Gå til innhold

slik lagde vi morsmelkerstatning for 20 år siden.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei Dere

Tror kanskje jeg kan hjelpe dere som ikke har det så fett å spare litt penger.Vi lagde mme selv for både Collette og Nesle morsmelk erstatning ble for dyr i lengden.

Her er oppskriften hvis dere tørr prøve:

1 halvliter H-melk

1 halvliter vann

3 ss malteekstrakt

Melk og vann kokes opp og malteekstrakten røres i blandingen.Avkjøles og tappes på flasker.

Merkelig at ikke småbarnstillegget har godt opp ,det var 645 kr for 20 år siden.Bleiene kostet 36 kroner,de var lange som måtte legges i plastikk holser som en bandt på siden av ungen.Mye såre rumper da som en smurte med Natusan salve.Jeg er glad den tiden er over veit ikke hvilken tid som er værst småbarnstiden eller ungdomstiden. :D

Ha det fint da dere :briller:

hilsen

indianlady :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol: Ja, denne melkeblandingen husker jeg ,at jeg kokte for 29 år siden.Bleier var hjemmesydde, for en jobb for å få de rene!! :sjarmor:

Jeg vet heller ikke hva som var verst, småbarnsperioden,eller ungdomstiden? Husker ungdomstiden var helt forferdelig med den eldste, men jeg lærte av de feilene da! Nå har jeg to tenåringer i hus, og til nå har jeg funnet ut at kommunikasjon og grensesetting er viktig! Elsker diskusjonene for de lærer vi av! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...