Gå til innhold

Stank fra kattedo

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå har jeg denne. Vet ikke om den er fast, eller om det varierer. Kan hende at de har en avtale med noen som selger denne.

https://www.hundepoter.no/products/dogman-classic-grey-kattesand

Har du vært borti den før?

Anonymkode: 3d8fc...55a

Jeg har hatt mange fosterhjemskatter for en annen organisasjon (over 40 stykker), men de brukte Tidycat. Tror de betalte omtrent 150 kr for 20 kg, fra Plantasjen (dengang). Den er nok muligens bedre enn den du har.

Men jeg har prøvd det meste, og nå har jeg kun egne katter. Vender stadig tilbake til Ever Clean, ingen er bedre enn denne, verken perler eller annen strø. Men den er så dyr, 269 kr for 10 kg i butikk. Man kan sikkert bestilles på nett i større kvanta og få litt rabatt, samt hjemkjørt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslagene om Everclean. Den er den beste. 

Men vi har også brukt et titalls forskjellige typer gjennom mange år, og hatt mange katter. Vår erfaring er at det lukter grusomt når bæsjen er helt fersk, og at lukten heldigvis forsvinner ganske raskt. Men nå har vi alltid hatt katter som har vært flinke til å grave ned bæsjen sin. Vi har også aldri hatt kattedoen på rom med varmekabler. 

Anonymkode: 653be...edc

Skrevet

Støtter EverClean! Den er helt fantastisk, vi bruker den med lavendelduft, så hver gang hun har vært i kassen, kommer det en frisk god lavendel lukt, helt genialt. Den er litt dyr, men holder som de andre har nevnt her, i et par måneder.

AnonymBruker
Skrevet

...Men gjør dere noe med tiss? Det setter seg skikkelig fast i bunnen av kassa. Måtte kjøpe en ny, hardere spade for å få det løst, men må fortsatt bryte skikkelig for å få det av :klo: 

Skrevet
På 5.3.2019 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Det er som sagt to små katter som begge går på do når de har spist. De deler do, så jeg har tenkt å bytte det ut mot et større, sånn at de får grevd det bedre ned. Dessuten bommer de mye mye på kassa når de bæsjer (tror at de synes det er ekkelt å stå midt i kassa når det er tiss eller bæsj der), så jeg må plukke avføring fra gulvet hver eneste dag.

Har tenkt på kasse med lokk, men er litt redd for at de ikke kommer til å bruke den?

TS

Jeg fikk do med lokk og dør med en gang jeg fikk kattene mine som kattunger. To lærte fort. Hadde meg en liten «dytt snuten mot døra» periode for å lære dem at de lett kan komme seg inn. Gikk helt fint. Så ville ikke tenkt noe mer på å få ta i en kasse me lokk, og bare følge godt med å «lære» dem at døra er lett bevegelig :) evt. fjerne døra om den blir et problem, men enda ha lokket over :) 

Han ene min elsker å gå i hjørnene av kassen. Alltid. Tror kanskje noen katter foretrekker kanten og ikke midt i 🤔

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Men gjør dere noe med tiss? Det setter seg skikkelig fast i bunnen av kassa. Måtte kjøpe en ny, hardere spade for å få det løst, men må fortsatt bryte skikkelig for å få det av :klo: 

Om du har nok sand, tar klumpene hver dag, og er flittig med å fylle på med mer sand. Da burde det ikke få tid til å renne helt ned til bunnen 🤔 men ... kanskje jeg erindrer at den gamle sanden ikke var lige god på dette som EverClean, er 3,5 år siden jeg bare byttet over. Den er dyr, men var den jeg fant til å være aller best på lukt! 

Jeg kjøpte selv en i meltall. Han som går kun i hjørne, ha han tisser oppå tisset oppå tisset... ja da samler det seg en stor klump som jeg må bruke litt makt på å få løsnet 😅😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...