Gå til innhold

Runde steiner fra elv.

county1174

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ca størrelsene på steinene?

Anonymkode: 69be5...748

Er nok mellom ca 20 til 35 cm i lengde/bredde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med salget av dine vakre steiner :hjerte: Kanskje du også finner ut at du har lyst til å lage produkter av stein, som f.eks lamper, vaskeservanter eller annet?

Hei.Ja eg har jo leika meg med tanken på og lage skåler/vaskeservander av slik kulestein men det krever nok innkjøp av svært dyrt utstyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt som gravstein for kjæledyr😎

Anonymkode: 7bca9...e53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, county1174 skrev:

Er nok mellom ca 20 til 35 cm i lengde/bredde.

Takk for svar :) Det er fine størrelser :) 

10 minutter siden, county1174 skrev:

Hei.Ja eg har jo leika meg med tanken på og lage skåler/vaskeservander av slik kulestein men det krever nok innkjøp av svært dyrt utstyr.

Så fint at du har tenkt på det! :) Spar noen av de vakre steinene i tilfelle du finner ut at du vil lage noen slike ting :) 
Utstyr til arbeid med stein kan det hende at du får kjøpt rimelig gjennom Finn også :)  Viktig å bruke verneutstyr som bl.a. åndedrettsvern ved steinarbeid, Det visste du sikkert fra før, men jeg ville nevne det allikevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å spørre hva som er så unikt ved steinene dine? Mulig jeg er veldig farget av hvor jeg bor, men her på Mysen er i alle fall runde steiner (fra morenemasser) noe du både ser og finner "overalt", både i grøftekanter og blomsterbed. Runde småstein i flotte fargesjatteringer har jeg flust av på gårdsplassen, det er rester etter dreneringsarbeider ved huset og regnes som helt ordinære masser, og prisen gjenspeiler de gode dreneringsegenskapene mer enn dekorverdien. Større kulesteiner i massevis ser man i annenhver hage bortover, i alle fall på de litt eldre eiendommene. 

Poenget mitt er at kulestein kan være kjempeflotte å se på, men det betyr ikke nødvendigvis at de er unike eller har en enorm verdi. 

Om du ønsker å selge dem som dekorelementer etc. anbefaler jeg deg å sjekke prisnivået i området rundt deg. Om dette er en naturlig forekomst er det ikke sikkert det er så uvanlig i området ditt likevel, og da går prisen fort ned. Om det er få naturlige forekomster av kulestein rundt deg blir prisen høyere, ikke minst pga. fraktkostnader om man skal kjøpe større mengder langveis fra. 

Anonymkode: e1ac6...ad0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får garantert solgt slike steiner til en god pris. Mange bruker de som dekorasjon! Og de færreste har mulighet til å finne selv. 

Anonymkode: 80e3b...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du TS har gjort deg opp tanker om at naturen skal være like pen etterpå, etter du har tatt ut i mangfold til egen fortjeneste.

At noen naboer benytter muligheten å pynte egen hage er helt ok, men at du skal hente ut for salg er potensielt rovdrivt, der i ettertid turgåere har mistet flott natur. For ikke å snakke om alle de dyr og insekter som bor i steinene der,mange vil miste boplassen sin, og arter som spiser disse, mister sin matkilde der. 

Hvordan er planen for dette?

Anonymkode: e6069...ed4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 3.25, county1174 skrev:

Hvordan går det ts? Har du laget annonse? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det ts? Har du laget annonse? :) 

Du var ekstremt opptatt av disse steinene?

Anonymkode: 76d82...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var ekstremt opptatt av disse steinene?

Anonymkode: 76d82...599

Ja, jeg forelsket meg i de vakre steinene :hjerter:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forelsket meg i de vakre steinene :hjerter:

Eg har ikkje laga noke anonnse enda med tanke på salg.Men når eg blir klar så legg eg vel ut litt for salg men ting tar ofte litt tid desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, county1174 skrev:

Eg har ikkje laga noke anonnse enda med tanke på salg.Men når eg blir klar så legg eg vel ut litt for salg men ting tar ofte litt tid desverre.

Takk for svar og lykke til! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Håper du TS har gjort deg opp tanker om at naturen skal være like pen etterpå, etter du har tatt ut i mangfold til egen fortjeneste.

At noen naboer benytter muligheten å pynte egen hage er helt ok, men at du skal hente ut for salg er potensielt rovdrivt, der i ettertid turgåere har mistet flott natur. For ikke å snakke om alle de dyr og insekter som bor i steinene der,mange vil miste boplassen sin, og arter som spiser disse, mister sin matkilde der. 

Hvordan er planen for dette?

Anonymkode: e6069...ed4

Tror kansje du burde lese hele tråden, det er fort gjort å gå glipp av relevant informasjon.

Anonymkode: b1821...5fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og lykke til! :hjerte: 

Takker for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 0.07, county1174 skrev:

Har store mengder med flott kulestein tilgjengelig på Gårdsbruket og lurer på om dette kan vere ei salgsvare.Dette er meget flott stein med finslipt fasade i alle størelser.Kan det vere ein ide og legge ut på Finn.no?

Ja, det kan selges!

Jeg bestilte og kjøpte et tonn slike stein en gang, til å bruke i hagen. Blant annet dekke jorden i alle bedene med de, for at ikke nabolagets katter skulle klare å drite mer i MINE rose- og blomsterbed! Det funket med stein. Kattene ville ikke gjøre noe mer der da, når de ikke kunne grave.

Husker ikke hva jeg betalte for steinen dessverre. Bestilte gjennom arbeidsgiver til eksen min, et byggvarehus.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, county1174 skrev:

SAM_0165.JPG

Takk for at du deler bilde av de vakre steinene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...