Gå til innhold

Behandler dukker som barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er for spesielt. 

Anonymkode: 152b9...486

• Liker 4
Gjest Bilbao7
Skrevet

Nei, men om noen har behov for det, så er det helt i orden for min del. 

Skrevet

Nei, dette lukter psykiatri for meg.

Skrevet

Det mest provoserende er at eieren sier at følelsene er like sterke for dukkene som for datteren som er av kjøtt og blod.

• Liker 38
Skrevet
12 minutter siden, visp said:

Det mest provoserende er at eieren sier at følelsene er like sterke for dukkene som for datteren som er av kjøtt og blod.

Det er både skremmende og triste. Stakkars unge! 

Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Det er både skremmende og triste. Stakkars unge! 

Datteren er 21 år. Jeg syns også det er stygt å utsette henne for stigmaet som følger med dette.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for spesielt for min del. De skader jo ingen så sånn sett så gjør det ingenting, men helt normalt er det jo ikke. Og når du kjøper masse barneutstyr og har de med seg ut så går de langt, jeg forstår at folk ser og peker, selv om jeg mener det ikke er greit. Jeg kjenner forøvrig denne damen - dog veldig lenge siden jeg har snakket med henne - jeg er egentlig ikke så veldig overrasket at hun gjør dette. 

Anonymkode: 69913...f41

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det for enkelte er bedre at de har dukker enn ekte barn, for barnas del.. 

Anonymkode: 9b732...9c0

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir for spesielt for min del. De skader jo ingen så sånn sett så gjør det ingenting, men helt normalt er det jo ikke. Og når du kjøper masse barneutstyr og har de med seg ut så går de langt, jeg forstår at folk ser og peker, selv om jeg mener det ikke er greit. Jeg kjenner forøvrig denne damen - dog veldig lenge siden jeg har snakket med henne - jeg er egentlig ikke så veldig overrasket at hun gjør dette. 

Anonymkode: 69913...f41

Jeg er ikke helt enig i den der. Hun har en datter på 21 og de bor på et lite sted. Hadde jeg sett moren min holdt på sånn, hadde jeg slitt. Dessuten har de trukket seg bort fra familie da det var misnøye med at dukkene skulle være med i middager etc.,

• Liker 21
Skrevet

Jeg tenker at dette er noe NRK burde ha holdt seg for gode for å lage reportasje om.

• Liker 12
Skrevet
Just now, janeikanskje said:

Jeg tenker at dette er noe NRK burde ha holdt seg for gode for å lage reportasje om.

Absolutt! Når man ser hvilke artikler NRK har publisert siden nyttår virker det nesten som om de har gått over til informasjon som er direkte feil, eller i beste fall misledende, konsekvent. Man blir avskåret fra muligheten til innsyn i hvordan de finansierer enkelt av sine artikler, hvilket er interessant siden det er befolkningen som har betalt for dem. 

Her burde NRK i stedet sørget for at disse to fikk hjelp, da man vanskelig kan argumentere for at dette er noe annet enn et tilfelle for psykiatrien. I stedet blir de nærmest uthengt i full offentlighet. Hvor har integriteten til NRK tatt veien?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe for meg, men vi er alle ulike!

Anonymkode: 939c0...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig spesielt å si at dukkene betyr like mye som den biologiske datteren. Og dette virker å være såpass lite ressurssterke mennesker at jeg synes det er litt slemt å lage en reportasje om dem.

Anonymkode: 02db1...eb8

• Liker 17
Skrevet

Har sett dokumentarer om dette også. Jeg skjønner det ikke, for tror neppe at jeg hadde sett på dukken som annet enn dukke. Men hadde vært morsomt å hatt en og sydd klær og sengetøy til osv 😄 kanskje kjøpe en som modell for det, og håpe på flere babyer i omgangskretsen 🙂 syns det er rart å behandle dem som babyer, men greit nok for meg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnArv skrev:

Absolutt! Når man ser hvilke artikler NRK har publisert siden nyttår virker det nesten som om de har gått over til informasjon som er direkte feil, eller i beste fall misledende, konsekvent. Man blir avskåret fra muligheten til innsyn i hvordan de finansierer enkelt av sine artikler, hvilket er interessant siden det er befolkningen som har betalt for dem. 

Her burde NRK i stedet sørget for at disse to fikk hjelp, da man vanskelig kan argumentere for at dette er noe annet enn et tilfelle for psykiatrien. I stedet blir de nærmest uthengt i full offentlighet. Hvor har integriteten til NRK tatt veien?

Det er flere dokumentarer om folk som kjøper disse dukkene. De trenger ikke være psyke! For noen er det faktisk en stor trøst å ha dem. Vi kan syns at det er rart. Men vi kan ikke stemple folk som psyke. Som en psykolog skrev i artikkelen, så setter vi på merkelapper pga forvirringen vår. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Det er flere dokumentarer om folk som kjøper disse dukkene. De trenger ikke være psyke! For noen er det faktisk en stor trøst å ha dem. Vi kan syns at det er rart. Men vi kan ikke stemple folk som psyke. Som en psykolog skrev i artikkelen, så setter vi på merkelapper pga forvirringen vår. 

Forvirringen vår? Så det er befolkningen som er forvirret siden vi ikke "kjøper" at dette er to helt normale voksne mennesker?

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnArv skrev:

Forvirringen vår? Så det er befolkningen som er forvirret siden vi ikke "kjøper" at dette er to helt normale voksne mennesker?

Ja, bare gjentok det jeg leste. Har sett flere eksempler som sagt. De virker helt normale altså, men har denne greia da. Jeg trenger ikke å forstå det, men syns virkelig ikke at de virker psyke heller. Litt rart er det jo. Men hva så? 

Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? said:

Ja, bare gjentok det jeg leste. Har sett flere eksempler som sagt. De virker helt normale altså, men har denne greia da. Jeg trenger ikke å forstå det, men syns virkelig ikke at de virker psyke heller. Litt rart er det jo. Men hva så? 

Bekymringen er at det virker som om alt som er unormalt for flertallet skal tres nedover hodet vårt slik at vi blir mindre sensitive for slike holdninger. Den normale reaksjonen er at man setter vedkommende i kontakt med noen som kan hjelpe ettersom man slutter leke med dukker når man går over fra barn til ungdom. At en folkefinansiert kanal benytter ressursene slik er ubegripelig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kanskje vært større effekt av å stå frem om det var snakk om en noenlunde ressurssterk familie. 

Kan ikke tenke meg at folk med dukkebabyer står frem lettere nå.

Anonymkode: 8d3bb...94f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...