Gå til innhold

Dumpet meg fordi jeg er avholds.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 27 år. Lever et aktivt liv og trener mye. Opptatt av å ta vare på kroppen min, helsa og kostholdet. Klarer også utrolig nok å nyte livet uten alkohol og alt det tullet der. Jeg ble sammen med ei fin jente for sånn 5 måneder siden. Vi datet i ca 3-4 måneder nå nylig. Eneste jeg ikke kunne fordra med henne var at hun likte å dra ut på fest kanskje sånn annenhver helg med sine venninner, eller ta seg et glass vin til pizzan hver helg med meg, mens jeg drakk cola. 

Jeg prøvde å dy meg i starten og finne meg i det hun gjorde siden jeg ville satse da hun hadde utseendet og ellers fin personlighet. Jeg tenkte jeg kanskje kunne klare å endre henne. Etterhvert kunne jeg ikke dy meg lenger. Jeg sa i fra hva jeg synes og at jeg skjønte ikke poenget med å drikke til maten eller det å måtte ha alkohol for å gå ut og sosialisere seg på fest. Hun ble ganske oppgitt hver gang jeg tok det opp og vi fikk aldri noe saklige diskusjoner ut av det.. Men ellers var alt annet i «forholdet» vårt bra. God kjemi og gnisten var det, utrolig bra sex og det hadde vi mye av. Hun var ofte med meg på trening og andre ting som jeg likte å gjøre. 

Det virker som hun tilsynelatende likte meg godt, men hvorfor dumpet hun meg da? Klarte hun virkelig ikke et liv uten alkoholen eller hva er problemet...?

Anonymkode: 0bdfe...767

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hun orket vel ikke å være sammen med noen som skulle sitte og pirke på hva hun drakk til maten da? Hvis du vil at hun skal respektere synet ditt på alkohol eller at du IKKE drikker, får vel du respektere det synet hun har?

Endret av Raven Emerald
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 18.06, Million skrev:

 

Hun orket vel ikke å være sammen med noen som skulle sitte og pirke på hva hun drakk til maten da? Hvis du vil at hun skal respektere synet ditt på alkohol eller at du IKKE drikker, får vel du respektere det synet hun har?

Jeg respekterte at hun drakk. Men hvorfor så ofte som hun gjorde?

Anonymkode: 0bdfe...767

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også dumpet deg. De få gangene jeg tar meg noe vin til maten eller til en film en helt vanlig tirsdag, så vil jeg gjøre det og kose meg, uten å føle på at jeg ikke "burde". Og ikke minst vil jeg ha en mann som vil dele et glass vin med meg. 

Anonymkode: bee4c...63a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterte at hun drakk. Men hvorfor så ofte som hun gjorde?

Anonymkode: 0bdfe...767

Synes ikke det høres sjokkerende ofte ut til å være noen som er i tjueårene. Jeg drakk mye på den tiden selv. Det ble vel stort sett hver helg.

Det er altså ikke noe unormalt mye, det du skriver at hun drikker. ETT glass vin til en pizza er ikke mye.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

Synes ikke det høres sjokkerende ofte ut til å være noen som er i tjueårene. Jeg drakk mye på den tiden selv. Det ble vel stort sett hver helg.

Det er altså ikke noe unormalt mye, det du skriver at hun drikker. ETT glass vin til en pizza er ikke mye.

 

Men hva er poenget med å ruse seg til maten? Og hvorfor måtte hun ha alkohol når hun gikk ut med venninnene på byen? Og da drakk hun mer enn ett glass. Da var det oftest 2

Anonymkode: 0bdfe...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at denne tråden er et godt eksempel på fenomenet "trådens tittel" og "trådens tema" henger ikke i hop i det hele tatt. 

Det er milevis forskjell på "hun dumpet meg fordi jeg er avholds" og "hun dumpet meg fordi jeg forventet at HUN skulle bli avholds". Du skjønner vel forskjellen på det selv, TS? Et forhold vil aldri fungere hvis man prøver å endre den andre personen. Du ønsker en kjæreste som er avholds, hun liker å kose seg med alkohol. Dere passer med andre ord ikke sammen. Det er ganske sprøtt å forvente at man skal gi opp noe man liker godt for en fyr man akkurat har møtt. 

Nå er ikke jeg akkurat noen stordrikker selv, men for meg hadde det vært en gedigen varsellampe hvis mannen skulle prøve å "endre meg". "Hva blir det neste han prøver å endre", hadde jeg tenkt. 

Anonymkode: 73421...271

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis fordi at du kom med mange kommentarer om det. Folk vil jo føle at de kan være seg selv, ikke føle seg dømt og bli sett ned på en av de er sammen med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er poenget med å ruse seg til maten? Og hvorfor måtte hun ha alkohol når hun gikk ut med venninnene på byen? Og da drakk hun mer enn ett glass. Da var det oftest 2

Anonymkode: 0bdfe...767

Så finn deg en som deler det samme verdisynet som deg. Ikke bruk tid på en som du bare skal se ned på og komme med stygge kommentarer om. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterte at hun drakk. Men hvorfor så ofte som hun gjorde?

Anonymkode: 0bdfe...767

Det høres ikke så veldig respektfult ut akkurat, det du skriver i hovedinnlegget... "Det tullet der", "eneste jeg ikke kunne fordra med henne...", "jeg tenkte jeg kanskje kunne klare å endre henne",  "sa i fra hva jeg synes og at jeg skjønte ikke poenget" osv. 

Du sier at dere aldri fikk noen saklige diskusjoner om det. Men hva er det egentlig å diskutere? Hun liker å drikke, du synes hun drikker for ofte... Jaha. Dere passer vel rett og slett ikke sammen da. Bra hun heller dumpet deg enn å leve et liv i dårlig samvittighet.  

Anonymkode: 73421...271

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at denne tråden er et godt eksempel på fenomenet "trådens tittel" og "trådens tema" henger ikke i hop i det hele tatt. 

Det er milevis forskjell på "hun dumpet meg fordi jeg er avholds" og "hun dumpet meg fordi jeg forventet at HUN skulle bli avholds". Du skjønner vel forskjellen på det selv, TS? Et forhold vil aldri fungere hvis man prøver å endre den andre personen. Du ønsker en kjæreste som er avholds, hun liker å kose seg med alkohol. Dere passer med andre ord ikke sammen. Det er ganske sprøtt å forvente at man skal gi opp noe man liker godt for en fyr man akkurat har møtt. 

Nå er ikke jeg akkurat noen stordrikker selv, men for meg hadde det vært en gedigen varsellampe hvis mannen skulle prøve å "endre meg". "Hva blir det neste han prøver å endre", hadde jeg tenkt. 

Anonymkode: 73421...271

Jeg synes vi passet sammen ganske godt! Utenom det at hun drakk og ikke jeg, men jeg tok sjansen og ville prøve dette. Bare synd hun ikke kunne slutte å drikke når vi ellers fungerte som par

Anonymkode: 0bdfe...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk begynner å gå lei ekstreme folk tror jeg. Jeg liker øl utrolig godt og det gjør typen også. Han avstår derimot som regel pga treningen. Hadde han vært aktivt avholds og motstander av ølen min hadde jeg dumpa han. 

Anonymkode: 723d2...9b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at denne tråden er et godt eksempel på fenomenet "trådens tittel" og "trådens tema" henger ikke i hop i det hele tatt. 

Det er milevis forskjell på "hun dumpet meg fordi jeg er avholds" og "hun dumpet meg fordi jeg forventet at HUN skulle bli avholds". Du skjønner vel forskjellen på det selv, TS? Et forhold vil aldri fungere hvis man prøver å endre den andre personen. Du ønsker en kjæreste som er avholds, hun liker å kose seg med alkohol. Dere passer med andre ord ikke sammen. Det er ganske sprøtt å forvente at man skal gi opp noe man liker godt for en fyr man akkurat har møtt. 

Nå er ikke jeg akkurat noen stordrikker selv, men for meg hadde det vært en gedigen varsellampe hvis mannen skulle prøve å "endre meg". "Hva blir det neste han prøver å endre", hadde jeg tenkt. 

Anonymkode: 73421...271

Akkurat det jeg tenkte også. 

Til ts: hun dumpet deg ikke fordi du er avholds. Hun gjorde det fordi du ikke liker hvordan hun er, og dermed prøvde å endre henne. Og det er helt normalt å ta et glass vin til pizzaen, og gå ut med venner i helgene. Altså, noen gjør det og noen gjør det ikke. Skal man være sammen så er det viktig at man godtar hverandre og helst har et noenlunde likt syn på dette, og andre ting. Dere passer ikke sammen. Enkelt og greit. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi passet sammen ganske godt! Utenom det at hun drakk og ikke jeg, men jeg tok sjansen og ville prøve dette. Bare synd hun ikke kunne slutte å drikke når vi ellers fungerte som par

Anonymkode: 0bdfe...767

Det funker jo ikke godt når din langsiktige plan er å endre henne. 

Anonymkode: 723d2...9b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi passet sammen ganske godt! Utenom det at hun drakk og ikke jeg, men jeg tok sjansen og ville prøve dette. Bare synd hun ikke kunne slutte å drikke når vi ellers fungerte som par

Anonymkode: 0bdfe...767

Hvorfor begynte ikke du å drikke når du så at dere ellers fungerte som par? 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne ikke du bare begynne å drikke i stedet? Jeg synes det ville vært akkurat like mye/lite urimelig å be om.

Anonymkode: 2936b...ef2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ikke minst vil jeg ha en mann som vil dele et glass vin med meg. 

Anonymkode: bee4c...63a

En soyboy altså? Vin ekke for menn =P 
Neida, drikk hva du vil :P Jeg likte jo strawberry daiquiri og mojito før så... (Drikker ikke lenger av den grunn at jeg vil kunne kjøre bil om jeg vil.. Jeg oppnår absolutt ingenting av å drikke, det løser ingen problemer heller så.. ) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kunne ikke du bare begynne å drikke i stedet? Jeg synes det ville vært akkurat like mye/lite urimelig å be om.

Anonymkode: 2936b...ef2

Hvorfor skal noen tvinges til å begynne drikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk begynner å gå lei ekstreme folk tror jeg. Jeg liker øl utrolig godt og det gjør typen også. Han avstår derimot som regel pga treningen. Hadde han vært aktivt avholds og motstander av ølen min hadde jeg dumpa han. 

Anonymkode: 723d2...9b6

Jeg er verken kristin eller gammeldags av meg. Jeg drikker ikke fordi det er helseskadelig og jeg er opptatt av å ta vare på min kropp og helse. Ikke minst at alkoholen ødelegger for treningen. Glad jeg slutta å drikke når jeg ble 23 år. Glad jeg har kompiser som ikke drikker heller

Anonymkode: 0bdfe...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker jo ikke godt når din langsiktige plan er å endre henne. 

Anonymkode: 723d2...9b6

Jeg synes vi funket. Var nok bare hun som var for avhengig av alkohol og valgte dette over meg. Hvorfor ble hun da ellers sammen med meg..? Hun sa hun ikke hadde problemer med at jeg var avholds

Anonymkode: 0bdfe...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...