slask Skrevet 15. mars 2019 #341 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) Jeg snakket med to 17-åringer spurte om de kjente til Wara. Ingen av dem dro kjensel på navnet, selv om jeg nevnte justisminister. Og det er egentlig litt interessant da politikere tror de er verdens navle.....eller håper så klart. Det er snakk om etnisk norsk ungdom, for å presisere. Endret 15. mars 2019 av slask 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. mars 2019 #342 Del Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, slask skrev: Jeg snakket med to 17-åringer spurte om de kjente til Wara. Ingen av dem dro kjensel på navnet, selv om jeg nevnte justisminister. Og det er egentlig litt interessant da politikere tror de er verdens navle.....eller håper så klart. Det er snakk om etnisk norsk ungdom, for å presisere. Ok. Hva har det med siktelsen å gjøre? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 15. mars 2019 #343 Del Skrevet 15. mars 2019 15 minutter siden, baltazar skrev: Men forstod du nå hvorfor jeg mente videobeviset var viktig? Vet vi i det hele tatt om noe finnes på video? Vet vi noe om hva siktelsen er basert på av bevis? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 15. mars 2019 #344 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) 17 minutter siden, slask skrev: Jeg snakket med to 17-åringer spurte om de kjente til Wara. Ingen av dem dro kjensel på navnet, selv om jeg nevnte justisminister. Og det er egentlig litt interessant da politikere tror de er verdens navle.....eller håper så klart. Det er snakk om etnisk norsk ungdom, for å presisere. Det sier kanskje mest om ungdommene du snakket med. To stykker er ikke et representativt utvalg. Hadde du stilt det samme spørsmålet i mitt barns VG2-klasse, er sannsynligheten liten for at ikke samtlige visste hvem justisministeren i Norge er. Endret 15. mars 2019 av Alivamale 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 15. mars 2019 #345 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) 8 minutter siden, Alivamale skrev: Vet vi i det hele tatt om noe finnes på video? Vet vi noe om hva siktelsen er basert på av bevis? Grunnen til at jeg spør er fordi du spurte meg på en flåsete måte om jeg hadde hørt om DNA, når vi vet det at bilen er neddynket i DNA-spor. Nei, selvsagt vet vi ikke om det finnes videobevis, men jeg sier det veier tungt dersom de har det, Endret 15. mars 2019 av baltazar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 15. mars 2019 #346 Del Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, baltazar skrev: Grunnen til at jeg spør er fordi du spurte meg på en flåsete måte om jeg hadde hørt om DNA, når vi vet det at bilen er neddynket i DNA-spor. Nei, selvsagt vet vi ikke om det finnes videobevis, men jeg sier det veier tungt dersom de har det, Beklager flåsete respons 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 15. mars 2019 #347 Del Skrevet 15. mars 2019 5 minutter siden, Alivamale skrev: Beklager flåsete respons 🙃 Det går fint ☺️, men nå ser jeg at du kan være inne på noe...PST mener mistanken er styrket etter tekniske undersøkelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. mars 2019 #348 Del Skrevet 15. mars 2019 Har man tilgang til Internett når man er den i situasjonen hun nå er i? Syns det er så merkelig at hun har hatt tid til å slette halve Facebook osv mens hun er i politiets varetekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 15. mars 2019 #349 Del Skrevet 15. mars 2019 (endret) 3 minutter siden, Vera skrev: Har man tilgang til Internett når man er den i situasjonen hun nå er i? Syns det er så merkelig at hun har hatt tid til å slette halve Facebook osv mens hun er i politiets varetekt. Ja, så lenge hun ikke er i varetekt så kan hun gjøre hva hun vil. Hun slettet alt som var på FB etter avhøret Endret 15. mars 2019 av baltazar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 15. mars 2019 #350 Del Skrevet 15. mars 2019 3 timer siden, Alivamale skrev: Engasjert. ✅ Sjarmerende 😉? Skylapper? ✅ link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. mars 2019 #351 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, baltazar skrev: Ja, så lenge hun ikke er i varetekt så kan hun gjøre hva hun vil Ok. Det syns jeg er litt merkelig mtp bevisforspillelse, kontakt med omverden osv. Hun er vel formelt siktet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. mars 2019 #352 Del Skrevet 15. mars 2019 28 minutter siden, tranedatter skrev: Jeg kan se de fortsatt? Er det noe chache greier som henger igjen da? Psykotisk tror jeg ikke hun var, men et eller annet feil i topplokket ja. Flere vitner jo om merkelig oppførsel. OM man blir superkrenka over et marginalisert lite teaterstykke med nesten ingen besøkende, så saksøker man vel teateret? ber de legge ner? samtale? advokat? Man setter ikke fyr på egen bil, lager full krig på Facebook (hun har også lagt igjen meldinger på ulike teatersider som black box og vega teater) Nå er det jo nesten ingen som faktisk har SETT stykket. Men om man synes det er forferdelig, så tropper man vel ikke opp på seminarium, flere visninger etc? HVA viste teateret egentlig? Jeg har sett at det var alt fra bilder fra google streetview til noen sekunder filmet fra gata (offentlig plass). At det er satt sammen i en konspirasjonsteori eller antydet til dette, er en annen sak. Og så merkelig at de fleste nok bare rister på hodet. Men klart en reaksjon på visse FRP'ere som syntes man skulle filme og overvåke muslimer, også i deres egne hjem.. Kort fortalt: en film av husenes fasader vises på skjerm, mens skuespillerne spiller at de ligger i buskene og overvåker politikeres og samfunnsdebattanters hjem mens de forsøker å kartlegge makthavernes økonomiske status og nettverkene dem imellom. Baban (skuespilleren) og pensjonert høyesterettsdommer Lund vandrer også på scenen mens de diskuterer og problematiserer rundt forestillingens filming av hus. På den måten viser skuespilleren at hun er klar over at dette kan være en provokasjon, mens juristen viser til lover og slår fast at både filming og visning er tillatt. Du kan lese mer her: https://www.dagbladet.no/kultur/statusblind-teaterdebatt/70549510 Sakset: «I teaterforestillingen er fasader filmet, men ikke ett menneske er vist på film. Adresser oppgis ikke, selv når de er tilgjengelige gjennom Gule Sider og i postens offentlige register. Teaterforestillingen oppgir bare områder, som «vestkanten», «Frogner», «Røa». I det ene tilfellet der personene bor på hemmelig adresse - samboerparet Hege Storhaug og Rita Karlsen i HRS - oppgis heller ikke området, skuespillerne kjører i stedet rundt langs mørklagte veier et sted på Østlandet, mens de later som om de leter etter huset. Som del av en forestilling der fullsatt sal tilsier seertall på 130 personer skaper disse bildene like fullt oppsikt.» Regisdøren av stykket har for øvrig lagt ut hele monologen som omhandler Wara åpent på sin FB-side: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 15. mars 2019 #353 Del Skrevet 15. mars 2019 3 minutter siden, Vera skrev: Har man tilgang til Internett når man er den i situasjonen hun nå er i? Syns det er så merkelig at hun har hatt tid til å slette halve Facebook osv mens hun er i politiets varetekt. Hvorfor i all verden skulle hun ikke hatt tilgang til Internett? Hun er hjemme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. mars 2019 #354 Del Skrevet 15. mars 2019 9 minutter siden, Vera skrev: Har man tilgang til Internett når man er den i situasjonen hun nå er i? Syns det er så merkelig at hun har hatt tid til å slette halve Facebook osv mens hun er i politiets varetekt. Hadde PST ment at det var fare for bevisforspillelse, hadde de begjært varetekstfengsling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. mars 2019 #355 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Hvorfor i all verden skulle hun ikke hatt tilgang til Internett? Hun er hjemme. Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 15. mars 2019 #356 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, Vera skrev: Kilde? Rettelse : hun er ikke i politiets varetekt. Jeg vet ikke om hun er hjemme nei. Sant nok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 15. mars 2019 #357 Del Skrevet 15. mars 2019 2 minutter siden, Rosalie skrev: Kort fortalt: en film av husenes fasader vises på skjerm, mens skuespillerne spiller at de ligger i buskene og overvåker politikeres og samfunnsdebattanters hjem mens de forsøker å kartlegge makthavernes økonomiske status og nettverkene dem imellom. Baban (skuespilleren) og pensjonert høyesterettsdommer Lund vandrer også på scenen mens de diskuterer og problematiserer rundt forestillingens filming av hus. På den måten viser skuespilleren at hun er klar over at dette kan være en provokasjon, mens juristen viser til lover og slår fast at både filming og visning er tillatt. Du kan lese mer her: https://www.dagbladet.no/kultur/statusblind-teaterdebatt/70549510 Sakset: «I teaterforestillingen er fasader filmet, men ikke ett menneske er vist på film. Adresser oppgis ikke, selv når de er tilgjengelige gjennom Gule Sider og i postens offentlige register. Teaterforestillingen oppgir bare områder, som «vestkanten», «Frogner», «Røa». I det ene tilfellet der personene bor på hemmelig adresse - samboerparet Hege Storhaug og Rita Karlsen i HRS - oppgis heller ikke området, skuespillerne kjører i stedet rundt langs mørklagte veier et sted på Østlandet, mens de later som om de leter etter huset. Som del av en forestilling der fullsatt sal tilsier seertall på 130 personer skaper disse bildene like fullt oppsikt.» Regisdøren av stykket har for øvrig lagt ut hele monologen som omhandler Wara åpent på sin FB-side: Det var da ikke mye å hoppe i taket av... Kan skjønne det er ubehagelig hvis man virkelig ønsker være anonym. Men når Berhteussen selv etter dette, for åpen Facebook, skriver både der og i avisa om dette. Selv skriver ut adresse på Facebook. Det er da det blir merkelig å hevde seg krenket. Høres mer ut som å høste sympati, sette fokus på seg selv. For mye alenetid der hjemme mens mannen har "viktig jobb"? Men tipper han jobbet minst like mye før, i First House. Har Bertheussen/Wara like mye sympati med ofre for virkelig psykopater, der kone og barn må ha hemlige adresser, i verste fall få ny identitet? Kan i alle fall fastslå att de som er på riktig, truet på livet (og en stor årsak til drap på kvinner), IKKE får like mye overvåking, kamera og ressurser! Hele saken er merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 15. mars 2019 #358 Del Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, Vera skrev: Kilde? Hun slapp ut fra avhørene i går kveld. De skal ikke avhøre henne mer i dag. Familien skal få slappe av i kveld. Kilde: Dagbladet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. mars 2019 #359 Del Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Rettelse : hun er ikke i politiets varetekt. Jeg vet ikke om hun er hjemme nei. Sant nok. Det kan hende jeg har misforstått, men jeg trodde jeg hadde lest at politi/PST hadde fått medhold i at det skulle gjøre tekniske undersøkelser i hjemmet deres..da er det merkelig om hun er der..men jeg aner ikke hvordan de jobber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 15. mars 2019 #360 Del Skrevet 15. mars 2019 Kan bare ikke fatte hvordan Wara skal håndtere denne situasjonen med en samboer som hardnakket nekter for all innblanding. Han må da kjenne dama si bedre etter 24 år i samboerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå