Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Silfen skrev:

Den er positiv.

Jeg tok en billigtest til nå, og den var negativ. Tenkte da at det var kort lh-topp. Dyppet da en clearblue digital i urinen fra tidligere idag. Den var negativ. Forstår lite. Har det noe å si at urinen stod noen timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Stiv Heks skrev:

Jeg tok en billigtest til nå, og den var negativ. Tenkte da at det var kort lh-topp. Dyppet da en clearblue digital i urinen fra tidligere idag. Den var negativ. Forstår lite. Har det noe å si at urinen stod noen timer?

Der rauk anonymiteten :ler:

Men eg fant ut av det, den digitale måler stigning og ikkje reint LH-nivå. Så då blei eg litt klokare idag og! Takk for dei godt trente augonane her inne, er greit å dobbeltsjekke at ein ser riktig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenger jeg hjelp ass! Testene er tatt samtidig. Positiv digital, men negativ strimmel? 😳

CD8037D0-28DE-4578-9525-891D5C807161.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men se svaret til StivHeks over. Personlig har jeg aldri fått positiv digital uten positiv strimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokokos skrev:

Her trenger jeg hjelp ass! Testene er tatt samtidig. Positiv digital, men negativ strimmel? 😳

CD8037D0-28DE-4578-9525-891D5C807161.jpeg

Er dei tatt på same urin? Og kor lenge har du testa både med strimmel og digital?

Dei digitale fungerer visst på ein heilt anna måte (fyrste gong eg prøver dei sjølv). Når ein tester med digital er det viktig å begynne å teste før lh-økninga skjer, for den digitale måler ikkje lh nivået, men stigninga. Den fyrste testen skal alltid vere positiv, for den blir brukt som referanse. Når Lh-økning skjer i forhold til referansenivået kjem smilefjeset. (Difor fekk eg negativ digital når strimmelen var klart positiv, skulle berre bruke digital for å dobbeltsjekke). Viss du har brukt dei etter bruksanvisninga ville eg difor stolt meir på den digitale, for den bruker ditt eiga LH-nivå som referansepunkt for stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stiv Heks skrev:

Er dei tatt på same urin? Og kor lenge har du testa både med strimmel og digital?

Dei digitale fungerer visst på ein heilt anna måte (fyrste gong eg prøver dei sjølv). Når ein tester med digital er det viktig å begynne å teste før lh-økninga skjer, for den digitale måler ikkje lh nivået, men stigninga. Den fyrste testen skal alltid vere positiv, for den blir brukt som referanse. Når Lh-økning skjer i forhold til referansenivået kjem smilefjeset. (Difor fekk eg negativ digital når strimmelen var klart positiv, skulle berre bruke digital for å dobbeltsjekke). Viss du har brukt dei etter bruksanvisninga ville eg difor stolt meir på den digitale, for den bruker ditt eiga LH-nivå som referansepunkt for stigning.

Ser no at dei er tatt samstundes. Er det den rosa eller den lilla testen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Stiv Heks skrev:

Ser no at dei er tatt samstundes. Er det den rosa eller den lilla testen, forresten?

Det er rfsu-test. Har tidligere brukt fra babyplan, men synes generelt strimmeltester er vanskelig å tolke. Tester fordi vi må ha ivf og klinikken vil ha kontroll på eggløsning og syklus. Er derfor avhengig av riktige tester. Fikk beskjed om å starte å teste etter eggløsning i går. Da var begge testene negative. Jeez, skal ikke værra lett dette! 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokokos skrev:

Det er rfsu-test. Har tidligere brukt fra babyplan, men synes generelt strimmeltester er vanskelig å tolke. Tester fordi vi må ha ivf og klinikken vil ha kontroll på eggløsning og syklus. Er derfor avhengig av riktige tester. Fikk beskjed om å starte å teste etter eggløsning i går. Da var begge testene negative. Jeez, skal ikke værra lett dette! 🤷🏻‍♀️

Eg tenkte på den digitale, der er to varianter digital. En med berre :) og en med ;) og :)

Strimmeltester er vanskelege å tolke, der er eg enig. Ser ut som om stigning i LH har vore nok til å få positiv på den digitale, eg ville tenkt at LH nivået kanskje var lavare enn gjennomsnittet og stolt på den digitale.

Men det var no veldig negativt resultat på strimmelen, men det er jo dei som aldri finner el når dei testar med strimler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Stiv Heks skrev:

Eg tenkte på den digitale, der er to varianter digital. En med berre :) og en med ;) og :)

Strimmeltester er vanskelege å tolke, der er eg enig. Ser ut som om stigning i LH har vore nok til å få positiv på den digitale, eg ville tenkt at LH nivået kanskje var lavare enn gjennomsnittet og stolt på den digitale.

Men det var no veldig negativt resultat på strimmelen, men det er jo dei som aldri finner el når dei testar med strimler.

🙈 Den rosa...

Anonymkode: 1009c...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er tatt samtidig, på samme urin. Hvordan kan det være så stor forskjell i resultat og hvilken stoler man på?

D0F7FF71-1DBD-476D-9EB7-2C3DD26A7E98.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Positiv?

Første forsøk med EL-test, så er litt usikker.

20180705_095608.jpg

Anonymkode: 3e6ce...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kokokos skrev:

Testene er tatt samtidig, på samme urin. Hvordan kan det være så stor forskjell i resultat og hvilken stoler man på?

D0F7FF71-1DBD-476D-9EB7-2C3DD26A7E98.jpeg

Det ser ut som du ikkje kan stole på dei grøne testane. No har du fått positiv digital og positiv babyplan, medan dei grøne viser negativt. Då tenkjer eg det er klart dei som er defekte/upålitelege og ikkje både digital og babyplan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv?

Første forsøk med EL-test, så er litt usikker.

20180705_095608.jpg

Anonymkode: 3e6ce...6eb

Like før. Ta ein test ikveld og :) Hold inne urinen i 4 timar og ikkje drikk på 2 timar før du tek ein ny ikveld. 

Endret av Stiv Heks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? Aldri brukt ELtester før🙈 Stirrer så øynene går i kryss

2F5D79B8-3910-4677-A3C8-867AA8FF9730.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, snehvit88 skrev:

Er denne positiv? Aldri brukt ELtester før🙈 Stirrer så øynene går i kryss

2F5D79B8-3910-4677-A3C8-867AA8FF9730.jpeg

Nei ikke enda, men ser ut som det nærmer seg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tok en test i dag kl 11.30. Fikk en telefon rett etter test, så fikk ikke sett på den før en time etter. Da var den som dette. Tørket og over tidsfrist. Kan jeg likevel regne dette som en positiv test? 

A197B06E-3502-4ED2-9BDA-B7F9DFD33F0E.jpeg

Anonymkode: a055a...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Silfen skrev:

Det ville jeg gjort.

Tusen takk for svar :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.7.2018 den 21.47, Stiv Heks skrev:

Der rauk anonymiteten :ler:

Men eg fant ut av det, den digitale måler stigning og ikkje reint LH-nivå. Så då blei eg litt klokare idag og! Takk for dei godt trente augonane her inne, er greit å dobbeltsjekke at ein ser riktig ;) 

Kan jeg bare spørre i forhold til dette. Jeg tok en strimmel test i dag og den var positiv. Ville dobbeltsjekke med cb digital og denne var negativ (runding i display). Kan det være at den digitale da er feil siden den kun måler stigning? Har kun brukt strimler frem til nå da de digitale er så dyre, men ville dobbeltsjekke med en digital i dag da jeg synes strimlene er vanskelige og tolke. Eller er det den digitale jeg skal stole på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...