Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anim92 skrev:

Vel, jeg har faktisk evnen til å se andre ha det gøy og kose seg og glede meg på dems vegne, selv om jeg ikke er av de "utvalgte"..

Det er ingenting av dine poster i denne tråden som tilsier du har denne evnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. skrev:

Det er ingenting av dine poster i denne tråden som tilsier du har denne evnen.

Må være forferdelig dårlig til å ordlegge meg jeg da😊 det går an å argumentere for en side av en sak, uten å være helt blind for alt annet. Det er det visst få på KG som har i bakhodet

Endret av Anim92
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anim92 skrev:

Må være forferdelig dårlig til å ordlegge meg jeg da😊 det går an å argumentere for en side av en sak, uten å være helt blind for alt annet. Det er visst få på KG som har i bakhodet

Den setningen er uforståelig, mangler det et ord der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Endret idet du svarte ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.3.2019 den 15.17, O.G. skrev:

Ganske snart vil nok noen prøve seg på å innføre brudegavedryss i tillegg til gaven som skal gies i bryllupet...

Kan "trøste" deg med at det er det allerede noen som gjør. 

Jeg var i såkalt "bridal shower" i fjor eller i forfjor. Helt tullete, spør du meg. Samme med "gjestegaver". Og en hel masse annet amerikansk ræl. 

Anonymkode: f693a...9d6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, O.G. skrev:

Fy så vanskelig du er. Prøver du alt du kan eller? 

Anonymkode: 5f076...5cf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan "trøste" deg med at det er det allerede noen som gjør. 

Jeg var i såkalt "bridal shower" i fjor eller i forfjor. Helt tullete, spør du meg. Samme med "gjestegaver". Og en hel masse annet amerikansk ræl. 

Anonymkode: f693a...9d6

Hjelp, Gud gi meg styrke.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy så vanskelig du er. Prøver du alt du kan eller? 

Anonymkode: 5f076...5cf

Ja, er vanskelig. Hva er din unnskyldning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så veldig overrasket over at noen født i 1992 synes at bridesmaids og babyshowers (og sikkert Black Friday og Valentines) er stas. Tipper skillet går kanskje ved 1990-modellene. Så enten er vi andre som synes at dette er teit så gammeldagse at vi bare ikke klarer å følge med i tiden, eller så vil de yngre også synes at dette er teit om en stund når de får litt mer livserfaring. Vi får se.

Anonymkode: ed498...a83

Stemmer bra for meg og min gjeng, vi er født i 1990 😂 de fleste vennene mine er eldre. De vennene som er yngre driver med div. showers, surpriseparties og matchende ditt og datt. Gjengen min ler av dette og rister på hodet over overforbruket til de yngre.

Jeg hadde aldri satt kjoler over en venninnes følelser og velbehag. 

Anonymkode: ca28a...4fb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anim92 said:

Jeg ville kjøpt ny kjole til det bryllupet uansett, så at jeg fikk spørsmål om å holde meg innenfor en farge, var null stress. Ingen ekstra kostnad. Skal bruden velge kjole, skal også bruden betale, noe TS har gjort her.

Høres ut som at du henger godt fast på at nye tradisjoner er noe herk. Som regel finner du noe fint eller bra i det nye, alt var ikke bedre før.

Skjønner at om alle står der i lik kjole kan det skape litt "utenforskap", men man MÅ heller ikke ha lik kjole. Det som har noe å si er at man har med seg flere gode venninner, alle kan spille på hverandre og hjelpe hverandre, i stedetfor en nedlessa, sliten forlover på bryllupsdagen.

Er så enig i deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.3.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

TS.

Fint å høre at det ble bra bilder likevel. Får bare prøve å tenke positivt at det blir bra likevel. Jeg sitter litt igjen med en følelse at bryllupet ikke er helt gjennomført når de har ulike kjoler. Lurer litt på om jeg skal kjøpe kjolen til noen andre av de nærmeste venninnene mine.

Før forlover nummer to fortalte at hun ombestemte seg angående kjolen jeg hadde kjøpt, var det to venninner som så kjolen jeg hadde kjøpt. De synes kjolen var kjempe fin og ville gjerne ha en lik en i bryllupet. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe kjolen til disse. Da blir det tre stykker som har samme kjolen (som også gjerne vil ha den) så da kan jeg jo ta fine bilder med de. Det blir nok kjempe bra :)

Så kan heller forloveren min bli med på noen andre bilder. Henne og meg alene for eksempel.

Anonymkode: da90c...c2a

Dette er bare veldig trist. Skal ikke forlover nummer 2 få være med på bildet fordi hun ikke går med den grusomme kjolen? Du fremstår utrolig umoden og slår meg som en dårlig venninne. Ser at du også har skrevet at noe av det viktigste for deg er at det skal bli en hyggelig fest for alle, men det mener du tydeligvis ikke...Tenk å fryse ut venninnen sin på sin egen bryllupsdag pga. et bilde. Jeg er sjokkert over at du selv ikke innser at du oppfører deg urimelig. Hva blir det neste liksom? Er det bare de fotogene venninnene dine som får være med på bildene slik at de ikke blir ødelagt? 

Anonymkode: 5b599...2e6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare veldig trist. Skal ikke forlover nummer 2 få være med på bildet fordi hun ikke går med den grusomme kjolen? Du fremstår utrolig umoden og slår meg som en dårlig venninne. Ser at du også har skrevet at noe av det viktigste for deg er at det skal bli en hyggelig fest for alle, men det mener du tydeligvis ikke...Tenk å fryse ut venninnen sin på sin egen bryllupsdag pga. et bilde. Jeg er sjokkert over at du selv ikke innser at du oppfører deg urimelig. Hva blir det neste liksom? Er det bare de fotogene venninnene dine som får være med på bildene slik at de ikke blir ødelagt? 

Anonymkode: 5b599...2e6

Eller de venninnene som ikke er høyere enn 1.72 fordi de blir for store for TS's visjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bilbao7
22 timer siden, Daria skrev:

Diskusjonen her er om det er greit at bruden skal kunne kommandere forloveren inn i en kjole hun ikke føler seg vel i, bare for at bruden skal få det visuelle uttrykket hun tror må til for å få det perfekte bryllupet.

For mye fokus på det visuelle. Iallfall når bruden angrer valg av forlover på grunn av dette og hun ikke vil ha henne med på fellesbilder. Det perfekte bryllup handler vel mere om kjærlighet, vennskap, samhold og glede, indre verdier. 

Jeg ville ikke likt å bli påtvunget klær av noe slags som jeg følte meg ukomfortabel i. Forstår godt at venninnen sier fra om dette, og tenker at det her handler ikke om å være vrang på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bilbao7 skrev:

For mye fokus på det visuelle. Iallfall når bruden angrer valg av forlover på grunn av dette og hun ikke vil ha henne med på fellesbilder. Det perfekte bryllup handler vel mere om kjærlighet, vennskap, samhold og glede, indre verdier. 

Jeg ville ikke likt å bli påtvunget klær av noe slags som jeg følte meg ukomfortabel i. Forstår godt at venninnen sier fra om dette, og tenker at det her handler ikke om å være vrang på noe vis.

Det sier sitt, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Bilbao7 skrev:

Tenkte det samme. Da tror jeg den "vrange forloveren" i grunn kommer best ut, fordi hun da vil se hvor stor dritt av en "venninne" hun egentlig har.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for noe ræl av noen kjoler. Så at de var fra Kina med en gang. Hvis du er opptatt av er fint visuelt uttrykk så bruker du ihvertfall ikke dem. Skjønner godt at venninna di ikke vil gå med den. Spesielt om hun er barmfager.. 

Jeg skjønner deg ikke helt.. I et innlegg sier du at du helst vil at de har like kjoler, i et annet sier du at de ikke trenger å være like... Skjønner deg ikke helt. Men du virker som en utrolig dårlig venninne som vurderer å fryse ut venninna di fordi hun ikke vil være en rekvisitt i dine bilder... Kunne ønske du heller kunne prøve å sette deg inn i hvordan det er å måtte gå i noe du føler deg grusom i.. Det er en fest, selvfølgelig vil man føle seg fin!! Jeg har ting ved meg selv jeg helst/må skjule for å føle meg fin og hvis jeg hadde hatt en venninne som deg som mente jeg var vanskelig om jeg ikke ville gå i det rælet der så hadde jeg faktisk holdt meg hjemme med god samvittighet og vurdert hele vennskapet. Du er klar over at det folk vi snakke om hvis de må gå med de kjolene er ikke hvor gjennomført det er men hvor stygge kjolene er. Beklager om jeg er direkte.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...