Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den øverste tok jeg i går kveld og den nederste tok jeg for 5 min siden. Er eggløsningen her nå eller er den her innen et par dager?

IMG_3539.JPG

Anonymkode: 40e54...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
41 minutter siden, Silfen skrev:

De er jo negativ begge. Men mulig at det nærmer seg. 

Streken er mye tydeligere i dag da, var jo derfor jeg spurte. Jeg har nå fått blinkende smilefjes med clearblue sine eggløsningstester i 5 dager... Men gikk tom i går, og bestilte disse i posten som jeg fikk i dag. Den bør jo snart nærme seg?

Anonymkode: 40e54...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si. Noen får sterkere streker kun typ dagen før. Noen får nærmere en uke før. Noen får sterkere streker men aldri faktisk el. Så det er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv? Cd10, vanligvis 27-30 dagers syklus.

IMG_20170708_143624.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Er denne positiv? Cd10, vanligvis 27-30 dagers syklus.

IMG_20170708_143624.jpg

Teste nå idag? 

Sysn den ser neeeesten positiv ut. Hadde testet igjen i løpet av kvelden. Jeg kunne få en slik test som deg og noen timer etterpå var det ILLRØD😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mortilen skrev:

Teste nå idag? 

Sysn den ser neeeesten positiv ut. Hadde testet igjen i løpet av kvelden. Jeg kunne få en slik test som deg og noen timer etterpå var det ILLRØD😊

Takk for svar. Skal teste igjen om noen timer så får jeg se da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.7.2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Det ser ikke ut som du har hatt eggløning enda. Bare fortsett å test å ta vare på dem. (Hvis du får mensen før 42, kan du regne deg tilbake ca 14 dager, å se om det samfaller med noen av testene som er litt sterkere enn de andre, 13,15,16 og ta med info videre)

Anonymkode: bc053...6a9

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, det setter jeg pris på! 

Testet i går kveld også,men mannen klarte uheldigvis å kaste testen😅 Men nå blir streken plutselig litt mindre svak igjen.. så jeg syns snart det bør bli en positiv test snart.

IMG_4533.JPG

Anonymkode: 2682b...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg trenger litt hjelp til å tolke tester... Natural cycles mener at jeg skal ha eggløsning idag, CD17. 

Selv tolker jeg testene på CD15 (kl. 14-15) og CD16 (kl 9) som positive, mens den er negativ CD17 (kl 8). Men om eggløsningen skjedde igår (?) skulle vel temperaturen min ha steget idag? 

20170709_081658.jpg

20170709_081432.jpg

20170709_081613.jpg

20170709_081527.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Silfen skrev:

Cd 16 er iallefall positiv.

Takk for svar! Men stemmer det overens mtp temperatur at EL er idag, slik natural cycles mener? Viser EL-test er negativt med en gang etter egget er sluppet, slik at EL f.eks. kunne vært i natt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Takk for svar. Skal teste igjen om noen timer så får jeg se da 😊

Så den siste testen din. Den var jo negativ iallefall. Kort lh topp kanskje? Min knall rød i ett og to døgn. Så har ingen erfaring med korte topper dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Takk for svar! Men stemmer det overens mtp temperatur at EL er idag, slik natural cycles mener? Viser EL-test er negativt med en gang etter egget er sluppet, slik at EL f.eks. kunne vært i natt? 

Ja, mest sannsynlig. Eggløsning er ca 12-36 timer etter positiv test (CD 16, altså). Bør få på plass spermen 0-24 timer etter positiv test..dagene før er også gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mest sannsynlig. Eggløsning er ca 12-36 timer etter positiv test (CD 16, altså). Bør få på plass spermen 0-24 timer etter positiv test..dagene før er også gunstig.

Takk for svar :) ble bare usikker pga temperaturen. Men da krysser jeg fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal begynne på FEMAR nå om 2 dager, for å stimulere EL og modne egg :) 

Har kjøpt meg EL tester (slike staver) fra babyplan. Men usikker NÅR jeg bør begynne å teste for EL. Har 10stk. 

Når ville dere begynt å teste? :) Hvilken dag i syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.7.2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, det setter jeg pris på! 

Testet i går kveld også,men mannen klarte uheldigvis å kaste testen😅 Men nå blir streken plutselig litt mindre svak igjen.. så jeg syns snart det bør bli en positiv test snart.

IMG_4533.JPG

Begynner å bli utålmodig nå.. Er det noen vits å teste mer før mens kommer nå? Syns det er så merkelig at det svinger sånn..?

IMG_4542.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli utålmodig nå.. Er det noen vits å teste mer før mens kommer nå? Syns det er så merkelig at det svinger sånn..?

IMG_4542.JPG

Mens kom for to minutter siden, så klart.. 

Hvilke testdager er mest i nærheten av å være positive? Er det aldri unntak at EL kommer 12-14 dager før mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen :) jeg blir mer og mer bekymret for at jeg ikke har hatt EL denne mnd. Jeg har ikke kunne registrere "skikkelig" temp etter da Natural Cycles mener jeg hadde EL pga reising og mindre søvn. Har ikke opplevd å ikke stige i temp i denne del av syklusen før, og hadde virkelig håpet at det ville klaffe nå. Hva tror dere? Jeg vet at det er vanskelig å si pga tempen er påvirket av lite søvn... 

På 9.7.2017 den 12.41, Silfen skrev:

Tempendringen ser du først etter el.

Screenshot_20170711-061010.png

Screenshot_20170711-060915.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...