Antisocialclub Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Plis ikke si jeg er den eneste. De er uforutsigbare, små og vanskelige å lese, og kjappe i bevegelsen mtp biting og glefsing. De fleste små hundene jeg møter på er psyko, kan dette være fordi de blir så mye dullet med? 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Jeg er mer skeptisk på små bikkjer enn store. Har alt for ofte opplevd små bikkjer som ikke har fått tilstrekkelig oppdragelse, som fører til at de har en adferd som hadde vært skummel hos store raser. Jeg har aldri vært redd en hund i hele mitt liv, men må si at det frister lite å hilse på en liten fremmed hund kontra en diger mastiff Anonymkode: 08adc...2c2 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Antisocialclub skrev: Plis ikke si jeg er den eneste. De er uforutsigbare, små og vanskelige å lese, og kjappe i bevegelsen mtp biting og glefsing. De fleste små hundene jeg møter på er psyko, kan dette være fordi de blir så mye dullet med? De liker ikke deg, fordi du ikke liker dem. Energien smitter. Hundene mine hadde spist deg opp, og spydd ut bitterhet og galle. Anonymkode: 9df21...0e2 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De liker ikke deg, fordi du ikke liker dem. Energien smitter. Hundene mine hadde spist deg opp, og spydd ut bitterhet og galle. Anonymkode: 9df21...0e2 Å problemet ditt i dag er? Anonymkode: 08adc...2c2 15
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Det er jo bare å ikke forholde seg til dem. Ignorerer man hunder slapper de av og man får mindre problemer. Anonymkode: 32e26...416
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 Jeg liker heller ikke småhunder. Dvs, det er holdningen hos eierne deres jeg sliter med å tolerere. Hovedproblemet tror jeg er at man er litt for overbærende med uønsket atferd fordi hundene er så små at konsekvensen eller skadene ikke blir så store. Den andre tingen er at eiere av småhunder tar hunden på armen for å fjerne dem fra situasjoner. Det som da skjer er at småhunden får støtte og belønning for uønsket atferd, eller at småhunden plutselig blir «stor» og havner over andre og dermed «vinner» enhver situasjon. Hadde jeg latt min schäfer opptre på samme måte som en bekjent lar sin corgi holde på (vill herjing, får gå løst selv om det er båndtvang, hopping og «stempling» på alle de møter, napping etter bein, hender, klær og eiendeler, ødeleggelse av folks klær og sko), ville min hund blitt begjært avlivet for lengst. Det verste jeg hører er derfor «stor hund i liten innpakning», som mange småhundeiere omtaler hundene sine som. Nei, de er nemlig ikke det. De er så langt unna som det går an å komme. Anonymkode: a8f40...f55 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Jeg liker heller ikke små hunder. Synes de er så aggressiv og vill. Anonymkode: f6faf...eb1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har en liten hund selv og er mer redd for store hunder. Skadepotensialet er så enormt mye større. Nå er ikke min hund sånn, men jeg møter mange med små hunder som bjeffer. De gjør det fordi de er redde og ikke er så godt oppdratt. Likevel ville jeg vært mye reddere for en stor hund som bjeffer og ikke er godt oppdratt. Anonymkode: fbe32...1e1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Jeg personlig er ikke redd små hunder, men jeg har en stor labrador som ikke liker dem. Han har flere ganger blitt løpt på og glefset etter av små hunder, og blir stressa av dem - nettopp fordi de er så uforutsigbare og kjappe. Skyr derfor små hunder som pesten, når jeg har med min egen hund. Anonymkode: 1638f...b4c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 19 hours ago, Antisocialclub said: Plis ikke si jeg er den eneste. De er uforutsigbare, små og vanskelige å lese, og kjappe i bevegelsen mtp biting og glefsing. De fleste små hundene jeg møter på er psyko, kan dette være fordi de blir så mye dullet med? Jeg har en hund på 3,5 kg. Han verken biter eller glefser. Det skal sies at jeg har tatt denne lille hunden med på sporkurs, videregående lydighetskurs, smellerkurs med store hunder, og oppdratt ham til å oppføre seg. Men! Det skal sies at jeg HAR tatt ham på armen (som jeg ser enkelte her nevner er en uting). Jeg har opplevd at det har kommet barn og begynt å slå(!) hunden, foreldre som ikke har sagt noe og barna ikke har tatt til seg tilsnakk fra meg. Det beste var å fjerne hunden fra situasjonen så raskt som mulig. (Han glefset ikke etter barna som slo heller, selv om dette tydelig var ubehagelig og skremmende for ham.) Jeg tror mange har dårlige opplevelser med små hunder pga forutinntatthet. Anonymkode: b0963...576
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 Min ble aggressiv etter kastrering, men før det så var han en kjempegod hund. Er mere redd store hunder av de sterke hunderasene, fordi jeg aldri har møtt en eier som klarer å oppdra og kontrollere dem. Her jeg bor er det en liten dame som har en Rottweiler. Hun skaffet den fordi hun ville ha den til å beskytte seg, noe den gjør til de grader, og hun har ikke sjans til å holde den tilbake når den setter avgårde. Men små sinnahunder så vet du ihvertfall at du klarer å beskytte deg selv om den kommer løpende med tennene først. Anonymkode: b0cae...c56
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 Hunder som glefser er redde og vil forsvare seg. Det er nok skumlere for en liten hund å møte på et menneske enn det er for en større hund. Folk har det med å smile til hunder for å være vennlige, men hunden oppfatter det som at man viser tenner/er farlig. Ignorer hunden så går det nok bra. Anonymkode: beae2...10a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 Mange (ikke alle, men mange) eiere av små hunder glemmer at de små hundene også må oppdras og trenes på alle livets viderverdigheter med andre dyr og mennesker. En veloppdragen hund (stor eller liten) er en helt annen hund å forholde seg til enn en hund uten oppdragelse. Anonymkode: 77f5c...c92 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 Skjønner deg godt. Jeg synes også de er lunefulle. Anonymkode: f3f8c...f49 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 På 9.3.2019 den 20.47, AnonymBruker skrev: De liker ikke deg, fordi du ikke liker dem. Energien smitter. Hundene mine hadde spist deg opp, og spydd ut bitterhet og galle. Anonymkode: 9df21...0e2 Jeg liker en hund, en slik liten som ts ville vært livredd for. Mamma er redd alle hunder, men den skal alltid opp på fanget hennes. Meg løper den unna fordi den vet den blir tatt på fanget så nei, energi smitter ikke Anonymkode: cde83...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 Har vært med mange typer hund, eneste som har bitt (såpass at det kom blod) var en liten hund. Vi satt helt rolig, plutselig snudde hunden å bet megi håndleddet så jeg blødde. Så er skeptisk rundt små hunder, men har null problem med gi f.eks en leonberger, akita eller schæfer medisin eller stell som krever nærhet. Anonymkode: c8f32...0b0 1
Million Skrevet 11. mars 2019 #17 Skrevet 11. mars 2019 (endret) Vi har en killer-chihuahua i nabolaget. Den er klin gæern, og utagerer og kaster seg frem i båndet hver gang den ser folk. Uansett hvor nærme eller langt unna de er, han hater dem. Hadde det vært en stor hund, hadde jeg vært livredd. Sånn som den er størrelsesmessig, hadde jeg bare sparket den vekk om den kom seg løs og forsøkte og angripe meg (eller hunden min). For den liker ikke hunder heller. Hverken hunder eller folk altså. Den er alltid i bånd, men må ha blitt sosialisert fryktelig dårlig som valp eller noe, sånn som den er. Helt koko, bjeffer, knurrer og er helt vill og gal i båndet. Jeg er ikke redd for den, fordi jeg vet jeg kunne uskadeliggjort den med foten. Men jeg liker ikke en del små hunder, jeg heller, fordi de kan være så lunefulle. Normal oppdragelse og sosialisering er det visst ikke alle småhunder som får. Endret 11. mars 2019 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #18 Skrevet 11. mars 2019 Jeg hater kjøtere generelt, men desse små stygge rottene er så absolutt verre enn de store! Ser jeg en giganthund tenker jeg bare at eierene må like å klemme de. Ser jeg en liten rotte så bare venter jeg på at den skal gå berserk. Anonymkode: 188a8...344 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #19 Skrevet 11. mars 2019 Jeg liker heller ikke småhunder som f.eks. Chihuahua. De er ikke skikkelig "hund" for meg. Hva folk skal med slike vesen, er meg en gåte. Mange av dem er jo mindre enn en katt! Jeg har heller ikke møtt en eneste vennlig Chihuahua. Alle som en, er nervøse hissigpropper som glefser og gneldrer i alle sammenhenger. Grunnen er vel at de ikke eier selvtillit pga størrelsen, samt at eierne ofte er talentløse kvinner som ikke oppdrar dem, og som kun bruker de som pyntedukker. Naboen min har en slik, og hver gang vi møtes i gangen, gneldrer den hissig og glefser etter meg. Jeg er ikke redd den, men misliker den sterkt. Jeg elsker hunder generelt, men kan ikke fordra "veskehunder". Anonymkode: 17b29...b06 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #20 Skrevet 11. mars 2019 På 9.3.2019 den 19.11, Antisocialclub skrev: Plis ikke si jeg er den eneste. De er uforutsigbare, små og vanskelige å lese, og kjappe i bevegelsen mtp biting og glefsing. De fleste små hundene jeg møter på er psyko, kan dette være fordi de blir så mye dullet med? Ja, er du gal, eller. Små hunder er avlet frem for å være søte og dumme. De er ikke dumme fordi de blir dullet med - de har små hjerner. Burde vært ulovlig å avle dem (som de fleste hunderaser). Anonymkode: 4d0b5...774 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå