Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stripsen er på 10mlU/ml og det skal jo også cb digital med ukeindikator være. Står det på clearblue sine sider. Nå har det jo gått to dager siden den første der, så da kjøper jeg ny i morgen. Men jeg tror egentlig mest på falsk test, enda jeg aldri har opplevd det før (testet mye før dette barnet). Jeg heller mot å tro at det har vært første eggløsning siden fødsel, siden el-testene faktisk varierer i styrke. Den i dag tidlig var svakere enn den på morgenen i går, selv om begge var positive. 

Anonymkode: 42ca6...3de

10mlU/ml er bare tidligtester som har. Vanlig clearblue plus har 25mlU/ml. Den digitale står det 25mlU/ml men i virkeligheten har den 50mlU/ml. HCG dobles hver 48time så du kan vel regne med å teste positivt digitalt med ukeindikator 6dager etter den positive strimmelen på 10mlU/ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, kvinne35+ skrev:

10mlU/ml er bare tidligtester som har. Vanlig clearblue plus har 25mlU/ml. Den digitale står det 25mlU/ml men i virkeligheten har den 50mlU/ml. HCG dobles hver 48time så du kan vel regne med å teste positivt digitalt med ukeindikator 6dager etter den positive strimmelen på 10mlU/ml.

Det er tidligtester. Og CB med ukeindikator har 10 i sensitivitet jo. Les her: https://uk.clearblue.com/sites/default/files/HCP_Publications/Brochures/hcp_cb9_professional_brochure.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid fikk jeg positiv digital med ukeindikator på 9dpo, 10 dager etter positiv eggløsningstest, og hele fem dager før ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var gravid fikk jeg positiv digital med ukeindikator på 9dpo, 10 dager etter positiv eggløsningstest, og hele fem dager før ikm. 

Sånt kan skje men det er unntaksvis og ikke standarden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tolker dere denne? Synes kanskje streken er litt svakere enn kontrollstreken🤭 

0CCA0FA6-8763-4918-B066-8B5C65D7F2C9.jpeg

image.jpg

Anonymkode: a054a...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg eggløsning nå?

AC5FB9C8-8085-4828-992A-CAF27F9C74C7.jpeg

Anonymkode: 90afd...be0

Hei. Ser ut som denne er positiv ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tolker dere denne? Synes kanskje streken er litt svakere enn kontrollstreken🤭 

0CCA0FA6-8763-4918-B066-8B5C65D7F2C9.jpeg

image.jpg

TS

24E7515E-F57E-42DE-B8F9-8D2B5B024CA4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg eggløsning nå?

AC5FB9C8-8085-4828-992A-CAF27F9C74C7.jpeg

POSITIV :) Teststrek er sterkere enn kontrollstrek. 

Eggløsning inntreffer 12-42timer etter at denne positive testen blir til en ny test som viser negativ. Men bare kjør på og legg inn mye aksjer neste 4dagene så tenker jeg dere treffer :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

24E7515E-F57E-42DE-B8F9-8D2B5B024CA4.jpeg

Ingen av de ser sånn 100% ut som positive. Det er som om testestreken enten er like sterk elelr litt svakere enn kontrollstreken både på disse to testene og de to forrige du postet. Kanskje EL er rett rundt hjørnet? Kanskje kroppen sliter med å slippe egget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Ingen av de ser sånn 100% ut som positive. Det er som om testestreken enten er like sterk elelr litt svakere enn kontrollstreken både på disse to testene og de to forrige du postet. Kanskje EL er rett rundt hjørnet? Kanskje kroppen sliter med å slippe egget?

Hei! Tusentakk for svar. Hm ja det kan hende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testene gikk fra å være sånn (nederst bilde) hver dag til (øverst bildek) i dag🤔

F8C2C2F9-C729-4539-9827-0A456B4DAAB8.jpeg

96158368-FBC7-41E0-8A0F-A10A031E055C.jpeg

91F897A2-D418-4ECE-AD84-3B17EB102D30.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

testene gikk fra å være sånn (nederst bilde) hver dag til (øverst bildek) i dag🤔

96158368-FBC7-41E0-8A0F-A10A031E055C.jpeg

91F897A2-D418-4ECE-AD84-3B17EB102D30.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg tydelig positiv eggløsningstest,  men hva er denne? I går var begge strekene sterke, og like i styrke. Nå er begge svake(er), men ganske like i styrke? 

66E6062E-BF2C-4A68-859C-588F7DAC3A32.png

Anonymkode: b439f...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høy fertilitet på min fertilitet monitor fra Clearblue i dag, samtidig masse masse eggløsning slim. Vi snakker store gele klumper og vanlig slim. Samboer er dessverre syk i dag, og orker ikke sex. Går det fint om vi venter til eggløsnings testen er på maksimal? den er jo kun høy, og dette er første dagen med høy også. Hva tenker dere? hilsen ei frustrert prøver..

Anonymkode: e06d5...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk høy fertilitet på min fertilitet monitor fra Clearblue i dag, samtidig masse masse eggløsning slim. Vi snakker store gele klumper og vanlig slim. Samboer er dessverre syk i dag, og orker ikke sex. Går det fint om vi venter til eggløsnings testen er på maksimal? den er jo kun høy, og dette er første dagen med høy også. Hva tenker dere? hilsen ei frustrert prøver..

Hørt at når testen er negativ så har du 24-36 timer eller om det er 48 timer, så du kan ha sex imorgen for eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at når testen er negativ så har du 24-36 timer eller om det er 48 timer, så du kan ha sex imorgen for eksempel

Okei. Tenkte slik siden monitoren skal vise maksimal og smilefjes når eggløsningen skjer etterpå. Har kun fått høy, ikke maksimal. Men ble helt satt ut når jeg gikk på do for og bæsje. I det jeg skulle tørke meg i tissetassen så fikk jeg masse slim på papiret. Så ut som eggehvite. Og det kom en del, tok en finger i vagina og fikk en god del slim, tørket meg igjen og dro ut masse slim med fingrene. Har ikke fått noe mer slim etter dette toalett besøket. Kun den ene gangen. Helt ulikt meg og få så mye slim... Men leter etter eggløsning etter en fosterdød som endte i  MA etter et IVF forsøk. Kan huske at jeg fikk dette slimet og klumpene etter jeg satte en ovitrelle sprøyte. Mye mulig kroppen min har  blitt ny.🙂 tok  vanlig EL strimmel test i kveld, ikke positiv. Men det skjer nok snart en eggløsning. Var på en gynekolog sjekk i går og da sa legen at eggløsningen nærmer seg og hun tippet at den skjer i helgen. Får bare følge med på strimmel tester fremover også.🙂

når man har EL slim. Får man det hele tiden frem til EL/etter EL? Eller kommer det bare inni mellom over flere dager. For når jeg tar en finger opp nå, så får jeg det ikke. Var kun i sted.

CCE6943A-0B0A-4459-B3D4-B02D812A2F6B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Tenkte slik siden monitoren skal vise maksimal og smilefjes når eggløsningen skjer etterpå. Har kun fått høy, ikke maksimal. Men ble helt satt ut når jeg gikk på do for og bæsje. I det jeg skulle tørke meg i tissetassen så fikk jeg masse slim på papiret. Så ut som eggehvite. Og det kom en del, tok en finger i vagina og fikk en god del slim, tørket meg igjen og dro ut masse slim med fingrene. Har ikke fått noe mer slim etter dette toalett besøket. Kun den ene gangen. Helt ulikt meg og få så mye slim... Men leter etter eggløsning etter en fosterdød som endte i  MA etter et IVF forsøk. Kan huske at jeg fikk dette slimet og klumpene etter jeg satte en ovitrelle sprøyte. Mye mulig kroppen min har  blitt ny.🙂 tok  vanlig EL strimmel test i kveld, ikke positiv. Men det skjer nok snart en eggløsning. Var på en gynekolog sjekk i går og da sa legen at eggløsningen nærmer seg og hun tippet at den skjer i helgen. Får bare følge med på strimmel tester fremover også.🙂

når man har EL slim. Får man det hele tiden frem til EL/etter EL? Eller kommer det bare inni mellom over flere dager. For når jeg tar en finger opp nå, så får jeg det ikke. Var kun i sted.

uff.. jeg har aldri klart slim altså! beklager

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ser ut som denne er positiv ja 🙂

Tusen takk for svar❤️ Jeg fikk en like sterk eggløsningstest idag, betyr det at egget ennå ikke er sluppet? Setter så pris på svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. 

Det kommer før el, og man er mest fruktbar når man har mest el-slim, viser forskning. Fra en til flere dager er vanlig.

El kommer på siste eller nest siste dag med el-slim ifølge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...