Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg virkelig forvirret, og håper noen som har brukt clearblue sin lilla digitale test kan svare meg. 

Altså, på onsdag fikk jeg tom sirkel, altså ikke fruktbar dag. Torsdag morgen fikk jeg fast, ikke-blinkende smilefjes. Hadde da sex torsdag kveld, og igjen sent fredag kveld og lørdag formiddag. 

Tok en test for sikkerhets skyld senere på dagen som var negativ, altså tomt smilefjes.

Har kjent litt vondt i magen i kveld, eggløsningsaktige smerter, så tok enda en test nå nettopp. Den viste fast smilefjes, igjen! Som på torsdag morgen.

Nå aner jeg ikke hva jeg skal tro. Er det noe feil med testen. Eller noe rart, feil som skjer med kroppen min? Trodde vi hadde lagt inn maks med «aksjer,» men nå er jeg i villrede. Er kroppen bare hormonforvirret etter pilleslutt i februar?

Hva betyr dette? Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: fcedf...7b4

AnonymBruker
Skrevet

Kommer sikkert til å få pes for at jeg la it på babyforum også, men det får bare gå..😅

Dette er eggløsningstester, og alt jeg har å si er: ehh, wtf. Kan noen hjelpe meg å tyde dette her? Fikk en positiv test i sta rundt 21, og nå er den tydelig negativ... opplevde i går også at testen var sterk(men negativ) på dagen, og ved 12-tiden var den blenda! Men skulle vel nesten tenke seg til at når den er positiv, så skulle den holdt seg positiv i noe mer enn 3 timer?
har drukket mye i kveld, men skulle vel ikke vært SÅ plutselig nedgang i LH fordet om?

997A88F2-7C5A-4616-8200-491DDCC9FAA1.jpeg

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå er jeg virkelig forvirret, og håper noen som har brukt clearblue sin lilla digitale test kan svare meg. 

Altså, på onsdag fikk jeg tom sirkel, altså ikke fruktbar dag. Torsdag morgen fikk jeg fast, ikke-blinkende smilefjes. Hadde da sex torsdag kveld, og igjen sent fredag kveld og lørdag formiddag. 

Tok en test for sikkerhets skyld senere på dagen som var negativ, altså tomt smilefjes.

Har kjent litt vondt i magen i kveld, eggløsningsaktige smerter, så tok enda en test nå nettopp. Den viste fast smilefjes, igjen! Som på torsdag morgen.

Nå aner jeg ikke hva jeg skal tro. Er det noe feil med testen. Eller noe rart, feil som skjer med kroppen min? Trodde vi hadde lagt inn maks med «aksjer,» men nå er jeg i villrede. Er kroppen bare hormonforvirret etter pilleslutt i februar?

Hva betyr dette? Hva burde jeg gjøre?

Da kan det være at kroppen prøvde å slippe egg, men ikke klarte det og du har eggløsning nå. Eller at du har lang LH topp, men tok ny test på nok utvannet urin til å få negativ?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kommer sikkert til å få pes for at jeg la it på babyforum også, men det får bare gå..😅

Dette er eggløsningstester, og alt jeg har å si er: ehh, wtf. Kan noen hjelpe meg å tyde dette her? Fikk en positiv test i sta rundt 21, og nå er den tydelig negativ... opplevde i går også at testen var sterk(men negativ) på dagen, og ved 12-tiden var den blenda! Men skulle vel nesten tenke seg til at når den er positiv, så skulle den holdt seg positiv i noe mer enn 3 timer?
har drukket mye i kveld, men skulle vel ikke vært SÅ plutselig nedgang i LH fordet om?

997A88F2-7C5A-4616-8200-491DDCC9FAA1.jpeg

Hvis du tar testen på utvannet urin kan du få negativt utslag. Ta ny i dag på konsentrert urin og se da :)

AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuul skrev (15 minutter siden):

Da kan det være at kroppen prøvde å slippe egg, men ikke klarte det og du har eggløsning nå. Eller at du har lang LH topp, men tok ny test på nok utvannet urin til å få negativ?

Hvis du tar testen på utvannet urin kan du få negativt utslag. Ta ny i dag på konsentrert urin og se da :)

Takk, skal prøve det. Har også litt vondt nederst i magen i dag. Men om jeg først har eggløsning i dag, kan det ha vært nok at vi hadde sex i går formiddag? Eller, kan jeg ha hatt eggløsning tidligere og testen ble positiv fordi jeg er gravid? Fikk også det jeg tror var positiv eggløsningstest på strimmel forrige helg, men de testene er kanskje mer usikre. 

AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuul skrev (19 minutter siden):

Testet i dag tidlig, og sa var den vesentlig sterkere, men ikke positiv.. men igjen har den på et merkelig vis vært mye svakere på morgen og sent på kveld enn på dagtid... 

E1A8CC67-534D-4049-956D-2859CE485A61.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Testet i dag tidlig, og sa var den vesentlig sterkere, men ikke positiv.. men igjen har den på et merkelig vis vært mye svakere på morgen og sent på kveld enn på dagtid... 

E1A8CC67-534D-4049-956D-2859CE485A61.jpeg

Ja, nivåene svinger i døgnet, med sterkest nivå mellom kl 15-18 tror jeg. Men ser ut som du hadde kort LH-topp. Og at eggløsning er rett rundt hjørnet nå.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk, skal prøve det. Har også litt vondt nederst i magen i dag. Men om jeg først har eggløsning i dag, kan det ha vært nok at vi hadde sex i går formiddag? Eller, kan jeg ha hatt eggløsning tidligere og testen ble positiv fordi jeg er gravid? Fikk også det jeg tror var positiv eggløsningstest på strimmel forrige helg, men de testene er kanskje mer usikre. 

Ja, sies at sædcellene lever i 3 dager, så kan være nok med i går.

Er du usikker på graviditet ville jeg tatt en test for å bekrefte/avkrefte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som har erfaring med sen eggløsning? Er på cd 17, og fortsatt ingen positiv test... nesten så jeg begynner å miste håpet på en positiv test denne syklus..

Nesten i hele min prøvekarriere (og det er noen år) har jeg fått EL mellom CD22-30. Har blitt gravid og fått barn på dette, så det er fullt mulig. Bare kjedelig å vente, I know... Nå er jeg dog nede på et normal sted på EL på CD14, men det er kun på grunn av medisiner. Noen må på det for å få normaltidlig EL. Så du må bare fortsette og testet og ikke gi opp! Husk å test på konsentrert ettermiddagsurin.

AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuul skrev (12 minutter siden):

Ja, sies at sædcellene lever i 3 dager, så kan være nok med i går.

Er du usikker på graviditet ville jeg tatt en test for å bekrefte/avkrefte.

Tok både graviditetstest og eggløsningstest nå nettopp, og begge var klart negative. Veldig forvirrende som sagt det med eggløsningstesten, var fast smilefjes på den digitale i går kveld! Og nå negativ strimmeltest. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som har erfaring med sen eggløsning? Er på cd 17, og fortsatt ingen positiv test... nesten så jeg begynner å miste håpet på en positiv test denne syklus..

Den kan enda komme! CD17 er ikke så sent! De siste to månedene har jeg fått eggløsning på CD26. Vet det er slitsomt å vente 😞 men den kommer nok! 🤞🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tok både graviditetstest og eggløsningstest nå nettopp, og begge var klart negative. Veldig forvirrende som sagt det med eggløsningstesten, var fast smilefjes på den digitale i går kveld! Og nå negativ strimmeltest. 

Da kan det nok være at kroppen sliter litt etter prevensjonslutt. Da har du nok eggløsning nå straks. Også siden du har symptomer også. 🤞🏻

AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuul skrev (19 minutter siden):

Da kan det nok være at kroppen sliter litt etter prevensjonslutt. Da har du nok eggløsning nå straks. Også siden du har symptomer også. 🤞🏻

Kanskje du har rett. Har vondt fremdeles, og håper det ikke vil være for sent å møte kjæresten sent i kveld? Har ikke mulighet før, redd for at det kan være for sent da.

Skrevet

Blir litt rar av dette jeg og klarer ikke helt å legge det fra meg. FF og tester sier 2 forskjellige ting og aner ikke hva jeg skal forholde meg til.. forventa el var 7/4 når jeg starta på syklusen. Noen tanker? 

DC208C09-3093-43AA-AD64-03764F3B4013.jpeg

A1C5B6F6-CF78-4BAB-ABDF-1EA938A88333.png

Skrevet
Smiles skrev (1 minutt siden):

Blir litt rar av dette jeg og klarer ikke helt å legge det fra meg. FF og tester sier 2 forskjellige ting og aner ikke hva jeg skal forholde meg til.. forventa el var 7/4 når jeg starta på syklusen. Noen tanker? 

Jeg tenker det er meget mulig du hadde EL i går. På testene ser det slik ut. FF er usikker (striplet kryss) fordi den ikke har mer data å gå ut fra. Tempen din har økt fra i går til i dag, og hvis den nå fortsetter å øke i dagene fremover tror jeg FF flytter krysset til 10/4. Du kan jo forsøke å sette litt høyere fiktiv temp på i morgen og tirsdag for å se om den faktisk vil gjøre det?

Skrevet
Amatariel skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker det er meget mulig du hadde EL i går. På testene ser det slik ut. FF er usikker (striplet kryss) fordi den ikke har mer data å gå ut fra. Tempen din har økt fra i går til i dag, og hvis den nå fortsetter å øke i dagene fremover tror jeg FF flytter krysset til 10/4. Du kan jo forsøke å sette litt høyere fiktiv temp på i morgen og tirsdag for å se om den faktisk vil gjøre det?

Ingen forskjell 

0039AB6E-B967-42FE-B613-DD30CF8F98F6.jpeg

Skrevet
Smiles skrev (2 minutter siden):

Ingen forskjell 

Hm, så irriterende! Da er det nesten ikke annet å gjøre enn å vente og se. Tempe hver dag og se hva som skjer til slutt. Kjedelig, I know... jeg har tidligere hatt mye erfaring med koko charter som ikke gir mening. Den gode nyheten er at jeg har blitt gravid på dem også, selv om ikke FF fant EL. Det viktigste er å ha jevnlig sex slik at man har truffet den selv om man ikke vet når den var.

Skrevet (endret)

Men nå la jeg inn utfloden jeg har registrert i premom og da skjer det ting og det er uten å legge til fiktive temperaturer. Men ff mener fremdeles el var 7/4 😂 for meg er det helt i orden siden vi kun har hatt sengekos lør/sønd forrige uke. Mannen jobber hjemmefra og er kun hjemme annenhver helg 🤔 eneste jeg ikke skjønner er at testene å charten viser forskjellig men men.. 

men godt å høre at du har blitt gravid med slike da! Får bare følge med videre tenker jeg, men i utgangspunktet nå så skal tempen holde seg høy om jeg forstår riktig? Første pp med temping etter tidlig sa

FC166665-4075-4C15-9879-C82CB6309CC7.jpeg

Endret av Smiles
Skrevet
Smiles skrev (4 minutter siden):

Første pp med temping etter tidlig sa

Dette kan nok meget mulig være årsaken til at ting er litt rart nå, både med temp og tester... Håper EL var den 7/4 slik at det er håp om befruktning 🤞 

Skrevet
Amatariel skrev (12 minutter siden):

Dette kan nok meget mulig være årsaken til at ting er litt rart nå, både med temp og tester... Håper EL var den 7/4 slik at det er håp om befruktning 🤞 

Håper vi og ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Spamspamspam. Men jeg er så jævla ivrig! Synes denne ser positiv ut, som den gjorde litt utpå dagen i går. Kan dette stemme? Isåfall sitter jeg fortsatt som et fattig spørsmålstegn... kan være at kroppen min prøver på el, men ikke får til?

F7B05063-6456-4292-8717-6A93BCEC3F4C.jpeg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spamspamspam. Men jeg er så jævla ivrig! Synes denne ser positiv ut, som den gjorde litt utpå dagen i går. Kan dette stemme? Isåfall sitter jeg fortsatt som et fattig spørsmålstegn... kan være at kroppen min prøver på el, men ikke får til?

Ja den siste testen er positiv. Men du fikk jo positiv i går ettermiddag, så det er helt normalt. Å ha positiv EL-test to ettermiddager på rad altså. Så skjønner ikke helt hva du syns er rart? 🤔 

Men jeg syns du tar alt for mange tester. Ser ut som en hel uke dette ved første øyekast, og så er det bare to dager :ohmy: Det er helt unødvendig. Etter du fikk den positive testen i går ettermiddag så trenger du ikke teste før neste ettermiddag igjen. For det er kun negativt eller positivt svar da som har betydning, ikke hva som var i mellom. Helt normalt at LH svinger i løpet av et døgn så.

Hvis testen din er positiv i morgen ettermiddag også, så lar EL vente litt til på seg, men om den er negativ i morgen ettermiddag så er det høy sannsynlighet for at du har EL i morgen.

Endret av Amatariel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...