Gå til innhold

Kvinner som hater kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg vil ikke kjøpe/lese denne boka. Jeg hadde opprinnelig sansen for denne damen. Men etterhvert så jeg en rød tråd vedrørende ansvarsfraskrivelse, løgner, angrep på andre. Jeg hater henne absolutt ikke. Men har gjennomskuet hennes agenda, og den er ikke pen for å si det mildt. 

Anonymkode: 9bf01...b7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei takk, leser ikke boka til ei spinnvill dame med fortid som «Sjaman» på et babyforum. 

Anonymkode: ba7a1...176

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre...    

 :mynona:

Anonymkode: d5b03...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre...    

 :mynona:

Anonymkode: d5b03...0ba

:sFun_sleeping:

Anonymkode: bcfda...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:


Dette er å snu problemstillingen på hodet.

KG er en moderert debattarena, hvor underforumet hvor diskusjon av 'influencere' og de nye mediene har strengere særregler enn resten av forumet.

Det denne ex-bloggeren gjør, er i stor grad sammenstille all reell kritikk, flåsete kommentarer osv og presentere det som 'hat'. 

Dette er medieaktører, som vil ha seg frabedt enhver ytring omkring deres offentlige person eller virke - svært lønnsomme virke - som ikke er utelukkende positivt og rosende. 

Det forlanges, at en skal få selge eget privatliv til høystbydende - også kalt 'content marketing' - samtidig som en krever at ingen skal få lov til å omtale salgsvaren sin på en måte en selv ikke liker.

På den ene siden, markedsfører en seg selv etter hvor stor påvirkingskraft en har på andre, en ønsker å figurere i media, skape debatt og sette premissene - men nåde den som kommer med noe annet enn hyllest.

Dette er i realiteten mediehus, som ikke bare skaper eget innhold, men også har redaktøransvar for flere kommunikasjonskanaler. Men blokkerer og sperrer folk ute fra debatten for noe så lite som å like en kommentar på en kritisk avisartikkel om seg selv. 

Det er høyst bekymringsverdig ja.

På samme tiden, så vris stadig mer av den generelle samfunnsdebatten over til de nye mediekanalene. Hvor det altså sitter enkeltpersoner med redaktøransvar, og er enerådene styring ikke bare over eget innhold, men hvilken grad av uenighet eller kritikk som tillates. 

Når disse eneveldende redaktørene kaller det meste av omtale de ikke er utelukkende er enige i for 'hat', og dernest går nærmest på hevntokt for å beskytte diktaturet sitt - ja, da skaper en seg ikke akkurat særlig mye goodwill. Det burde ikke være særlig overraskende for forfatteren.

Det finnes flere saker som har nådd mediene også, det er bare å google.:

https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven

https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

 

Anonymkode: 5e8bb...58b

Moderert........virkelig?🤣

Anonymkode: 5e7e8...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moderert........virkelig?🤣

Anonymkode: 5e7e8...2a9

Vesentlig bedre moderert enn de plattformene hvor forfatteren selv har redaktøransvar.

 

Anonymkode: fcce6...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hverken hørt om boken eller hørt snakk om den, men tittelen tiltaler meg.

Jeg er en biologisk kvinne, som generelt ikke kan fordra kvinnelighet og andre kvinner.

Er det det boken handler om?

Eller handler den om slike giftige skinn som på død og liv skal ta andre kvinner?

Anonymkode: 78af6...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hverken hørt om boken eller hørt snakk om den, men tittelen tiltaler meg.

Jeg er en biologisk kvinne, som generelt ikke kan fordra kvinnelighet og andre kvinner.

Er det det boken handler om?

Eller handler den om slike giftige skinn som på død og liv skal ta andre kvinner?

Anonymkode: 78af6...e74

Er redd det i stor grad handler om det siste du nevner.

 

Anonymkode: 5e7e8...2a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha den, har et par kjenninger som har lest og det var jo en del nytt og rimelig spenstig som kom frem i boken. Tipper det blir spennende lesning 😛

Anonymkode: 5e7e8...2a9

Eh...  Det er lite nytt som kommer fram i boka, det aller meste har vært å lese i Rampelys og på bloggen tidligere. Og spennende lesning er det neppe, løgn og sutring er sikkert mer riktig.

Anonymkode: a9b11...d6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil ikke kjøpe/lese denne boka. Jeg hadde opprinnelig sansen for denne damen. Men etterhvert så jeg en rød tråd vedrørende ansvarsfraskrivelse, løgner, angrep på andre. Jeg hater henne absolutt ikke. Men har gjennomskuet hennes agenda, og den er ikke pen for å si det mildt. 

Anonymkode: 9bf01...b7f

Jeg kunne skrevet nøyaktig det samme! :)   Jeg trodde en stund at hun bare uttrykte seg dårlig og ble misforstått, men så jo etterhvert løgnene, selvmotsigelser og angrep på andre mennesker kun fordi de mislikte måten hun drev forretninger på.

Anonymkode: a9b11...d6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har lest boka. Det er så trist med det som skjer i samfunnet... kjente meg igjen i mye av det hun skrev i boka.

Traskassering, spre av usannheter, det å være kvinne og prøver stå på egne bein, det er tøff... men likte avslutning av boka, hun vil kjempe og gir ikke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det kvinner som hater kvinner, men i tilfeller som dette handler det nok bare om at mange kvinner hater når visse kvinners oppførsel får alle kvinner til å fremstå i et dårlig lys, og at de tar avstand fordi de ikke ønsker å assosieres med det disse kvinnene sier og gjør. Det vil si at de hater handlingene og oppførselen, og det er noe helt annet enn kvinnehat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Har du lest den? Verdt pengene? Biblioteket har den dessverre ikke.

https://www.ark.no/boker/Anne-Brith-Davidsen-Kvinner-som-hater-kvinner-9788279009719

Anonymkode: 7444c...a42

Har sett den på utstilling på Ark. Men er boken om hvor ille menn er for å like pupper.. og at kvinner som ikke er mannehatere er onde folk? Men nå har jeg ikke lest den. Men jeg bare synes det høres ut som en ironisk tittel i dagens samfunn : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, har opplevd en del selv så kan forstå forfatteren.

Spesielt har jeg merket det som misunnelse, og ikke minst en naturlig slank kropp.

 

Jeg tror pene damer er mer utsatt, gjerne de med god utstråling.

Anonymkode: defd1...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Du må være naiv om du tror at det ikke finnes kvinner som hater andre kvinner.  Eller om du tror at alle kvinner støtter andre kvinner.

Anonymkode: edfc8...bf9

Men misandri fra feminist puritanere. Det er bare oppspinn. Finnes overhodet ikke slike folk : 3

Altså gi meg eksempel? Henger menn i Norge kvinner på en stake? blir folk brent på bålet for å være en heks? Har de mangel på rett på utdannelse? Er det systemer der "nei betyr nei" og at man ikke skal tvinge folk? Tror folk på likestilling og likemuligheter?

Så si meg. Hvor er de monstrene hen som vil gjøre noe fælt

"voldtekt, drap og slikt" kan jeg desverre ikke stoppe selv om jeg skulle ønske siden det er mer mentalt klikkings hos oftest lav IQ folk som ikke ser på folk i bra lys. Men ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...