Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt normalt, som alt annet. Eltester er så individuelle at det ikke går an å snakke om at de skal være slik eller slik. Stigning opplever noen lenge, mens andre kort tid, mens andre smeller rett på positiv. Det er derfor man må forholde seg kun til sine tester, å sammenligne med andres går ikke. Det er kun positiv eller negativ som gjelder, ikke litt strek, nesten, kanskje snart etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du etter stigning bør du teste flere ganger daglig. Tester du en gang hver dag får du nok ikke se særlig stigning..

Anonymkode: 9fa4f...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du etter stigning bør du teste flere ganger daglig. Tester du en gang hver dag får du nok ikke se særlig stigning..

tester flere ganger daglig :) 

Anonymkode: ace0b...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tester også flere ganger daglig..

Idag ble den nesten positiv med morgenurin, men veldig negativ senere på dagen... har ikke testet nå ikveld men blir nok skuffet igjen.. 

Nesten overbevist om at kroppen tuller og ikke får det til.... utrolig skuffende... skulle hatt EL idag eller imorgen..Så det går nok ikke for oss denne PP....

Anonymkode: d1984...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tester også flere ganger daglig..

Idag ble den nesten positiv med morgenurin, men veldig negativ senere på dagen... har ikke testet nå ikveld men blir nok skuffet igjen.. 

Nesten overbevist om at kroppen tuller og ikke får det til.... utrolig skuffende... skulle hatt EL idag eller imorgen..Så det går nok ikke for oss denne PP....

Ikke test med morgenurin. Test da heller neste gang etter første urin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Gravid2018 skrev:

Ikke test med morgenurin. Test da heller neste gang etter første urin. :) 

Ja det var faktisk det jeg gjorde.. heh..., :) tisset først veldig tidlig idag tidlig og så igjen ca rundt 8.30..., var den jeg testet med...men som sagt... den er så svak nå i eettermiddag/kveld ....så jeg tror nok kroppen er helt i klikk.. hadde en BO for 5 uker siden så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var faktisk det jeg gjorde.. heh..., :) tisset først veldig tidlig idag tidlig og så igjen ca rundt 8.30..., var den jeg testet med...men som sagt... den er så svak nå i eettermiddag/kveld ....så jeg tror nok kroppen er helt i klikk.. hadde en BO for 5 uker siden så...

sånn holder mine tester på hele tiden, før den plutselig blir positiv :fnise: så er jo ikke helt unormalt at testene er slik, bare vent å se plutselig er den positiv :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sånn holder mine tester på hele tiden, før den plutselig blir positiv :fnise: så er jo ikke helt unormalt at testene er slik, bare vent å se plutselig er den positiv :-D 

Ååå? Hvor lenge holder de på sånn før de blir positive hos deg da..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå? Hvor lenge holder de på sånn før de blir positive hos deg da..? :)

Jeg har 30 dagers syklus, så eggløsning skjer mellom dag 16 og 18. Så de holder på slik fra rundt tiden jeg er ferdig med mens og frem til eggløsning. de holder på slik etter eggløsning også, men da blir jo det ikke positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine var svake så sterke om hverandre, har ikke så mye å si.. det er dagen stigningen skjer man vil se det og da må man teste fler ganger. Man kan ikke forutse en eggløsning en uke før feks ved at teststreken blir litt sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine var svake så sterke om hverandre, har ikke så mye å si.. det er dagen stigningen skjer man vil se det og da må man teste fler ganger. Man kan ikke forutse en eggløsning en uke før feks ved at teststreken blir litt sterkere :)

Mine blir ikke positive så jeg tror ikke EL kommer denne mnd :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med en anovalutorisk syklus innimellom. Dersom det er første gang, så ikke ta det så tungt. Er det gjentagende ber du om en blodprøvesjekk hos legen for å se hormonstatus og så ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Silfen skrev:

Det er ikke uvanlig med en anovalutorisk syklus innimellom. Dersom det er første gang, så ikke ta det så tungt. Er det gjentagende ber du om en blodprøvesjekk hos legen for å se hormonstatus og så ta det derfra.

Men er det sånn at jeg ikke kommer til å få mensen da om jeg ikke får EL? Hva gjør jeg da om det er tilfelle ? Vente på ny EL ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Silfen skrev:

Virker som du kan litt om dette. Jeg har skjønt at dersom man har en anovalutorisk syklus så kommer mens seint. Kan det være at dersom man ikke har eggløsning en syklus at mensen kan komme tidligere også? Denne mnd fikk jeg mens 1,5 uke før tiden, klarte ikke å finne eggløsning denne mnd heller 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har syklus på tur og sjeldent finner el, så er fastlegen stedet å begynne. Syklus på tur etter feks fødsel eller stopp av hormonprevensjon må man derimot regne med en viss stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skal iallfall ikke stole på eBay sine one step tester igjen.... de øverste er tatt på samme urin og den nederste noen timer senere... 

Tok en babyplan til for å forsikre meg om at det ikke var den ene testen som var på tur. Ble superpositiv den også... 

Skal vel tørre å stole på babyplan sine da?!

C67373FF-9F00-452A-B02C-8F5A87719389.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal iallfall ikke stole på eBay sine one step tester igjen.... de øverste er tatt på samme urin og den nederste noen timer senere... 

Tok en babyplan til for å forsikre meg om at det ikke var den ene testen som var på tur. Ble superpositiv den også... 

Skal vel tørre å stole på babyplan sine da?!

C67373FF-9F00-452A-B02C-8F5A87719389.jpeg

Den nederste(one step) er til å stole på. Brukte den sammen med clearblue fertilitetsmonitor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Gravid2018 skrev:

Den nederste(one step) er til å stole på. Brukte den sammen med clearblue fertilitetsmonitor. 

Ja det var derfor jeg kjøpte de,for så mange har brukt de og syns de er greie,,,de funker absolutt ikke for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Ja det var derfor jeg kjøpte de,for så mange har brukt de og syns de er greie,,,de funker absolutt ikke for meg!

Kanskje du har kjøpt av en upålitelig selger? Kan godt sende deg linken der jeg har kjøpt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...