Gå til innhold

Stank fra kattedo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God ettermiddag! : )

Jeg er fosterhjem for to små puser gjennom Dyrebeskyttelsen, og plages noe voldsomt av bæsjlukt fra kattedoen. Har noen et par gode tips for å motvirke dette?

Jeg skifter sand hver dag.

Har lest et sted at det finnes noen kuler som man kan bruke i stedet for sand, men siden jeg er student må det være noe økonomisk : )

Anonymkode: 3d8fc...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker everclean extra strong. En boks på en innepus holder i hvertfall to mnd. Lukter ikke i det hele tatt her. Bruker bare en spade å tar ut klumper hver dag og fyller på litt sand når det er nødvendig :) mye mer økonomisk enn å kjøpe den billige møkkasanden på butikken 

Anonymkode: e3856...bac

AnonymBruker
Skrevet

Plukker du ikke opp bæsjen hver dag? Isåfall skjønner jeg at det blir lukt. Og om du bytter sand annenhver dag kommer ddt til å bli dyrt i lengden. 

Anonymkode: aabac...c31

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Plukker du ikke opp bæsjen hver dag? Isåfall skjønner jeg at det blir lukt. Og om du bytter sand annenhver dag kommer ddt til å bli dyrt i lengden. 

Ts skifter sand hver dag. Da tas jo bæsjen også... 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God ettermiddag! : )

Jeg er fosterhjem for to små puser gjennom Dyrebeskyttelsen, og plages noe voldsomt av bæsjlukt fra kattedoen. Har noen et par gode tips for å motvirke dette?

Jeg skifter sand hver dag.

Har lest et sted at det finnes noen kuler som man kan bruke i stedet for sand, men siden jeg er student må det være noe økonomisk : )

Du trenger ikke skifte all sanden hver dag. Man spar ut klumpene av tiss og bæsj med en sånn spesiell kattesand-spade og kaster det. Så evt etterfylle noen never sand om det trengs. Men man trenger ikke bytte ALT hver dag, det blir jo svindyrt!