AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Vi skal ha bursdagsfeiring i helgen og blir 8-10 stk. Jeg har lyst til å lage litt forskjellige retter, men sliter med å finne noe som passer. Jeg vil ikke servere spekemat, potetsalat, karbonader, laks, eggerøre og sånt. Det må være mulig å lage de fleste rettene på forhånd. Så langt har jeg tenkt en pai med løk, spinat og ost, pastasalat med kylling og hjemmebakt loff m/aïoli. Og det er der det stopper. Noen forslag? Anonymkode: 21535...1e7
Nasse Nøff Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Har du mulighet til å servere varme ting? I tilfelle kan jeg anbefale (spanske) kjøttboller (i tomatsaus), kyllingvinger/klubber med saus og så elsker jeg dadler i bacon. Du finner også mye spennende hvis du søker på tapas-retter. Av kalde ting er det jo veldig godt med sashimi med ponzo-saus, og et ostefat. Et fat med mozarella, tomat og basilikumblader er også godt. 2
Brunhilde Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Asiatisk ribbe i biter, gjerne med coleslaw. Oppskrit på matprat, og den er i grunnen like god kald som varm.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Det er mye godt som kan serveres i terteskjell (enten selvlaget av butterdeig fra fryseren eller ferdigkjøpt). Røkelaks, reker og krem i en puré som fyll er veldig godt, og det er bare det å putte fyllen oppi terteskjellene som ikke bør gjøres i veldig god tid i forveien. Ellers har du jo laksemousse (eller ørretmousse). Anonymkode: a82ca...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Lefseruller. Ost og kjeks.Bacondadler. Druesalat. Spicy pølser. Asiatisk nudelsalat.vårruller. Anonymkode: ab8d7...fe6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå