saras Skrevet 20. april 2023 #6841 Del Skrevet 20. april 2023 Laura80 skrev (1 minutt siden): Hm ja tempen indikerer ingen overstått el enda hvertfall. Hvor lange pleier syklusene dine være? Har bare hatt en syklus etter p-pilleslutt, og den varte i 33 dager. Så det kan godt være at hormonene fortsatt er litt i ubalanse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6842 Del Skrevet 21. april 2023 Begynte på dobbel dose letrozol igår, senere enn normalt kun for å ha prøvd det. På cd8 idag, og skal enda gå på letrozol i 3 dager til. Men idag fikk jeg disse el-testene, ikke HELT positive, men så godt som egentlig.. kan letrozol påvirke eggløsningstester? Gyn sa ikke noe om det til meg nemlig 🙈 kan legge til at den rosa digitale el testen fra cb var negativ på samme urin. Jeg skal prøve å få tak i gyn idag, men hører her også etter erfaringer. jeg kan vel ikke ha el allerede nå, har den alltid sent i syklus.. Anonymkode: 90c11...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. april 2023 #6843 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Begynte på dobbel dose letrozol igår, senere enn normalt kun for å ha prøvd det. På cd8 idag, og skal enda gå på letrozol i 3 dager til. Men idag fikk jeg disse el-testene, ikke HELT positive, men så godt som egentlig.. kan letrozol påvirke eggløsningstester? Gyn sa ikke noe om det til meg nemlig 🙈 kan legge til at den rosa digitale el testen fra cb var negativ på samme urin. Jeg skal prøve å få tak i gyn idag, men hører her også etter erfaringer. jeg kan vel ikke ha el allerede nå, har den alltid sent i syklus.. Anonymkode: 90c11...a3e Letrozol gir positive eltester , pga hormonene, så dette betyr ikke eggløsning men helt normalt altså. Du må ikke bruke eltester før noen dager etter endt letrozol kur. El kommer mellom 5 og 10 dager ETTER siste letrozol tablett. Ca 2-3 dager etter siste tablett kan du begynne å elteste igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6844 Del Skrevet 21. april 2023 Laura80 skrev (39 minutter siden): Letrozol gir positive eltester , pga hormonene, så dette betyr ikke eggløsning men helt normalt altså. Du må ikke bruke eltester før noen dager etter endt letrozol kur. El kommer mellom 5 og 10 dager ETTER siste letrozol tablett. Ca 2-3 dager etter siste tablett kan du begynne å elteste igjen. Takk for svar! Jeg leste noe om det etter jeg posta innlegget ja 🙈 kanskje derfor gyn sa jeg ikke skulle teste etter el denne mnd, men gå ut fra at den kom ca en uke etter siste tablett. Men tar nok opp testinga igjen når jeg er ferdig på kuren da 😊 man lærer stadig noe nytt🙈 Anonymkode: 90c11...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. april 2023 #6845 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Jeg leste noe om det etter jeg posta innlegget ja 🙈 kanskje derfor gyn sa jeg ikke skulle teste etter el denne mnd, men gå ut fra at den kom ca en uke etter siste tablett. Men tar nok opp testinga igjen når jeg er ferdig på kuren da 😊 man lærer stadig noe nytt🙈 Anonymkode: 90c11...a3e Du kan godt teste men vent til noen dager etter siste tablett jeg fikk beskjed å ta tablettene 3-7 og så begynne med eltester cd 12 hvis jeg skulle teste. Jeg fikk el cd 16 på dobbel letrozol , dvs 9 dager etter siste tablett; men alt fra 5-10 dager etter siste tablett var visst vanlig. Grunnen til at man får positive eltester Under bruk av letrozol er fordi letrozol Bl.a booster opp Lh (og strøyper østrogen.) (står i pakningsvedlegg også) fordi det booster opp lh vil eltestene bli positive men man mangler enda østrogen og fsh for å kunne modne egg. Når man da slutter med letrozol gjør dette at fsh og østrogen skyter i været og begynner å modne egg i en fart. Lh øker da også igjen men nå for å slippe det modne egget. egentlig er letrozol beregnet for brystkreftpasienter fordi det hemmer østrogen. Tilfeldig fant man etter hvert ut at ved å ta tablettene bare noen dager for så å stoppe ville gjøre at det begynte modne egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6846 Del Skrevet 22. april 2023 Laura80 skrev (10 timer siden): Du kan godt teste men vent til noen dager etter siste tablett jeg fikk beskjed å ta tablettene 3-7 og så begynne med eltester cd 12 hvis jeg skulle teste. Jeg fikk el cd 16 på dobbel letrozol , dvs 9 dager etter siste tablett; men alt fra 5-10 dager etter siste tablett var visst vanlig. Grunnen til at man får positive eltester Under bruk av letrozol er fordi letrozol Bl.a booster opp Lh (og strøyper østrogen.) (står i pakningsvedlegg også) fordi det booster opp lh vil eltestene bli positive men man mangler enda østrogen og fsh for å kunne modne egg. Når man da slutter med letrozol gjør dette at fsh og østrogen skyter i været og begynner å modne egg i en fart. Lh øker da også igjen men nå for å slippe det modne egget. egentlig er letrozol beregnet for brystkreftpasienter fordi det hemmer østrogen. Tilfeldig fant man etter hvert ut at ved å ta tablettene bare noen dager for så å stoppe ville gjøre at det begynte modne egg. Ja, jeg klarer nok ikke å la vær å el-teste, liker å ha en viss kontroll 😊 Idag hadde tempen steget litt også, men det er altså ikke mulig å ha el mens man tar letrozol? Blir så usikker på alt siden jeg tar kuren senere enn man skal 😅 men regner med det bare er en høy enkelttemperatur. Og tusen takk for så fin oppklaring, har prøvd å søke for å finne ut hva letrozol egentlig gjør, men ikke funnet så mye om det. Jeg er bare villig til å prøve det meste nå😊 veldig kjekt med et så fint forum med kunnskapsrike folk, da vi ikke deler denne prosessen med noen andre😊 Anonymkode: 90c11...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. april 2023 #6847 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg klarer nok ikke å la vær å el-teste, liker å ha en viss kontroll 😊 Idag hadde tempen steget litt også, men det er altså ikke mulig å ha el mens man tar letrozol? Blir så usikker på alt siden jeg tar kuren senere enn man skal 😅 men regner med det bare er en høy enkelttemperatur. Og tusen takk for så fin oppklaring, har prøvd å søke for å finne ut hva letrozol egentlig gjør, men ikke funnet så mye om det. Jeg er bare villig til å prøve det meste nå😊 veldig kjekt med et så fint forum med kunnskapsrike folk, da vi ikke deler denne prosessen med noen andre😊 Anonymkode: 90c11...a3e Jeg tror ikke det er mulig å få el Mens man tar letrozol nei, fordi letrozol hemmer østrogen og østrogen er viktig ved eggløsning. Etter endt kur vil derfor kroppen booste opp østrogennivåene igjen siden letrozolen har hemmet det og da begynner egg å modnes. Men er usikker iogmed du startet senere enn nornalt, fikk du noen ul for start så gynekolog så at du ikke var i ferd med å modne egg på forhånd ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6848 Del Skrevet 22. april 2023 Laura80 skrev (28 minutter siden): Jeg tror ikke det er mulig å få el Mens man tar letrozol nei, fordi letrozol hemmer østrogen og østrogen er viktig ved eggløsning. Etter endt kur vil derfor kroppen booste opp østrogennivåene igjen siden letrozolen har hemmet det og da begynner egg å modnes. Men er usikker iogmed du startet senere enn nornalt, fikk du noen ul for start så gynekolog så at du ikke var i ferd med å modne egg på forhånd ? Nei, gjorde ikke det fordi jeg bor så langt unna og fikk starte fordi jeg selv ønsket, hun mente egentlig det var i grenseland. Men har alltid sein el, så hun trodde jo det skulle gå fint men at jeg måtte være forberedt på at letrozolen kanskje ikke hadde ønsket effekt.. men jeg regner ikke med at jeg kan ha hatt el igår på cd8, har aldri hatt så tidlig, i tillegg til at jeg tar letrozol. Negativ el-test idag da 🙈 får ikke tak i gyn før tidligst mandag uansett.. må nesten bare se hva tempen sier i morgen, dersom den fortsetter å stige må jeg vel bare slutte å ta letrozol siden det kan være skadelig ved graviditet. Anonymkode: 90c11...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. april 2023 #6849 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, gjorde ikke det fordi jeg bor så langt unna og fikk starte fordi jeg selv ønsket, hun mente egentlig det var i grenseland. Men har alltid sein el, så hun trodde jo det skulle gå fint men at jeg måtte være forberedt på at letrozolen kanskje ikke hadde ønsket effekt.. men jeg regner ikke med at jeg kan ha hatt el igår på cd8, har aldri hatt så tidlig, i tillegg til at jeg tar letrozol. Negativ el-test idag da 🙈 får ikke tak i gyn før tidligst mandag uansett.. må nesten bare se hva tempen sier i morgen, dersom den fortsetter å stige må jeg vel bare slutte å ta letrozol siden det kan være skadelig ved graviditet. Anonymkode: 90c11...a3e Cd 8, nei ingen fare da har du nok ikke el nei. Eltestene må du bare glemme enda, vent til cd 12. tror ikke du skal bry deg så mye om tempen så tidlig heller. Kuren er vel uansett snart ferdig, man tar den bare i 5 dager . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6850 Del Skrevet 22. april 2023 Laura80 skrev (59 minutter siden): Cd 8, nei ingen fare da har du nok ikke el nei. Eltestene må du bare glemme enda, vent til cd 12. tror ikke du skal bry deg så mye om tempen så tidlig heller. Kuren er vel uansett snart ferdig, man tar den bare i 5 dager . Ja skal ta kuren til og med cd 11, så kan vel begynne å teste fra dag 13-14 😊 Anonymkode: 90c11...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 26. april 2023 #6851 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg tok ut hormonspiral 11/4 og skulle i følge gammel syklus (før hormonell prevensjon) få mensen 22. april. Jeg endte opp med det jeg antar er en gjennombruddsblødning /spotting 22.-24. april som stemmer med en «lett» mens til normert tid. Jeg har aldri hatt store blødninger og som regel har jeg kun blødd i 3 dager maks så det stemmer rimelig bra. Jeg har testet etter EL nesten daglig siden uttak, men jeg tipper jeg ikke har hatt EL enda. Hva tror dere: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 27. april 2023 #6852 Del Skrevet 27. april 2023 t0nje skrev (13 timer siden): Jeg tok ut hormonspiral 11/4 og skulle i følge gammel syklus (før hormonell prevensjon) få mensen 22. april. Jeg endte opp med det jeg antar er en gjennombruddsblødning /spotting 22.-24. april som stemmer med en «lett» mens til normert tid. Jeg har aldri hatt store blødninger og som regel har jeg kun blødd i 3 dager maks så det stemmer rimelig bra. Jeg har testet etter EL nesten daglig siden uttak, men jeg tipper jeg ikke har hatt EL enda. Hva tror dere: Tror ikke el har vært enda nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6853 Del Skrevet 27. april 2023 Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen min nå. Gikk på en sen kur dobbel letrozol (cd 7-11), er idag på cd 14 og tok første el test igår på dag 13, som var sterk men ikke helt positiv. Vet at letrozol kan gi falske positive tester, men kan det være den enda sitter i? Rart at den skal gi mer positiv test idag enn igår 🤔 Har ingen andre kroppslige tegn på at el er nå (smerter, slim) og den digitale er jo negativ. Forstår ikke.. alltid fått positiv digital når strimmelen er positiv🤔 eller kan det faktisk være el som kommer allerede nå? Kjenner jo litt murringer, men pleier å ha mer vondt og i det minste litt el-slim.. noen erfaringer? Anonymkode: 90c11...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 27. april 2023 #6854 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen min nå. Gikk på en sen kur dobbel letrozol (cd 7-11), er idag på cd 14 og tok første el test igår på dag 13, som var sterk men ikke helt positiv. Vet at letrozol kan gi falske positive tester, men kan det være den enda sitter i? Rart at den skal gi mer positiv test idag enn igår 🤔 Har ingen andre kroppslige tegn på at el er nå (smerter, slim) og den digitale er jo negativ. Forstår ikke.. alltid fått positiv digital når strimmelen er positiv🤔 eller kan det faktisk være el som kommer allerede nå? Kjenner jo litt murringer, men pleier å ha mer vondt og i det minste litt el-slim.. noen erfaringer? Anonymkode: 90c11...a3e Ville tenkt el kommer nå snart ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6855 Del Skrevet 28. april 2023 Positiv?🩷 Anonymkode: c66ca...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saras Skrevet 28. april 2023 #6856 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Positiv?🩷 Anonymkode: c66ca...843 Sitat Den ser positiv ut ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6857 Del Skrevet 28. april 2023 Laura80 skrev (20 timer siden): Ville tenkt el kommer nå snart ja. Idag er testene negative, tror du el har vært tross negativ digital? Vet jo det er umulig å si, tempen vil vel gi svar etterhvert. Eller er ikke strimmelen jeg tok igår helt positiv? Dette er så nytt for meg, fordi med så sterke strimler har alltid digital slått ut! Men magefølelsen min sier at eggløsning ikke har vært enda.. blir sprø!😂 var redd for at den sene kuren med letrozol skulle tulle med syklusen min🙈 Anonymkode: 90c11...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 28. april 2023 #6858 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag er testene negative, tror du el har vært tross negativ digital? Vet jo det er umulig å si, tempen vil vel gi svar etterhvert. Eller er ikke strimmelen jeg tok igår helt positiv? Dette er så nytt for meg, fordi med så sterke strimler har alltid digital slått ut! Men magefølelsen min sier at eggløsning ikke har vært enda.. blir sprø!😂 var redd for at den sene kuren med letrozol skulle tulle med syklusen min🙈 Anonymkode: 90c11...a3e Ja veldig rart den digitale ikke slo ut ? Ville nok hatt sex som om det var el men nok også fortsatt å elteste til du var 10 dager etter endt letrozol kur for å dobbelt sjekke at ikke den blir positiv igjen og el skjer senere og så misser man el liksom. Bare for å være sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6859 Del Skrevet 1. mai 2023 Rar syklus. Fikk positiv eggløsningstest CD 10 og 11 denne gangen. er nå 13dpo. Er denne eggløsningstesten positiv? Kan det være eggløsningen ikke fant sted cd 11 allikevel? G test er negativ. Anonymkode: f0387...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6860 Del Skrevet 2. mai 2023 Var ferdig med mens i går, og skal egentlig ikke ha EL før om 1 uke, men oppdaget EL slim i dag, så tok test selv om jeg tissa 1,5 timer før. Er den positiv? Anonymkode: e1534...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå