Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syklusdag 20 i dag, og fortsatt ikke positiv test. Noen som har hatt en lignende test som dette og har fått positiv i løpet av timer/dager? 

34243890-4A4D-490D-B06B-D32787FAEF93.jpeg

Anonymkode: 81dac...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syklusdag 20 i dag, og fortsatt ikke positiv test. Noen som har hatt en lignende test som dette og har fått positiv i løpet av timer/dager? 

34243890-4A4D-490D-B06B-D32787FAEF93.jpeg

Ja:) Hvor lang syklus pleier du å ha?

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja:) Hvor lang syklus pleier du å ha?

Egentlig bare 30 dager. Pleier å ha el dag 17/18..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺️ Jeg vet at testen på bildet er negativ, begynner å teste tidlig da det er første syklus jeg tester. Men lurer på om det er normalt at teststreken ikke er så rosa i fargen? Synes den er så mørk, men svak. Har sett bilder av de samme testene her inne og da er streken lys rosa. Lurer på om det er noe galt med testen eller om de skal være sånn?

Takker for svar 😊ADFF5538-111F-493D-AC22-86D4A10D3CB3.jpeg.bf899fc144cd5ce3d348d9fd80630176.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Noen av dere som har testet med babyplantester? Jeg får streker som er like sterke over en veldig lang periode,  men t streken var tydelig mye sterkere enn c streken i 2 dager. Så lurer på om de jeg har tatt og tolket som "positive" egentlig ikke er positive, mens kun de to der ene var mye sterkere enn den andre som var eggløsningen?  

Før eggløsning er t streken mye svakere enn c streken. Rundt fprventet eggløsning har jeg kun opplevd å få like sterke streker og ikke hatt nok tester til å oppleve å få svakere t strek enn c strek. Strekene er like sterke hvertfall 1 uke. 

Anonymkode: 074c3...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen av dere som har testet med babyplantester? Jeg får streker som er like sterke over en veldig lang periode,  men t streken var tydelig mye sterkere enn c streken i 2 dager. Så lurer på om de jeg har tatt og tolket som "positive" egentlig ikke er positive, mens kun de to der ene var mye sterkere enn den andre som var eggløsningen?  

Før eggløsning er t streken mye svakere enn c streken. Rundt fprventet eggløsning har jeg kun opplevd å få like sterke streker og ikke hatt nok tester til å oppleve å få svakere t strek enn c strek. Strekene er like sterke hvertfall 1 uke. 

Uff jeg mener er det kun de 2 dagene med sterkere t enn c jeg skal tolke som positive? Og ikke de testene der begge er like sterke for det skjer mamge dager i strekk hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trooor jeg skal ha EL rundt den 26/4 (fikk ikke TR nå sist, så regner ut i fra forrige gang), og har tenkt å starte å teste for EL enten i kveld eller i morgen.

Til dere som bruker EL-tester, når på døgnet tester dere? Og tester dere kun x1 i døgnet, eller flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, puffy123 skrev:

Hei ☺️ Jeg vet at testen på bildet er negativ, begynner å teste tidlig da det er første syklus jeg tester. Men lurer på om det er normalt at teststreken ikke er så rosa i fargen? Synes den er så mørk, men svak. Har sett bilder av de samme testene her inne og da er streken lys rosa. Lurer på om det er noe galt med testen eller om de skal være sånn?

Takker for svar 😊ADFF5538-111F-493D-AC22-86D4A10D3CB3.jpeg.bf899fc144cd5ce3d348d9fd80630176.jpeg

normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, J1994 skrev:

Trooor jeg skal ha EL rundt den 26/4 (fikk ikke TR nå sist, så regner ut i fra forrige gang), og har tenkt å starte å teste for EL enten i kveld eller i morgen.

Til dere som bruker EL-tester, når på døgnet tester dere? Og tester dere kun x1 i døgnet, eller flere?

Jeg tester 1 gang på morgen stort sett. Når streken blir tydeligere tester jeg morgen og kveld  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at denne EL-testen er negativ, men har aldri opplevd at test streken er SÅ svak. Kan styrken på test-streken (når den er negativ) si noe om EL er langt unna eller nærme, eller har ikke det noe å si? Tatt nå i kveld.

20190421_194623.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må bare høre med dere erfarne testere 😊 Har babyplan endret eggløsningstestene sine? De jeg fikk var grønne og det står ikke babyplan på testen. De kom i babyplan sin emballasje. Ser på nettsiden at testene skal være lyseblå og ha babyplan logo. Ser at flere legger ut bilder av disse testene, så de er jo enda i salg. Vet noen om de er like bra som de lyseblå? Testene er nesten identiske som de som selges på blant annet Wish og EBay. Men de kom jo i Babyplan sin innpakning.. bare synes det var litt pussig.. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, puffy123 skrev:

Ingen som vet?

Jeg fikk blå med babyplan på, men er kanskje en mnd siden jeg fikk dem. 

Ønsker gjerne svar på mitt spørsmål også om noen vet!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2019 den 1.41, puffy123 skrev:

Hei! Må bare høre med dere erfarne testere 😊 Har babyplan endret eggløsningstestene sine? De jeg fikk var grønne og det står ikke babyplan på testen. De kom i babyplan sin emballasje. Ser på nettsiden at testene skal være lyseblå og ha babyplan logo. Ser at flere legger ut bilder av disse testene, så de er jo enda i salg. Vet noen om de er like bra som de lyseblå? Testene er nesten identiske som de som selges på blant annet Wish og EBay. Men de kom jo i Babyplan sin innpakning.. bare synes det var litt pussig.. noen som vet?

Mine var grønne. Jeg bestilte et lass av dem da de hadde Halloween-salg på billige-tester.no, mener jeg å huske. De funket veldig fint, så jeg har kun sett de grønne, selv om pakningen er lyseblå. 

Edit: Nå når du sier det lurer jeg på om testene da jeg prøvde på baby nr 1 i 2016 var lyseblå. 🤔

Endret av Lilypond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Uff jeg mener er det kun de 2 dagene med sterkere t enn c jeg skal tolke som positive? Og ikke de testene der begge er like sterke for det skjer mamge dager i strekk hos meg. 

Vi produserer litt ulike mengder hormoner, så testene kan se litt forskjellige ute hos forskjellige kvinner. Om du har to dager med sterkere T en C vil jeg si du har positiv de to dagene, ikke de andre dagene, og EL sannsynligvis kommer dag 2 med positiv test eventuelt en dag senere. Det sies at man regner EL 12-36t (eller så lenge det står på testen) etter første positive test.

Når på dagen tester du? Temper du i tillegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lilypond skrev:

Vi produserer litt ulike mengder hormoner, så testene kan se litt forskjellige ute hos forskjellige kvinner. Om du har to dager med sterkere T en C vil jeg si du har positiv de to dagene, ikke de andre dagene, og EL sannsynligvis kommer dag 2 med positiv test eventuelt en dag senere. Det sies at man regner EL 12-36t (eller så lenge det står på testen) etter første positive test.

Når på dagen tester du? Temper du i tillegg? 

Tester 2 ganger daglig når testene blir sterke. Morgen og kveld. Templer ikke. Men testene blir sterke når  apper som flo beregner at eggløsning er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Lilypond skrev:

Mine var grønne. Jeg bestilte et lass av dem da de hadde Halloween-salg på billige-tester.no, mener jeg å huske. De funket veldig fint, så jeg har kun sett de grønne, selv om pakningen er lyseblå. 

Edit: Nå når du sier det lurer jeg på om testene da jeg prøvde på baby nr 1 i 2016 var lyseblå. 🤔

Kontaktet babyplan og fikk svar fra de 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er vel negativ? Noen som vet når jeg kan forvente positiv?15562035413162653327529365330086.thumb.jpg.b54a6790d8081285f28bb7495a461685.jpg

Anonymkode: 7a3f2...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er vel negativ? Noen som vet når jeg kan forvente positiv?15562035413162653327529365330086.thumb.jpg.b54a6790d8081285f28bb7495a461685.jpg

Anonymkode: 7a3f2...58e

Negativ, men kan se ut som at det nærmer seg. Ville gjettet i løpet av de neste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Dette er en av de første gangene jeg tester. Har sett litt gjennom denne tråden og ingen av bildene likner på den her?! Skjev, blå strek?😂

59EFB897-6AF6-4EF6-A04B-862E312C868A.jpeg

Anonymkode: d348a...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...