Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, hotfudge skrev:

Åå 😔 Får ta ny test i morgen da 😄

Ta i kveld! Jeg fikk nesten positivt på dagen og kjempe sterk på kvelden samme dag!

Anonymkode: 99938...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, lille_myyy skrev:

Evt senere i kveld 😊🤞🏼

Kan den bli positiv iløpet av kvelden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta i kveld! Jeg fikk nesten positivt på dagen og kjempe sterk på kvelden samme dag!

Får prøve det da 😄 Tror du sjansene er gode for positiv el test ikveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, hotfudge skrev:

Får prøve det da 😄 Tror du sjansene er gode for positiv el test ikveld?

Ja, kan skje. Siden jeg fikk positiv senere på kvelden, så det er bare å følge med😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan skje. Siden jeg fikk positiv senere på kvelden, så det er bare å følge med😅

Ok 😄😄 Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Virker jo slik.. Men da kom EL før alle disse kalkulatorene på nett sier den skulle komme, er det vanlig at den kan komme 4-5 dager før i en 30 dagers syklus? Og hvordan er det med samleien nå? Bør vi ha i dag også?

Er ganske ny selv på dette. Så kan ikke så mye. Men går utifra at sex er best før el.. Men skader jo ikke etter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld igjen. Tok to nye tester i dag, og trenger bare en bekreftelse. Blir bare veldig forvirra her. Testene mine var positive i går og overigår kveld. Men nå er de negative, men samtidig virker den ikke så svak? Er EL over?😣 Hvor lenge skal jeg fortsette å teste?

D68986D5-513D-4D16-8F40-7AD629B24E11.jpeg

7988FD34-9837-43E3-BBAE-0114292DFA94.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Virker jo slik.. Men da kom EL før alle disse kalkulatorene på nett sier den skulle komme, er det vanlig at den kan komme 4-5 dager før i en 30 dagers syklus? Og hvordan er det med samleien nå? Bør vi ha i dag også?

Kalkulatoren vet ikke noe. Den vet bare at i gjennomsnitt har kvinner 28 dagers syklus og lutealfase på 14 dager. Selv når du legger inn dine egne tall, er alle beregningene et gjennomsnitt av dine egne sykluser. Appen kan hjelpe med å holde oversikt men kan ikke spå EL, kun gi en pekepinn. 

Anonymkode: f85ee...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kalkulatoren vet ikke noe. Den vet bare at i gjennomsnitt har kvinner 28 dagers syklus og lutealfase på 14 dager. Selv når du legger inn dine egne tall, er alle beregningene et gjennomsnitt av dine egne sykluser. Appen kan hjelpe med å holde oversikt men kan ikke spå EL, kun gi en pekepinn. 

Okey! Tusen takk for oppklaring! Det er derfor EL testene er bedre å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey! Tusen takk for oppklaring! Det er derfor EL testene er bedre å bruke?

Ja, disse vil si noe om stigning av LH som skjer før EL. Det er derimot ingen garanti for at egget slipper. For å være helt sikker bør du tempe, men EL-tester er som regel en god indikasjon med mindre man har anovulariske sykluser (sykluser uten EL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Er på dag 22 og jeg tror og mener at jeg ikke kommer til å ha el denne måneden .  Begynner å mistenke at noe er galt..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sterkeste er tatt nå nettopp og den til høyre er tatt i går kveld. Hvem av de tells som positiv? Burde jeg fortsette å teste eller slutte nå? Når burde jeg ha sex?

D510675D-A4D8-4603-AF92-EB9CD9CC69D6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
2 timer siden, hotfudge skrev:

Den sterkeste er tatt nå nettopp og den til høyre er tatt i går kveld. Hvem av de tells som positiv? Burde jeg fortsette å teste eller slutte nå? Når burde jeg ha sex?

Begge skal vel være positive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, hotfudge skrev:

Begge ser positive ut. Så EL har trolig ikke vært enda, men vil kanskje skje i løpet av dagen. Ville testet i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Er på dag 22 og jeg tror og mener at jeg ikke kommer til å ha el denne måneden .  Begynner å mistenke at noe er galt..  

Det er heller ikke uvanlig at man kan ha anovulatoriske sykluser, dvs. syklus uten eggløsning. Det skjer de fleste fra tid til annen ;)

Anonymkode: f2b2e...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er vanskelig å tyde disse.. hva tror dere? Positiv? 

A1BF6EC1-93FB-496B-8E14-9DFD32FDD5EE.jpeg

Anonymkode: f7731...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...