kjøttkaker Skrevet 30. mars 2019 #741 Del Skrevet 30. mars 2019 På 28.3.2019 den 20.47, ops2 skrev: Jeg håper dere vet at hun ikke er dømt, og at det heter uskyldig til det motsatte er bevist. Jeg tror ikke hun er så dyktig, at hun ikke har etterlatt seg tekniske spor. Etter det jeg har sett fra PST hittil, er det fraværet av spor som fører til andre, som gjør at hun er siktet/mistenkt. Jeg vil svært gjerne se et fingeravtrykk på brevet som ble sendt sist, en avis med utklipte ord i søpla hennes, en match på tennbrikken fra bilen funnet i en pakke i kjelleren.... bevis som utpeker henne, ikke bare bevis som utelater andre. Det har ikke vært noen nye avhør av Bertheussen siden 15. mars. Hvorfor? Hennes advokat sier at hun stiller opp når som helst. Jeg får en litt ekkel følelse, av at alle journalister som styrer i samme retning, betyr ikke at det er en vanntett sak. Fraværet av debatt om de svake bevisene, gjør at jeg håper det virkelig ER bevis, som ikke er sluppet til media. Vi må få en avklaring på dette. Lurer på hva du hadde sagt om en muslimsk innvandrer var mistenkt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 31. mars 2019 #742 Del Skrevet 31. mars 2019 For det første, man skal jo være uskyldig intill man er dømt!? Virker totalt motsatt her. Men jeg reagerer på at så mange går ut og kaller det "en personlig tragedie", og at det virker som om folk ukritisk godtar og deler dette som forklaring. Ja, kan hende det er det. Men det tar ikke jeg for god fisk uten at de går ut med opplysninger om at hun er f.eks psykotisk, paranoid schizofren, manisk eller lignende psykiatriske tilstander som faktisk gjør at det er en tragedie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sam3 Skrevet 31. mars 2019 #743 Del Skrevet 31. mars 2019 56 minutter siden, Linnea27 said: For det første, man skal jo være uskyldig intill man er dømt!? Virker totalt motsatt her. FrP fordommer alle som er ikke kristne eller har mørke hud. Da ma de selv taler fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 31. mars 2019 #744 Del Skrevet 31. mars 2019 23 minutter siden, Sam3 said: FrP fordommer alle som er ikke kristne eller har mørke hud. Da ma de selv taler fordommer. Jeg er heller ikke enig med FRP politisk. Men jeg synes vi må være like saklige i kritikken mot dem som vi forventer at de er mot oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 1. april 2019 #745 Del Skrevet 1. april 2019 På 28.3.2019 den 21.41, Onkel Blå skrev: Synes du har en enkel fremstilling av LAB, med mange dårlige poenger underveis. Du vet ingenting om motivet hennes. Du kan bare gjette, akkurat slik andre gjør her (meg selv inkludert). Du kan gjerne kalle henne beregnende slik sakskomplekset framstår for deg, men det VET du ikke. Du vet ikke om det har klikket for henne, og at hun derfor har funnet på mye rart. Det er fullt mulig at det har klikket for henne. Tror det er flere samvirkende årsaker her, og litt etter litt vil vi få presentert det store bildet. Om noen skriver «rasisit» på husveggen din, sender deg brev som inneholder trusler, prøver å tenne på bilen din, tilgriser boligen din, prøver å tenne på bossdunken din..hva vil du si motivet er..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 1. april 2019 #746 Del Skrevet 1. april 2019 3 timer siden, Vera skrev: Om noen skriver «rasisit» på husveggen din, sender deg brev som inneholder trusler, prøver å tenne på bilen din, tilgriser boligen din, prøver å tenne på bossdunken din..hva vil du si motivet er..? Hva vet vi om forholdet mellom Wara og Bertheussen? En spekulasjon kan jo være at hun vil ramme Wara. Vi vet ikke nok om saken ennå. Motivet er tilsynelatende å ramme teatret. Problemet er bare at filmsnutten som viser huset deres, kan være hvilket som helst hus, ingen personer er filmet, ingen adresse er nevnt. Derfor tenker jeg at dette er psykiatri. Handlingene Bertheussen er siktet for er rettet mot dem selv og en annen familie. Hensikten er at det skal se ut som at det er teatret eller dets sympatisører, som har gjort dette. Det underliggende motivet (altså hva som har motivert henne til å utføre disse handlingene), kan være noe helt annet. Tiden vil vise. Framstår det klarere nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 1. april 2019 #747 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) På 31.3.2019 den 17.19, Linnea27 skrev: Men jeg reagerer på at så mange går ut og kaller det "en personlig tragedie", og at det virker som om folk ukritisk godtar og deler dette som forklaring. Ja, kan hende det er det. Men det tar ikke jeg for god fisk uten at de går ut med opplysninger om at hun er f.eks psykotisk, paranoid schizofren, manisk eller lignende psykiatriske tilstander som faktisk gjør at det er en tragedie. Man trenger ikke en diagnose for å være utsatt for en personlig tragedie. Dette ble en personlig tragedie den dagen samboeren til Justisministeren ble siktet for å true sin egen familie. Dette er en personlig tragedie for alle de involverte. Endret 1. april 2019 av baltazar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 1. april 2019 #748 Del Skrevet 1. april 2019 1 time siden, Onkel Blå skrev: Hva vet vi om forholdet mellom Wara og Bertheussen? En spekulasjon kan jo være at hun vil ramme Wara. Vi vet ikke nok om saken ennå. Motivet er tilsynelatende å ramme teatret. Problemet er bare at filmsnutten som viser huset deres, kan være hvilket som helst hus, ingen personer er filmet, ingen adresse er nevnt. Derfor tenker jeg at dette er psykiatri. Handlingene Bertheussen er siktet for er rettet mot dem selv og en annen familie. Hensikten er at det skal se ut som at det er teatret eller dets sympatisører, som har gjort dette. Det underliggende motivet (altså hva som har motivert henne til å utføre disse handlingene), kan være noe helt annet. Tiden vil vise. Framstår det klarere nå? Men samtidig må man klare å skille på hendelsene..dersom dette var noe som ble gjort mot deg og gjerningsmannen var ukjent - hva ville det da ha vært? Man må skille mellom ugjerningen og historien bak, for ugjerningen er i følge norsk lov ulovlig, uansett hvordan man snur og vender på det. Jeg tenker nok anderledes enn deg ifht motiv - jeg tenker det er to grupper hun ønsker å treffe; teatergruppen og innvandrere (mtp feilstavingen på ordet rasist). Hvis det hadde vist seg at det faktisk var en innvandrer som sto bak «angrepet», hva ville vi hatt da? Vi vet ingenting om årsak eller hennes mentale helse, så det blir kun spekulasjoner. Men, vi vet at gjerningene er ulovlige. Jeg syns det er viktig å skille mellom disse tingene. Det er like ulovlig om kongen utfører en ugjerning som om Abdullah utfører ugjerningen. Det er toskete å kalle det en personlig tragedie. Handlingen er ulovlig. Punktum. Selv om en person er mentalt ustabil fritar det ikke personen for ansvar over egne gjerninger. Da må personen være umyndiggjort. Etter hva jeg kjenner til er ikke Waras kone i det sjiktet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 2. april 2019 #749 Del Skrevet 2. april 2019 Applaus til @Vera! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. april 2019 #750 Del Skrevet 2. april 2019 (endret) slettet Endret 2. april 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 2. april 2019 #751 Del Skrevet 2. april 2019 42 minutter siden, SVK skrev: slettet Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du skrev, for jeg fikk varsel om at det var meg du siterte 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. april 2019 #752 Del Skrevet 2. april 2019 (endret) 1 minutt siden, Vera said: Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du skrev, for jeg fikk varsel om at det var meg du siterte 😊 Skrev at Kongen har immunitet så det er ikke ulovlig når han gjør det. Står i Grunnloven at han ikke kan lastes. Endret 2. april 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 2. april 2019 #753 Del Skrevet 2. april 2019 23 timer siden, Vera skrev: Men samtidig må man klare å skille på hendelsene..dersom dette var noe som ble gjort mot deg og gjerningsmannen var ukjent - hva ville det da ha vært? Man må skille mellom ugjerningen og historien bak, for ugjerningen er i følge norsk lov ulovlig, uansett hvordan man snur og vender på det. Jeg tenker nok anderledes enn deg ifht motiv - jeg tenker det er to grupper hun ønsker å treffe; teatergruppen og innvandrere (mtp feilstavingen på ordet rasist). Hvis det hadde vist seg at det faktisk var en innvandrer som sto bak «angrepet», hva ville vi hatt da? Vi vet ingenting om årsak eller hennes mentale helse, så det blir kun spekulasjoner. Men, vi vet at gjerningene er ulovlige. Jeg syns det er viktig å skille mellom disse tingene. Det er like ulovlig om kongen utfører en ugjerning som om Abdullah utfører ugjerningen. Det er toskete å kalle det en personlig tragedie. Handlingen er ulovlig. Punktum. Selv om en person er mentalt ustabil fritar det ikke personen for ansvar over egne gjerninger. Da må personen være umyndiggjort. Etter hva jeg kjenner til er ikke Waras kone i det sjiktet. Applaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 2. april 2019 #754 Del Skrevet 2. april 2019 Akkurat nå, SVK skrev: Skrev at Kongen har immunitet så det er ikke ulovlig når han gjør det. Ah, er det sant?? Så han kan i praksis gjøre hva han vil, også økonomisk ulovlighet eller spionasje? Denne type kriminalitet tjener jo ikke akkurat landet han er konge for.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. april 2019 #755 Del Skrevet 2. april 2019 1 minutt siden, Vera said: Ah, er det sant?? Så han kan i praksis gjøre hva han vil, også økonomisk ulovlighet eller spionasje? Denne type kriminalitet tjener jo ikke akkurat landet han er konge for.. Grunnloven paragraf 5 gir Kongen full immunitet. I praksis vil han vel bli sparket som konge om han gjør noe kriminelt. Om straff skal virke preventivt så veier nok det å få sparken tungt. Det er tross alt et ansvar som har gått i generasjoner og som han har levd hele livet sitt for. Immuniteten handler nok litt om at det er meningen at Kongen skal stå over oss og at mye av verdigheten forsvinner til kongeembete forsvinner om han f.eks skulle måtte forsvare seg i en rettssak. For øvrig stod deg at kongen er hellig i Grunnloven frem til 2018. Diplomater har jo også immunitet, de blir kun sendt ut av landet som straff om de gjør noe galt. Er en av grunnene til at de brukes til sponasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin13 Skrevet 2. april 2019 #756 Del Skrevet 2. april 2019 FrP har tapt seg utrolig etter de kom i regjering. Jeg vil neppe stemme FrP noensinne igjen. Nå venter jeg på muligheten til å stemme et parti som ønsker det norske folket det aller beste. De gamle må få god omsorg, bedre enn i fengslene, slik er det ikke i dag. Vi må kunne ta vare på de innvandrere og flyktninger som er her lovlig før vi tar inn flere. Sånn det er i dag er det flere dårlige miljøer og mye kriminalitet knyttet til enkelte fremmedkulturer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. april 2019 #757 Del Skrevet 2. april 2019 4 minutter siden, Martin13 said: Jeg vil neppe stemme FrP noensinne igjen. Står i profilen din at du er født i 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin13 Skrevet 2. april 2019 #758 Del Skrevet 2. april 2019 6 hours ago, SVK said: Står i profilen din at du er født i 2005. Jeg skrev profilen min under Ed, selvsagt gjorde jeg det! Kongen var der også, helst sant! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 10. mai 2019 #759 Del Skrevet 10. mai 2019 Er advokaten (Elden) så dyktig at han har klart å dysse ned saken? Ingen i media som forfølger saken. Hun truet ministeren, men blir ikke straffet en gang? Er det rettferdig? Hvis en mørk mann/kvinne hadde blitt tatt, hadde media og lekmann på forumene vært ivrige på å ta hen. Nå, helt stille. Ingen som tiltales! Utrolig. Dette er korrupsjon 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ostespermum Skrevet 11. mai 2019 #760 Del Skrevet 11. mai 2019 Skjønner ikke hvorfor vi ikke hører noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå