Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Nas
2 timer siden, Blondie65 skrev:

Det er bevist at Evans far var overgriperen i Jordans liv, i motsetning til Michael Jackson som ble frifunnet for anklagene.

Jeg trodde MJ inngikk forli og betalte en klekkelig sum til Chandler, slik at retten ikke behøvde å realitetsbehandle/ta stilling til skyldspørsmålet? Historien sier videre at som en del av forliket signerte partene et "nondisclosure agreement", som innebar at Chandler og sønnen avstod fra å snakke mer om anklagene. Nondisclosure-dokumentet kom for en dag i 1996, da Chandler saksøkte MJ på nytt. Denne gang for å ha brutt avtalen om nondisclosure som var forutsetningene for forliket, etter at MJ i et intervju med Diane Sawyer anklaget Jordan Chandler for å lyve. 

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg trodde MJ inngikk forli og betalte en klekkelig sum til Chandler, slik at retten ikke behøvde å realitetsbehandle/ta stilling til skyldspørsmålet?

Da trodde du feil.

392AB016-9359-4B66-8A74-96940D07224C.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Becka skrev:

Jeg har selvfølgelig sett denne, sikkert flere ganger å. Men lenge siden nå, og kan ikke huske alt hva han har sagt. Men som jeg har nevnt flere ganger allerede ang denne dokumentaren, så er den bannlyst! Jeg har også sagt at han ikke så noe galt i å dele seng, og har ikke forsvart dette. Men han sa som oftest at han sov på gulvet. Det sa også barna. 

Syntes du kan overdrive litt ja, bok ble til bøker også. Men mulig det var 2 bøker... 

Anbefaler deg å se "mot dokumentaren" til Bashir. 

Du skriver lenger opp her at han ikke delte seng. I dette intervjuet sier han selv at han gjør det. Det er snakk om bøker, ikke en bok. Du må gjerne mene det er å overdrive at jeg gjengir noe som har stått i politirapporter. Les linker jeg la ut lengre opp. At dokumentaren til Bashir har fått en mot-dokumentar er ikke overraskende. Da det rå og uredigerte innblikket i hans liv viste et forstyrrende bilde av hvordan han var. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anna Nas skrev:

Ja, settlement betyr vel forlik?

The insurance carrier negotiated and paid the settlement over Mr Jacksons protest. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
32 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg trodde MJ inngikk forli og betalte en klekkelig sum til Chandler, slik at retten ikke behøvde å realitetsbehandle/ta stilling til skyldspørsmålet? Historien sier videre at som en del av forliket signerte partene et "nondisclosure agreement", som innebar at Chandler og sønnen avstod fra å snakke mer om anklagene. Nondisclosure-dokumentet kom for en dag i 1996, da Chandler saksøkte MJ på nytt. Denne gang for å ha brutt avtalen om nondisclosure som var forutsetningene for forliket, etter at MJ i et intervju med Diane Sawyer anklaget Jordan Chandler for å lyve. 

Og! Etterpå innrømmet Jordyn at anklagene var løgn. Så ingen betalte noe for å slippe at noen «sannhet» skulle frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Du skriver lenger opp her at han ikke delte seng. I dette intervjuet sier han selv at han gjør det. Det er snakk om bøker, ikke en bok. Du må gjerne mene det er å overdrive at jeg gjengir noe som har stått i politirapporter. Les linker jeg la ut lengre opp. At dokumentaren til Bashir har fått en mot-dokumentar er ikke overraskende. Da det rå og uredigerte innblikket i hans liv viste et forstyrrende bilde av hvordan han var. 

Jeg leste dokumentet. Kunne ikke se det var flere, men jeg fikk ikke lest det så nøye her jeg er nå. Ja, MJ sa han ikke pleide dele seng, men lå på gulvet. Men dette sp.målet til både ham og de barna som var der har kommet opp så mange ganger at selv ikke jeg har oversikten. Og som jeg allerede har nevnt, jeg visste at han ikke unnskyldte, eller så på det som noe annet enn kjærlighet å dele seng med noen. 

Men å si at Bashir dokumentaren er uredigert er i allefall helt feil. Det er nettopp det den er. Det er klippet og limt, og tatt ting ut av sammenheng. MJ selv trodde at det skulle være en ærlig dokumentar om ham, om hans liv, og være "Michael Jackson". ( Derfor Leaving with ) da den kom ut fikk han sjokk, og saksøkte selvfølgelig. Det er en stund siden dette pågikk, men jeg husker at "mot dokumentaren" tar opp dette ganske så bra! Jeg har faktisk planer om å se den om igjen selv, for "friske opp" litt til debatter som dette. ;) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
4 minutter siden, Justsaying skrev:

Og! Etterpå innrømmet Jordyn at anklagene var løgn. Så ingen betalte noe for å slippe at noen «sannhet» skulle frem. 

Jeg kommenterte bare påstanden om at MJ ble frikjent for overgrep mot Chandler. Han ble ikke frikjent, han inngikk forlik og betalte en kjempesum samt inngikk en nondisclosure-avtale som forutsatte taushet fra begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Justsaying skrev:

Kan du legge ut link? For alt jeg har lest sier at Jordy aldri har uttalt seg om saken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anna Nas skrev:

So? 

Vi vet jo alle at han betalte en sum, og at Chandler familien godtok sum nr. 2. Vi vet også at MJ ikke ønsket dette, men ble rådet av sine advokater og folk rundt, at dette var det beste å gjøre på det tidspunktet. 

Og vi har sett, at alt var løgn, og hva enn avtale de inngikk i etterkant spiller ingen rolle lenger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
1 time siden, Becka skrev:

So? 

Vi vet jo alle at han betalte en sum, og at Chandler familien godtok sum nr. 2. Vi vet også at MJ ikke ønsket dette, men ble rådet av sine advokater og folk rundt, at dette var det beste å gjøre på det tidspunktet. 

Og vi har sett, at alt var løgn, og hva enn avtale de inngikk i etterkant spiller ingen rolle lenger. 

Jeg gjentar: Jeg kommenterte en påstand om at MJ ble frikjent i Chandler-saken. Nei, det ble han ikke. Han inngikk forlik og retten slapp å avgjøre skyldspørsmålet.

Endret av Anna Nas
Presisert at jeg kommenterer Chandler-saken, som svar på påstand om at MJ ble frikjent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg gjentar: Jeg kommenterte en påstand om at MJ ble frikjent i retten. Nei, det ble han ikke. Han inngikk forlik.

Beklager det så jeg ikke. Det stemmer at det ikke ble noen rettsak da. Kun et forlik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Becka skrev:

So? 

16 minutter siden, Becka skrev:

Jeg leste dokumentet. Kunne ikke se det var flere, men jeg fikk ikke lest det så nøye her jeg er nå. Ja, MJ sa han ikke pleide dele seng, men lå på gulvet. Men dette sp.målet til både ham og de barna som var der har kommet opp så mange ganger at selv ikke jeg har oversikten. Og som jeg allerede har nevnt, jeg visste at han ikke unnskyldte, eller så på det som noe annet enn kjærlighet å dele seng med noen. 

Men å si at Bashir dokumentaren er uredigert er i allefall helt feil. Det er nettopp det den er. Det er klippet og limt, og tatt ting ut av sammenheng. MJ selv trodde at det skulle være en ærlig dokumentar om ham, om hans liv, og være "Michael Jackson". ( Derfor Leaving with ) da den kom ut fikk han sjokk, og saksøkte selvfølgelig. Det er en stund siden dette pågikk, men jeg husker at "mot dokumentaren" tar opp dette ganske så bra! Jeg har faktisk planer om å se den om igjen selv, for "friske opp" litt til debatter som dette. ;) 

Her kan du lese oppsummering av hva som står i politirapportene. Vil du lese rapportene må du Google det og se på bildene. https://www.digitalmusicnews.com/2016/06/21/items-discovered-police-michael-jackson/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke denne komme på NRK i morgen? Finner den ikke i noe sendeskjema 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg sak dette på mange måter. Et menneske som er død, får slike beskyldninger mot seg når han ikke kan forsvare seg, og når han kunne dette ble han frikjent i retten.

At NRK kan vise et slikt program, som de sier de aldri selv kunne ha laget, fordi det ikke oppfyller kravene hverken moralsk eller juridisk, eller sagt med andre ord det er bare ikke troverdig! Hva som virkelig har skjedd, det får vi aldri vite. Men når har NRK trukket seg på dette, og spiller musikken allikevel. MJ er en av de største musikerne verden noengang har sett, om ikke den største. Mannen var rar helt klart ja, men Pedofil? Det får vi aldri svaret på. De som står frem har ikke den troverdigheten som skal til, beviser finnes ikke.

Blir spennende å se hva som skjer med HBO når de blir saksøkt på dette.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 hours ago, Becka said:

Culkin var på den tiden blitt en av verdens største barnestjerner. At de 2 "fant hverandre" er faktisk ikke så sært. Som begge 2 store barnestjerner. 

Michael sa vel også at han ikke sov i samme seng som dem. Han sa ofte han sov på gulvet. Men her spiller det egentlig ingen rolle, for MJ sa også at han ikke så noe galt i å evt skulle sove i samme seng. For det var av kjærlighet. Men var basant på at hvis folk mente av seksuelle årsaker, så var det helt feil. Og det det jeg har sagt tidligere her, er at han unnskyldte seg heller ikke for sin egen oppførsel og sin egen tankegang, og det gjorde ham mer " skyldig" for andre, fordi det oppfattes ikke som "normalt" i vår verden. Og forståelig, mtp all pedofili som er, så er det selvfølgelig noe mange tenker på automatisk. Så jeg forstår det, men mitt ønske er, for en død manns skyld, for en død manns rykte, for hans barn og familie, at folk setter seg litt mer inn i personen Michael Jackson, og i det minste prøve å forstå ( så godt det lar seg gjøre ) , og kanskje se, slik jeg gjør, at dette handlet aldri om sex. 

Han sa at han sov i samme seng som dem, vet ikke hvorfor du føler behov for å bortforklare det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Becka skrev:

Jeg har selvfølgelig sett denne, sikkert flere ganger å. Men lenge siden nå, og kan ikke huske alt hva han har sagt.

Godt gjort og ikke å huske at MJ har sagt at han sov i samme seng som disse barna, Det er jo en av sterkeste mistankene på at det foregikk noe bak lukkede dører som ikke skulle ha skjedd. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tessa12 skrev:

Skulle ikke denne komme på NRK i morgen? Finner den ikke i noe sendeskjema 

NRK 2 i morgen klokken 22:50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...