Gå til innhold

Koldtbord, hva servere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha bursdagsfeiring i helgen og blir 8-10 stk. Jeg har lyst til å lage litt forskjellige retter, men sliter med å finne noe som passer. Jeg vil ikke servere spekemat, potetsalat, karbonader, laks, eggerøre og sånt. Det må være mulig å lage de fleste rettene på forhånd. Så langt har jeg tenkt en pai med løk, spinat og ost, pastasalat med kylling og hjemmebakt loff m/aïoli. Og det er der det stopper. Noen forslag?

Anonymkode: 21535...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å servere varme ting? I tilfelle kan jeg anbefale (spanske) kjøttboller (i tomatsaus), kyllingvinger/klubber med saus og så elsker jeg dadler i bacon. Du finner også mye spennende hvis du søker på tapas-retter.

Av kalde ting er det jo veldig godt med sashimi med ponzo-saus, og et ostefat. Et fat med mozarella, tomat og basilikumblader er også godt.

• Liker 2
Skrevet

Asiatisk ribbe i biter, gjerne med coleslaw. Oppskrit på matprat, og den er i grunnen like god kald som varm. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye godt som kan serveres i terteskjell (enten selvlaget av butterdeig fra fryseren eller ferdigkjøpt). Røkelaks, reker og krem i en puré som fyll er veldig godt, og det er bare det å putte fyllen oppi terteskjellene som ikke bør gjøres i veldig god tid i forveien.

Ellers har du jo laksemousse (eller ørretmousse).

Anonymkode: a82ca...3d6

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget hummus

AnonymBruker
Skrevet

Lefseruller. Ost og kjeks.Bacondadler. Druesalat. Spicy pølser. Asiatisk nudelsalat.vårruller.

Anonymkode: ab8d7...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...