Gå til innhold

Lukt av dyr.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får dere som har dyr ofte kommentarer på at det lukter dyr/vondt hjemme hos dere av folk som ikke har dyr? Vi kjenner det ihvertfall ikke selv. Vi har kattedo, men den står i kjelleren. 

Anonymkode: 49208...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får ingen kommentarer på det. Regner med det merkes at vi har dyr, men det ville vært utrolig frekt av folk å kommentere det.

Anonymkode: 8e1f8...84a

• Liker 3
Skrevet

Nei, ingen har kommentert det hos meg. Jeg har hund. Kan tenke meg faren min ville følt seg fri nok til å kommentert det om han kjente  noe, men det har han ikke gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått kommentarer på det. Men jeg har hund som selvsagt går på do ute. 

Jeg kjenner nesten alltid lukt av katt hos de som har kattedo i stua. Men jeg nevner det selvsagt ikke til dem :) 

Anonymkode: 132c2...1fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hus med bikkjer lukter, for hunder stinker. 

Hus med katter lukter ikke.

Hus med marsvin/kanin/hamster lukter høy og spon. 

Anonymkode: 2f82d...8ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kommentarer. Doen står i gangen. Har do med lokk og bruker everclean. 

Når jeg ikke har hatt katt har jeg heller ikke merket noe hos andre som har katt, bortsett fra hos ei som ikke gadd å ta ut klumper og avføring fra doen hyppig nok så kattene begynte å pisse over alt. Hun merket ikke noe av det påsto hun.... 

men det som lukter er hunder! De stinker 

Anonymkode: 5ae03...40a

AnonymBruker
Skrevet

Nei har spisshund. Hun lukter ikke selv når hun er våt. Men passer jeg schæferen til søsteren min, stinker det grusomt av hunden. Jeg merker stor forskjell, når den rr på besøk og når jeg kun har min. Jeg lukter det når jeg kommer inn, etter å ha vært ute en stund. 

Anonymkode: 70a7c...520

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner at det lukter hund hos/av folk som har hund, men det er muligens noe påvirket av at jeg synes hunder lukter skikkelig vondt, som sikkert er noe påvirket av at jeg ikke liker hunder.

Har katt selv og det lukter sikkert katt hos oss, men katter synes jeg lukter helt himmels.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hus med bikkjer lukter, for hunder stinker. 

Hus med katter lukter ikke.

Hus med marsvin/kanin/hamster lukter høy og spon. 

Anonymkode: 2f82d...8ca

Jo, hus med katter lukter!

Anonymkode: 1c990...e97

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har hund fra myndegruppen, og de lukter nesten ingenting. De sover i sofaen og alt, men har aldri fått kommentar på lukt her. Til og med bestemor som har veldig sensitiv nese legger ikke merke til noe.

Anonymkode: 1c990...e97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forresten at noen hunderaser lukter mer enn andre. Jeg reagerer veldig på hundelukt fra enkelte hunder, og fra andre ikke. 

Fått en del kommentarer på at min hund lukter lite/ingenting. :) 

Anonymkode: 132c2...1fe

• Liker 1
Skrevet

Syntes det er litt morsomt at kattemennesker mener hunder lukter og hundemennesker mener katter lukter. Selv har jeg hund og jeg syntes at det stinker hos folk som har katt. Spesielt om de har kattedo inne, nesten uavhengig av hvor den står og hvor ofte den vaskes. 

Men jeg er også temmelig sikker på at det lukter hund hos meg selv om jeg ikke kjenner det selv. Jeg syntes ikke min egen hund lukter noe som helst, men jeg kjenner godt lukten av andres hunder, så jeg er nok bare immun mot min egen 😊 

Dyr skaper litt lukt, uavhengig av hvilket dyr man har. Det er bare sånn 😊

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kommenterer jo ikke slikt til dem, men det lukter alltid hund når jeg er hjemme hos, eller i bilen til venner som har det.

Jeg har katter selv, og antar at det og setter en viss lukt, men jeg bor oppi det, så jeg merker det ikke. Men soveplasser og slik de bruker, det lukter katt (om jeg legger nesen nedi) 😸 men jeg liker den lukta jeg da, det ... gir en følelse av ... trygghet... vet ikke ... et eller annet 😸😸 

Endret av Ariana807
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får dere som har dyr ofte kommentarer på at det lukter dyr/vondt hjemme hos dere av folk som ikke har dyr? Vi kjenner det ihvertfall ikke selv. Vi har kattedo, men den står i kjelleren. 

Anonymkode: 49208...e22

Kjenner lang vei på lukten av klærne til folk at de har dyr hjemme. Noen lukter dyr verre enn innrøykte storrøykere stinker.

Forstår ikke at folk blir  imune mot lukt i egen bolig, særlig nå vinterstid når en kommer inn fra kulden med friske lukteorganer. 

Anonymkode: f7979...2e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner lang vei på lukten av klærne til folk at de har dyr hjemme. Noen lukter dyr verre enn innrøykte storrøykere stinker.

Forstår ikke at folk blir  imune mot lukt i egen bolig, særlig nå vinterstid når en kommer inn fra kulden med friske lukteorganer. 

Noen av oss synes ikke dyr lukter død og fordervelse, da.

Anonymkode: 8e1f8...84a

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg har 2 katter og lukten av piss og dritt slår i mot meg når jeg kommer inn i gangen. Hun har kattedoen stående i gangen, har sand med "godlukt"  og fjerner dritten men det stinker alikevel. Merker ikke slik ekkel lukt av de som har hunder. Det sier jo seg selv at det lukter mer hos katteeiere enn hos hundeeiere iom kattene pisser og driter inne, hundene gjør dette ute..

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir rett og slett vant til lukten. Jeg var på besøk hos ei hvor det stinket så fælt at jeg holdt på å spy. Andre gangen jeg var på besøk luktet det ikke så fælt (og det var ikke fordi de hadde rengjort, for det hadde de ikke gjort på mange år så det ut som). 

• Liker 1
Skrevet

Bruker å vaske doene til kattene ved behov, samt stenger jeg av rommet der doene står å vasker med husdyrsvask. Den er veldig kraftig, men den funker(den skal ikke brukes hver gang man vasker)

Skrevet

Synes kattedoen lukter mer enn selve katten når jeg er på besøk hos kattefolk. Visse hunderaser lukter mye, mens de jeg har lukter lite/ingenting (ifølge meg selv og andre, hehe). 

Prøv å ha ilder dere... DET lukter det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det lukter skikkelig vondt hos folk som har hund. Jeg sier det jo ikke, men det stinker virkelig. Har ikke vært borti ett tilfelle der det ikke stemmer. Den hundelukta slår imot meg hver eneste gang jeg besøker noen med hund. 

Anonymkode: b7ea7...ed0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...