himmeloghav Skrevet 31. august 2020 #821 Del Skrevet 31. august 2020 18 timer siden, Hulderen skrev: Hvilket valg har hun? Hun må jo stå i det hun har forårsaket, hun kan ikke godt forlate situasjonen, sterk eller ei. Der som imponerer meg, er at Mikkel Wara har valgt å stå ved hennes side. Han har nemlig mulighet til å gå. Nei, hun har vel ikke noe valg, men er det mulig å være psykisk syk uten å være svak? De fleste med psykoser blir vel lagt inn på et tidspunkt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trioving Skrevet 31. august 2020 #822 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg leste et sted at de hadde tatt arrest i bla en printer hjemme hos de. Hvis det viser seg at hun har skrevet ut noen trusselbrev på en printer så har de vel funnet igjen serienummer-mønsteret som alle printere legger igjen i en utskrift. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 2. september 2020 #823 Del Skrevet 2. september 2020 På 30.8.2020 den 21.13, Hulderen skrev: Hvilket valg har hun? Hun må jo stå i det hun har forårsaket, hun kan ikke godt forlate situasjonen, sterk eller ei. Der som imponerer meg, er at Mikkel Wara har valgt å stå ved hennes side. Han har nemlig mulighet til å gå. Jeg er ikke imponert over han. Men glad fordi han er lojal mot sine nærmeste. Det er sånn det skal være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 4. september 2020 #824 Del Skrevet 4. september 2020 On 8/31/2020 at 4:49 PM, trioving said: Jeg leste et sted at de hadde tatt arrest i bla en printer hjemme hos de. Hvis det viser seg at hun har skrevet ut noen trusselbrev på en printer så har de vel funnet igjen serienummer-mønsteret som alle printere legger igjen i en utskrift. Mener ikke å være frekk eller si at jeg ikke stoler på deg, men stemmer dette? Det virker litt sånn "CSI" aktig, og jeg kan ikke finne noe mer om det på nettet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trioving Skrevet 4. september 2020 #825 Del Skrevet 4. september 2020 Det er vel først og fremst fargelasere som har dette for å kunne tracke hvis noen trykker falske pengesedler. De gjenkjenner også ofte mønstre i pengesedlenes design og nekter å skrive ut kopi av de. https://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Identification_Code Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 5. september 2020 #826 Del Skrevet 5. september 2020 Aktor: vi har mange bevis i wara saken https://www.tv2.no/v/1588375/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. september 2020 #827 Del Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, himmeloghav skrev: Aktor: vi har mange bevis i wara saken https://www.tv2.no/v/1588375/ Når man fengsler justisministerens kone, antar jeg at alt som kan krype og gå av sjefer i politiet har kvalitetssikret 250 ganger at bevisene holder. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. september 2020 #828 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) På 6.9.2020 den 0.16, Brunello skrev: Når man fengsler justisministerens kone, antar jeg at alt som kan krype og gå av sjefer i politiet har kvalitetssikret 250 ganger at bevisene holder. Jeg er enig med deg her. Blir spennende å følge saken fra i dag. Endret 8. september 2020 av Jobbermedbarn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. september 2020 #829 Del Skrevet 8. september 2020 På 6.9.2020 den 0.16, Brunello skrev: Når man fengsler justisministerens kone, antar jeg at alt som kan krype og gå av sjefer i politiet har kvalitetssikret 250 ganger at bevisene holder. Ja, de er nok rimelig sikre. Samtidig skriver avisene at politiet ikke sitter på noe enkelt, avgjørende bevis, så det ligger an til kamp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvem er dette? Skrevet 8. september 2020 #830 Del Skrevet 8. september 2020 Hvorfor ønsker hun å stå av helsemessige grunner? Noen som vet hva det gjelder? Skal hun liksom stå i 6 timer x 10 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. september 2020 #831 Del Skrevet 8. september 2020 3 hours ago, Isambard said: Ja, de er nok rimelig sikre. Samtidig skriver avisene at politiet ikke sitter på noe enkelt, avgjørende bevis, så det ligger an til kamp. Når Elden påstår at det er tatt ut tiltale på feil paragraf, tror jeg vi trygt kan si at den kampen er avgjort på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. september 2020 #832 Del Skrevet 8. september 2020 5 minutter siden, Hvem er dette? said: Hvorfor ønsker hun å stå av helsemessige grunner? Noen som vet hva det gjelder? Skal hun liksom stå i 6 timer x 10 uker? Hun har visst trøbbel med ryggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 8. september 2020 #833 Del Skrevet 8. september 2020 46 minutter siden, T-Rex skrev: Når Elden påstår at det er tatt ut tiltale på feil paragraf, tror jeg vi trygt kan si at den kampen er avgjort på forhånd. Hva mener du med det? At Elden har rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2020 #834 Del Skrevet 8. september 2020 4 minutter siden, himmeloghav skrev: Hva mener du med det? At Elden har rett? Hvis bevisene holder til siktelse for denne paragrafen har forsvareren/den siktede et problem. Hvis forsvarer imidlertid klarer å få retten til å tvile på at det er rett paragraf, så vil jo det ikke hjelpe for da kan alle beviser avvises med at hun er uskyldig for tiltalen mot denne paragrafen. Altså: Hvis Ole står tiltalt for tyveri og klarer å bevise at han ikke er en tyv, så hjelper det lite at Ole har gjort hærverk på ytterdøren for det er han ikke tiltalt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 8. september 2020 #835 Del Skrevet 8. september 2020 37 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvis bevisene holder til siktelse for denne paragrafen har forsvareren/den siktede et problem. Hvis forsvarer imidlertid klarer å få retten til å tvile på at det er rett paragraf, så vil jo det ikke hjelpe for da kan alle beviser avvises med at hun er uskyldig for tiltalen mot denne paragrafen. Altså: Hvis Ole står tiltalt for tyveri og klarer å bevise at han ikke er en tyv, så hjelper det lite at Ole har gjort hærverk på ytterdøren for det er han ikke tiltalt for. Dette ga liten mening. Bertheussen er tiltalt for samtlige forhold i denne saken etter straffelovens paragrafer 115, 190, 225 og 263. Hun kan bli dømt helt eller delvis, eller frikjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. september 2020 #836 Del Skrevet 8. september 2020 All respekt til Tor Mikkel Wara som står ved sin samboers side. Skyldig eller ikke skyldig, dette må være utrolig tøft for dem alle. Det er selvfølgelig en alvorlig tiltale, og er hun skyldig må hun selvfølgelig få sin straff, men den tar med seg så mye personlig og privat. Tøft å stå i! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. september 2020 #837 Del Skrevet 8. september 2020 1 hour ago, himmeloghav said: Hva mener du med det? At Elden har rett? Eldens jobb er å sikre minimumsstraff for den han forsvarer. Han vet at det blir straff i denne saken, og han prøver å minimalisere skaden. Helt greit, og veldig synlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 8. september 2020 #838 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) 16 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: All respekt til Tor Mikkel Wara som står ved sin samboers side. Skyldig eller ikke skyldig, dette må være utrolig tøft for dem alle. Det er selvfølgelig en alvorlig tiltale, og er hun skyldig må hun selvfølgelig få sin straff, men den tar med seg så mye personlig og privat. Tøft å stå i! Tja. Om det skulle vise seg at Berthaussen er uskyldig så er jeg enig. Om hun er skyldig og Wara ikke var med på forbrytelsene så er jo dette et svært skadelig forhold for han. Da er han samboer med en som har null problem med å å komme med drapstrusler mot familien. Synes ikke vi skal romantisere de som velger å bli værende i et slikt forhold. Dette er jo det samme som når enkelte kvinner ikke klarer å gå fra mannen som banker henne. Endret 8. september 2020 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. september 2020 #839 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, Nimbus2000 skrev: Tja. Om det skulle vise seg at Berthaussen er uskuldig så er jeg enig. Om hun er skyldig og Wara ikke er klar over det så er jo dette et svært skadelig forhold for han. Da er han jo samboer med en som har null problem med å å komme med drapstrusler mot familien. Synes ikke vi skal romantisere de som velger å bli værende i et slikt forhold. Det er jo det samme som når enkelte kvinner ikke klarer å gå fra mannen som banker henne. Det at han er der for henne gjennom denne saken betyr jo ikke at han støtter det hun evt har gjort, vi vet jo ikke engang om de fortsatt er sammen /samboere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. september 2020 #840 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) 2 timer siden, T-Rex skrev: Når Elden påstår at det er tatt ut tiltale på feil paragraf, tror jeg vi trygt kan si at den kampen er avgjort på forhånd. Så du tror at rettssaken kommer til å handle mest om anvendelse av loven, og ikke om hun faktisk har gjort det? Siden det er så overveldende bevis? Jeg utelukker ingen ting. I denne saken har politiet en god del å komme med så kanskje saken tar en sånn vending. I følge kommentatorer har politiet ingen "smoking gun", og jeg har hatt inntrykk av at Elden vil argumentere for at bevisene ikke holder. Vi får se. Endret 8. september 2020 av Isambard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå