Laura80 Skrevet 12. juni 2021 #5041 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 14.21): Du hadde rett! 😳 Etter jobb igår fant jeg faktisk én g-strimmel hjemme (skulle kjøpe nye etter EL her), og før jeg fikk lagt testen ned på benken så så den sånn her ut Jeg skjønner ingenting...!!! Jeg er jo CD17 i dag. Sist pp tok jeg test 13dpo og den ble blenda. Dagen etterpå kom mensen, akkurat på IKM. Helt normal mensen, med mye mengde som varte i 4-5 dager. Testene må jo være feil...?? Anonymkode: 0bc76...662 Gratulerer. Tydeligvis var du gravid på forrige syklus og at mensen din ikke var vanlig mens. Fins noe. som blør rundt forventet mens men som likevel er gravide i mitt ene svangerskap hadde jeg mensen, blødde jo friskt rødt men varte kortere enn vanlig mensen, men lilevel nok til at jeg trodde det var vanlig mensen. Ca 2-3 uker etterpå hadde jeg så typiske tegn på graviditet at jeg kjøpte en test selv om jeg Ikke trodde jeg kunne være gravid. Den var knall positiv og på ul ble det bekreftet at joda den babyen hadde vært til før den «mensen» min, så ja, det går an. Uansett gratulerer ❤️ Testene er ikke feil, du har jo fått knall positive både på el og på g test.
Amatariel Skrevet 12. juni 2021 #5042 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et spørsmål angående temp.måling i forbindelse med eggløsning. Temperaturen stiger etter eggløsning, vil det da si når egget slipper eller når egget ikke kan befruktes lenger? Egget pleier vel å kunne befruktes i ca. 24 timer, vil det da bety at man har sjanse for å bli gravid også den dagen temperaturen stiger? 🤔 Anonymkode: 417aa...3b1 Ja du tenker riktig. Tempen begynner stigning når egget har sluppet. Men man kan befruktes i 24 timer etter EL har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5043 Skrevet 12. juni 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Ja du tenker riktig. Tempen begynner stigning når egget har sluppet. Men man kan befruktes i 24 timer etter EL har skjedd. Takk 😊 Anonymkode: 417aa...3b1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5045 Skrevet 13. juni 2021 Ser denne er åpenbart negativ. Jeg tror eggløsning er 16. eller 17., skal det ikke bli stigning snart da? 🤔 nybegynner Anonymkode: 97a1c...103
Fame Skrevet 13. juni 2021 #5046 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser denne er åpenbart negativ. Jeg tror eggløsning er 16. eller 17., skal det ikke bli stigning snart da? 🤔 nybegynner Anonymkode: 97a1c...103 Min var helt negativ i går og helt positiv i dag
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5047 Skrevet 13. juni 2021 Fame skrev (1 time siden): Min var helt negativ i går og helt positiv i dag Takk, for svar 🤗 vil det si at man kan ha sex når den er positiv? Eller skal man vente til den blir negativ igjen? Er ikke så lett å forstå 😅😅 Anonymkode: 97a1c...103
Fame Skrevet 13. juni 2021 #5048 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, for svar 🤗 vil det si at man kan ha sex når den er positiv? Eller skal man vente til den blir negativ igjen? Er ikke så lett å forstå 😅😅 Anonymkode: 97a1c...103 Jeg tenkte å ha sex nå, eller i stad da hvertfall, som er min positive test dag, og i morgen for da slipper egget mitt også dagen etter. Det mest optimale er dagen du får positiv test og dagen etter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5049 Skrevet 14. juni 2021 Jeg skrev tidligere om positiv eggløsningstest med rosa digital clearblue eggløsningstest og «lav» fertilitet på clearblue fertilitetsmonitor med samme urin. Jeg fant ut av det til slutt og ønsker å «advare» andre. Da clearblue digital viste smilefjes og fertilitetsmonitoren viste negativ, så jeg at testlinjene på prøvepinnene var veeldig svak, streken som måler LH (derfor stusset jeg litt over positivt resultat på den digitale, men man skal jo egentlig ikke tolke strekene). Flere dager senere fikk jeg «høy» på clearblue fertilitetsmonitor i to dager, deretter «maksimal» (som betyr LH-stigning). Dobbeltsjekket med clearblue digital igjen, som også ble positiv på samme urin. Denne gangen var teststreken sterk på begge testpinnene. Clearblue digital må mest sannsynlig ha vist positiv, når den ikke skulle ha vært det. Det skjer sikkert sjelden, men om du stusser over svært svak strek på testpinnen ville jeg ha dobbeltsjekket med en annen test. Utrolig kjipt med falske resultater når man prøver å bli gravid. Anonymkode: 417aa...3b1 2
bittelillebolla Skrevet 14. juni 2021 #5050 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skrev tidligere om positiv eggløsningstest med rosa digital clearblue eggløsningstest og «lav» fertilitet på clearblue fertilitetsmonitor med samme urin. Jeg fant ut av det til slutt og ønsker å «advare» andre. Da clearblue digital viste smilefjes og fertilitetsmonitoren viste negativ, så jeg at testlinjene på prøvepinnene var veeldig svak, streken som måler LH (derfor stusset jeg litt over positivt resultat på den digitale, men man skal jo egentlig ikke tolke strekene). Flere dager senere fikk jeg «høy» på clearblue fertilitetsmonitor i to dager, deretter «maksimal» (som betyr LH-stigning). Dobbeltsjekket med clearblue digital igjen, som også ble positiv på samme urin. Denne gangen var teststreken sterk på begge testpinnene. Clearblue digital må mest sannsynlig ha vist positiv, når den ikke skulle ha vært det. Det skjer sikkert sjelden, men om du stusser over svært svak strek på testpinnen ville jeg ha dobbeltsjekket med en annen test. Utrolig kjipt med falske resultater når man prøver å bli gravid. Anonymkode: 417aa...3b1 I alle dager! 😱 Så rart at den ga falskt positiv! Takk for at du deler din erfaring med oss andre. Veldig kjekt å ha i bakhode om man skulle oppleve lignende. Så flaks at du testet med begge to, slik at du fikk med deg den faktiske LH stigningen. 🙌
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5051 Skrevet 14. juni 2021 bittelillebolla skrev (6 minutter siden): I alle dager! 😱 Så rart at den ga falskt positiv! Takk for at du deler din erfaring med oss andre. Veldig kjekt å ha i bakhode om man skulle oppleve lignende. Så flaks at du testet med begge to, slik at du fikk med deg den faktiske LH stigningen. 🙌 Ja, veldig rart! Hadde bestemt meg for å følge med på monitoren i tillegg, da det er første pp med den. Glad for at jeg gjorde det, selvom jeg lenge trodde det var den som ikke hadde fanget opp eggløsningen 😊 Anonymkode: 417aa...3b1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5052 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skrev tidligere om positiv eggløsningstest med rosa digital clearblue eggløsningstest og «lav» fertilitet på clearblue fertilitetsmonitor med samme urin. Jeg fant ut av det til slutt og ønsker å «advare» andre. Da clearblue digital viste smilefjes og fertilitetsmonitoren viste negativ, så jeg at testlinjene på prøvepinnene var veeldig svak, streken som måler LH (derfor stusset jeg litt over positivt resultat på den digitale, men man skal jo egentlig ikke tolke strekene). Flere dager senere fikk jeg «høy» på clearblue fertilitetsmonitor i to dager, deretter «maksimal» (som betyr LH-stigning). Dobbeltsjekket med clearblue digital igjen, som også ble positiv på samme urin. Denne gangen var teststreken sterk på begge testpinnene. Clearblue digital må mest sannsynlig ha vist positiv, når den ikke skulle ha vært det. Det skjer sikkert sjelden, men om du stusser over svært svak strek på testpinnen ville jeg ha dobbeltsjekket med en annen test. Utrolig kjipt med falske resultater når man prøver å bli gravid. Anonymkode: 417aa...3b1 Dette var var veldig interessant. Takk for at du deler. Lurer på hvorfor den ble falsk positiv!? Plukket den opp en liten LH-økning og så viste den da positiv selv om det ikke var "nok" LH til at det ble en eggløsning. Og så noen dager etterpå kom en ny Lh-økning og da nok Lh til at den faktiske eggløsningen skjedde(?) Nå overtenker jeg🥴 Menmen, merkelig uansett og greit å ha i bakhodet. Selv om man ikke skal tolke strekene på digital som du sier så er det lov å følge med litt fra gang til gang kanskje🤔😊 Anonymkode: b9018...895
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5053 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette var var veldig interessant. Takk for at du deler. Lurer på hvorfor den ble falsk positiv!? Plukket den opp en liten LH-økning og så viste den da positiv selv om det ikke var "nok" LH til at det ble en eggløsning. Og så noen dager etterpå kom en ny Lh-økning og da nok Lh til at den faktiske eggløsningen skjedde(?) Nå overtenker jeg🥴 Menmen, merkelig uansett og greit å ha i bakhodet. Selv om man ikke skal tolke strekene på digital som du sier så er det lov å følge med litt fra gang til gang kanskje🤔😊 Anonymkode: b9018...895 Jeg mistenker faktisk at det har skjedd noe feil med teknologien her 😅, at det smilefjeset aldri skulle blitt vist. Teststreken var like svak på clearblue digital da den viste positiv, som de gangene jeg har fått negativ (sirkel). Monitoren burde ha fanget opp LH samtidig som den digitale viste positiv, dersom det hadde vært reelt. Det er min teori hvertfall. Elektroniske duppetingser har vel sine svakheter de også 🙈 Anonymkode: 417aa...3b1
Gjest s.h Skrevet 15. juni 2021 #5054 Skrevet 15. juni 2021 Jeg skal ha eggløsning i morgen i følge appen min. Hadde negativ eggløsningstest søndag. Tok ny test i dag, negativ 🤔
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5055 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 12.17): Jeg mistenker faktisk at det har skjedd noe feil med teknologien her 😅, at det smilefjeset aldri skulle blitt vist. Teststreken var like svak på clearblue digital da den viste positiv, som de gangene jeg har fått negativ (sirkel). Monitoren burde ha fanget opp LH samtidig som den digitale viste positiv, dersom det hadde vært reelt. Det er min teori hvertfall. Elektroniske duppetingser har vel sine svakheter de også 🙈 Anonymkode: 417aa...3b1 Ja, høres i grunn sånn ut, som at det er noe teknologi som har sviktet eller noe. Ikke godt å si🤷♀️ Uansett, tenker at man kan lære av dette jeg, og ha i bakhodet at man kan kikke litt på teststreken og følge litt med fra gang til gang😊(selv om man liksom ikke skal lese av de digitale). For selv om det er sikkert sjelden det skjer, så kan det jo tydeligvis skje! For er som du sier utrolig kjedelig hvis man bommer på eggløsning "unødvendig". Anonymkode: b9018...895 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5056 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, høres i grunn sånn ut, som at det er noe teknologi som har sviktet eller noe. Ikke godt å si🤷♀️ Uansett, tenker at man kan lære av dette jeg, og ha i bakhodet at man kan kikke litt på teststreken og følge litt med fra gang til gang😊(selv om man liksom ikke skal lese av de digitale). For selv om det er sikkert sjelden det skjer, så kan det jo tydeligvis skje! For er som du sier utrolig kjedelig hvis man bommer på eggløsning "unødvendig". Anonymkode: b9018...895 Veldig enig med deg 😊 den samme digitale testen slo jo ut riktig også (den dagen monitoren også var positiv) og negativ andre ganger som monitoren også var negativ. Så lærdommen er at en og samme digitale test kan tydeligvis vise både riktig og feil 😅 Skjønner at man ikke skal tolke strekene på de digtitale testpinnene som ved eggløsningsstrips, men når det så vidt er antydning til en strek og den digitale viser positiv kan man jo begynne å lure 🤷🏻♀️ Den digitale «leser» jo også strekene. Anonymkode: 417aa...3b1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5057 Skrevet 15. juni 2021 Er helt ny med eggløsningstester (og forumet), men har forsøkt siden høsten 2020. Den (for meg) tydelig positive testen er fra i går, mandag; den litt svakere fra i dag, tirsdag. Glømte dessverre å teste søndag! Fredag/lørdag var det ingen synlig teststrek... Når er det, ut i fra testene, mest optimalt å ha sex? Har «kjørt på» med sex både mandag og søndag, men synes ikke det å ha sex hver dag fordi testene sier det er kjempesexy... Ønsker derfor litt guiding på når det er mest optimalt å ha sex mtp positiv test og befruktning. Syklus er nokså ustabil for tiden... Anonymkode: 08704...c1d
Amatariel Skrevet 15. juni 2021 #5058 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er helt ny med eggløsningstester (og forumet), men har forsøkt siden høsten 2020. Den (for meg) tydelig positive testen er fra i går, mandag; den litt svakere fra i dag, tirsdag. Glømte dessverre å teste søndag! Fredag/lørdag var det ingen synlig teststrek... Når er det, ut i fra testene, mest optimalt å ha sex? Har «kjørt på» med sex både mandag og søndag, men synes ikke det å ha sex hver dag fordi testene sier det er kjempesexy... Ønsker derfor litt guiding på når det er mest optimalt å ha sex mtp positiv test og befruktning. Syklus er nokså ustabil for tiden... Anonymkode: 08704...c1d Det mest optimale er å ha sex når EL-testene er positive. Det betyr at EL kommer iløpet av 12-36 timer da, og soldatene trives best med å ligge og vente klare på egget.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5059 Skrevet 15. juni 2021 Hva tror dere om denne? Deler av streker er ganske mørk, men den er ikke like tykk som kontrollstreken. 😕 Anonymkode: 6d3ed...20a
bittelillebolla Skrevet 15. juni 2021 #5060 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva tror dere om denne? Deler av streker er ganske mørk, men den er ikke like tykk som kontrollstreken. 😕 Anonymkode: 6d3ed...20a Denne er negativ 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå