min lille skatt drukner (det var nattens tema) eller at han forsvinner fra meg i store menneskemengder og panikken tar meg, at mannen får hjertestans og jeg er uten mobildekning, eller at jeg i desperasjon prøver å be om hjelp for ett eller annet uten at noen hører meg eller forstår at jeg trenger hjelp, og jeg bråvåkner svett og helt panisk. Det er så fælt! Og det synet fra i natt av kommende storebror som ligger i et basseng og flyter med ansiktet ned og helt åpenbart har druknet har liksom festet seg på netthinna, så det blir jeg heller ikke kvitt med det første. Håper virkelig dette gir seg snart altså, om ikke lenge har jeg jo enda en jeg skal bekymre meg for! 😳😱😢

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen grusomme mareritt, skjønner godt at det er fælt! Jeg hadde også en periode i sommer jeg stadig vekk drømte at samboer døde... Hver eneste natt døde han, stort sett i dramatiske ulykker eller lignende. Det var så fælt, gikk jo rundt med en stor klump i magen hele påfølgende dag :( Håper det gir seg for din del altså, er jo ikke nå du skal ha det sånn - denne tiden skal jo liksom bare være spennende 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ekkelt med sånne mareritt! Jeg er enn så lenge forskånet for det, håper jeg slipper 🤞🤞 

Har du snakket med jordmor eller lege om den forrige fødselen din? Vet en del har gode erfaringer med å snakke gjennom forløpet før neste runde. Håper det ikke er for lenge til og blir av det enkle slaget 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelsen damer, det er ganske slitsomt faktisk! Våkner helt svett midt i en katastrofe liksom, med skyhøy puls😳 Men det er jo ikke noe jeg har kontroll over, så må jo bare avvente til det går over - håper det er snart😅

39+1 idag, og nå syns jeg godt vi bare kunne kommet igang altså. Ingen ting å vente på nå vel? Ligger jo bare på sofaen og eser ut, haha, og det trenger jo verken jeg eller bebis særlig mye mer av🙈 Det aller meste er helt klart her hjemme nå, nå har jeg til og med vasket sengetøyet💖 Det eneste vi ikke har klart er navn, men det hadde vi ikke med storebror heller, vi måtte se han først, og det må vi nå også. Vi har fem/seks alternativer vi liker veldig godt, mannen har én sterk favoritt blant de og jeg har to/tre som kanskje stiller litt sterkere, men vi får se. Se hvilket navn hun ser ut til å passe😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så gøy dette med navn. Folk har helt ulike tilnærminger. Vi bestemte oss tidig sist og begynte å bruke navnet lenge før mini kom. Var aldri noe spørsmål om det passet da han kom ut, for det var ko navnet hans 😅 Samme denne gang, begge tenkte på et navn på OUL, og vi har brukt det siden. Så får vi se da om det er like naturlig når frøkna dukket opp (og om det faktisk er en jente som jeg av og til blir liggende og tenke på om natten, tenk om de tok feil?) 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...