AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Sønnen vår skal snart på leirskole (7. trinn). Han har nylig (i høst) byttet skole pga. omfattende mobbing og fått det så utrolig mye bedre! Han har fått gode venner og gjør det bedre faglig. Men så nærmer det seg leirskole, og det viser seg at den nye klassen skal reise sammen med den gamle klassen hans- alle 7. klassinger i kommunen møtes på samme leirskole. Sønnen vår ønsker ikke å dra. Jeg har vært i kontakt med læreren hans, som sier at de skal følge med og gjøre alt for å motvirke mobbing. Vi heller mot å søke ham fri. Hva ville dere gjort? (Det er snakk om omfattende mobbing inkludert mye vold) Anonymkode: d7e18...8b9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde ikke sendt barnet på den leirskolen, enkelt og greit. Anonymkode: 94ca6...5cf 36
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Hva vil gutten selv da? Jeg hadde nok søkt han fri! Læreren er der ikke hele tiden, og hva gjør det ikke med han om han skal grue seg til leirskolen og hadde han klart å konsentrere seg? På skolen her hadde de opplegg for de barna som ikke deltok på leirskole. Noen var utplassert på arbeidsuke hos bedrifter. Anonymkode: 88027...7f2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Helt klart søkt om fri, dette kan du ikke utsette din sønn for! og det handler ikke om nyskolen følger med eller ei. Dette er å retraumatisere en person. Anonymkode: 80f2a...d6c 10
Gjest Bilbao7 Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Jeg ville ikke ha sendt han avgårde på den leirskolen. Hadde tatt han med på Harry Potter tur til London eller noe annet gøy.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Jeg hadde søkt om fri. Det er ikke vits i å risikere noe. Det er ikke alltid en lærer til stede, kanskje det er mye fritid, kanskje fritid på kveldene (var det da jeg gikk på leirskole).. nope, la ham slippe og finn på noe gøy dere istedet ♡ Det kan kanskje bli vanskelig om de snakker mye om leirskolen i ettertid og han kanskje føler seg utenfor, men hvis han ikke vil dra dit selv så er det ikke sikkert det blir et problem.. Anonymkode: b47cd...6c7 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, Bilbao7 skrev: Jeg ville ikke ha sendt han avgårde på den leirskolen. Hadde tatt han med på Harry Potter tur til London eller noe annet gøy. Signerer den ;D Anonymkode: b47cd...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Syns at dere bør overtale han til å dra, han vil gå glipp av mye med den nye klassen sin. Det er fint å vise barn at mobbing kan skje, det er ikke greit men en skal ikke gå glipp av hyggelige ting pga andres handlinger. Skal man skjerme barnet hele tiden så er det kanskje ikke så rart at barna blir så hårsåre i senere alder og sliter med angst og depresjon. Ble selv ertet/mobbet på lederstolen av en gutt. Og lærerne sendte han rett hjem. Så husk at de voksne passer på, de er tross alt ikke der bare som pynt. Anonymkode: 3de6d...803
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sønnen vår skal snart på leirskole (7. trinn). Han har nylig (i høst) byttet skole pga. omfattende mobbing og fått det så utrolig mye bedre! Han har fått gode venner og gjør det bedre faglig. Men så nærmer det seg leirskole, og det viser seg at den nye klassen skal reise sammen med den gamle klassen hans- alle 7. klassinger i kommunen møtes på samme leirskole. Sønnen vår ønsker ikke å dra. Jeg har vært i kontakt med læreren hans, som sier at de skal følge med og gjøre alt for å motvirke mobbing. Vi heller mot å søke ham fri. Hva ville dere gjort? (Det er snakk om omfattende mobbing inkludert mye vold) Anonymkode: d7e18...8b9 Aldri i verden, og ikke når han ikke vil. Er selv mor til 12 og 14 åring, hadde ikke utsatt de for det. Hadde reist med de på noe annet i stedet. Vil tro skolen har forståelse også. De kan love så mye de vil, men lærerene klarer ikke være over alt hele tiden på leirskolen. Anonymkode: cac0d...679 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Vi konfronterte mobberen vår på leirskolen husker jeg. Da ble han flat da. Husker det som det var i går. Men gutten din er jo bare èn, da er det ikke så lett! Jeg ville heller ikke sendt ham på leirskolen, men funnet på noe annet morsomt med ham. Anonymkode: 20d9c...5fb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns at dere bør overtale han til å dra, han vil gå glipp av mye med den nye klassen sin. Det er fint å vise barn at mobbing kan skje, det er ikke greit men en skal ikke gå glipp av hyggelige ting pga andres handlinger. Skal man skjerme barnet hele tiden så er det kanskje ikke så rart at barna blir så hårsåre i senere alder og sliter med angst og depresjon. Ble selv ertet/mobbet på lederstolen av en gutt. Og lærerne sendte han rett hjem. Så husk at de voksne passer på, de er tross alt ikke der bare som pynt. Anonymkode: 3de6d...803 Når man har blitt utsatt for alvorlig mobbing og vold, og har måttet bytte skole for å få slutt på dette, så har man vel ikke særlig tro på at lærerne skal klare å ordne opp. Og hvor mye glede vil han oppleve med den nye klassen om han skal gå rundt i konstant frykt. Anonymkode: 831e6...9fc 23
Kontormus Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns at dere bør overtale han til å dra, han vil gå glipp av mye med den nye klassen sin. Det er fint å vise barn at mobbing kan skje, det er ikke greit men en skal ikke gå glipp av hyggelige ting pga andres handlinger. Skal man skjerme barnet hele tiden så er det kanskje ikke så rart at barna blir så hårsåre i senere alder og sliter med angst og depresjon. Ble selv ertet/mobbet på lederstolen av en gutt. Og lærerne sendte han rett hjem. Så husk at de voksne passer på, de er tross alt ikke der bare som pynt. Anonymkode: 3de6d...803 En gutt? Én? Du skjønner jo åpenbart ikke hva dette dreier seg om. Du ser ikke at når den som blir mobbet må bytte skole, er litt mer alvorlig og omfattende? Til TS: jeg hadde heller ikke sendt barnet på leirskole hvis han selv ikke ønsker det. At lærerne lover å passe på under oppholdet er ikke nok. Jeg hadde fryktet at hans gamle mobbere skulle hatt noen påvirkning på den nye klassen. Kan hende ikke, men jeg hadde ikke tatt sjangsen 13
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, Kontormus skrev: En gutt? Én? Du skjønner jo åpenbart ikke hva dette dreier seg om. Du ser ikke at når den som blir mobbet må bytte skole, er litt mer alvorlig og omfattende? Til TS: jeg hadde heller ikke sendt barnet på leirskole hvis han selv ikke ønsker det. At lærerne lover å passe på under oppholdet er ikke nok. Jeg hadde fryktet at hans gamle mobbere skulle hatt noen påvirkning på den nye klassen. Kan hende ikke, men jeg hadde ikke tatt sjangsen Ja en gutt ja i det tilfellet der. Har opplevd langt værre ting en mobbing og er glad min mor tok tak i det allerede da det skjedde og viste meg at det ikke nytter å gå glipp av ting i livet pga frykt. Dagens barn og ungdom blir overbeskyttet. Det barnet her har nok mer nytte av å dra dit og kanskje tilomed ende opp med å få en unnskyldning fra de som mobbet hn. Kanskje barnet tilomed føler seg så trygg med sine nye klassekamerater at barnet innser selv at mobbere ikke er noe vits i å bruke tiden på. Men den muligheten får ikke barnet uten å faktisk ha prøvd det selv. Det hjelper virkelig ikke å skjerme barn for absolutt alt. Sier ikke at mor skal tvinge barnet, men om barnet kan overtales på en fin og rolig måte så er det faktisk verdt et forsøk. Anonymkode: 3de6d...803
Live88 Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 La han slippe å dra om han ikke vil! Jeg ble mobbet hele grunnskolen, ble tvunget til å dra på leirskolen i 6.klasse og hadde det jævlig i en hel uke 24/7! Læreren hadde lovet å passe ekstra på men han fikk ikke med seg noe som helst og til slutt hadde min klasse fått med seg 98% av den andre klassen (fra en annen skole langt unna oss) som også var der med på laget mot meg... 4
Kontormus Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja en gutt ja i det tilfellet der. Har opplevd langt værre ting en mobbing og er glad min mor tok tak i det allerede da det skjedde og viste meg at det ikke nytter å gå glipp av ting i livet pga frykt. Dagens barn og ungdom blir overbeskyttet. Det barnet her har nok mer nytte av å dra dit og kanskje tilomed ende opp med å få en unnskyldning fra de som mobbet hn. Kanskje barnet tilomed føler seg så trygg med sine nye klassekamerater at barnet innser selv at mobbere ikke er noe vits i å bruke tiden på. Men den muligheten får ikke barnet uten å faktisk ha prøvd det selv. Det hjelper virkelig ikke å skjerme barn for absolutt alt. Sier ikke at mor skal tvinge barnet, men om barnet kan overtales på en fin og rolig måte så er det faktisk verdt et forsøk. Anonymkode: 3de6d...803 Kanskje, men alvorlig mobbing er så ødeleggende for den som er rammet at det beskytter man mot - hvis en kan. Det du opplevde oppfatter jeg som erting, og det er mye "kanskje" ditt og datt. Når barnet etter år med plaging har funnet seg til rette i et sunnere miljø, så tar en ingen sjangser på at dette ødelegges. 10
Live88 Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja en gutt ja i det tilfellet der. Har opplevd langt værre ting en mobbing og er glad min mor tok tak i det allerede da det skjedde og viste meg at det ikke nytter å gå glipp av ting i livet pga frykt. Dagens barn og ungdom blir overbeskyttet. Det barnet her har nok mer nytte av å dra dit og kanskje tilomed ende opp med å få en unnskyldning fra de som mobbet hn. Kanskje barnet tilomed føler seg så trygg med sine nye klassekamerater at barnet innser selv at mobbere ikke er noe vits i å bruke tiden på. Men den muligheten får ikke barnet uten å faktisk ha prøvd det selv. Det hjelper virkelig ikke å skjerme barn for absolutt alt. Sier ikke at mor skal tvinge barnet, men om barnet kan overtales på en fin og rolig måte så er det faktisk verdt et forsøk. Anonymkode: 3de6d...803 Hva får deg til å tro at de som mobbet TS sin gutt kommer til å si unnskyld bare fordi de møtes på leirskolen? TS sin gutt blir ikke overbeskyttet hvis han slipper å reise! Han blir tatt vare på av foreldrene hans slik at han skal ha det bra! TS skriver om omfattende mobbing, da har det vært grådig ille for gutten og da bør han virkelig få slippe å dra dersom han ikke vil! Det er ekstremt tøft å møte på de som har mobbet deg kan jeg fortelle! 9
jabx Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns at dere bør overtale han til å dra, han vil gå glipp av mye med den nye klassen sin. Det er fint å vise barn at mobbing kan skje, det er ikke greit men en skal ikke gå glipp av hyggelige ting pga andres handlinger. Skal man skjerme barnet hele tiden så er det kanskje ikke så rart at barna blir så hårsåre i senere alder og sliter med angst og depresjon. Ble selv ertet/mobbet på lederstolen av en gutt. Og lærerne sendte han rett hjem. Så husk at de voksne passer på, de er tross alt ikke der bare som pynt. Anonymkode: 3de6d...803 Problemet er at han risikerer å bli mobbet der, og det kan kanskje til og med "smitte" over på den nye klassen. Eventuelt vil kanskje de nye vennene hans beskytte ham. Men det er et risikospill. 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 Hadde aldri sendt han! Sjansen for å oppleve mobbing er stor, og man risikerer at dette smitter over til den nye klassen. Hadde aldri risikert det!! Og lærerne er ikke mye tilstede på leirskole. Mobbing opptrer ofte i det skjulte, de har ikke sjans å følge dette opp. Anonymkode: ea9dc...4a8 5
Marimba Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Oi. Vanskelig situasjon! Jeg vet ærlig talt ikke om jeg ville latt han dra, men jeg vet hvertfall at dersom han skulle dratt måtte det grundige forberedelser til i forkant. Ny lærer må informeres om situasjonen, og må ha et ekstra ansvar rundt oppfølging av gutten. Ny klasse må også forberedes på en sånn måte at de på turen må hjelpe til med å ivareta sin nye klassekamerat da han har hatt det tøft tidligere, og gammel lærer og klasse må informeres om situasjonen og det må en krystallklar avtale på plass om at ved minste krenkende hendelse i denne settingen, må mobberen(e) umiddelbart sendes hjem på foreldrenes regning. Dessuten må de ansatte på leirskolen informeres slik at de også kan ha følere ute, og trå til umiddelbart om det trengs. Dersom man, ved å ha avtalt alt dette, har en magefølelse på at dette blir overholdt og nå kan gutten få en fin tur med sin nye klasse, kan man jo vurdere å la han dra. Dersom man sitter igjen med en følelse av at det ikke tas alvorlig nok, ville jeg nok revurdert det... Endret 8. mars 2019 av Marimba 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 Hadde latt ham bli hjemme, skolen her ville sikkert latt ham delta i timene til en av de andre klassene. Anonymkode: 2687d...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå