Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Syns heller det burde fokuseres mer på kvinner i land der de blir undertrykt som i muslimske land. I vestlige land er denne dagen bare tull.

Enig i det første, men det siste er jeg ikke enig i! 

Behold dagen og vis den frem til disse muslimske landene!! 

Anonymkode: 36c1d...52d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnedagen er for kvinner i utviklingsland. Likestilling har vi så å si Norge, så vi norden kan egentlig bare ta oss en bolle og se bort i fra denne dagen.

Anonymkode: ab1fa...9d3

• Liker 1
Skrevet

Kvinnedagen er i mine øyne noe forbanna tull i Norge i 2019. Mer for likestillingsdag for likestilling for begge kjønn.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er latvisk og der feires kvinnedagen med at mennene gir oss en koselig dag.  Det inkluderer også jentene våres.  Så i dag reiser de ut å spiser hele gjengen, mens jeg får noen timer etterlengtet hvile. 

I Russland så har de fri på denne dagen. 

I Norge syns jeg det er en trist dag for folk er så sure og negative som fokusere på alt det dem ikke har.  Man burde være. takknemlig for alt som er oppnåd gjennom alle årene. En dag i året vil ikke gjøre noen forandringer på våres rettigheter. Det må mer innsats til enn det.  Syns fleste kvinner er hyklerisk når de ikke snakke om kvinners rettigheter hele året,  men akkurat 8 mars må man være så opptatt av selve dagen.   

Anonymkode: aaaf1...d8d

Det er så hyggelig de tradisjonene som finnes andre steder i Europa på kvinnedagen. 

Anonymkode: ac3ca...655

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre likes på en mannssjåvv innlegg. Nice. Desperat.

Anonymkode: 348e9...039

på hvilken måte var det mannssjåvv? herregud....likestillingskortet kan du dra et annet sted, du må tåle å høre andre meninger uten at det blir kalt hat, rasisme eller diskriminering ....jevla snowflake

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, SM30 skrev:

Når er herredagen igjen?

Er ikke det de 364 andre dagene i året ? :)  ha ha ha neida, jeg deltar ikke i noen kvinnedag heller. Jeg respekterer kvinner 100% og forventer at alle andre gjør det også. Det er en kamp som er vunnet for lenge siden. Så er det mange kvinner som vil prioritere det å være sammen med barna hjemme når de er små og tjene litt mindre. Ingenting "tenner" meg mer en dette hos en kvinne, det er så vanvittig sjarmerende av en omsorgperson. Men det krevet mye  av meg som mann også, at jeg var så heldig i mange år å ha en kvinne som faktisk gjorde dette. All ære til henne som tok seg av våres barn på den måten. Jeg kunne tenkt meg akkurat det samme selv, å fått masse tid sammen med barna da de var små. Det fikk jeg til en viss grad, men ikke så mye som mor fikk. Hun tapte litt på det økonomisk, det dekket jeg inn uten å mukke og er henne evig takknemlig for det selv om ekteskapet tok slutt da barna var voksne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnedagen må fjernes, nå har kvinnen presset seg gjennom i samfunnet å kuet mannen i så mange år.

På tide å fremheve mannen igjen, kjønnet som bygde verden. Som har utviklet ting i verden, som kan tenke, de beste kokker er til og med menn.

Nei, feminismen og likestillingen har ødelagt samfunnet.

Anonymkode: 08150...ba0

Det han sa ☝️

SIgnerer den

Anonymkode: ab1fa...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er ikke å bli like! 

Svar på en ting! 

Hvis vi er likeverdige, hvordan forsvare at menn eier mer av verdens ressurser? Hvordan forsvare at de tjener mest i samme stillinger? Skal kvinner jobbe r.. av seg, først på skolen hvor de soleklart preterer bedre, så i jobb  for å sitte igjen med skjegget i postkassa...Hvordan rettferdiggjøre dette? Og snakk om sløsing av ressurser! Forklar dette!! 

Anonymkode: 9d0cc...9c4

AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2019 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er latvisk og der feires kvinnedagen med at mennene gir oss en koselig dag.  Det inkluderer også jentene våres.  Så i dag reiser de ut å spiser hele gjengen, mens jeg får noen timer etterlengtet hvile. 

I Russland så har de fri på denne dagen. 

I Norge syns jeg det er en trist dag for folk er så sure og negative som fokusere på alt det dem ikke har.  Man burde være. takknemlig for alt som er oppnåd gjennom alle årene. En dag i året vil ikke gjøre noen forandringer på våres rettigheter. Det må mer innsats til enn det.  Syns fleste kvinner er hyklerisk når de ikke snakke om kvinners rettigheter hele året,  men akkurat 8 mars må man være så opptatt av selve dagen.   

Anonymkode: aaaf1...d8d

Nei. Det er ingen bursdag! Det er en markering. Skremmende. Les endring abortlov. Les lønnsforskjeller. Vold i hjemmet. Les Metoo. Prøv å jobbe på en mannsdominert arbeidsplass fordi du ønsker en godt betalt jobb innen noe du intetesserer deg for. Prøv det! Før du uttaler deg.

Roser, nei takk. Gi meg samme lønn som Per på nabokontoret og dropp rosebuletten til 200 kr. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Er ikke det de 364 andre dagene i året ? :)  ha ha ha neida, jeg deltar ikke i noen kvinnedag heller. Jeg respekterer kvinner 100% og forventer at alle andre gjør det også. Det er en kamp som er vunnet for lenge siden. Så er det mange kvinner som vil prioritere det å være sammen med barna hjemme når de er små og tjene litt mindre. Ingenting "tenner" meg mer en dette hos en kvinne, det er så vanvittig sjarmerende av en omsorgperson. Men det krevet mye  av meg som mann også, at jeg var så heldig i mange år å ha en kvinne som faktisk gjorde dette. All ære til henne som tok seg av våres barn på den måten. Jeg kunne tenkt meg akkurat det samme selv, å fått masse tid sammen med barna da de var små. Det fikk jeg til en viss grad, men ikke så mye som mor fikk. Hun tapte litt på det økonomisk, det dekket jeg inn uten å mukke og er henne evig takknemlig for det selv om ekteskapet tok slutt da barna var voksne.

Og da betalte du pensjonen hun tapte da? Hvordan gikk det etter skillsmissen? Og hvem bryr seg om hva som tenner en? 

Det som " tenner" meg er rettferdighet. Det burde tenne deg også som far til barn!

• Liker 1
Skrevet

Og da betalte du pensjonen hun tapte da?

Tapte pensjon? Gjør hun vel ikke hun kunne jobbe fulltid da barna var i skolealder, det ville hun rett og slett ikke. Jeg godtok dette og tok det meste av regningene i alle de årene. Det var hennes valg, ikke mitt. Du forstår at det er noen som får barn, fordi de liker å være sammen med de, se de vokse opp i stedet for å tjene masse penger. 

Skrevet

Prøv å jobbe på en mannsdominert arbeidsplass fordi du ønsker en godt betalt jobb innen noe du intetesserer deg for. Prøv det! Før du uttaler deg.

Roser, nei takk. Gi meg samme lønn som Per på nabokontoret og dropp rosebuletten til 200 kr. 

Men har du samme jobb som per på nabokontoret? Samme utdannelse samme erfaring? Du kan ikke kreve samme lønns om andre, fordi de jobber i samme bygg som deg. Det har ikke jeg ovenfor mange andre heller! Men de som har nøyaktig samme jobb som meg, får akkurat samme lønn som meg. Dette du her forteller om er bare tull! Det er lik lønn for samme arbeid i Norge, noe annet vil en arbeidsgiver tape så det suser i retten. Men du sammenligner epler og pærer her.

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi er likeverdige, hvordan forsvare at menn eier mer av verdens ressurser?

Det er jo fordi de mennene har prioritert dette, arbeide hardt hele livet og tjene penger. Det er ikke alle som har de prioriteringene i livet, skal man ha barn går bare ikke dette i store perioder for de aller fleste. Men det er bare å legge planer om barn til side, jobbe store deler av livet og blir rik om du har de evnene som skal til da! For rik blir du ikke, om du mangler dette uansett om du er kvinne eller mann, om man ikke vinner i lotto da, eller arver enorme summer.

• Liker 1
Skrevet
På 8.3.2019 den 9.05, SM30 skrev:

Når er herredagen igjen?

Alle dager untatt 8 mars 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...