Gå til innhold

Andersen og Jakobsen (podcasten)


PippiLa

Anbefalte innlegg

Er egentlig veldig fan av denne podcasten og disse herlige jentene, men i dag ble det skivebom for min del. 

Belinda snakker om voldtekten som skjedde da hun var 19, men ønsker å formidle at man kan klare seg helt fint i etterkant av noe sånt. Det er helt ok. Det er ikke like OK at de snakker om det å ikke la en voldtekt definere livet videre, som et valg. Underforstått at de som kommer seg videre og håndterer voldtekt, har vært flinke og ikke gått i offerrollen. 

Belinda sier med stolthet at voldtekten IKKE har fått definere hennes liv, for det har hun bestemt seg for. Samtidig som hun forteller at det å bli holdt fast, ta bussen, dra på nach osv er uaktuelt pga hendelsen som 19-åring. Og at det er fint at folk får vite om voldtekten nå, slik at de kan forstå hvorfor hun er «kjip» og trenger mye kontroll. Dette blir litt dobbeltkommunikasjon. Da har det jo påvirket livet (slik en slik hendelse ofte gjør), og jeg forstår ikke «skammen» med dette. Det er ingen som er flinkere enn andre i en slik håndtering, folk gjør sitt aller beste ut fra forutsetningene sine. Så det å «skryte» av at det går SÅ fint, ser jeg ikke helt hverken meningen med, eller verdien av. Da andre som ikke har klart seg like bra, kan få en følelse av at de ikke har bestemt seg nok, eller tatt offerrollen osv.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra for henne at hun har klart seg bra i ettertid, men jeg reagerte på at hun begrunnet det med at "hun hadde jobbet innmari hardt med det", og at "hun nekter å være et offer". Betyr det at de som sliter med ettervirkningene av et voldtekt ikke har jobbet "hardt" nok med å komme over det? Jeg tror absolutt ikke det var budskapet hennes, men det var noen konklusjoner der som skurret litt i mine ører. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en fin podcast, å hun oppfordrer jo andre i samme stituasjon til å få hjelp osv. Oppfattet det så absolutt ikke som hun skulle fremstille det som om at hun har jobbet så hardt- å om at om du sliter så har du ikke jobbet hardt nok med å bearbeide opplevelsen. Ingen vil jo være ett offer, er nok derfor hun fremstille det som hun gjør. Synes hun er sterk som deler. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt slitsomt at alt er så «magisk» og «fantastisk» i podcasten generelt. I tillegg opplever jeg ar de stort sett bare sitter å slikker ryggen til hverandre, det er ikke måte på hvor «enormt godt» de synes om hverandre. Blir litt kunstig for min del

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 9.06, AntiBullshit skrev:

Synes det er litt slitsomt at alt er så «magisk» og «fantastisk» i podcasten generelt. I tillegg opplever jeg ar de stort sett bare sitter å slikker ryggen til hverandre, det er ikke måte på hvor «enormt godt» de synes om hverandre. Blir litt kunstig for min del

Hvorfor skulle det ikke være magisk og fantastisk ellers? Det er en "feel good" pod for det meste, ikke ment for å gjøre oss mer deppa.

Syns ellers også det er dumt at hun først utnevnte seg til å være en av de som ikke voldtekten påvirket, men jo mer en hører på podden jo mer skjønner man at hun har sine traumer. Noe som er fullt forståelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tuppa skrev:

Hvorfor skulle det ikke være magisk og fantastisk ellers? Det er en "feel good" pod for det meste, ikke ment for å gjøre oss mer deppa.

Syns ellers også det er dumt at hun først utnevnte seg til å være en av de som ikke voldtekten påvirket, men jo mer en hører på podden jo mer skjønner man at hun har sine traumer. Noe som er fullt forståelig!

Alt er ikke magisk og fantastisk hele tiden. At Kristina skal sitte å skryte over hvor utrolig «pæn» hun føler seg gir meg ingenting annet enn flashback til ungdomsskolen. Jeg personlig synes poden er flåsete og lite troverdig, de framstår som høyst korttenkte og overfladiske. Kan godt skjønne at folk ser underholdningsverdien i det, men jeg kommer ikke til å utdype meg noe mer ettersom det (som sagt) bare er min personlige mening og du trenger ikke være enig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AntiBullshit skrev:

Alt er ikke magisk og fantastisk hele tiden. At Kristina skal sitte å skryte over hvor utrolig «pæn» hun føler seg gir meg ingenting annet enn flashback til ungdomsskolen. Jeg personlig synes poden er flåsete og lite troverdig, de framstår som høyst korttenkte og overfladiske. Kan godt skjønne at folk ser underholdningsverdien i det, men jeg kommer ikke til å utdype meg noe mer ettersom det (som sagt) bare er min personlige mening og du trenger ikke være enig. 

Er det noe galt i å være glad i seg selv? Selv hadde jeg nok aldri snakket sånn, men skulle ønske jeg tenkte sånn om meg selv.

Jeg syns det er en balansert pod, det er mye "feel good" og skravling om hverdagslige ting, men de tar også opp det som har vært tøft i livene deres. Det er kanskje ikke alt de sier i podden heller, av hensyn til andre. Og noen ting må de få holde for seg selv. Noen ganger tråkker de i salaten, men det er helt ok. Er sikkert ikke lett å skulle holde en pod dagsaktuell når de ikke har noe spesielt tema å holde den til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AntiBullshit skrev:

Alt er ikke magisk og fantastisk hele tiden. At Kristina skal sitte å skryte over hvor utrolig «pæn» hun føler seg gir meg ingenting annet enn flashback til ungdomsskolen. Jeg personlig synes poden er flåsete og lite troverdig, de framstår som høyst korttenkte og overfladiske. Kan godt skjønne at folk ser underholdningsverdien i det, men jeg kommer ikke til å utdype meg noe mer ettersom det (som sagt) bare er min personlige mening og du trenger ikke være enig. 

Er så enig i dette! Spesiell ordbruk der alt er magisk og fantastisk. Lurer på hvilke ord de vil bruke den dagen de evt gifter seg og/eller får barn. Da er liksom magisk og fantastisk oppbrukte ord. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er ganske morsom og avslappende å høre på! Får dog kramper i kroppen når Belinda skal forklare Kristina hva symbiose er (hun og kjæresten lever nemlig i symbiose!). Hallo, lærer man INGENTING på skolen lenger? Jeg trodde det var allmenkunnskap, nei: det betyr ikke at man ikke føler seg hel uten kjæresten sin! 😂😂 sluttet å høre HD sin podcast da hun skulle forklare lytterne hva streaming betyr, nei det betyr ikke å game og publisere direkte på nett. All filming som blir sendt på nett kalles streaming, blant annet avvikling av politiske møter!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Kristina i podden, koser meg når hun forteller og deler meninger. Selv den «jeg er så pen»-holdningen synes jeg er kostelig. Belinda virker som en herlig, varm og god person, men på podden synes jeg hun blir litt for intensiv og insisterende, samt at stemmen er litt vel skarp / skingrende og høy for mine sensitive ører 😜😂 Hun fremstår som bedrevitersk på en måte.  Kristina kunne med fordel ha fått slippe til mer. Smått irriterende med «sant» etter annenhver setning... Ja, og FOR mye prat om hvor perfekt hun og kjæresten er for hverandre 😑 vi har skjønt det nå!! 

Endret av Akj
Typo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hører på podden, og syns den er ganske koselig og litt morsom. Men herregud, i dag fremstår de som to særdeles sløve kniver i skuffen. Hjææælp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tuttavims skrev:

Hører på podden, og syns den er ganske koselig og litt morsom. Men herregud, i dag fremstår de som to særdeles sløve kniver i skuffen. Hjææælp!

Hvorfor synes du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteorier, virkelig? 🙄😩 9/11 var en inside job, jadda... Orker ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi K.A. snakker om at hun er gravende journalist så og si på fritiden, og har satt seg så dypt inn i mange kriminalsaker. Hun har altså ingen utdannelse hverken som etterforsker eller journalist- så d syns jeg blir litt «teit». Og at hun er helt overbevist om at Bush står bak 9/11. Fordi det er så mye som ikke stemmer... Jeg mener- de bør skaffe seg belegg for å uttale seg som de gjør- men argumentet de bruker er: jeg har vært smart siden jeg var liten. På meg virker det fordummende. 

Når det er sagt så liker jeg mye av podden, spesielt når de tematiserte sorg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tuttavims skrev:

Fordi K.A. snakker om at hun er gravende journalist så og si på fritiden, og har satt seg så dypt inn i mange kriminalsaker. Hun har altså ingen utdannelse hverken som etterforsker eller journalist- så d syns jeg blir litt «teit». Og at hun er helt overbevist om at Bush står bak 9/11. Fordi det er så mye som ikke stemmer... Jeg mener- de bør skaffe seg belegg for å uttale seg som de gjør- men argumentet de bruker er: jeg har vært smart siden jeg var liten. På meg virker det fordummende. 

Når det er sagt så liker jeg mye av podden, spesielt når de tematiserte sorg. 

Åh det hele var bare helt latterlig. Jeg klarer ikke konspirasjonsteorier, jeg får helt mark. 

Jeg er også veldig glad i podden, de er morsomme og koselig å høre på. Den om sorg var veldig fin. Men av og til bommer de litt. Sånn som i dag...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rosewood skrev:

Åh det hele var bare helt latterlig. Jeg klarer ikke konspirasjonsteorier, jeg får helt mark. 

Jeg er også veldig glad i podden, de er morsomme og koselig å høre på. Den om sorg var veldig fin. Men av og til bommer de litt. Sånn som i dag...

Bommer og bommer. De må jo få lov til å ytre sine synspunkter i sin egen podcast 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, tuttavims skrev:

Fordi K.A. snakker om at hun er gravende journalist så og si på fritiden, og har satt seg så dypt inn i mange kriminalsaker. Hun har altså ingen utdannelse hverken som etterforsker eller journalist- så d syns jeg blir litt «teit». Og at hun er helt overbevist om at Bush står bak 9/11. Fordi det er så mye som ikke stemmer... Jeg mener- de bør skaffe seg belegg for å uttale seg som de gjør- men argumentet de bruker er: jeg har vært smart siden jeg var liten. På meg virker det fordummende. 

Når det er sagt så liker jeg mye av podden, spesielt når de tematiserte sorg. 

Det fikk jeg helt mark av. At hun er nevneverdig smart har aldri slått meg. Og behovet for å poengetere at man er smart, betyr vel strengt tatt det motsatte.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stellia skrev:

Det fikk jeg helt mark av. At hun er nevneverdig smart har aldri slått meg. Og behovet for å poengetere at man er smart, betyr vel strengt tatt det motsatte.

Begge damene fremstår for meg som alt annet enn intellektuelt begavede. De er nesten 10 år eldre enn meg, men klarer likevel ikke å tenke seg til hvorfor det er lite gravende journalistarbeid å oppdrive, ja nei daså da må jo alt av konspirasjonsteorier være riktige. Vi lever i en digital tidsalder hvor folk ikke lenger kjøper avisen, men forventer å få nyhetene gratis 24/7. Da blir kvaliteten deretter. Det er mer penger å hente på kjappe clickbait-skandaler framfor grundig og tidskrevende artikler. Er det dermed sagt at alt som blir skrevet om i avisene er løgn? Nei. Hadde Kristina fungert som en god journalist i dag? Nei.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike konspirasjonsteorier lever i beste velgående på internett, men det er litt sjokkerende at to voksne damer lar seg rive med av dem. Og fullstendig håpløst at Kristina kaller seg selv for en "gravende journalist" bare fordi hun er glad i true crime. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...