AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Vi har vært sammen i ni år. Han er 37 år, jeg er 34. Siden jeg var 30, har han utsatt prøvingen med ett og ett år. Nå var avtalen at vi skulle prøve igjen på nyåret i år. I går tok jeg samtalen igjen, og han vil utsette det nok et år. Jeg reagerer på hormonprevensjon, og sa at jeg ikke gidder å gå på det mer. Da sa han at jeg fikk sette inn spiral. Altså... Hva gjør jeg nå da? Jeg vil ha minst to barn.. I tillegg er det veldig skjevt fordelt med økonomi i dette forholdet, da han har mye bedre økonomi enn meg. Dersom jeg går fra han, må jeg belage meg på en helt annen standard enn vi har i dag. Dette gir han mye makt føler jeg, da han er rask å påpeke hvor døren er dersom jeg er misfornøyd. Det er han som eier bil og leilighet. Noen tips? Kommer han til å snu? Han vil ikke snakke om det mer, og det endte med at han stakk ut i går kveld. Anonymkode: 3e810...d39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 6. mars 2019 Det er han som sitter med makta - og han vil tydeligvis ikke ha barn. Du får velge om du vil bli og ha det komfortabelt, eller satse på usikkerhet/singelliv/skaffe barn alene/ satse på å finne en ny ila de neste to årene. Jeg ville ikke blitt. Anonymkode: bf7c7...ffc 80
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Dette hadde jeg ikke giddet! Tiden din renner faktisk snart ut, det blir verre å få barn når man nærmer seg 40år. Dere eier ingenting sammen. Jada, du må gå ned i standard, men det tror jeg er verdt det. Finn en mann som vil det samme som deg. Du har latt denne mannen utsette prøving i 4år, uten at noe skjer. Og hvorfor eier du ingenting?! Vil han ikke? Her er det stor skjevfordeling i forholdet, at dere burde faktisk ikke hatt barn. Har du jobb? Utdanning? Anonymkode: a9450...d04 26
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde ihvertfall ikke satt inn en spiral. Om han ikke vil ha barn, så får han bruke prevensjonen. Du må ta en alvorsprat med han. Men når han hele tiden utsetter det så virker det som om det er en feig måte å ikke få barn på. Så må du tenker nøye over om du er villig til å leve et liv uten barn med han. Jeg ville ikke ha blitt i et forhold som ikke fungerer pga økonomi. Den delen ordner seg. Anonymkode: c58b5...836 26
Gjest UngMann1986 Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Tiden begynner å renne ut... Er du sikker på at han vil ha barn? Det høres litt suspekt ut å "utsette" ett år av gangen, i 4 år.. Er dere samboere eller gift? Du må snakke med ham, og prøve å få hans ærlige mening om han vil ha barn eller ikke. Og hvis han vil ha, hvorfor mener han at det bør utsettes? Hvis ikke du er fornøyd med svarene du får, bør du begynne å se deg om etter en ny mann, før det er for sent å få barn.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Her hadde jeg satt foten ned og gitt beskjed om at enten så starter dere prøvingen nå, eller så drar du... Det er tydelig at han ikke ønsker barn og da må du velge om du vil leve et barnløst liv videre sammen med ham, eller om du vil finne deg en som ønsker barn. Du er 34 år og tiden begynner å renne ut for deg. Det økonomiske ordner seg Anonymkode: 6e8fc...d57 14
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Hvis du har økonomi til det ta ham med deg på fruktbarhetssjekk hos medicus eller tilsvarende. Få en ekspertvurdering på fertiliteten deres. Anonymkode: 04e38...083 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 Dere har da sex, har dere ikke? Ikke benytt prevensjon da. La i så fall han bale med kondomer, og se hvor lenge han gidder det. Anonymkode: 79074...4d5 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 6. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i ni år. Han er 37 år, jeg er 34. Siden jeg var 30, har han utsatt prøvingen med ett og ett år. Nå var avtalen at vi skulle prøve igjen på nyåret i år. I går tok jeg samtalen igjen, og han vil utsette det nok et år. Jeg reagerer på hormonprevensjon, og sa at jeg ikke gidder å gå på det mer. Da sa han at jeg fikk sette inn spiral. Altså... Hva gjør jeg nå da? Jeg vil ha minst to barn.. I tillegg er det veldig skjevt fordelt med økonomi i dette forholdet, da han har mye bedre økonomi enn meg. Dersom jeg går fra han, må jeg belage meg på en helt annen standard enn vi har i dag. Dette gir han mye makt føler jeg, da han er rask å påpeke hvor døren er dersom jeg er misfornøyd. Det er han som eier bil og leilighet. Noen tips? Kommer han til å snu? Han vil ikke snakke om det mer, og det endte med at han stakk ut i går kveld. Anonymkode: 3e810...d39 Ned i standard materielt, men kanskje opp i standard i livsverdi og livkvalitet? Anonymkode: 06f47...0af 52
TidaFlyr Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Den «Der er døra»-holdningen er så kvalm og tyder på at forholdet ikke betyr all verden. Hva slags begrunnelser kommer han med når han sier at han vil utsette prøvingen i et år? Ett år er lang tid i din alder (ikke frekt ment.) Hvor mye betyr det å få/ikke få barn for deg? Jeg hadde funnet meg en mann som ønsker seg barn og som ikke hadde vist meg hvor døra er med en gang det blir uenigheter. 26
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde bare informert at nå har jeg sluttet på prevensjon. Anonymkode: 4884b...425 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ihvertfall ikke satt inn en spiral. Om han ikke vil ha barn, så får han bruke prevensjonen. Du må ta en alvorsprat med han. Men når han hele tiden utsetter det så virker det som om det er en feig måte å ikke få barn på. Så må du tenker nøye over om du er villig til å leve et liv uten barn med han. Jeg ville ikke ha blitt i et forhold som ikke fungerer pga økonomi. Den delen ordner seg. Anonymkode: c58b5...836 egosvar som vanlig fra kvinner. Anonymkode: 76b66...0de 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 Populært innlegg #13 Skrevet 6. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: egosvar som vanlig fra kvinner. Anonymkode: 76b66...0de Ego? Hvor tar du det fra? Tenk på nytt. Kvinner står for prevensjonen i år etter år, stort sett alltid, i forhold (og utenom forhold for den delen). Hvem er ego her? Mannen som ikke gidder å ta ansvar, vil jeg si. Anonymkode: 69aea...f6e 66
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 (endret) På 6.3.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev: Noen tips? Kommer han til å snu? Han vil ikke snakke om det mer, og det endte med at han stakk ut i går kveld. Anonymkode: 3e810...d39 Her hadde jeg rett og slett mistenkt sterkt at mannen IKKE vil ha barn egentlig.... beklager å si det. Vet ikke om det nytter, men du kunne jo fremlagt noen fakta for han, vist han artikler om hvor tidlig det faktisk begynner å dale kraftig nedover for kvinner med hensyn til fertilitet. Det skjer mye allerede i en alder av 35 (les her f.eks), og frem mot 40 synker det bratt og fort. En kvinne på 40 har 5% sjanse for å bli gravid. Sitat fra artikkelen jeg linker til: " Du er infertil cirka 10 år før menstruasjonen opphører. Sannsynligvis ligner du moren din og vil ha overgangsalder omtrent samtidig, sier Arne Sunde.(...) Anonymkode: 69aea...f6e Innlegget er ryddet for brudd på reglene om opphavsrett. Endret 7. mars 2019 av Elaine Marley 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: egosvar som vanlig fra kvinner. Anonymkode: 76b66...0de Hvorfor er det ego? Skal hun koste på seg en spiral som i tillegg er vond å sette inn fordi han ikke vil ha barn? Da får han bruke kondom da. I hvor mange forhold tror du mannen står for prevensjonen? Nei, det er alltid kvinnene som skal stappe i seg hormoner fordi mannen ikke vil tre på seg gummien. DET er ego! Anonymkode: c58b5...836 35
Ginny Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 Så.. Du vil noe han ikke vil, han forteller deg hvor døra er..? Hvor går grensene her egentlig, hvis du vil dra på ferie et annet sted enn ham så vet du hvor døra er? Hvis du ikke vil ta oppvasken så vet du hvor døra er? Han har utsatt dette i fire år. Sannsynligheten for at han plutselig endrer mening er særdeles liten. Etter så mange år sammen, hvorfor har du ikke kjøpt deg inn i leiligheten? Håper du har spart mye i denne tiden hvertfall.. Det er et faktum at tiden begynner å renne ut for deg. Han har valgt å utsette igjen og igjen. Hvis han ikke får viljen sin får du beskjed om hvor døra er, og han stikker hvis det er samtaler han ikke vil ta. Jeg tror jeg ville tatt et hardt blikk på eget liv her, og sett om det faktisk var noen fremtid med denne mannen. Uten han må du ned i standard, men du er da vel ikke sammen med han fordi han kan gi deg finere levestandard? 22
Gjest Yng Plyng Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 4 minutter siden, Ginny skrev: Så.. Du vil noe han ikke vil, han forteller deg hvor døra er..? Hvor går grensene her egentlig, hvis du vil dra på ferie et annet sted enn ham så vet du hvor døra er? Hvis du ikke vil ta oppvasken så vet du hvor døra er? Han har utsatt dette i fire år. Sannsynligheten for at han plutselig endrer mening er særdeles liten. Etter så mange år sammen, hvorfor har du ikke kjøpt deg inn i leiligheten? Håper du har spart mye i denne tiden hvertfall.. Det er et faktum at tiden begynner å renne ut for deg. Han har valgt å utsette igjen og igjen. Hvis han ikke får viljen sin får du beskjed om hvor døra er, og han stikker hvis det er samtaler han ikke vil ta. Jeg tror jeg ville tatt et hardt blikk på eget liv her, og sett om det faktisk var noen fremtid med denne mannen. Uten han må du ned i standard, men du er da vel ikke sammen med han fordi han kan gi deg finere levestandard? Dette.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #18 Skrevet 6. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ego? Skal hun koste på seg en spiral som i tillegg er vond å sette inn fordi han ikke vil ha barn? Da får han bruke kondom da. I hvor mange forhold tror du mannen står for prevensjonen? Nei, det er alltid kvinnene som skal stappe i seg hormoner fordi mannen ikke vil tre på seg gummien. DET er ego! Anonymkode: c58b5...836 Begge kan bruke. Ikke bare ene parten. Anonymkode: 76b66...0de
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #19 Skrevet 6. mars 2019 Det er vel en ærlig sak at man ikke er klar for barn? Hvorfor skal han få barn dersom han ikke er klar for det? Man kan ikke vite på forhånd når man blir klar, så ikke rart at han ber om enda et år. Du kan selv velge om du vil vente eller ei, men virker som materiell standard er enda viktigere enn å oppfylle barneønsket. Anonymkode: 19145...255
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #20 Skrevet 6. mars 2019 Det ser dårlig ut for barn med denne mannen for din del TS. Men at du bruker standarden som en grunn til å bli i forholdet, synes jeg er rart... Du ser ut til å måtte velge, standarden eller barn... Er det verdt det? Anonymkode: bdf22...2d9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå