Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg eggløsning nå? Når burde jeg ha sex? Mannen er på jobb til kl 17😪

4E825B0E-4CD5-47D2-953E-2DC6B539E028.jpeg

Anonymkode: 90afd...be0

Eggløsning kommer ikke i samme sekund som testen er positiv. Eggløsning kommer 12-42timer etter at testen blir negativ igjen etter at testen har vært positiv. Egget lever da i 24timer og det tar sædcellen ei lita stund å nå egget. Sædcellen lever 72timer. 

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei damer! Håper dere kan hjelpe meg litt her.. fjernet p-stav for 2,5 uke siden, og sist uke hadde jeg eggløsning (tok en sterk EL-test, og jeg hadde utflod). Nok en ny EL-test idag, viser den negativ eller positiv? Hvor lenge varer en eggløsning?🤔 dette er første gangen jeg prøver å holde styr på syklusen, håper det snart blir en liten spire i magen💖

81E0F7EE-D0EF-4205-A9A6-BF8EC84D73D5.jpeg

Anonymkode: 32e61...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer! Håper dere kan hjelpe meg litt her.. fjernet p-stav for 2,5 uke siden, og sist uke hadde jeg eggløsning (tok en sterk EL-test, og jeg hadde utflod). Nok en ny EL-test idag, viser den negativ eller positiv? Hvor lenge varer en eggløsning?🤔 dette er første gangen jeg prøver å holde styr på syklusen, håper det snart blir en liten spire i magen💖

81E0F7EE-D0EF-4205-A9A6-BF8EC84D73D5.jpeg

Anonymkode: 32e61...a90

Den er negativ. Test streken skal være sterkest. Eggløsning varer ikke, det er kun idet egget slipper. MEN, sæden lever i opp til 5 døgn i forkant, noe som betyr at man er fertil i tiden i forveien. Egget lever rundt 12-24 timer etter eggløsning. 

Idet du har en positiv eggløsningstest tsr det som regel 24-36 timer før EL kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnyheart

Test nr 4 (den i midten) er syklus dag 12, deretter 13, (14 ble helt glemt),15 og 16. Syklusdag 16 er fra idag. Jeg blir litt forvirra. Når kan egget ha sluppet? Hadde i går på syklusdag 15 lyserosa utflod, og sinnsykt ømme pupper idag. Hadde sex lørdag kveld og søndag morgen. Er det noen sjans for at vi har klart å truffet denne gangen? 😊

IMG_3838.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mnd jeg noensinne tester meg for EL så jeg aner ikke hvordan dette er men er denne positiv?

3EF58C34-B20E-433C-A3B9-05029475B8C1.jpeg

Anonymkode: e07c5...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første mnd jeg noensinne tester meg for EL så jeg aner ikke hvordan dette er men er denne positiv?

3EF58C34-B20E-433C-A3B9-05029475B8C1.jpeg

Her er kontrasten.

positiv eggløsningstest.jpg

negativ eggløsninstest.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Her er kontrasten.

positiv eggløsningstest.jpg

negativ eggløsninstest.jpg

Så min er ikke positiv helt enda da :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så min er ikke positiv helt enda da :) 

Stemmer :fnise: Tenkte det var lettere å he noe å måle med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

er den nederste positiv? :)

76FAA49E-0BCE-4BA0-A513-1DD875BE7485.jpeg

477FBCC3-C926-4C9C-B7D4-FB27BBB3EF56.jpeg

Ja:)

Anonymkode: c241b...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste tatt for 2 dager siden , midten i går, nederste tatt i dag. 

Har jeg fått positiv EL-test på noen av disse? 

CDD085DD-A08E-400E-A469-89417E1675A5.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øverste tatt for 2 dager siden , midten i går, nederste tatt i dag. 

Har jeg fått positiv EL-test på noen av disse? 

CDD085DD-A08E-400E-A469-89417E1675A5.jpeg

positiv EL-test i går, negativ i dag. Eggløsning inntreffer 12-42timer etter den negative testen du hadde etter positiv. Egget lever i 24timer, sædcellen i 72timer og veien dit kan ta fra 30ml til lenge. Det beste er nå å legge inn aksjer i bøtter og spann med mindre dere har nedsatt fruktbarhet da anbefaler de litt mer tilbakeholdenhet. Husk at sædcellene får dårlig kvalitet hvis det er lenge siden sist utløsning for din mann. Sædceller på gutt dør fortere enn sædceller på jente mens de er på veien frem til egget bare som en interessant tilleggsinformasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kvinne35+ skrev:

positiv EL-test i går, negativ i dag. Eggløsning inntreffer 12-42timer etter den negative testen du hadde etter positiv. Egget lever i 24timer, sædcellen i 72timer og veien dit kan ta fra 30ml til lenge. Det beste er nå å legge inn aksjer i bøtter og spann med mindre dere har nedsatt fruktbarhet da anbefaler de litt mer tilbakeholdenhet. Husk at sædcellene får dårlig kvalitet hvis det er lenge siden sist utløsning for din mann. Sædceller på gutt dør fortere enn sædceller på jente mens de er på veien frem til egget bare som en interessant tilleggsinformasjon :)

Tusen takk for godt svar ❤️ Vi har sendt inn soldater nesten hver dag nå, siste i går kveld. Vet ikke om vi har nedsatt fruktbarhet. Miste for andre gang i FEB i år så vi kan bli gravide, er bare veldig uheldig. 

Håper vi har truffet denne gangen. Ser vi har lagt inn aksjer på feil dato de siste mnd 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at den ikke er positiv, men nærmer det seg positiv EL test her?? Sterkeste jeg har fått med disse testene noensinne. 

IMG_1639.JPG

Anonymkode: ff147...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at den ikke er positiv, men nærmer det seg positiv EL test her?? Sterkeste jeg har fått med disse testene noensinne. 

IMG_1639.JPG

Ser ut som det nærmer seg ja :) Bare til å legge inn noen aksjer nå! Alltid lurt å begynne før positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som det nærmer seg ja :) Bare til å legge inn noen aksjer nå! Alltid lurt å begynne før positiv test.

Åh supert! Hadde sex på fredag, også skal vi hoppe i det i kveld også.  Tok en ny EL test som var enda sterkere nå.  Så regner med at den blir positiv i løpet av dagen eller morgen dagen! Tusen takk😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 14.10.2018 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Æsj, i dag er testene helt kritt hvite!!  Da har jeg kanskje misset EL?   La inn aksjer på fredag. Men ingen på lørdag desverre.  Sannsynligvis var vel EL natt til søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at EL inntraff mellom test 11 og 12 (de to sterkeste i midten.  Da det var eneste dag jeg ikke fikk testet og jeg har utrolig kort LH topp + hadde EL slim, murringer og hele pakka.   Det er en uke siden, men nå begynner testene og øke i styrke igjen🙄  Er det normalt at de øker mot IKM?

IMG_2036.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 6.53, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på at EL inntraff mellom test 11 og 12 (de to sterkeste i midten.  Da det var eneste dag jeg ikke fikk testet og jeg har utrolig kort LH topp + hadde EL slim, murringer og hele pakka.   Det er en uke siden, men nå begynner testene og øke i styrke igjen🙄  Er det normalt at de øker mot IKM?

IMG_2036.JPG

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at EL inntraff mellom test 11 og 12 (de to sterkeste i midten.  Da det var eneste dag jeg ikke fikk testet og jeg har utrolig kort LH topp + hadde EL slim, murringer og hele pakka.   Det er en uke siden, men nå begynner testene og øke i styrke igjen🙄  Er det normalt at de øker mot IKM?

IMG_2064.JPG

Anonymkode: 5bd31...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...