Gå til innhold

Er jorda flat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, asterix skrev:

Hvorfor har ingen av de som tror at jorda er flat tatt en ekspedisjon ut til kanten for å bevise sin teori, lurer jeg på...

Eller hvorfor de bare tror jorden er flat men ingen av de andre planetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jodaneida skrev:

Så alle bildene av jorda fra verdensrommet lyver? 😂

Jepp men merkelig nok så tror de ikke bilder av de andre planetene lyver bare bildene av jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 1:03 PM, Anki said:

Mye mulig, jeg husker bare det ble et pokkers leven når Jarle Andhøy dro dit uten tillatelse. Og søker man tillatelse så har vistnok de som skjuler at jorda er flat en mulighet til å forhindre at folk finner det ut ;)

Folk tror jo det bare er å reise, men denne karen forklarer hvor komplisert og lukket det er.

 

Anonymkode: 2f3cc...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 12.46, asterix skrev:

Hvorfor har ingen av de som tror at jorda er flat tatt en ekspedisjon ut til kanten for å bevise sin teori, lurer jeg på...

Pga at samme hvor mye du søker og prøver vil du aldri få lov av noen myndighet til å dra utover isen og søke. Dette ble vedtatt i 1952.

Anonymkode: 8bc46...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen jeg postet om Antarktis - Sorry we're closed, er plutselig ikke tilgjengelig.
Legger inn en annen, som skal være den samme.
 

 

 

Anonymkode: 2f3cc...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange er det egentlig som tror at jorda er flat?

Flat Earth has become the most influential grass-roots movement in modern times and the biggest conversation on the internet for good reason. You are not living on a tilting, wobbling, spinning sphere-pear globe as you have been taught to believe. The Earth is actually a motionless extended plane with the Sun, Moon, stars and planets all revolving over and around us just as it appears.

https://www.brighteon.com/6010668154001

Anonymkode: 2f3cc...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange er det egentlig som tror at jorda er flat?

Flat Earth has become the most influential grass-roots movement in modern times and the biggest conversation on the internet for good reason. You are not living on a tilting, wobbling, spinning sphere-pear globe as you have been taught to believe. The Earth is actually a motionless extended plane with the Sun, Moon, stars and planets all revolving over and around us just as it appears.

https://www.brighteon.com/6010668154001

Anonymkode: 2f3cc...59a

Morsomt dette.

Man må vel ha flatjordernes forhold til fakta for å mene at "Flat Earth has become the most influential grass-roots movement in modern times and the biggest conversation on the internet for good reason".

Har du en kilde for denne påstanden?

Anonymkode: 363a0...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Folk tror jorden er rundt fordi vi mennesker lærer alt gjennom ei bok. 

Det printes inn i hode vårt at slik er det, før vi får lage våre egne meninger.

fra gammelt av var jorda rundt i følge sjøkart og mye annet. 

Alt skal pyntes på, alt skal redigeres på. Er egentlig noe sant? Hva vet vel vi? Har vi grunn til å vite? 

Jeg tror ikke den er rund, heller ikke flat...

ps... jorda går jo rundt... hvofor er stjerne alltid på samme plass da? ☺️🥳

Det er så mye vi ikke vet, som vi ikke skal vite.. vi er bare ei brikke i et stort spill 😄

Anonymkode: 49488...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk tror jorden er rundt fordi vi mennesker lærer alt gjennom ei bok. 

Det printes inn i hode vårt at slik er det, før vi får lage våre egne meninger.

fra gammelt av var jorda rundt i følge sjøkart og mye annet. 

Alt skal pyntes på, alt skal redigeres på. Er egentlig noe sant? Hva vet vel vi? Har vi grunn til å vite? 

Jeg tror ikke den er rund, heller ikke flat...

ps... jorda går jo rundt... hvofor er stjerne alltid på samme plass da? ☺️🥳

Det er så mye vi ikke vet, som vi ikke skal vite.. vi er bare ei brikke i et stort spill 😄

Anonymkode: 49488...a17

Skrivefeil: fra gammelt av var jorda flat i følge sjøkart ☺️

Anonymkode: 49488...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk tror jorden er rundt fordi vi mennesker lærer alt gjennom ei bok. 

Det printes inn i hode vårt at slik er det, før vi får lage våre egne meninger.

fra gammelt av var jorda rundt i følge sjøkart og mye annet. 

Alt skal pyntes på, alt skal redigeres på. Er egentlig noe sant? Hva vet vel vi? Har vi grunn til å vite? 

Jeg tror ikke den er rund, heller ikke flat...

ps... jorda går jo rundt... hvofor er stjerne alltid på samme plass da? ☺️🥳

Det er så mye vi ikke vet, som vi ikke skal vite.. vi er bare ei brikke i et stort spill 😄

Anonymkode: 49488...a17

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrivefeil: fra gammelt av var jorda flat i følge sjøkart ☺️

Anonymkode: 49488...a17

bdf0e6f85273dbdb084de6098f4308c548a66ed6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2019 at 6:20 PM, Jodaneida said:

Så alle bildene av jorda fra verdensrommet lyver? 😂

 

Anonymkode: 2f3cc...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Man ser jo at jorda krummer når man sitter i fly og har helt klart vær. De skal visst dra til kanten nå da, så får se hva de finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mye rart, men den dokumentaren fikk jeg nesten hjerneblødning av. 

Anonymkode: ce5d5...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ofte lurt på hva slags hjerneskade som trengs for å bli konspirasjonsteoretiker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2019 at 9:20 AM, AnonymBruker said:

Folk tror jorden er rundt fordi vi mennesker lærer alt gjennom ei bok. 

Det printes inn i hode vårt at slik er det, før vi får lage våre egne meninger.

fra gammelt av var jorda rundt i følge sjøkart og mye annet. 

Alt skal pyntes på, alt skal redigeres på. Er egentlig noe sant? Hva vet vel vi? Har vi grunn til å vite? 

Jeg tror ikke den er rund, heller ikke flat...

ps... jorda går jo rundt... hvofor er stjerne alltid på samme plass da? ☺️🥳

Det er så mye vi ikke vet, som vi ikke skal vite.. vi er bare ei brikke i et stort spill 😄

Anonymkode: 49488...a17

Noe sier meg at enkelte blant oss faktisk kunne ha godt av å lese en bok i ny og ne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎03‎.‎2019 den 2.20, AnonymBruker skrev:

ps... jorda går jo rundt... hvofor er stjerne alltid på samme plass da? ☺️🥳

Anonymkode: 49488...a17

Hei du. Det er de faktisk ikke, men det er ikke lett å se siden stjernene er så forferdelig langt unna. Hadde jorda stått i ro så hadde vi nok ikke sett så mye, men siden vi beveger oss rundt sola så kan vi måle at avstandene mellom noen stjerner tilsynelatende kan variere. Det skjer fordi vi kan observere dem fra forskjellige vinkler når vi kretser rundt sola. Siden vi kan måle at disse avstandene varierer så gjør det oss i stand til å til en viss grad beregne avstanden til stjernen. Legger ved en link om parallakse om du er interessert. :) 

https://no.wikipedia.org/wiki/Parallakse

 

Anonymkode: 9d403...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Har selv sett denne dokumentaren.

Heh, for det første, dokumentaren kommer med ingen bevis for at jorda er flat. Den handler rett og slett om mennesker som velger å tro på dette. Uansett hva eller hvordan du prver å fortelle dem at jorda er rund eller argumentere for dette, så avskriver de dette uansett.  

Gjennom hele dokumentaren får jeg ett intrykk av at dette er spesielle type folk. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men dem er litt sånn enten snål eller rett og slett er ute etter oppmerksomhet. Spesielt han mannen (hovedpersonen) og i allefall hun dama som han samarbeider mye med.

Kunne ikke nesten annet en å flire da de hadde den såkalte "Flat-Earth konferansen sin" Aner ikke hvor mange som møtte opp, men det var ikke mange. Hun dama som skulle holde en tale kledde seg i en kjole og pyntet seg nesten so at hun skulle motta nobels forskerpris eller en Emmy-award pris. :) Helt komiskt.

Jeg tror disse menneskene er ute etter litt annerkjennelse rett og slett. Vil ha en slags oppmerksomhet. Derfor velger de å gå løs på slike teorier om at jorda er flat osv osv...

Anonymkode: 2f0aa...05a

Ja, bare folk som liker oppmerksomhet og ha folk som ser opp til dem. Han Mark Sargent var ekstremt opptatt av statusen sin. Likte best når han satt og fortalte historier om hvor sjokkert han var når folk kom og spurte om han virkelig var Mark Sargent, imens han gikk rundt hele tiden i en t-skjorte det sto "I'm Mark Sargent" på. 

Det øyeblikket og helt på slutten da den gjengen brukte tusenvis av dollars på et eksperiment for å vise at jorda var flat, og endte opp med å bevise det motsatte :legrine:

Fantastisk dokumentar, jeg lo fra ende til annen. Vanligvis synes jeg det er forstyrrende og skummelt når folk er så tette, men disse her virket bare som harmløse skrullinger, virket nesten ikke som de selv trodde helt på hva de sa. De var mest opptatt av drama rundt hvem som var den største kjendisen i miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...