Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Kjør på :)

Ja vi kjørte på😂men nå er han reist. Håpe det går fordetom da😅

Anonymkode: 17217...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Stresser litt her nå.. antar at eggløsning skal komme onsdag/torsdag. 

Burde ikke eggløsningstesten være sterkere enn dette? 12M tatt i dag på morgenurin 

20190305_115317.jpg

Tja, jeg forventer eggløsning selv fredag-lørdag og min test i dag var hakket sterkere enn din, så hørtes litt tidlig ut med onsdag-torsdag ja. EL onsdag er det nok hvertfall ikke, da skulle den jo vært positiv i dag. Troor ikke jeg ville forventet positiv test i morgen heller, men kanskje på torsdag (da med EL fredag). Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sequel skrev:

Tja, jeg forventer eggløsning selv fredag-lørdag og min test i dag var hakket sterkere enn din, så hørtes litt tidlig ut med onsdag-torsdag ja. EL onsdag er det nok hvertfall ikke, da skulle den jo vært positiv i dag. Troor ikke jeg ville forventet positiv test i morgen heller, men kanskje på torsdag (da med EL fredag). Krysser fingrene 🤞

Var det jeg trodde :)

tidligere sykluser har EL vært på dag 13/14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Var det jeg trodde :)

tidligere sykluser har EL vært på dag 13/14

Kanskje 1-2 dager forsinka denne syklusen da. 

Her er min dagens test for sammenligning, forventer positiv torsdag eller fredag. 

 

 

8F05FE57-723D-4B26-A393-B0BF65B3EE6C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sequel skrev:

Kanskje 1-2 dager forsinka denne syklusen da. 

Her er min dagens test for sammenligning, forventer positiv torsdag eller fredag. 

 

 

8F05FE57-723D-4B26-A393-B0BF65B3EE6C.jpeg

Det var litt forskjell, ja!

Skal ta en ny test nå i 8-tiden, så håper den har økt litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Det var litt forskjell, ja!

Skal ta en ny test nå i 8-tiden, så håper den har økt litt da :)

Dette er riktignok på ettermiddagsurin da. Hvis ditt er morgenurin så kan det også forklare ettersom LH visstnok produseres utover dagen og dermed slår mer ut på ettermiddag enn morgen. Hvis jeg har forstått det riktig :) 

Jeg ville nok testet på ny i 8-tiden ja, og gjerne prøvd å ikke ha vært på do siste 3-4 timene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sequel skrev:

Dette er riktignok på ettermiddagsurin da. Hvis ditt er morgenurin så kan det også forklare ettersom LH visstnok produseres utover dagen og dermed slår mer ut på ettermiddag enn morgen. Hvis jeg har forstått det riktig :) 

Jeg ville nok testet på ny i 8-tiden ja, og gjerne prøvd å ikke ha vært på do siste 3-4 timene :) 

Ja, har også forstått det slik at LH stiger fra ca 16 og utover :) leste også at det er anbefalt å teste 2 ganger daglig når det nærmer seg EL, for å være sikker på å ikke miste LH-toppen :)

ble en treningsøkt med påfølgende drikke her, så tror jeg venter noen timer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hatt blinkende smiley nå siden lørdag, er dette vanlig? Forventet el skulle være 3 mars. Temperaturen har også steget. Noen som vet eller har vært i samme situasjon? Hva gjorde du?😊 takk for innspill.

Anonymkode: 23eac...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har denne byttet navn? Gjelder den kun clearblue-tester nå? 🤔

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått positiv el-test nå på kvelden. Legger ut bilde mest for å vise andre at testen kan gå fra negativ til positiv på bare 6 timer, og at det derfor er litt å teste ofte når det nærmer seg EL:

13M er tatt klokken 12 i dag, den ved siden av (uten merking) er tatt i dag kl 18.30

 

20190306_183308.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Fått positiv el-test nå på kvelden. Legger ut bilde mest for å vise andre at testen kan gå fra negativ til positiv på bare 6 timer, og at det derfor er litt å teste ofte når det nærmer seg EL:

13M er tatt klokken 12 i dag, den ved siden av (uten merking) er tatt i dag kl 18.30

 

20190306_183308.jpg

Interessant! :) 

Jeg får som regel positiv to dager på rad, og tester derfor bare en gang om dagen ca. Rart hvor forskjellig man er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sequel skrev:

Interessant! :) 

Jeg får som regel positiv to dager på rad, og tester derfor bare en gang om dagen ca. Rart hvor forskjellig man er :) 

Har hørt at noen har kortere LH-topper,  og derfor har et kortere vindu med positiv test :) var veldig skeptisk til at den skulle bli positiv så fort, men 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har denne byttet navn? Gjelder den kun clearblue-tester nå? 🤔

Anonymkode: 119b5...507

Er vel en eller annen mod som skulle slå sammen "clearblue eggløsningstest" med samletråden, men så har vedkomne gjort motsatt!! Så det er jo litt dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BB3DD71F-490D-4CC0-84C0-E896C4F2DB2C.thumb.jpeg.e880d6d4b05a4d751d8f8e441bfa8aea.jpegHva tenker dere?

øverste er tatt idag på morran (kl 06.00) 

nedestre nå kl 16.00

Anonymkode: 27cfb...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BB3DD71F-490D-4CC0-84C0-E896C4F2DB2C.thumb.jpeg.e880d6d4b05a4d751d8f8e441bfa8aea.jpegHva tenker dere?

øverste er tatt idag på morran (kl 06.00) 

nedestre nå kl 16.00

Anonymkode: 27cfb...8eb

At begge er negative, men at det kanskje nærmer seg

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

BB3DD71F-490D-4CC0-84C0-E896C4F2DB2C.thumb.jpeg.e880d6d4b05a4d751d8f8e441bfa8aea.jpegHva tenker dere?

øverste er tatt idag på morran (kl 06.00) 

nedestre nå kl 16.00

Anonymkode: 27cfb...8eb

Negativ, men kan fort bli positiv snart :) når beregner du at EL skal være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ettermiddag tok jeg en test som var positiv. Jeg hadde mye symptomer, som hetetokter, slim og noe ala mensensmerter. Testen på morningenvar negativ, men som sagt ble den plutselig positiv på ettermiddagen. 

Natten før hadde vi sex, og jeg hadde klare smerter i livmorhalstappen under sex, noe som er vanlig for meg under eggløsning.

 

I dag har jeg fremdeles noe ala type mensensmerter. Men er redd for at eggløsning ikke kom i går men at det er den som skjer nå..  da er det jo en stund siden spermen ankom 😂, men den kan jo kanskje leve såpass lenge? Og eggløsningen kan vel kanskje bruke litt tid på prosessen her, kanskje derfor jeg kjenner det i dag også? 

 

Anonymkode: f346a...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Negativ, men kan fort bli positiv snart :) når beregner du at EL skal være? 

Imorra egentlig, fikk ikke mensen sist🙄🙄

Anonymkode: 27cfb...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imorra egentlig, fikk ikke mensen sist🙄🙄

Anonymkode: 27cfb...8eb

Hvis du blar litt lenger opp og ser på mine tester, gikk den fra negativ til positiv bare på få timer. Sjekk igjen i 8-9 tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går ettermiddag tok jeg en test som var positiv. Jeg hadde mye symptomer, som hetetokter, slim og noe ala mensensmerter. Testen på morningenvar negativ, men som sagt ble den plutselig positiv på ettermiddagen. 

Natten før hadde vi sex, og jeg hadde klare smerter i livmorhalstappen under sex, noe som er vanlig for meg under eggløsning.

 

I dag har jeg fremdeles noe ala type mensensmerter. Men er redd for at eggløsning ikke kom i går men at det er den som skjer nå..  da er det jo en stund siden spermen ankom 😂, men den kan jo kanskje leve såpass lenge? Og eggløsningen kan vel kanskje bruke litt tid på prosessen her, kanskje derfor jeg kjenner det i dag også? 

 

Anonymkode: f346a...45d

De kjære svømmerne kan leve oppimot 5 dager. Eggcellene kan leve opptil 24 timer. Så ikke stress, dere skal være innenfor da 👌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...