AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4781 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Det er fullt mulig å gå fra lav til max ja. Mange har ikke en jevn økning opp til max, men går direkte dit. Det er helt normalt Det viktigste er at du har fått max - altså positiv test - og da betyr det at det er perfekt tid for sengekos. Sannsynligvis har du EL i morgen, og da er både i dag, i morgen og lørdag fertile dager. Så kos i vei Lykke til! Jeg ble veldig forvirret av at jeg ikke fikk den med blinkende smilefjes, hadde liksom sett for meg at det gikk stegvis. Men håper du har rett, at det ikke er for sent i kveld. Kjenner litt smerte nederst på sidene i magen (eggstokkene?), og er redd egget kanskje allerede er løsnet og i ferd med å dø?🤔 Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 8. april 2021 #4782 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ble veldig forvirret av at jeg ikke fikk den med blinkende smilefjes, hadde liksom sett for meg at det gikk stegvis. Men håper du har rett, at det ikke er for sent i kveld. Kjenner litt smerte nederst på sidene i magen (eggstokkene?), og er redd egget kanskje allerede er løsnet og i ferd med å dø?🤔 Anonymkode: fcedf...7b4 Nei som sagt, det er ikke unormalt å hoppe over den blinkesmilyen. Smerte nederst på sidene i magen er bra, da gir kroppen fra seg tegn om at EL faktisk holder på å skje - akkurat som testen sier. EL-smerter kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne, og innad samme faktisk på forskjellige sykluser. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger litt murring, mens noen ganger har jeg så vondt at jeg ligger i fosterstilling. Det vanligste er å kjenne disse smertene før EL. Så virker som alt stemmer for deg. Ingenting å være bekymret for! Bare ha sengekos, og la ventetiden begynne.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4783 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (9 minutter siden): Nei som sagt, det er ikke unormalt å hoppe over den blinkesmilyen. Smerte nederst på sidene i magen er bra, da gir kroppen fra seg tegn om at EL faktisk holder på å skje - akkurat som testen sier. EL-smerter kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne, og innad samme faktisk på forskjellige sykluser. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger litt murring, mens noen ganger har jeg så vondt at jeg ligger i fosterstilling. Det vanligste er å kjenne disse smertene før EL. Så virker som alt stemmer for deg. Ingenting å være bekymret for! Bare ha sengekos, og la ventetiden begynne. Takk, føler meg litt beroliget nå. Men har lest at iblant så er den faste smileyen tegn på at EL skjer om 12-24 timer..... Siden jeg testet litt etter 08.00 i dag, betyr det at etter 20.00 i kveld er det for sent? Anonymkode: fcedf...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4784 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (43 minutter siden): Nei som sagt, det er ikke unormalt å hoppe over den blinkesmilyen. Smerte nederst på sidene i magen er bra, da gir kroppen fra seg tegn om at EL faktisk holder på å skje - akkurat som testen sier. EL-smerter kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne, og innad samme faktisk på forskjellige sykluser. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger litt murring, mens noen ganger har jeg så vondt at jeg ligger i fosterstilling. Det vanligste er å kjenne disse smertene før EL. Så virker som alt stemmer for deg. Ingenting å være bekymret for! Bare ha sengekos, og la ventetiden begynne. Klarte ikke la være, og tok en strimmeltest nå også, den er vel positiv? Anonymkode: fcedf...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4785 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Nei som sagt, det er ikke unormalt å hoppe over den blinkesmilyen. Smerte nederst på sidene i magen er bra, da gir kroppen fra seg tegn om at EL faktisk holder på å skje - akkurat som testen sier. EL-smerter kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne, og innad samme faktisk på forskjellige sykluser. Noen ganger kjenner jeg ingenting, andre ganger litt murring, mens noen ganger har jeg så vondt at jeg ligger i fosterstilling. Det vanligste er å kjenne disse smertene før EL. Så virker som alt stemmer for deg. Ingenting å være bekymret for! Bare ha sengekos, og la ventetiden begynne. Er det f.eks. trygt, altså at det ikke ødelegger sjansene mine, å trene (jogge noen km) i ettermiddag før sex på kvelden? Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 8. april 2021 #4786 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk, føler meg litt beroliget nå. Men har lest at iblant så er den faste smileyen tegn på at EL skjer om 12-24 timer..... Siden jeg testet litt etter 08.00 i dag, betyr det at etter 20.00 i kveld er det for sent? Anonymkode: fcedf...7b4 Det mest vanlige er at EL skjer dagen etter fast smil. Men noen har som sagt smil i flere dager... og da lar EL vente litt på seg. Strimmelen din ser ikke helt positiv ut, noe som er bra, som kan bety at du har kort LH-topp. Hvis EL-testen din er negativ i hele dag så kan det indikere på at du har EL i dag. Men jeg ville tatt en ny digital på konsentrert ettermiddagsurin om jeg var deg. Det er selvfølgelig helt i orden å trene rundt EL. Man skal leve som normalt som prøver 1
Smiles Skrevet 8. april 2021 #4787 Skrevet 8. april 2021 Litt rådvill, hvordan ville dere tolket dette? mistet i uke 5 forrige pp og utfra premom appen så skulle jeg ha hatt ell igår 7/4. Dessverre kom ikke eltestene i posten før påske så første test ble tatt ca 12:20 den 6/4. Legger ved bilde. Ville dere antatt at el har vært tidligere denne mnd eller har den rett og slett ikke kommet enda? For den kom garantert ikke igår som jeg trodde den skulle.
Amatariel Skrevet 8. april 2021 #4788 Skrevet 8. april 2021 Smiles skrev (8 minutter siden): Litt rådvill, hvordan ville dere tolket dette? mistet i uke 5 forrige pp og utfra premom appen så skulle jeg ha hatt ell igår 7/4. Dessverre kom ikke eltestene i posten før påske så første test ble tatt ca 12:20 den 6/4. Legger ved bilde. Ville dere antatt at el har vært tidligere denne mnd eller har den rett og slett ikke kommet enda? For den kom garantert ikke igår som jeg trodde den skulle. Blir litt umulig å svare sikkert på da du ikke har testet før 6/4. Men basert på erfaring og gjennomsnitt så er det ofte slik at EL blir litt forsinket etter en SA, også tidlig. Trenger ikke være mange dager, men noen. Så jeg vil anta at du ikke har hatt EL ennå. Bare fortsett og test i dagene fremover 👍 Men - unødvendig å teste så ofte. Skal holde å teste max to ganger om dagen.
Smiles Skrevet 8. april 2021 #4789 Skrevet 8. april 2021 Amatariel skrev (45 minutter siden): Blir litt umulig å svare sikkert på da du ikke har testet før 6/4. Men basert på erfaring og gjennomsnitt så er det ofte slik at EL blir litt forsinket etter en SA, også tidlig. Trenger ikke være mange dager, men noen. Så jeg vil anta at du ikke har hatt EL ennå. Bare fortsett og test i dagene fremover 👍 Men - unødvendig å teste så ofte. Skal holde å teste max to ganger om dagen. Samme som jeg har tenkt da 🙂 ja, hehe testingen tok litt av i går men ble bare så forvirra. Kommer til å fortsette testingen videre for å se hva som skjer. Hadde en topp på tempen også på morningen idag men er ikke så kjent med temping så vet ikke helt hvilken betydning det har
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4790 Skrevet 9. april 2021 Amatariel skrev (19 timer siden): Det mest vanlige er at EL skjer dagen etter fast smil. Men noen har som sagt smil i flere dager... og da lar EL vente litt på seg. Strimmelen din ser ikke helt positiv ut, noe som er bra, som kan bety at du har kort LH-topp. Hvis EL-testen din er negativ i hele dag så kan det indikere på at du har EL i dag. Men jeg ville tatt en ny digital på konsentrert ettermiddagsurin om jeg var deg. Det er selvfølgelig helt i orden å trene rundt EL. Man skal leve som normalt som prøver Den digitale testen skal vise fast smil i 48 timer, men tok en strimmeltest nå og den var negativ. Betyr det at eggløsning har vært, at den digitale testen ikke er å stole på, eller at strimmeltesten er mindre å stole på? Eller er testen negativ fordi egget har løsnet? Synes dette er veldig vanskelig, forvirrende. La i alle fall inn aksjer i går, men er begynt å bli litt motløs nå som dette er tredje forsøk/periode. Anonymkode: fcedf...7b4
Amatariel Skrevet 9. april 2021 #4791 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den digitale testen skal vise fast smil i 48 timer, men tok en strimmeltest nå og den var negativ. Betyr det at eggløsning har vært, at den digitale testen ikke er å stole på, eller at strimmeltesten er mindre å stole på? Eller er testen negativ fordi egget har løsnet? Synes dette er veldig vanskelig, forvirrende. La i alle fall inn aksjer i går, men er begynt å bli litt motløs nå som dette er tredje forsøk/periode. Anonymkode: fcedf...7b4 Helt håpløst med de testene som viser fast smil i 48 timer altså (det er de lilla sant?). Rett og slett fordi det ikke er alle som har så lang LH-topp. Noen har bare et døgn, til og med kortere enn det også. Så irriterende at man ikke får testet ordentlig fordi ClearBlue mener man skal ha positiv test i to døgn 🙄 Jeg holder meg kun til de rosa testene når jeg tester digitalt, for der forsvinner smilet når man tar ut testpinnen. Og leseren er klar for ny testing når man måtte ønske. Men ja, så bra du tok en strimmel for bekreftelse. Når denne var negativ nå og du hadde positiv test i går så kan du gå ut fra at du har EL i dag. Hos noen tar det 2-3 dager før EL kommer etter positiv og negativ test, men det blir umulig å vite her for deg uten at man temper. Men gjennomsnittlig får man EL på første dag med negativ test, så du kan gå ut fra at det er i dag. Altså 1 dpo i morgen. Jeg vet alt om hvor kjedelig det er med perioder uten klaff! Men det er dessverre veldig vanlig at det går noen måneder. Veldig mange må opp mot ett år. Jeg ble gravid i pp13 og pp14 med mine barn, og er nå i pp10 igjen. Er frisk og treffer EL hver gang, så går bare rundt og venter på å ha flaks. Er kun 20% sjanse for befruktning selv om man gjør alt riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4792 Skrevet 9. april 2021 Amatariel skrev (8 minutter siden): Helt håpløst med de testene som viser fast smil i 48 timer altså (det er de lilla sant?). Rett og slett fordi det ikke er alle som har så lang LH-topp. Noen har bare et døgn, til og med kortere enn det også. Så irriterende at man ikke får testet ordentlig fordi ClearBlue mener man skal ha positiv test i to døgn 🙄 Jeg holder meg kun til de rosa testene når jeg tester digitalt, for der forsvinner smilet når man tar ut testpinnen. Og leseren er klar for ny testing når man måtte ønske. Men ja, så bra du tok en strimmel for bekreftelse. Når denne var negativ nå og du hadde positiv test i går så kan du gå ut fra at du har EL i dag. Hos noen tar det 2-3 dager før EL kommer etter positiv og negativ test, men det blir umulig å vite her for deg uten at man temper. Men gjennomsnittlig får man EL på første dag med negativ test, så du kan gå ut fra at det er i dag. Altså 1 dpo i morgen. Jeg vet alt om hvor kjedelig det er med perioder uten klaff! Men det er dessverre veldig vanlig at det går noen måneder. Veldig mange må opp mot ett år. Jeg ble gravid i pp13 og pp14 med mine barn, og er nå i pp10 igjen. Er frisk og treffer EL hver gang, så går bare rundt og venter på å ha flaks. Er kun 20% sjanse for befruktning selv om man gjør alt riktig. Tusen takk for nok er utfyllende svar. 😊 Ja, cb jeg har er den lilla, prøvde å trykke vekk smilefjeset i dag, men funket ikke. Men tok også strimmeltest i går ettermiddag som var negativ, så kanskje jeg hadde eggløsning i går kveld eller natt. Blir litt gal av å tenke på dette. Om jeg har el i dag håper jeg at aksjene vi la inn i går kveld kan hjelpe, evt at kosen i kveld kan gjøre utslaget. Håper det klaffer for oss begge snart. Men tror min sjanse er mindre enn 20% siden jeg er 39. Men prøver å være optimist. Ble gravid på første forsøk med de to jeg har, men det er 10 og 12 år siden. Anonymkode: fcedf...7b4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4793 Skrevet 9. april 2021 Hei! Så at denne appen var populær, så jeg tenkte å laste den ned! Men kan noen hjelpe meg å forstå hva den «ratio»-greia betyr med low? El er forventet i morgen, og at jeg skal ha topp i dag.. sluttet med prevensjon for fem mnd siden, og har hatt 1 mens for 2 uker siden uten el. Så kjenner ikke til syklus enda Anonymkode: 0e3d2...cd0
nilci Skrevet 9. april 2021 #4794 Skrevet 9. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei! Så at denne appen var populær, så jeg tenkte å laste den ned! Men kan noen hjelpe meg å forstå hva den «ratio»-greia betyr med low? El er forventet i morgen, og at jeg skal ha topp i dag.. sluttet med prevensjon for fem mnd siden, og har hatt 1 mens for 2 uker siden uten el. Så kjenner ikke til syklus enda Anonymkode: 0e3d2...cd0 Hei! Jeg begynte også å bruke denne appen nettopp. T/C ratio er Test/Control ratio, og viser hvor sterk teststreken er i forhold til kontrollstreken. Altså dine teststreker har Premom tolket som henholdsvis 44%, 22%, 33% og 44%. Dette er lave verdier og indikerer en negativ eggløsningstest. T/C ratioen er jo Premom sin estimering, og noen ganger kan vi som ser med det blotte øyet være uenig vil si det er en viss økning på testene dine i dag, så kan hende du venter positiv test snart her ser du mine tester og ratioer denne syklusen Endret 9. april 2021 av nilci
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4795 Skrevet 9. april 2021 I går og i dag tidlig hadde jeg blinkende smiley på CB digital (lilla). Vi hadde sex i går. Nå for en time siden fikk jeg fast smiley. Bør vi ha sex i kveld eller spare til i morgen? Blir så usikker - leser at det anbefales å «spare opp» mannens sæd og derfor ikke ha sex hver dag. Så ja - bør vi ha sex nå i kveld eller bør vi vente til i morgen? Eller begge deler? Haha! Setter stor pris på svar :-) Anonymkode: 7f0c5...f0d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4796 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I går og i dag tidlig hadde jeg blinkende smiley på CB digital (lilla). Vi hadde sex i går. Nå for en time siden fikk jeg fast smiley. Bør vi ha sex i kveld eller spare til i morgen? Blir så usikker - leser at det anbefales å «spare opp» mannens sæd og derfor ikke ha sex hver dag. Så ja - bør vi ha sex nå i kveld eller bør vi vente til i morgen? Eller begge deler? Haha! Setter stor pris på svar 🙂 Anonymkode: 7f0c5...f0d Er ingen ekspert, men ville prøvd både i dag og i morgen. For sikkerhets skyld, og fordi jeg er veldig forelska i mannen min da, og benytter enhver anledning. 🥰 Fikk fast smiley i går, og hadde sex i går, og igjen nå senere i kveld. Anonymkode: fcedf...7b4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4797 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er ingen ekspert, men ville prøvd både i dag og i morgen. For sikkerhets skyld, og fordi jeg er veldig forelska i mannen min da, og benytter enhver anledning. 🥰 Fikk fast smiley i går, og hadde sex i går, og igjen nå senere i kveld. Anonymkode: fcedf...7b4 Tusen takk for svar 🥰 Vi prøver med en runde i dag og i morgen 🤩 Anonymkode: 7f0c5...f0d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4798 Skrevet 9. april 2021 Test fra normal og test fra babyplan på samme urin..🤧 aldri mer tester fra normal her... Anonymkode: 0e3d2...cd0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4799 Skrevet 10. april 2021 Noen som har erfaring med sen eggløsning? Er på cd 17, og fortsatt ingen positiv test... nesten så jeg begynner å miste håpet på en positiv test denne syklus.. Anonymkode: 0e3d2...cd0
Hjulvisp Skrevet 10. april 2021 #4800 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noen som har erfaring med sen eggløsning? Er på cd 17, og fortsatt ingen positiv test... nesten så jeg begynner å miste håpet på en positiv test denne syklus.. Anonymkode: 0e3d2...cd0 Det kan enda komme! Det er fort å bli både utålmodig og demotivert, men sen eggløsning er (heldigvis og desverre😂) ganske vanlig. Har selv opplevd å få positiv test på CD26. Ved enda lengre sykluser har jeg gitt meg med testingen, så vet ikke om EL fant sted da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå