Gå til innhold

Dere som er feite...


dr_zhivago

Anbefalte innlegg

hvordan orker dere dette? Jeg tenker da på dere som skikkelig feite, med hengemage og rumper som låvedører. Og hvordan spiser dere for å opprettholde en slik fysikk? Og hvorfor gjør dere ikke noe med det?

NB! Ønsker ikke svar fra folk som har en sykdom som fører til ekstrem fedme, bare fra de som har en livsstil som forårsaker det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

hvordan orker dere dette? Jeg tenker da på dere som skikkelig feite, med hengemage og rumper som låvedører. Og hvordan spiser dere for å opprettholde en slik fysikk? Og hvorfor gjør dere ikke noe med det?

NB! Ønsker ikke svar fra folk som har en sykdom som fører til ekstrem fedme, bare fra de som har en livsstil som forårsaker det.

Hvorfor er du så typisk norsk å bryr deg? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor, veldig langt unna, men jeg kan skjønne hvordan de klarer opprettholde det. Hadde jeg ikke stoppet meg selv kunne jeg spist 200gram sjokolade, smågodt og 1 pose chips hver dag, samt brus, og taco, pizza etc. Jeg blir mett men sjukt fort sulten igjen og klarer da å stappe enda mer. Heldigvis så innser jeg at sånn kan man ikke leve, men hadde gjerne gjort det hadde det ikke gjort meg feit og syk.  

Anonymkode: 5e510...152

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt det samme. Det burde være ekstra egenandel på behandling av livsstilssykdommer. 

Og det burde vært avkorting på uførestønad ved disse sykdommene. Eller enda bedre, man burde ikke bli ufør av livsstilssykdommer. 

Anonymkode: 7e669...166

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dem har en overspisingslidelse hvor maten regulerer følelser akkurat som dop. Ingen har jo lyst til å være feite, og de jobber ikke med å opprettholde vekten, men vekten er en konsekvens matmisbruket. 

Anonymkode: c6dc0...fa1

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg var feit nok til å svare, var neste hundre kilo på 165cm. 

Jeg ønsket ikke å være feit, men ble det etter tre kjappe svangerskap. Beholdt kiloene i småbarnsperioden fordi jeg ikke hadde overskudd til å ta tak. Hverdagen var konstant stress og kosthold ble ikke prioritert. 

Jeg holdt vekten med å spise smågodt, kjeks og is, i tillegg til måltidene. 

Anonymkode: b81de...08b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ikke at det finnes en spiseforstyrrelse som heter overspising? Den er like ødeleggende som anoreksia, men den går andre veien. Det er rett og slett en psykisk lidelse. 

Så kanskje du skal tenke lengre enn nesa rekker og lære litt mer. 

Anonymkode: e7ef9...b9c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt er rapportert. Makan finnes da grenser for hva som er greit å publisere og ikke

Anonymkode: fd23b...cdc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Kan ikke forstå annet enn at kraftig overvektige gjerne ønsker å svare deg når du formulerer deg så pent og innbydende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker litt det samme. Det burde være ekstra egenandel på behandling av livsstilssykdommer. 

Og det burde vært avkorting på uførestønad ved disse sykdommene. Eller enda bedre, man burde ikke bli ufør av livsstilssykdommer. 

Anonymkode: 7e669...166

På samme måte som det burde være egenandel på behandling av røykererelaterte skader/sykdommer, idrettsskader (som alltid er selvforskyldte), trafikkskader hvor man har skyld (alle utforkjøringsulykker og ulykker med for høy fart.)  Ta med alle skader som er oppstått i alkoholpåvirket tilstand og alt annet vi mennesker måtte finne på.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å orke eller ikke, det skjer helt av seg selv. 

Hvordan jeg spiser for å opprettholde vekta? Jeg tar i dag som eksempel: 

Frokost: En halv tallerken rå grønnsaker og spirer, og lapper laget av 15 gram chia, 10 gram mandelmel og 40 gram hirse. Stekt i 5-gram kokosolje. 

Lunsj: Suppe av butternut squash, gulrot, squash og 1 dl kokosmelk. Toppet suppa med 50 gram kokt quinoa og 30 gram bønner 

Middag: 65 gram mungbønnepasta med tomatpassata, toppet med diverse grønnsaker stekt i 5 gram kokosolje. 

Kveldsmat blir nok litt pinnestekt quinoa- og hirsebrød med tomat, paprika og agurk på, tror jeg, og kanskje et glass biola.

En ganske typisk dag for meg. 

Anonymkode: fd7dc...519

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget ditt er rapportert. Makan finnes da grenser for hva som er greit å publisere og ikke

Anonymkode: fd23b...cdc

Makan til hårsårhet? Om noen føler seg støtt er det da bare å unnlate å svare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å orke eller ikke, det skjer helt av seg selv. 

Hvordan jeg spiser for å opprettholde vekta? Jeg tar i dag som eksempel: 

Frokost: En halv tallerken rå grønnsaker og spirer, og lapper laget av 15 gram chia, 10 gram mandelmel og 40 gram hirse. Stekt i 5-gram kokosolje. 

Lunsj: Suppe av butternut squash, gulrot, squash og 1 dl kokosmelk. Toppet suppa med 50 gram kokt quinoa og 30 gram bønner 

Middag: 65 gram mungbønnepasta med tomatpassata, toppet med diverse grønnsaker stekt i 5 gram kokosolje. 

Kveldsmat blir nok litt pinnestekt quinoa- og hirsebrød med tomat, paprika og agurk på, tror jeg, og kanskje et glass biola.

En ganske typisk dag for meg. 

Anonymkode: fd7dc...519

pAnnestekt

Anonymkode: fd7dc...519

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Makan til hårsårhet? Om noen føler seg støtt er det da bare å unnlate å svare.

Er ikke hårsår, er ikke overvektig selv. Men måten du formulerer deg på et helt motbydelig!

Anonymkode: fd23b...cdc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å orke eller ikke, det skjer helt av seg selv. 

Hvordan jeg spiser for å opprettholde vekta? Jeg tar i dag som eksempel: 

Frokost: En halv tallerken rå grønnsaker og spirer, og lapper laget av 15 gram chia, 10 gram mandelmel og 40 gram hirse. Stekt i 5-gram kokosolje. 

Lunsj: Suppe av butternut squash, gulrot, squash og 1 dl kokosmelk. Toppet suppa med 50 gram kokt quinoa og 30 gram bønner 

Middag: 65 gram mungbønnepasta med tomatpassata, toppet med diverse grønnsaker stekt i 5 gram kokosolje. 

Kveldsmat blir nok litt pinnestekt quinoa- og hirsebrød med tomat, paprika og agurk på, tror jeg, og kanskje et glass biola.

En ganske typisk dag for meg. 

Anonymkode: fd7dc...519

Hva med fysisk aktivitet da?

Det er jo umulig å legge på seg dersom man forbrenner mer enn man spiser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er overvektige kan gjøre noe med det. Men personligheten din og intelligensen din er det verre å gjøre noe med. Jeg ville heller hatt en feit kjæreste, enn en kjæreste med sånn personlighet som deg.

Anonymkode: df87c...684

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Hva med fysisk aktivitet da?

Det er jo umulig å legge på seg dersom man forbrenner mer enn man spiser.

Selvfølgelig. Men jeg spiser opplagt mer enn jeg forbrenner, da. 

Fysisk aktivitet begrenses kraftig av at jeg er funksjonshemmet, men jeg beveger meg det jeg kan hver dag. 

Anonymkode: fd7dc...519

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hårsår, er ikke overvektig selv. Men måten du formulerer deg på et helt motbydelig!

Anonymkode: fd23b...cdc

Det kalles å ikke gå rundt grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er overvektige kan gjøre noe med det. Men personligheten din og intelligensen din er det verre å gjøre noe med. Jeg ville heller hatt en feit kjæreste, enn en kjæreste med sånn personlighet som deg.

Anonymkode: df87c...684

Jøss, du kan avsløre min intelligens vha. et par setninger? Jeg er imponert.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Men jeg spiser opplagt mer enn jeg forbrenner, da. 

Fysisk aktivitet begrenses kraftig av at jeg er funksjonshemmet, men jeg beveger meg det jeg kan hver dag. 

Anonymkode: fd7dc...519

Takker for bidraget, men da faller du ikke under målgruppen for spørsmålet da du har en helsemessig unnskyldning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe lett å bli tykk. 

Frokost + 100 g melkesjokolade. 

Lunsj + en skole bolle. 

Middag + 200 gram chips + 100 gram sjokolade. 

Kvelds + 100 g is + 50 g chips + 50gram smågodt. 

Rett før senge tid kanskje 50 gram smågodt. 

 

Dette er et eksempel på hvor lett det er å bli tykk. Spise noe sånt hver dag. Noen blir ikke mett. De mangler metthet følelse. Uansett så tror jeg at tykke føk alltid har en grunn til hvorfor de er tykk. 

Det er så mye folk kan slite med som gjør at det går ut over kroppen. 

Fedme, anorexi, selvskading osv... 

Anonymkode: cc140...d31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...