AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #1 Skrevet 3. mars 2019 Hei. Jeg har 4 laksefileter som jeg har lyst å marinere. Har ikke gjort det før så jeg lurer litt på forskjellig. Jeg har sitronsaft, sitronpepper, sesamfrø soyasaus og sweet chilli saus. Har desverre ikke urter eller mulighet for å komme meg på butikken. Jeg leste at om man marinerer fisken i sitron så "koker" man fisken. Hva menes med dette? Og hva anbefaler dere at jeg bruker av ingrediensene jeg har og fremgangsmåte? Skal jeg la fisken stå i marinaden i brødpose i kjøleskap noen timer eller blir det too much? Anonymkode: 9ab7e...6a8
Zienna Skrevet 3. mars 2019 #2 Skrevet 3. mars 2019 Jeg marinerer aldri fisk fordi jeg synes at den blir for "våt" og smaker for lite fisk. Bruker ofte laksefilet til middag. Da legger jeg strimler av gulrot og/eller andre grønnsaker som passer til fisk, i bunnen av en ildfast form. Filetene oppå. Krydrer med forskjellig, og alt du nevner er godt til laks. Da rører jeg sammen i ei lita skål først, og pensler fisken før den går i ovnen. Men jeg lar ikke fisken ligge i marinaden. Sweet chili saus er veldig godt til laks. men jeg serverer den bare som tilbehør. I blant hakker jeg rød chili og hvitløk som går sammen med grønnsakene i formen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå