Gå til innhold

Spiser du fastelavnsboller i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ingen fastelavnsboller her, dessverre. Fikk påvist cøliaki i fjor, og glutenfrie boller smaker ikke noe særlig godt. 

Mannen og jentungen har heller ikke fått med seg at det er fastelavn og har dermed ikke etterspurt boller....så ikke fastelavnsboller på de to heller. 

Endret av skruf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke spist fastelavnsboller siden 90-tallet. Krem har ingenting på en bolle å gjøre. Helt ærlig, jeg aner ikke hva fastelavn er engang.

Anonymkode: 520ec...706

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist supergode boller med vaniljekrem og syltetøy inni som jeg bakte i morges. Det er mine fastelavnsboller - bedre enn de vanlige med krem etter min smak.

Ble en god del igjen til fryseren også.

Anonymkode: c1c61...bc6

Gjest Belle âme
Skrevet
6 timer siden, OPIgirl skrev:

Folk er forskjellige. Eller ligger det for høyt for deg? Utrolig barnslig og umodent med spy emojien din. 

oh please, det umoden-kortet er så oppbrukt at eg vurderer å bruke spy-emojien igjen. 

Boller, krem, sukker og melis som nordmenn trykker innpå seg er i mine auge motbydelig. Og det er min meining eg uttrykker her, ingen andre sin.

Skrevet

Ja, vi hadde det! Deler bollene i to og har bringebærkrem (pisket krem blandet med rørte bringebær) på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk faktisk ALDRI noen slike fastelavensboller da jeg vokste opp. 

Kanskje dette var noe vi prøvde på en gang eller to som en del av "heimkunnskapen" i løpet av barneskolen eller ungdomsskolen. Men aldri i familien...                

Anonymkode: 63e4d...b75

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk ALDRI noen slike fastelavensboller da jeg vokste opp. 

Kanskje dette var noe vi prøvde på en gang eller to som en del av "heimkunnskapen" i løpet av barneskolen eller ungdomsskolen. Men aldri i familien...                

Skulle du ønske dere hadde det da?

Anonymkode: d4aec...db2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ønske dere hadde det da?

Anonymkode: d4aec...db2

Ja, klart det. 

Høres veldig koselig ut. :nisse:

Skrevet
På 3.3.2019 den 22.10, skruf skrev:

Ingen fastelavnsboller her, dessverre. Fikk påvist cøliaki i fjor, og glutenfrie boller smaker ikke noe særlig godt. 

Mannen og jentungen har heller ikke fått med seg at det er fastelavn og har dermed ikke etterspurt boller....så ikke fastelavnsboller på de to heller. 

Jeg har cøliaki, mann og barn har ikke det. Jeg lagde glutenfri fastelavnvannbakkels istedenfor boller. da det passet best for tidsbruken. Finnes mye bra oppskrifter på boller, men du må nok prøve deg frem litt 

Skrevet
8 timer siden, MarianneE skrev:

Jeg har cøliaki, mann og barn har ikke det. Jeg lagde glutenfri fastelavnvannbakkels istedenfor boller. da det passet best for tidsbruken. Finnes mye bra oppskrifter på boller, men du må nok prøve deg frem litt 

Har prøvd to forskjellige oppskrifter tidligere, men de smakte ikke noe særlig bra, litt sånn gummiball-isj.. 

Men det er sikkert mye prøving og feiling i den glutenfrie verden også :) er litt fersking enda. Lurte litt på å prøve den bolle-mixen man får kjøpt i fritt-for hylla, har du prøvd den?

(jeg baker fortsatt vanlig til mann og barn, så synes jeg heller litt synd i meg selv når duften av søt gjærbakst brer seg i heimen)

(beklager avsporing fra trådens tema)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...