Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sofakona skrev (20 minutter siden):

Det er vanskelig å si når den vil bli positivt..hvor lang er syklusen din?

Vanligvis 28 dager 

Anonymkode: 61d78...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vanligvis ikke eggløsning før teststreken er like sterk som kontrollstreken (som regel har man det dagen etter den ble så sterk første gang!). Din er jo veldig langt unna det, har du drukket mye vann rett før? Med veldig utvannet urin kan man få for svak strek, men antar du har lest pakningsvedlegget og følger det som står der?

Anonymkode: d7f1d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 17.06):

Du har vanligvis ikke eggløsning før teststreken er like sterk som kontrollstreken (som regel har man det dagen etter den ble så sterk første gang!). Din er jo veldig langt unna det, har du drukket mye vann rett før? Med veldig utvannet urin kan man få for svak strek, men antar du har lest pakningsvedlegget og følger det som står der?

Anonymkode: d7f1d...44e

Nei ikke lest vedlegg da det ikke fulgte med. Kjøpte 10 billigtester fra normal. Det var ikke så utvannet. Kl 12 på dagen. Kan prøve igjen i dag og se. Når er det anbefalt og ta? Klokkeslett osv 

Anonymkode: be803...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2023 at 3:30 PM, AnonymBruker said:

Hva betyr denne hvis den er tatt kl 12 på dagen? Er det langt unna eggløsning? 
kan man bli gravid dagen man har sex på denne testen eller vente, har symptomer på eggløsning 

IMG_7347.jpeg

Anonymkode: 61d78...b24

Slik jeg har forstått det varierer styrken på denne streken frem til den på kort tid blir positiv. Mine tester har variert i styrke hele tiden, og kan en dag bli noe sterkere og dagen etter svakere igjen, osv

Anonymkode: bbc41...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg tolke dette.

(Jeg bruker clearblue eggløsningstester med smiley, ikke blinkende)

Igår mandag hadde jeg negativ test på morgenurin, så ble den positiv på ettermiddagen.

Så i morges igjen var testen negativ ved morgenurin og igjen positiv på ettermiddagen..

Jeg skal ha fryseforsøk med innsett av blastocyst og skal i utgangspunktet starte med lutinus 2 dager etter positiv el test, men nå kjenner jeg at jeg er redd for at eggløsningen  ikke har skjedd innen jeg skal starte opp med progesteronstøtte og da vil jo også innsett av blasto bli for tidlig 

Anonymkode: 7809d...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde positiv eggløsningstest 6 aug (tror jeg). Men tok eggløsningstest idag 18.aug og synes denne også ser positiv ut. Er det mulig å ha flere eggløsningen på en syklus?

Anonymkode: 79809...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde positiv eggløsningstest 6 aug (tror jeg). Men tok eggløsningstest idag 18.aug og synes denne også ser positiv ut. Er det mulig å ha flere eggløsningen på en syklus?

Ja, dersom kroppen din forsøkte å få eggløsning 6 august, men ikke klarte det. Da prøver kroppen på ny eggløsning nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei man kan ikke ha flere eggløsninger i en syklus. MEN kroppen kan prøve flere ganger på å klare å få en eggløsning, at den ikke fikk det til første gang. Har du testet hele tiden, er de tydelig negative utenom disse to positive? Har du mange nesten-positive tester kan det og være et tegn på hormonell ubalanse og ingen eggløsning i det hele tatt. Feks har også de med pco det ofte sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Laura80 said:

Nei man kan ikke ha flere eggløsninger i en syklus. MEN kroppen kan prøve flere ganger på å klare å få en eggløsning, at den ikke fikk det til første gang. Har du testet hele tiden, er de tydelig negative utenom disse to positive? Har du mange nesten-positive tester kan det og være et tegn på hormonell ubalanse og ingen eggløsning i det hele tatt. Feks har også de med pco det ofte sånn.

Ser nå at spørsmålet var om det er mulig å få to eggløsninger i en syklus og ikke om det er mulig å få positiv to ganger i en syklus. Men det jeg prøvde å skrive er egentlig samme som dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser nå at spørsmålet var om det er mulig å få to eggløsninger i en syklus og ikke om det er mulig å få positiv to ganger i en syklus. Men det jeg prøvde å skrive er egentlig samme som dette! 

Ja skjønte det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig eggløsning dag 19 eller dag 20? Gikk tom for tester, så gikk to dager der uten å teste. Men nå er testene negative igjen, så regner med at eggløsning har vært? 

Har også prøvd å tempe denne syklusen for første gang, noen som klarer å se når eggløsning kan ha vært ut i fra testene og grafen her? 

IMG_1809.jpeg

IMG_1810.jpeg

Anonymkode: fcea0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest sannsynlig eggløsning dag 19 eller dag 20? Gikk tom for tester, så gikk to dager der uten å teste. Men nå er testene negative igjen, så regner med at eggløsning har vært? 

Har også prøvd å tempe denne syklusen for første gang, noen som klarer å se når eggløsning kan ha vært ut i fra testene og grafen her? 

IMG_1809.jpeg

IMG_1810.jpeg

Det er vanskelig å vite hvis du ikke vet hvor lenge du har positive tester. Noen har bare toppen i noen timer, mens andre i et par dager. Sannsynligvis har du hatt eggløsning på dag 19 eller 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

IMG_1809.jpeg

IMG_1810.jpeg

Tipper el cd 18 eller 19 pga testene , men grafen din sier ingenting enda hvertfall.

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei. Hva tenker dere om denne? 

IMG_20230826_130255.jpg

Anonymkode: 8d729...ca3

Ser ut som elendig kvalitet og vanskelig å tolke? Ville lagt litt mer penger i litt mer fornuftige eltester, dette tror jeg bare blir vill gjetning…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde positiv test på onsdag, deretter negativ på torsdag. Har egget sluppet når testen blir negativ igjen, eller har ikke dette noe å si? 

Vet at temping er det som gir best estimat, men gjorde ikke det denne syklusen. 

Anonymkode: 1b19a...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde positiv test på onsdag, deretter negativ på torsdag. Har egget sluppet når testen blir negativ igjen, eller har ikke dette noe å si? 

Vet at temping er det som gir best estimat, men gjorde ikke det denne syklusen. 

Anonymkode: 1b19a...50e

Egger slipper som regel innen 48 timer etter første positive test. Har ingenting å si om når neste test er negativ. Neste test kan være negativ 2 timer etter man fikk peak på lh/ positiv test, egget er uansett ikke sluppet enda.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ha eggløsning på tor-lør, men har testet noen dager nå. Alle er ganske like og jeg tolker lite utifra dem. Ikke positive, men snart, kanskje? 

16933725704673092547766561309247.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...