Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever noe rart. Tok el-test og graviditetstest i går, jeg opplevde begge som positive, men har fått negative digitale graviditetstester etterpå. Jeg har tatt flere el-tester. Kan dette ha noe med at jeg ammer? Babyen sover hele natten uten mat, så fra 22-06 ammer jeg ikke. 

Som dere ser er de negative på ettermiddag, men positive på morgen. De to siste er ikke tørre enda. Alle er el-tester unntatt den øverste rosa. Noen som vet? @Silfen feks, du har jo så mye kunnskap om dette.

Kan det være kroppen min forsøker el om natten når jeg har pause fra amming, men ikke får til siden jeg ammer igjen om morgenen? Skal teste videre morgen og ettermiddag for å følge med, men synes det var rart det her.

Jeg trodde først jeg kunne være gravid, og at det var morgenurin som slo ut, men etter negativ cb i dag tidlig må jeg nok slå fra meg det.

861667FA-DC8C-41FC-A59B-806F85C10CAF.thumb.jpeg.d2f6047a1e9e614fdd0263d4cf950026.jpeg

Anonymkode: 42ca6...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever noe rart. Tok el-test og graviditetstest i går, jeg opplevde begge som positive, men har fått negative digitale graviditetstester etterpå. Jeg har tatt flere el-tester. Kan dette ha noe med at jeg ammer? Babyen sover hele natten uten mat, så fra 22-06 ammer jeg ikke. 

Som dere ser er de negative på ettermiddag, men positive på morgen. De to siste er ikke tørre enda. Alle er el-tester unntatt den øverste rosa. Noen som vet? @Silfen feks, du har jo så mye kunnskap om dette.

Kan det være kroppen min forsøker el om natten når jeg har pause fra amming, men ikke får til siden jeg ammer igjen om morgenen? Skal teste videre morgen og ettermiddag for å følge med, men synes det var rart det her.

Jeg trodde først jeg kunne være gravid, og at det var morgenurin som slo ut, men etter negativ cb i dag tidlig må jeg nok slå fra meg det.

861667FA-DC8C-41FC-A59B-806F85C10CAF.thumb.jpeg.d2f6047a1e9e614fdd0263d4cf950026.jpeg

Kan hende du er gravid 🙂 

ta en ny digital cb om noen dager, så ser du da!

lykketil 🤩

Anonymkode: a054a...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne nå, må da vel være positiv siden teststreken er sterkere enn kontrollstreken? Har prøvd så lenge nå, men dette er første månede vi prøver eggløsningstest så er veldig nytt for oss. 

5DE2034C-2362-4954-A7AF-C73BD1423D29.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LitaPia skrev:

Tok denne nå, må da vel være positiv siden teststreken er sterkere enn kontrollstreken? Har prøvd så lenge nå, men dette er første månede vi prøver eggløsningstest så er veldig nytt for oss. 

Ja den der ser positiv ut!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, LitaPia skrev:

Tusen takk for svar! ❤️

Bare hyggelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende du er gravid 🙂 

ta en ny digital cb om noen dager, så ser du da!

lykketil 🤩

Jeg tror ikke det er mulig siden cb digital ikke slår ut enda. Men den stripsen gjør meg litt usikker, jeg trodde jo den var positiv, men da skulle vel også de digitale blitt positive.

El-testene skal visst ikke være positive på hcg før man er ganske langt på vei slik jeg har forstått det.

Og takk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LitaPia skrev:

POSITIV :):):) eggløsning 12-42timere etter at denne går over til negativ. Elsk som bare det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er mulig siden cb digital ikke slår ut enda. Men den stripsen gjør meg litt usikker, jeg trodde jo den var positiv, men da skulle vel også de digitale blitt positive.

El-testene skal visst ikke være positive på hcg før man er ganske langt på vei slik jeg har forstått det.

Og takk 😄

det tar tid før digitale slår ut. De krever mer. eggløsningstestene er positive fra start her men gode sterke streker rett over forventet mensdato er vanlig her.

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kvinne35+ skrev:

POSITIV :):):) eggløsning 12-42timere etter at denne går over til negativ. Elsk som bare det.

Takk 😀 er så fersk i dette med eggløsningstester! Men nå er vi så ivrig at vi måtte ta en ny ikvell for å se og vi lå begge på alle fire på badgulvet for å se på resultatet 🙈 vi har elsket 2 ganger i kveld, så kan mannen bare glede seg til vi er ferdige på jobb imorgen 😂 vi er begge godt over 30 og dette blir (forhåpentligvis) vår første. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LitaPia skrev:

Takk 😀 er så fersk i dette med eggløsningstester! Men nå er vi så ivrig at vi måtte ta en ny ikvell for å se og vi lå begge på alle fire på badgulvet for å se på resultatet 🙈 vi har elsket 2 ganger i kveld, så kan mannen bare glede seg til vi er ferdige på jobb imorgen 😂 vi er begge godt over 30 og dette blir (forhåpentligvis) vår første. 

Ja da må dere bare kjøre på og helst bare hoppe rett inn i å få en ny etterpå. Fruktbarheten synker raskt og vi godt voksne kvinner i slutten av tredve årene vet ikke hvor lang tid vi har på oss. En slutter å kunne produsere barn 10år før menstruasjonen opphører. Det blir også dårlig og dårligere kvalitet etterhvert. Derfor er jeg nå 3mnd på vei med en liten baby på 7 1/2mnd :) Hehehehe. Ingen tid å ta det rolig med en slik alder (36) :) Bare sier det så du har det i bakhodet. Spedbarnstiden er travel uansett så det er ikke vits å vente på at det skal bli bedre for det tar sin tid.. Heheehehe

Endret av kvinne35+
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ny på dette, og fikk tester i posten i går og tenkte jeg skulle teste.
Testet først i går kveld, syns streken var litt svakere en kontroll streken, så tok en ny når jeg våknet i dag men da var streken svakere. Tok deretter ny test for litt siden og den va enda svakere. Er på syklus dag 11 i dag. Men min forrige syklus var utrolig lang sikkert fordi jeg hadde en SA i september så TR var to uker for sen. Så ifølge kalkulatoren så skal jeg ikke ha eggløsning før om ca 10 dager (skjønner at kalkulatoren bare er en pekepinn) 

Vil det da si at den testen jeg tok i går er positiv eller? 🤯

IMG_3080.thumb.JPG.44aed137e6edb5fa7c3a9539c407ce86.JPG

(øverste test fra i går, midten tidlig i dag, nederst på ettermiddagen i dag)

Anonymkode: 7a5df...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt ny på dette, og fikk tester i posten i går og tenkte jeg skulle teste.
Testet først i går kveld, syns streken var litt svakere en kontroll streken, så tok en ny når jeg våknet i dag men da var streken svakere. Tok deretter ny test for litt siden og den va enda svakere. Er på syklus dag 11 i dag. Men min forrige syklus var utrolig lang sikkert fordi jeg hadde en SA i september så TR var to uker for sen. Så ifølge kalkulatoren så skal jeg ikke ha eggløsning før om ca 10 dager (skjønner at kalkulatoren bare er en pekepinn) 

Vil det da si at den testen jeg tok i går er positiv eller? 🤯

(øverste test fra i går, midten tidlig i dag, nederst på ettermiddagen i dag)

Anonymkode: 7a5df...296

ja det ser egentlig for meg ut som øverste og midterste er positive. Kanskje du har en lang LH topp? Iallefall sier de at eggløsning inntreffer 12-42 timer etter at eggløsningen går fra positiv til å bli negativ igjen. Altså 12-42timer fra den testen du tok nå i ettermiddag. Men vet du hva.. Hopp i høyet de neste i stedet for 2døgnene så 4-5døgnene og husk alle disse tipsene om å ligge unnerst at han blir inni der 5min etter sædavgang for å unngå at de renner ut igjen for fort osv.. Ligge i ro i 10-20min har jeg pleid. Har fungert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må eggløsningstestene tas til samme kl slett hver dag? Jeg bruker clearblue digitale

Anonymkode: 17217...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.11.2018 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Hvilke av disse er HCG test er det ikke kun den rosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Hvilke av disse er HCG test er det ikke kun den rosa?

Kun den rosa er hcg. Har hatt to merker, derfor tatt dobbelt opp. Har skrevet på når jeg har tatt digital samtidig. 

I går kveld negativ el-test. I dag tidlig var el positiv, negativ nå i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kun den rosa er hcg. Har hatt to merker, derfor tatt dobbelt opp. Har skrevet på når jeg har tatt digital samtidig. 

I går kveld negativ el-test. I dag tidlig var el positiv, negativ nå i ettermiddag.

digital krever mer for å slå ut positiv. Jeg har blitt fortalt at HCG og LH hormonet ligner endel på hverandre og at derfor kan LH tester slå ut på HCG utslag (men det gjelder ikke motsatt vei). Det vil si.. Morgenurinen er jo mer konsentrert og det er den som slår fortest ut på HCG. Så jeg ville nok tatt noen tester til fremover :):) Hvor mange mlU/ml følsomhet har strimmelen du tok på HCG og hvilken versjon digital er det, er det ukeindikator?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, kvinne35+ skrev:

digital krever mer for å slå ut positiv. Jeg har blitt fortalt at HCG og LH hormonet ligner endel på hverandre og at derfor kan LH tester slå ut på HCG utslag (men det gjelder ikke motsatt vei). Det vil si.. Morgenurinen er jo mer konsentrert og det er den som slår fortest ut på HCG. Så jeg ville nok tatt noen tester til fremover :):) Hvor mange mlU/ml følsomhet har strimmelen du tok på HCG og hvilken versjon digital er det, er det ukeindikator?

Stripsen er på 10mlU/ml og det skal jo også cb digital med ukeindikator være. Står det på clearblue sine sider. Nå har det jo gått to dager siden den første der, så da kjøper jeg ny i morgen. Men jeg tror egentlig mest på falsk test, enda jeg aldri har opplevd det før (testet mye før dette barnet). Jeg heller mot å tro at det har vært første eggløsning siden fødsel, siden el-testene faktisk varierer i styrke. Den i dag tidlig var svakere enn den på morgenen i går, selv om begge var positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...